Susie Porter

Acteur

Susie Porter is acteur.
Er zijn 8 films gevonden.

The Monkey's Mask

2000 | Misdaad, Mysterie, Drama, Thriller

Australië 2000. Misdaad van Samantha Lang. Met o.a. Susie Porter, Kelly McGillis, Marton Csokas, Deborah Mailman en Abbie Cornish.

De erotisch lesbische misdaadroman in dichtvorm van Dorothy Porter was in haar eigen land een sensatie. Regisseuse Lang - THE WELL 1997 - besloot het te verfilmen met in een van de twee hoofdrollen Porter (geen relatie met de auteur) die naam heeft gemaakt met de praatzieke film BETTER THAN SEX en in de andere McGillis (TOP GUN, THE ACCUSED). Geen eenvoudige opgave en het offscreen commentaar is in dichtvorm. Mr. Norris (Noble) en Mrs. Norris (Wilkinson), vragen priv[KA1]edetective Jill Fitzpatrick (Porter), die best een opdracht kan gebruiken, hun vermiste dochter Mickey (Cornish) op te sporen, omdat de politie erg weinig doet. Mickey studeert literatuur. Jill is zelf een ex- smeris; ze is lesbisch (dat is geen bezwaar). Ze gaat wroeten in het milieu waarin Mickey verkeerde, o.a. een alternatieve dichterskring, en stuit daarbij algauw op haar mentor van de universiteit Diana (McGillis), die getrouwd is met een veel jongere man Nick (Csokas). Het klikt algauw tussen Jill en Diana en voordat we het beseffen duiken beide dames veelvuldig met elkaar in bed. We begrijpen bovendien algauw dat Nick niet verbaasd is en het hem kennelijk niet veel kan schelen. Jills onderzoek komt vast te zitten en dan wordt Mickey's stoffelijk overschot gevonden. De politie denkt blijkbaar niet aan moord en daarom vragen Mickey's ouders Jill om nu de moord te klaren. Op dat punt ontdekken we dat Jill al te diep in de zaak vastzit om hem nog tot een goed einde te brengen, of toch misschien. De rolverdeling doet zijn werk goed onder de bekwame regie van Lang, maar het misdaadverhaal maakt te snel plaats voor zwoele erotiek, die meer lijkt dan hij is. Anne Kennedy, die de moeilijke taak had om deze uitzonderlijke roman tot scenario te bewerken is er misschien niet helemaal uitgekomen en heeft de personages te weinig geprofileerd. Dat is verschrikkelijk jammer, want de film is best intrigerend. Ondanks deze gebreken en het feit dat het boek buiten Australië nauwelijks bekend is, raden wij aan om de gelegenheid te baat te nemen door te gaan kijken als de film op de tv wordt vertoond. Het camerawerk van Garry Philips bevat prachtige wijdse buitenopnamen die veel beter zijn dan de interieurs.

Bootmen

2000 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten/Australië 2000. Drama van Dein Perry. Met o.a. Adam Garcia, Sophie Lee, Sam Worthington, William Zappa en Richard Carter.

Het sterk geromantiseerde verhaal over de ontstaansgeschiedenis van de succesvolle Australische tapdansgroep [KL]Tap Dogs[KLE], die zich onderscheidde door in werkkleding met zware hoge schoenen (voorzien van een ijzertje) hun nummers te brengen onder begeleiding van rockmuziek met een Fred Astaire-achtige soepelheid. Tevens het regiedebuut van Perry, het brein achter de [KL]Tap Dogs[KLE], en in feite choreograaf. Om het geheel in verhaalvorm te gieten deed men een beroep op Steve Worland die de inbreng van Hilary Linstead en regisseur Perry verwerkte tot een klassiek scenario dat net even te veel herinneringen oproept aan FULL MONTY en BILLY ELLIOT. New Castle in Australi[KA3]e leeft van de hoogoven- en de havenactiviteiten. De tijden zijn aan het veranderen en een economische malaise sluipt ongemerkt naar binnen. Staalarbeider Sean Okden (Garcia) leert tapdansen om in de nabijheid van de meisjes te zijn. Zijn bierzuipende en nietsnuttende vader Gary (Carter) vindt hem maar een mietje en heeft veel meer respect voor Seans broer Mitch (Worthington), die een truck met oplegger wil bezitten en een eigen transportbedrijf wil oprichten. Helaas gaat dit niet zo vlot en Mitch steelt auto`s die hij sloopt waardoor hij geld opstrijkt aan de verkochte onderdelen. Daardoor krijgt hij mot met een bende die hetzelfde doet. Ondertussen ziet Anthony Ford (Perry) Sean dansen en meent dat hij talent heeft en biedt hem een contract voor drie maanden in Sydney, dat echter verkeerd afloopt: Sean geeft een mededanser een stoot voor zijn raap en ligt er gelijk uit. Om [KA3]uberhaupt in Sydney te kunnen dansen heeft Sean de zak genomen en leuke Linda (Lee) laten zitten, die een eigen, goedlopende kapsalon bedrijft. Mitch is in haar bed beland als Sean terugkomt. Ondertussen zijn er arbeiders bij de hoogovens ontslagen en Sean vat het plan op om een tapdansgroep op te richten en met het geld dat zij verdienen met voorstellingen, ontslagen kameraden te steunen. Tijd om het goed te maken met Linda en de kans voor Mitch om iets anders te doen, want zijn concurrentie is moordend... De rest is dan geschiedenis. Hoewel de film amusant is, enthousiast gespeeld, de nodige vaart heeft en een feelgoodfilm is, die een redelijke indruk achterlaat, hield het bioscooppubliek het voor gezien: in Australi[KA3]e scoorde de film nog netjes met 1,6 miljoen dollar (niet super, maar niet slecht), maar in de rest van de wereld was het wenen met de pet op: 31.000 dollar in Amerika, in Spanje zevenduizend dollar, enz. Het camerawerk is van Steve Mason. Atlab color, Dolby Digital.

Better than Sex

2000 | Romantiek, Erotiek

Australië/Frankrijk 2000. Romantiek van Jonathan Teplitzky. Met o.a. David Wenham, Susie Porter, Catherine McClements, Kris McQuade en Simon Bossell.

Josh (Wenham) is fotograaf voor het bekende blad [KL]National Geographic Magazine[KLE]. Cin (Porter) is kostuumontwerpster. Josh is drie dagen in Australi[KA3]e voordat hij weer terug moet naar Londen. Op een party ontmoeten ze elkaar, delen een taxi, en besluiten een affaire te hebben zonder consequenties. Van de eerste nacht komt de volgende en tenslotte de laatste. Cin besluit dan Josh achterna te gaan naar Engeland. Intussen is er heel veel gebeurd, en vooral heel veel gepraat. Natuurlijk zijn er ook hele grappige incidentjes: Josh past een bruidsjurk die Cin voor haar vriendin die gaat trouwen, maakt. De jurk wordt bijna verknoeid door een onhandigheid. Sam (McClements), Cin`s nieuwsgierige vriendin, komt de tweede dag langs en gaat flirten met Josh - dat leidt tot een crisis en verpest bijna de relatie. Josh wil wegrijden met een taxi, maar de bestuurster (McQuade) bezorgt hem weer terug (het magisch realistische element), terwijl Cin een foto van een vrouw vindt. Uitleg volgt (ooit een belangrijke liefde, nu een dierbare herinnering). Telkens wordt er een gelegenheid gevonden om het vertrek uit te stellen door de liefde te bedrijven, in bed, op de vloer en in bad. Je ziet heel weinig, maar je hoort des te meer en je krijgt uitleg van de betrokkenen direct in de camera. Er zijn kijkers die zeggen dat ze helemaal niet in de intimiteiten van Josh en Cin ge[KA3]interesseerd zijn en dat zij nooit de vragen gesteld zouden hebben waarop het stel antwoorden geeft, en de clich[KA1]es dat mannen de wc-bril omhoog zetten, vrouwen uren bezig zijn zich aan te kleden, en dat seks een genot is, hun niets kan schelen. Er zijn vooral kijkers van de jongere generatie, die films als WHEN HARRY MET SALLY van Rob Reiner met Billy Crystal en Meg Ryan uit 1989 en UNE AFFAIRE PORNOGRAPHIQUE niet gezien hebben en (daarom) dit gedeclameer leuk en fris vinden. Hoe het ook zij, het spel van Wenham en Porter is oprecht, enthousiast en geloofwaardig. Deze film zal je leven echter niet veranderen. Het grappige scenario is van debuterend regisseur Teplitzky, die hiervoor vooral ervaring had opgedaan met muziekvideo's. Het camerawerk is van Garry Phillips. Exportversies zijn bijna een kwartier korter. Stereo.

Two Hands

1999 | Komedie, Actiefilm

Australië 1999. Komedie van Greg Jordan. Met o.a. Heath Ledger, Rose Byrne, Bryan Brown, Susie Porter en David Field.

Een miljoenenstad in Australi[KA3]e. De negentien-jarige straatjongen Jimmy (Ledger) werkt als portier in een stripclub. Op een dag krijgt hij zijn grote kans om een reputatie te verwerven in het plaatselijke gangstermilieu. Drugsdealer Pando (Brown) stelt hem voor om koerier te spelen. Haast gelijktijdig ontmoet hij Alex (Byrne), het meisje van zijn dromen. Voor hem kon er geen gunstiger voorteken zijn. Zijn eerste klus is een makkie, maar het loopt verkeerd af. Twee doorwinterde straatratten gaan er met Jimmy's pakje vandoor. Dit bevatte zomaar eventjes tienduizend dollar. Om te verhinderen dat hij geliquideerd wordt is Jimmy verplicht zijn eerste bank te beroven. Aan de stijl van de film is duidelijk te zien dat regisseur/scenarist Jordan een grote bewondering koestert voor Martin Scorsese, want hij vertelt zijn verhaal op dezelfde zenuwachtige, broeierige manier, waarbij spanning en humor blijkbaar moeiteloos elkaar afwisselen. Geen hoogvlieger, wel een leuke gangsterkomedie met een bovennatuurlijk tintje dat wel een beetje meer persoonlijkheid had kunnen verdragen. Fotografie is van Malcolm McCulloch. Dolby Stereo.

Feeling Sexy

1999 |

Australië 1999. David Allen. Met o.a. Amanda Muggleton, Tamblyn Lord en Susie Porter.

Een miljoenenstad in Australi[KA3]e. De negentien-jarige straatjongen Jimmy (Ledger) werkt als portier in een stripclub. Op een dag krijgt hij zijn grote kans om een reputatie te verwerven in het plaatselijke gangstermilieu. Drugsdealer Pando (Brown) stelt hem voor om koerier te spelen. Haast gelijktijdig ontmoet hij Alex (Byrne), het meisje van zijn dromen. Voor hem kon er geen gunstiger voorteken zijn. Zijn eerste klus is een makkie, maar het loopt verkeerd af. Twee doorwinterde straatratten gaan er met Jimmy's pakje vandoor. Dit bevatte zomaar eventjes tienduizend dollar. Om te verhinderen dat hij geliquideerd wordt is Jimmy verplicht zijn eerste bank te beroven. Aan de stijl van de film is duidelijk te zien dat regisseur/scenarist Jordan een grote bewondering koestert voor Martin Scorsese, want hij vertelt zijn verhaal op dezelfde zenuwachtige, broeierige manier, waarbij spanning en humor blijkbaar moeiteloos elkaar afwisselen. Geen hoogvlieger, wel een leuke gangsterkomedie met een bovennatuurlijk tintje dat wel een beetje meer persoonlijkheid had kunnen verdragen. Fotografie is van Malcolm McCulloch. Dolby Stereo.

Welcome to Woop Woop

1997 | Romantiek, Komedie

Verenigd Koninkrijk/Australië 1997. Romantiek van Stephan Elliott. Met o.a. Rod Taylor, Susie Porter, Dee Smart, Richard Moir en Maggie Kirkpatrick.

Kleine oplichter Teddy (Schaech) verkoopt vanuit een bestelwagen in de straten van New York aan opgeprikte heren en dames met hulp van een stripteasedanseres beschermde tropische vogels. Plotseling verschijnen er twee schietgrage gangsters. Teddy neemt de benen naar Australi[KA3]e en begeeft zich naar het dun bevolkte noorden. Hij is onderweg in een bestelwagen en geeft een lift aan de luchtig geklede Angie (Porter), die algauw de liefde met hem bedrijft en het met hem op een zuipen zet. De volgende morgen ontwaakt Teddy in Woop Woop, een dorpje dat op geen landkaart te vinden is. Angie vertelt hem dat ze getrouwd zijn. De bevolking leeft er op een dieet van ananas en Angie`s vader Daddy O (Taylor) is er de baas. Niemand mag Woop Woop verlaten. Het leven van de kleurrijke bevolking is er niet slecht, al gaat het deuntje van Rodgers en Hammerstein `Welcome to Woop Woop`, dat iedere morgen uit de luidsprekers schettert je (ook als kijker) op den duur irriteren. Het dorp leeft van een conservenfabriekje dat kangoeroe- en hondenkadavers verwerkt tot hondenvoer. Angie`s zus is `getrouwd` met een kapper en als die een poging onderneemt om te ontsnappen, wordt hij pardoes doodgeschoten. Teddy zint op een list, want hij wil zijn leven niet slijten in Woop Woop ondanks het gratis bier, de vrije voorstellingen van THE SOUND OF MUSIC en SOUTH PACIFIC in de dorpsbioscoop en de lekkere Angie. Als hij ontdekt dat Daddy O en zijn trawanten zich te goed doen aan een sappige Wiener schnitzel organiseert hij een protestmars. Hij hoopt in de chaos de benen te kunnen nemen, maar de redding komt in de vorm van een deus ex- machina. Regisseur Stephan (PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT) heeft een satire over Australië willen brengen, maar is in zijn opzet tussen de wal en het schip beland. Een half uurtje is leuk, maar daarna gaat het vervelen. De rolverdeling doet zijn best, maar gaat ten onder aan het scenario van regisseur Elliott en Michael Thomas naar de roman The Dead Heart van Douglas Kennedy, dat vol vulgaire en vergezochte grappen zit. Het camerawerk is van Mike Molloy. Werktitel: THE BIG RED.

Paradise Road

1997 | Oorlogsfilm, Drama

Australië/Verenigde Staten 1997. Oorlogsfilm van Bruce Beresford. Met o.a. Glenn Close, Pauline Collins, Cate Blanchett, Frances McDormand en Julianna Margulies.

Waar gebeurd verhaal over de ervaringen van Engelse, Australische, Amerikaanse en Nederlandse vrouwen in een Jappenkamp tijdens WO II. De titel verwijst naar het gedicht 'Paradise Road' dat werd voorgedragen aan het graf van de vele vrouwen die de verschrikkingen niet overleefden. Een gezelschap vrouwen uit de mondaine kringen van Singapore wordt na de inname van de stad door de Japanners gevangen genomen. Na vele ontberingen komen ze in een kamp in Sumatra terecht, waar ze drie jaar lang worden afgebeuld, geslagen en vernederd. Om de moed niet te verliezen vormen ze een a-capellakoor, tegen de regels in natuurlijk. Maar het werkt: op het moment dat de vrouwen hun zuiver gezang aanheffen, verstommen zelfs de woedende kreten van hun kwelgeesten.

Mr. Reliable

1996 | Misdaad, Komedie, Drama, Biografie

Australië/Verenigde Staten 1996. Misdaad van Nadia Tass. Met o.a. Colin Friels, Gerry Skilton, Errol O'Neill, Jonathan Hardy en Jacqueline McKenzie.

Wally Mellish (Friels) heeft een lang strafblad voor allerhande kleine vergrijpen. Nu is hij clean en vrij. Hij probeert op het rechte pad te blijven. Hij woont met zijn vriendin Beryl Muddle (McKenzie) en haar kotertje Leslie (gespeeld door de broertjes Kenny) in een vrijstaand huisje. Dan komt de politie langs met een arrestatiebevel voor een lullig vergrijp uit het verre verleden. Wally die al zo lang zijn best doet, gaat uit zijn bol en schiet met een jachtgeweer in de lucht. De politie die een vrouw met een kindje in het huis ziet, denkt aan een gijzeling en rukt met groot materieel en een hoop machtsvertoon uit en legt het `beleg van Haarlem` om het huis. De media ontbreken ook niet naast de scherpschutters. Het hele feest duurt acht dagen en de eerste minister (Otto) moet er aan te pas komen, want Wally stelt een hele bijzondere voorwaarde, waarop hij zich zal overgeven: hij wil eerst met Beryl trouwen! Naar een ware gebeurtenis, in vlotte stijl opgetrokken ironische komedie met twee aantrekkelijke hoofdrollen, die heel geloofwaardig overkomen. Geen grootse film, maar wel bijna twee uur entertainment dat je aan het nadenken zet over misverstanden en vooroordelen. Het camerawerk van David Parker is onberispelijk en de sfeer van het tijdperk is raak. Het scenario is van medeproducent Terry Hays en Don Catchlove. Ook bekend als MR. RELIABLE: A TRUE STORY en MY ENTIRE LIFE.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Susie Porter op televisie komt.

Reageer