Edmond T. Greville: regie.
Er zijn 4 films gevonden.

Beat Girl

1960 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1960. Drama van Edmond T. Greville en Edmond Greville. Met o.a. Christopher Lee, David Farrar, Noëlle Adam, Gillian Hills en Oliver Reed.

Een eigenaardig klein drama over een opstandige tiener die betrokken raakt bij moord. Amerikaanse titel: WILD FOR KICKS.

The Romantic Age

1949 | Romantiek

Verenigd Koninkrijk 1949. Romantiek van Edmond T. Greville en Edmond Greville. Met o.a. Mai Zetterling, Hugh Williams, Margot Grahame, Petula Clark en Carol Marsh.

Kunsthistoricus-onderwijzer Williams valt voor de flirtende Franse scholiere Zetterling. Beuzelarij. Ook bekend als: NAUGHTY ARLETTE.

Noose

1948 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1948. Misdaad van Edmond T. Greville. Met o.a. Carole Landis, Nigel Patrick, Stanley Holloway, John Slater en Joseph Calleia.

Joseph Calleia (Touch of evil) speelt een Londense gangster, die samen met zijn partner in crime (Nigel Patrick) niet terugdeinst voor moord om zijn gesmokkel doorgang te laten vinden. Gelukkig is daar journaliste Linda Medbury (Carole Landis), die flink gemotiveerd is om de misdaden aan het licht te brengen. Noose is een goedgemaakte misdaadfilm van Fransman Gréville, zelf ex-journalist, die in 1938 nota bene de Nederlandse documentaire Veertig afrondde. Landis pleegde vlak voor de première van Noose zelfmoord. (IdH/VPRO Gids)

Veertig Jaren

1938 | Historische film

Nederland 1938. Historische film van Edmond T. Gréville, Johan de Meester en Edmond T. Greville. Met o.a. Cees Laseur, Lily Bouwmeester, Ank van der Moer, Eduard Verkade en Cor van der Lugt Melsert.

Ter gelegenheid van koningin Wilhelmina's veertigjarige jubileum als staatshoofd werd een Algemeen Comité opgericht, dat Gréville aantrok om een 'nationale film' te maken over de verhouding koningin-vaderland en koloniën. Ben van Eysselsteyn schreef met Jo van Ammers-Küller een tamelijk literair scenario dat met een reeks van familie-scènetjes, symbolische hink-stap-sprongen door de vaderlandse geschiedenis heenwipte, zonder enige dramatische betooglijn. De film werd ingezet met het voor die tijd ongelooflijk grote aantal van vijftig kopieën en werd een flop.