Cristina Galbó (1950): cast.
Er zijn 19 films gevonden.

El ultimo guateque 2

1988 | Drama

Spanje 1988. Drama van Juan José Porto. Met o.a. Cristina Galbó, Miguel Ayones, Miguel Arribas en Juan Meseguer.

Vervolg op EL ULTIMO GUATEQUE; dezelfde personages die vroeger de Spaanse jeugd van de jaren zestig vertegenwoordigden, worden nu als volwassenen voorgesteld, met hun verantwoordelijkheden en hun heimwee naar vroeger.

Sobrenatural

1981 | Horror

Spanje 1981. Horror van Eugenio Martín. Met o.a. Cristina Galbó, Máximo Valverde, Cándida Losada en Lola Lemos.

Een vrouw voelt de aanwezigheid van haar overleden echtgenoot.Een parapsychologische horror-film van middelmatige kwaliteit, die bovendien ook veel uit andere films heeft overgenomen.

El Ultimo guateque

1977 | Komedie

Spanje 1977. Komedie van Juan José Porto en Juan Jose Porto. Met o.a. Miguel Ayones, Beatriz Rossat, Elisa Montés, Beatriz Rossat ea en Cristina Galbó.

Een liefdesverhaal wordt gebruikt als voorwendsel voor een nostalgische beschrijving van de jeugd uit de jaren zestig. De eerste speelfilm van Porto, een kassucces net zoals de muzikale begeleiding, die een potpourri van de populairste hits uit die tijd is.

La Corea

1976 | Drama

Spanje 1976. Drama van Pedro Olea. Met o.a. Queta Claver, Angel Pardo, Cristina Galbó en Dean Selmier.

Een jongen uit de provincie gaat naar Madrid waar hij al spoedig in handen van `La Corea` (de Koreaanse) valt. Dit is een ex-prostituée die zich bezighoudt met het werven van jongens voor de Amerikaanse militairen. Een grote filmische flop, ondanks de goede vertolking van Queta Claver.

Hasta que el matrimonio nos separe

1976 | Komedie

Spanje 1976. Komedie van Pedro Lazaga. Met o.a. José Sacristán, María Luisa San José, Mónica Randall, Cristina Galbó en Mari Carrillo.

Een verliefd stel kan om legale redenen niet met elkaar trouwen. Een film beneden alle peil, zeer slecht geregisseerd en met geen ander oogmerk dan het opportunisme.

Olvida los tambores

1975 | Drama

Spanje 1975. Drama van Rafael Gil. Met o.a. Julián Mateos, Maribel Martín, Tony Isbert, Cristina Galbó en Carlos Ballesteros.

De relaties tussen twee heel verschillende verliefde paren worden getoond in een rampzalige film, net zo slecht als het theaterstuk waarop het is gebaseerd.

Fin de Semana para los Muertos

1974 | Horror

Spanje​/​​Italië 1974. Horror van Jorge Grau en Jordi Grau. Met o.a. Arthur Kennedy, Aldo Massasso, Giorgio Trestini, Roberto Posse en José Ruiz Lifante.

In het slaperige Southgate vinden vreemde experimenten plaats met ultrasonische apparatuur: hierdoor verslinden insekten elkaar, worden baby`s hoogst agressief en staan lijken op uit het graf om kannibalistische moordpartijen te begaan. Een politieman (Kennedy) tracht de hysterische ontwikkelingen een halt toe te roepen. Deze geheel op locatie in het Engelse Lake District gedraaide horrorfilm heeft verontrustende effecten en shock- momenten in huis en heeft bovendien vaart en afwisseling. Een zeer merkwaardige, maar ook zeldzaam onsmakelijke griezelfilm. Ook bekend als NON SI DEVE PROFANARE IL SONNO DEI MORTI, THE LIVING DEAD AT THE MANCHESTER MORGUE, LET SLEEPING CORPSES LIE, DON'T OPEN THE WINDOW en BREAKFAST AT THE MANCHESTER MORGUE.

The House That Screamed

1970 |

1970. Narciso Ibáñez Serrador. Met o.a. Mary Maude, John Moulder-Brown, Cristina Galbó en Lilli Palmer.

In het slaperige Southgate vinden vreemde experimenten plaats met ultrasonische apparatuur: hierdoor verslinden insekten elkaar, worden baby`s hoogst agressief en staan lijken op uit het graf om kannibalistische moordpartijen te begaan. Een politieman (Kennedy) tracht de hysterische ontwikkelingen een halt toe te roepen. Deze geheel op locatie in het Engelse Lake District gedraaide horrorfilm heeft verontrustende effecten en shock- momenten in huis en heeft bovendien vaart en afwisseling. Een zeer merkwaardige, maar ook zeldzaam onsmakelijke griezelfilm. Ook bekend als NON SI DEVE PROFANARE IL SONNO DEI MORTI, THE LIVING DEAD AT THE MANCHESTER MORGUE, LET SLEEPING CORPSES LIE, DON'T OPEN THE WINDOW en BREAKFAST AT THE MANCHESTER MORGUE.

Sangre en el ruedo

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Rafael Gil. Met o.a. Alberto Closas, Francisco Rabal, Angel Teruel en Cristina Galbó.

Een jongen besluit stierenvechter te worden om de belediging van zijn vader te wreken. Een onuitstaanbaar melodrama dat zich in de stierenvechterswereld afspeelt, onder regie van de altijd even rampzalige Gil.

Las 5 advertencias de Satanás

1969 | Komedie, Fantasy

Spanje​/​​Portugal 1969. Komedie van José Luis Merino. Met o.a. Arturo Fernández, Américo Coimbra, Cristina Galbó, Luis Felipe en Eduardo Fajardo.

De tweede verfilming van de gelijknamige komedie van Jardiel Poncela, deze keer een co-produktie tussen Spanje en Portugal - met een slechter resultaat dan de eerste keer.

Due volte Giuda

1969 | Western

Italië​/​​Spanje 1969. Western van Nando Cicero. Met o.a. Antonio Sabato, Klaus Kinski, Cristina Galbó, Pepe Calvo en Franco Leo.

Luke (Sabato) verliest in een gevecht zijn geheugen, en men wil daar dankbaar gebruik van maken. De jongeman krijgt weinig steun van zijn omgeving om achter het gebeurde te komen. Als hij het eenmaal weet, neemt hij bloedig wraak. Harde spaghetti-western met goed spel van Sabato.

Long-play

1968 | Muziek

Spanje 1968. Muziek van Javier Setó. Met o.a. José Luis Lopéz Vázquez, Gracita Morales, Cristina Galbó en Margot Cottens.

Het ontstaan van de popgroep 'Los Pasos'. Een afschuwelijke film die midden in de pop-euforie gemaakt werd.

Un Día después de Agosto

1967 | Drama

Spanje 1967. Drama van Germán Lorente. Met o.a. Brett Halsey, Ilia Sushan, Cristina Galbó en Luis Induni.

Een Franse chirurg, die verbitterd is omdat zijn echtgenote samen met haar minnaar gestorven is, aarzelt tussen een naïve adolescente en een hete oudere vrouw. Het typische melodrama van Germán Lorente, dat zich altijd in kosmopolitische milieus afspeelt en theoretisch schunnige onderwerpen pretendeert aan te snijden.

Los Chicos del Preu

1967 | Komedie

Spanje 1967. Komedie van Pedro Lazaga. Met o.a. María José Goyanes, Emilio Gutiérrez Caba, Cristina Galbó en Pedro Díez del Corral.

De film schetst het leven van een groep jongens en meisjes en de problemen die tijdens hun studie opdoemen. Een van de grootste kassuccessen van de paternalistische Spaanse cinema uit de jaren zestig.

Días de viejo color

1967 | Romantiek

Spanje 1967. Romantiek van Pedro Olea. Met o.a. Cristina Galbó, Andrés Resino, Gonzalo Caãs, María Martín en Luis Eduardo Auto.

Tijdens de Paasweek wordt een adolescente verliefd op een leeftijdsgenoot. Een onrijpe en onduidelijke film, het debuut van Pedro Olea, gemaakt in samenwerking met de regisseur Luis G. Berlanga.

Dove si spara di piu

1967 | Western

Italië​/​​Spanje 1967. Western van Gianni Puccini. Met o.a. Peter Lee Lawrence, María Cuadra, Cristina Galbó, Andres Mejuto en Jose Rubio.

Twee families in het wilde westen zijn doodsvijanden en vechten al generaties lang met elkaar. Totdat een zoon uit de ene en een dochter uit de andere familie op elkaar verliefd worden. Dat geeft complicaties. Hele revolvergevechten breken los maar de liefde overwint. Desondanks niet meer dan routine. Lawrence - die in 1945 in Duitsland geboren werd als Karl Hirenbach - schijnt in Italië in deze film ARTHUR GRANT geheten te hebben. In Spanje is de film wel met zijn juiste acteursnaam uitgebracht. Lawrence maakte in 1967 zijn filmdebuut en zou zich ongeveer tien jaar lang in actie-films weten te handhaven.

Nuevo en esta plaza

1966 | Biografie

Spanje 1966. Biografie van Pedro Lazaga. Met o.a. Palomo Linares, Julia Gutiérrez Caba, Manolo Zarzo, José Bódalo en Cristina Galbó.

Het levensverhaal van de stierenvechter Palomo Linares die zelf de hoofdrol vertolkt. De film is alleen de moeite waard voor bewonderaars van stierengevechten.

Aquella joven de blanco

1965 | Biografie

Spanje 1965. Biografie van Leon Klimowsky. Met o.a. Cristina Galbó, Adriano Domínguez en Luisa Sala.

De film vertelt de geschiedenis van Bernadette en haar wonder. Het is een moralistisch en dom produkt.

Del rosa al amarillo

1963 | Komedie, Romantiek

Spanje 1963. Komedie van Manuel Summers. Met o.a. Cristina Galbó, Pedro Díez del Corral en Lina Orestí.

Twee sketches over de liefde, respectievelijk tijdens de jeugd en op latere leeftijd. Een honingzoete film die een groot succes werd, zowel bij het publiek als onder de critici. Het vormde het speelfilmdebuut van de regisseur Summers.