Olga Georges-Picot: cast.
Er zijn 20 films gevonden.

Le Paria

1990 | Actiefilm

Zwitserland​/​​Frankrijk​/​​België​/​​Duitsland 1990. Actiefilm van Denys de La Patellière. Met o.a. Charles Aznavour, Ottavia Piccolo, Judy Winter, Jean Topart en Hans Clarin.

Iedereen denkt dat Julien Mauriès, veroordeeld na een samenzwering binnen zijn familie en politieke en financieële kringen, dood is. Hij werd bij verstek veroordeeld en nauwelijks 24 uur na de verjaring is hij terug. Vanzelfsprekend komt hij enige rekeningen vereffenen. Er is niet op de middelen bezuinigd in deze internationale co-produktie waarin alle cliché's uit het genre, zowel op het gebied van het scenario als van de dialogen, terug te vinden zijn. Een slappe regie. In wezen een spektakelstuk, gemonteerd rond de hoofdrolspeler, die tenminste wel alles wat hij in zich heeft eruit haalt.

Commissaire Moulin, police judiciaire : Fausses notes

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Jean Kerchbron. Met o.a. Yves Rénier, Olga Georges-Picot, François Maistre en Yannick Le Poulain.

Commissaris Moulin (Rénier) wordt door een jonge vrouwelijke psychiatrische arts ingeschakeld om onderzoek te doen naar de raadselachtige dood van haar vader. Deze zou volgens het officiële onderzoek zelfmoord gepleegd hebben, maar zij gelooft daar niets van. Puike alledaagse film voor het grote publiek, zoals altijd fatsoenlijk in elkaar gedraaid.

Rebelote

1983 | Drama

Frankrijk 1983. Drama van Jacques Richard. Met o.a. Jean-Pierre Léaud, Olga Georges-Picot, Maurice Garrel, Mado Maurin en Tina Aumont.

Een jonge slager is voor het leven getekend, na een ellendige jeugd als zoon van een tuberculeuze vader en een aan alcohol verslaafde moeder, die elkaar haten. Na vechtpartijen in dronkenschap belandt hij achter de tralies. Dit sociaal melodrama is nauwgezet in de stijl van de stomme film gemaakt en geacteerd, met aanstekelijk parodistisch resultaat. Met name L[KA1]eaud is in zijn bloedserieuze mimiek hoogst komisch. (Geheel in de traditie van weleer moet in de bioscopen de muzikale begeleiding live worden uitgevoerd.)

La Cavale

1980 | Drama, Biografie

Frankrijk 1980. Drama van Michel Mitrani. Met o.a. Juliet Berto, Jean-Claude Bouillon, Olga Georges-Picot, Geneviève Page en Catherine Rouvel.

Twee jonge inbrekers worden gearresteerd en trouwen met elkaar tijdens hun voorarrest. Als de man tot een twee keer zo lange straf als de vrouw wordt veroordeeld, zet deze hem tijdens de kerstdagen aan tot een gezamenlijke ontsnappingspoging, die door een goedbedoelende bewaakster mislukt. Deze film naar de autobiografische roman van Albertine Sarrazin, probeert een niet-sensationeel beeld van het dagelijkse leven in een vrouwengevangenis te geven, maar overtuigt te weinig door de reeks van al te mooie en chique actrices. Berto imponeert in de hoofdrol door zijn emotionele inzet. Miou-Miou debuteerde.

Goodbye Emmanuelle

1977 | Erotiek, Drama

Frankrijk 1977. Erotiek van François Leterrier en Francois Leterrier. Met o.a. Sylvia Kristel, Umberto Orsini, Jean-Pierre Bouvier, Charlotte Alexandra en Sylvie Fennec.

Emmanuelle`s vrije huwelijk wordt verstoord door de komst van een jonge filmregisseur (Bouvier) op wie zij serieus valt. Zij volgt hem op zijn locatie-speurtochten door Europa en Afrika. Derde EMMANUELLE-film is de laatste waarin Sylvia Kristel de titelrol speelt. Nette seks, keurig taalgebruik, tijdschriften- interieurs, pretentieus gezwets over de huwelijksmoraal - dat alles tegen de exotische decors van de Seychellen, waar autochtone zonderlingen erop toezien dat het onze blanke helden in hun neo-koloniale sfeertje aan niets ontbreekt. Onerotisch, leeg, onecht, onnozel. Gastrollen van Alexandra Stewart, Jacques Doniol-Valcroze en Olga Georges-Picot.

Love and Death

1975 | Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1975. Komedie van Woody Allen. Met o.a. Woody Allen, Diane Keaton, Olga Georges-Picot, Féodor Atkine en Lloyd Battista.

Na een mislukte aanslag op Napoleon wordt de vredelievende Boris (Allen) als zondebok opgesloten. Wachtend op zijn executie kijkt hij terug op zijn leven en op de gebeurtenissen die hem in deze situatie brachten: zijn onbeantwoorde liefde voor zijn nichtje (Keaton), zijn inlijving in het leger, wat voor een overtuigde pacifist niet gemakkelijk was en zijn ongewilde en onbewuste heldendaden in de strijd tegen de Franse agressors. Dat alles doorspekt met Allens humoristische filosofische bespiegelingen. Soms flauw, toch leuk.

Un Homme libre

1973 | Drama

Frankrijk 1973. Drama van Roberto Muller. Met o.a. Gilbert Bécaud, Olga Georges-Picot, Pamela Huntington, Christiane Minazolli en Clotilde Joano.

Een succesvolle architect verwaarloost zijn vrouw, met als resultaat een echtscheiding, met gedeelde voogdij over hun dochtertje. Het kind verzet zich tegen zijn nieuwe vriendin en doet vergeefse pogingen haar ouders weer te verzoenen. De door Claude Lelouch geproduceerde film verzamelt alle clichés van het simpele gegeven - het beslissende vader-dochter gesprek vindt plaats op kerstavond - maar krijgt enige overtuigingskracht door het verrassend bezielde acteren van Bécaud.

The Day of the Jackal

1973 | Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1973. Thriller van Fred Zinnemann. Met o.a. Edward Fox, Michael Lonsdale, Derek Jacobi, Alan Badel en Tony Britton.

Zinnemans verfilming van de bestseller van Frederick Forsyth heeft in de slotscènes veel weg van een spannend documentair verslag. Een waardige afsluiting van een strak geregisseerde film waarin Edward Fox de rol speelt van de Jackal, een huurmoordenaar die De Gaulle moet omleggen. Ook al is op voorhand bekend dat de aanslag zal mislukken, toch weet Zinnemann er de spanning tot in de laatste minuten goed in te houden. In een rumoerige remake uit 1997 van Michael Caton-Jones neemt Bruce Willis compleet met computergestuurd wapentuig de rol van Jackal voor zijn rekening.

Les Confidences érotiques d'un lit trop accueillant

1973 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1973. Komedie van Michel Lemoine. Met o.a. Olga Georges-Picot, Michel Leroyer, Janine Reynaud, Michel Lemoine en Marie-Georges Pascal.

Meisje koopt op de vlooienmarkt een rond hemelbed, waarin ze al eens eerder een aangenaam weekend heeft doorgebracht. Thuis blijkt het bed te kunnen spreken en vertelt alle avonturen waarvan het getuige is geweest. Het meisje en haar vriend verkiezen na alle bekentenissen toch maar een rechthoekige sponde. Onnozel scenario is de aanleiding voor een reeks van overbekende seksuele situaties, die ditmaal met een zekere vrolijkheid 'geacteerd' worden, zonder dat het aanstekelijk werkt. Lemoine - als acteur specialist in het genre - besteedt meer dan gemiddelde zorg aan fotografie en minder dan gemiddelde aandacht aan de dialoog, met ongenietbare nep-filosofieën van het sprekende bed. Een afgang voor Georges-Picot die enkele jaren eerder debuteerde met een hoofdrol onder regie van Resnais.

Glissements progressifs du plaisir

1973 | Experimenteel, Misdaad, Erotiek

Frankrijk 1973. Experimenteel van Alain Robbe-Grillet. Met o.a. Anicée Alvina, Olga Georges-Picot, Marianne Egerickx, Jean Martin en Maxence Mailfort.

Een meisje wordt verdacht van moord op haar vriendin en krijgt een advocate toegewezen die sprekend lijkt op het slachtoffer. In haar bekentenis loopt de gefrustreerde fantasie over in werkelijkheid waardoor de geschiedenis zich herhaalt met de advocate, hoewel de verdachte onschuldig was aan de eerste moord. Deze intellectuele film van pionier van de nouveau roman , Robbe-Grillet, is aanleiding voor soms frappante, maar vaker gezochte beelden en scènes, waarin mooie jonge vrouwen als objecten in lesbische of sado-masochistische beelden worden gebruikt. Voyeurisme krijgt de overhand op het experiment met verhaalsmechanisme en de film gaat in beide opzichten irriteren.

Mannen som slutade röka

1972 | Komedie

Zweden 1972. Komedie van Tage Danielson. Met o.a. Gösta Ekman jr, Molvig, Olga Georges-Picot, Holger Löwenddler en Raymond Bussières.

Een kettingroker zal een worstfabriek erven, op voorwaarde dat hij stopt met roken. Hij huurt privé-detectives om hem er vanaf te houden, maar de oom die bij zijn falen de fabriek krijgt brengt hem steeds in verleiding met sigaren en sigaretten en koopt ook de detectives om. Deze achtervolgingskomedie die zich door half Europa verplaatst, is opgebouwd naar voorbeeld van Dantes Divina Commedia, met de Hel in Parijs, het Vagevuur op Corsica en een nicotinevrij Paradijs in Zweden. Het geheel is een bizar en kansrijk idee dat echter niet werkt, net zoals de animo van Ekman en Bussières leuker is dan hun grappen. De fleurige vormgeving compenseert het gebrek aan echte humor maar ten dele.

Le Feu aux Lèvres

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Pierre Kalfon. Met o.a. Olga Georges-Picot, Bernard Verley, Paul Guers, Jacques Portret en Karin Petersen.

Verbitterd over de dubbele moraal van haar echtgenoot en zijn notabele kennissenkring, versiert de vrouw van een seksuoloog een sensatiejournalist, die ze overhaalt om de perversiteiten van haar milieu in de openbaarheid te brengen, zonder te beseffen dat ze zelf óók het slachtoffer zal worden van zijn onthullingen. De veronderstelde aanklacht tegen de vercommercialisering van de erotiek doet hypocriet aan, omdat de film zelf niet anders doet. Dat levert overigens werkzaam suggestieve scènes op - contact tussen heldin en journalist in een seks-bioscoop waar voyeurisme op het doek en in de zaal verdubbeld wordt - hoewel het te pas en te onpas in beeld brengen van Parijse monumenten de commerciële export-overwegingen zeer nadrukkelijk duidelijk maakt.

Connecting Rooms

1971 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1971. Drama van Franklin Gollings. Met o.a. Bette Davis, Michael Redgrave, Alexis Kanner, Kay Walsh en Olga Georges-Picot.

Onduidelijk melodrama over de onderlinge relaties in een huis met kamerbewoners. Davis is straatmuzikante, Redgrave een voormalige schoolmeester en Kanner de opstandige jongeling die hun evenwicht verstoort. Gemaakt in 1969 en pas twee jaar later uitgebracht.

The Man Who Haunted Himself

1970 | Horror, Drama

Verenigd Koninkrijk 1970. Horror van Basil Dearden. Met o.a. Roger Moore, Hildegard Neil, Alastair Mackenzie, Hugh Mackenzie en Kevork Malikyan.

Een vreemd psychologisch drama over de gevolgen van een auto- ongeluk waarbij Moore betrokken is. Nauwelijks interessant; mooie locaties in Londen.

Je t'aime je t'aime

1968 | Sciencefiction, Drama

Frankrijk 1968. Sciencefiction van Alain Resnais. Met o.a. Claude Rich, Olga Georges-Picot, Anouk Ferjac en Van Doude.

Na een zelfmoordpoging gaat Claude Ridder in op het aanbod van een mysterieuze organisatie om proefkonijn te worden in een tijdreisexperiment. De hachelijke onderneming zonder menselijk precedent verloopt niet conform verwachting: Claude raakt op drift, heen en weer geslingerd tussen heden en pijnlijk verleden. Wederhelft Catrine speelt daarin een al even tragische hoofdrol. Buiten alle clichés tredend sf-drama is een invoelend geacteerde, geraffineerde filmillusie van gefragmenteerde tijd, geheugenvertekening en allesverzengende liefde. Roerend, desoriënterend en waaghalzig origineel.

Honor Among Thieves

1968 |

Verenigde Staten 1968. Jean Herman. Met o.a. Michel Barcet, Bernard Fresson, Olga Georges-Picot, Brigitte Fossey en Charles Bronson.

Na een zelfmoordpoging gaat Claude Ridder in op het aanbod van een mysterieuze organisatie om proefkonijn te worden in een tijdreisexperiment. De hachelijke onderneming zonder menselijk precedent verloopt niet conform verwachting: Claude raakt op drift, heen en weer geslingerd tussen heden en pijnlijk verleden. Wederhelft Catrine speelt daarin een al even tragische hoofdrol. Buiten alle clichés tredend sf-drama is een invoelend geacteerde, geraffineerde filmillusie van gefragmenteerde tijd, geheugenvertekening en allesverzengende liefde. Roerend, desoriënterend en waaghalzig origineel.

Friend Farewell

1968 |

1968. Jean Herman. Met o.a. Olga Georges-Picot, Brigitte Fossey, Charles Bronson en Alain Delon.

Na een zelfmoordpoging gaat Claude Ridder in op het aanbod van een mysterieuze organisatie om proefkonijn te worden in een tijdreisexperiment. De hachelijke onderneming zonder menselijk precedent verloopt niet conform verwachting: Claude raakt op drift, heen en weer geslingerd tussen heden en pijnlijk verleden. Wederhelft Catrine speelt daarin een al even tragische hoofdrol. Buiten alle clichés tredend sf-drama is een invoelend geacteerde, geraffineerde filmillusie van gefragmenteerde tijd, geheugenvertekening en allesverzengende liefde. Roerend, desoriënterend en waaghalzig origineel.

Catherine, il suffit d´un amour

1968 | Drama

Italië​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1968. Drama van Bernard Borderie. Met o.a. Horst Frank, Roger Van Hool en Olga Georges-Picot.

Borderie, regisseur van de serie romantisch avontuurlijke Angélique-films, introduceert met Catherine een nieuwe vrouwelijke historische heldin. Tegen de achtergrond van politieke onrust in 15de-eeuws Parijs beleeft Catherine zwoele avonturen die haar aan het hof van Hertog Philippe doen belanden. Levendig in beeld gebracht en Georges-Picot betoont zich een beter actrice dan de nogal expressieloze Angélique-vertolkster Michèle Mercier. Toch vormde deze verfilming van een boek van Juliette Benzoni niet het begin van een nieuwe serie. (RdL/VPRO Gids)

Catherine, il suffit d'amour

1968 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1968. Avonturenfilm van Bernard Borderie. Met o.a. Olga Georges-Picot, Roger Van Hool, Claude Brasseur, Horst Frank en Francine Bergé.

Parijs wordt in de 15e eeuw verdeeld in een strijd tussen de Bourgondiërs en de Armagnacs. Tegen die achtergrond beleeft Catherine amoureuze en andere avonturen die haar van de gevangenis tot aan het hof van hertog Philippe brengen. Een poging van de regisseur om na de ANGELIQUE-serie met een verwante film te komen heeft dezelfde aanpak en een hoofdrolspeelster die mooier is en beter acteert, maar het succes en de vervolgen bleven onverklaarbaar uit. Het scenario is van regisseur Borderie en Antoine Tudal naar een roman van Juliette Benzoni. Het camerawerk is van Henri Persin en Gilles Donneau.

Adieu l'ami

1968 | Thriller

Frankrijk 1968. Thriller van Jean Herman. Met o.a. Alain Delon, Charles Bronson, Brigitte Fossey, Olga Georges-Picot en Bernard Fresson.

Een veteraan uit de Algerijnse oorlog laat zich door de vriendin van zijn gesneuvelde makker strikken om gestolen waardepapieren terug te brengen in een bankkluis. Een andere krijgsmakker heeft de indruk gekregen dat hij roof gaat plegen en volgt hem in ondergrondse riolen om hem voor een misstap te behoeden. Onwaarschijnlijk en onduidelijk complot en weinig pakkende regie worden ietwat gecompenseerd door een aantal beklemmende rioolscènes en de explosieve combinatie Delon- Bronson. Eén van de eerste films die van Hollywood- bijrolspeler Bronson een Europees idool maakten. Scenario van Sébastien Japrisot.