Anita Kupsch: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Inka Connection

1995 | Drama, Thriller

Duitsland 1995. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Heinz Hoenig, Sabrina Ferilli, Anita Kupsch, Mark Schneider en Max Volkert Martens.

Frank Meinberg (Hoenig) is er altijd van overtuigd geweest dat hij de natuurlijke vader was van zijn zoontje (Scheider), hoewel het om een in-vitrofertilisatie ging. Dan blijkt het kind een perfecte dubbelganger te hebben... Na heftig aandringen geeft de dokter toe dat hij bij Franks echtgenote Dagmar (Kupsch) een embryo heeft ingeplant, die niet van hen stamt. Frank wil nu beslist weten wie dan w[KA1]el de ouders van de jongen zijn. Hij reist naar Equador in Zuid-Amerika en komt terecht bij Dr. Simon (Glowna), die kinderen als levende orgaanbanken gebruikt. Na deze afgrijselijke ontdekking heeft Frank geen ogenblik rust meer. Zijn eigen kind blijkt dus een `maaksel` te zijn. Om deze soap met suspense nog melodramatischer te maken wordt de echte moeder (Schreiner) van het kind opgespoord. Net op tijd, want zij ligt op sterven. Een tranendal, dat oorspronkelijk in twee delen werd uitgezonden met decent spel van Hoenig en een korte mooie rol van Schreiner. Het scenario is van regisseur Gremm naar het boek Embroy-XY van Peter Breitwieser. Het camerawerk is van Jörg Seidl. Stereo.

Glück im Grünen

1994 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1994. Komedie van Sigi Rothemund. Met o.a. Peter Sattmann, Renate Krößner, Anita Kupsch, Gunter Berger en Alexander Eitner.

De 5-koppige familie Wagner kan het geluk niet op als zij het uitverkoren gezin zijn dat de mooie witte villa in het bos van Frau Kr[KA3]uger (Kupsch) mag huren. Ze hadden echter niet in de gaten dat er een adder onder het gras zat: gescheiden echtgenoot, Herr Arthur Kr[KA3]uger (Prücker) woont er nog.

Tatort - Acht, neun - aus!

1985 | Mysterie

Duitsland 1985. Mysterie van Jürgen Roland. Met o.a. Klaus Löwitsch, Pierre Franckh, Micha Lampert, Klaus Höhne en Ingmar Zeisberg.

Na dertig jaar dienst bij de politie in een roerige wijk in Frankfurt heeft Polizeihauptmeister Reinhold Dietze (L[KA3]owitsch) opgezegd, met de bedoeling om in Hamburg als hoofd van de beveiliging bij een fabriek te gaan werken. Hij gaat niet alleen het dubbele verdienen, maar kan eindelijk ook zijn leven gaan delen met iemand die hem na aan het hart ligt. Wanneer hij met zijn opvolger, de jonge, onervaren Polizeiwachtmeister Michael L[KA3]uck (Franckh), een van zijn laatste rondes rijdt, krijgt Lück de schok van zijn leven: er is een roofoverval gepleegd en op de plaats van het misdrijf ligt Uschi, Lücks vrouw, levensgevaarlijk gewond door een schot uit een vuurwapen. Als de zaak naar Lücks idee niet snel genoeg opschiet, gaat hij op zijn eigen houtje op onderzoek uit. Dit voert hem in de bokswereld, maar de bewijzen en de connecties komen pas als Dietze de overhaaste Lück uit een benarde positie moet halen. De eerste zaak van Dietze, die besloot om voorlopig maar niet naar de Hanzestad te gaan - jammer voor de vrouw die er op hem wachtte. Het klassiek aangepakte scenario is van regisseur Roland, die een oude rot in het krimi-vak is; het is resultaat is heel onderhoudend. Goed camerawerk van Werner Hoffmann. Aflevering 166.

Zwei Tote im Sender und Don Carlos im Pogl

1983 |

Duitsland 1983. Joachim Roering. Met o.a. Claus Biederstaedt, Ruth-Maria Kubitschek, Heinz Ehrenfreund, Peter Pasetti en Jürgen von Manger.

De handeling speelt zich af tegen het eind van een ogenschijnlijke normale werkdag in een tv-studio. Er is echter één verschil: er worden twee heuse lijken in het gebouw gevonden. Boeiende satire met veel zelfspot over macht en onmacht van een mediabedrijf. Decors van Mathias Matthies en Ellen Schmidt. Achter de camera stond Wolfgang Treu.

Tatort - Peggy hat Angst

1983 | Mysterie

Duitsland 1983. Mysterie van Wolfgang Becker. Met o.a. Karin Anselm, Rolf Jülich, Ulrich Kinalzik, Hannelore Elsner en Ute Christensen.

Fotomodel Peggy wordt via de telefoon getuige van de beestachtige moord op een vriendin. Ze voelt zich bedreigd, er duiken brieven op, en een wat ondoorzichtige geschiedenis begint. Helaas niet half zo spannend als het had kunnen zijn. Verder speelt Karin Anselm inspecteur Wiegand alleszins geloofwaardig, zijn de dialogen geslaagd en laat alleen het scenario van Norbert Ehry te wensen over. Camerawerk van Heinz Hölscher en Valentin Kurz. Derde zaak van Wiegand, aflevering 148.

Tatort - Beweisaufnahme

1981 | Mysterie

Duitsland 1981. Mysterie van Peter Keglevic. Met o.a. Volker Brandt, Ulrich Faulhaber, Friedrich-Karl Praetorius, Jochen Schröder en Dieter Thomas Heck.

Hannes Lehm (Praetorius) en Klaus H[KA3]ossler (Schr[KA3]oder) staan voor de rechter omdat zij de negentien- jarige Gunnar Melz (Lindlbauer) in het ziekenhuis sloegen toen Gunnar een meisje wilde verkrachten. Melz ontkent de poging tot verkrachting en beschuldigt het duo van opzettelijk aangebracht lichamelijk letsel. Hannes en Klaus worden veroordeeld tot vier maanden. Als zij later Gunnar weer met een meisje zien, komen ze niet meer tussenbeiden, maar zetten ze het op een lopen en nu blijft er een lijk achter. Interessante film van de Oostenrijker Keglevic met een ongewoon thema: de hoofdpersonages, in dit geval jonge Berlijnse arbeiders, rebelleren tegen de maatschappij maar hebben tegelijkertijd een innerlijk conflict. Het scenario is van Herbert Lichtenfeld, die al de nodige draaiboeken schreef. Let op de jonge Malton, die tien jaar later steeds meer in Duitse tv- films te zien was. Het camerawerk is van Gerard Vandenberg. Aflevering 122.

Klassenkeile

1969 | Komedie

Duitsland 1969. Komedie van Franz Josef Gottlieb. Met o.a. Uschi Glas, Walter Giller, Heli Finkenzeller en Anita Kupsch.

Een journaliste neemt de plaats van een schoolmeisje op een gymnasium in. Dat leidt tot veel verwarring, helemaal als ze verliefd wordt op een van de leraren.

Helgalein

1969 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1969. Erotiek van Herbert Ballmann. Met o.a. Anita Kupsch, Peter Chatel, Ulli Koch, Dieter Augustin en Rolf Zacher.

Sekskomedie waarin onschuldige maagd Kupsch naar de grote stad trekt, en aanvankelijk niet eens door heeft dat zij een baantje heeft gevonden bij het grootste sekspostorderbedrijf van Duitsland, Beate Uhse. Men wordt verondersteld te lachen met haar onkunde, haar naïviteit en haar onschuld wanneer zij door drie bedienden van het bedrijf belaagd wordt. Technisch goed verzorgd. Scenario van Ballmann en Charley Schmitz.

Rheinsberg

1967 | Romantische komedie

Duitsland 1967. Romantische komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Cornelia Froboess, Christian Wolff, Werner Hinz, Ehmi Bessel en Ruth Stephan.

Duitse romantische komedie naar een novelle van Kurt Tucholsky over een liefde die geen genade vindt bij de ouders van het meisje, Claire (Froboess). Ze smeert hem met haar vriend Wolf (Wolff), een journalist, uit Berlijn voor een paar dagen naar de provincieplaats uit de titel, waar ze erachter probeert te komen of hij voor haar De Ware is. Woest-erotisch is het toenmalig tieneridool Froboess niet te noemen, maar ze bezit beslist een Doris Day-achtige goedgemutsheid. Wie daarvan houdt, en van binnen-de-perken-blijvend plezier, en zich niet stoort aan een onbenullig verhaal, mag deze film niet missen.

Kubinke

1965 | Drama

Duitsland 1965. Drama van Robert A. Stemmle. Met o.a. Ernst Jacobi, Gisela Fritsch, Gudrun Margarete Vaupel en Anita Kupsch.

Kappersgast Emil Kubinke komt van het platteland naar Berlijn. Het duurt niet lang of hij valt in de handen van twee lichtekooien. Wanneer hij de knappe Pauline ontmoet en zich direct verlooft, nemen de twee dametjes wraak.