Kurt Weber: camera.
Er zijn 2 films gevonden.

Alle Jahre wieder: Die Familie Semmeling

1976 | Komedie, Drama

Duitsland 1976. Komedie van Dieter Wedel. Met o.a. Fritz Lichtenhahn, Antje Hagen, Martin Fechtner, Walter Sedlmayr en Hans Brenner.

Na vier jaar ging het dan toch weer verder met het gezin Semmeling met Lichtenhahn in de rol van Bruno en Hagen als zijn vrouw Trude. De familie Semmeling dook in 1972 voor het eerst op het Duitse tv-scherm met perikelen rond het bouwen van een huis. Het huis is klaar, en de schulden zijn betaald. De familie Semmeling kan met vakantie gaan. Besloten wordt voor de wintersport, waarvan vader Semmeling eerst nauwkeurig uitrekent of het wel kan. De voordeligste manier van reizen blijkt een reis met een gezelschap te zijn. Hij hoopt op die manier nergens meer het kind van de rekening te worden, maar hij heeft buiten de waard gerekend met alle anderen die hij op zijn weg tegenkomt; ze hebben allemaal hun eigen sommetjes gemaakt en hopen dat die gunstig voor ze uitkomen: het reisbureau, de hoteleigenaar, de kamermeisjes en de obers. Minder geslaagd als Wedel's eerste film EINMAL IM LEBEN - GESCHICHTE EINES EIGENHEIMES, maar toch heel grappig. Het scenario is van regisseur Wedel, die het onderwerp voor een derde keer zou uitmelken met een grootse miniserie in 2002 DIE AFFÄRE SEMMELING, een soort sleutelroman over het politieke reilen en zeilen in Hamburg met een uitgekiende rolverdeling, die tot het fetsj meubilair van Wedel behoort. Het camerawerk is van Kurt Weber.

Die Gewehre der Frau Carrar

1975 | Drama

Duitsland 1975. Drama van Egon Monk. Met o.a. Hanne Hiob, Kerim Doosry, Gottfried Kramer, Christoph Hagin en Martine Krauel.

Het scenario is van de 48-jarige regisseur Monk, die de oorspronkelijke eenakter van Bertolt Brecht bewerkte. Brecht schreef dit stuk in exil in Denemarken in 1937 toen de Duitse Luftwaffe om Franco te steunen en ervaring op te doen met het nieuwe principe van de Blitz-Krieg, de noordwestelijke Spaanse stad Guernica bombardeerde. De film is heerlijk pamflettistisch, revolutionair en vooral vervlogen illusoire idealen nastrevend. Getekend door zijn tijd en verouderd, maar interessant voor liefhebbers van geëngageerd toneel.