Michael Hertzberg: scenario en productie.
Er zijn 5 films gevonden.

Entrapment

1999 | Thriller, Romantiek, Misdaad, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 1999. Thriller van Jon Amiel. Met o.a. Sean Connery, Catherine Zeta-Jones, Ving Rhames, Will Patton en Maury Chaykin.

Entrapment (Valstrik) is een hightech inbraakfestijn met acteerkanon Sean Connery (1930) en glamourkoningin Catherine Zeta-Jones (1969) als partners in de misdaad. Het leeftijdsverschil van 39 jaar inspireerde The Los Angeles Times tot de alternatieve titel: 'Opa kust het meisje'. Behalve kronkelend vrouwenvlees in oude armen is er een aantal fraaie hightech inbraken te bewonderen waarbij de stuntman en stuntvrouw van respectievelijk Connery en Zeta-Jones zich van de beste kant laten zien. Hoogtepunt van de film is de acrobatiek in en rond de Petronas Towers (hoogte 452 m) in Kuala Lumpur in Maleisië.

Out On A Limb

1992 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1992. Komedie van Francis Veber. Met o.a. Matthew Broderick, Jeffrey Jones, Heidi Klink, John C. Reilly en Courtney Peldon.

De schoolvakantie is voorbij en de kinderen mogen er in de klas over praten. De twaalf-jarige Peldon komt met een vreemd, macaber verhaal. Ze zou ontdekt hebben dat haar vader, Jones, burgemeester van het stadje, vermoord zou zijn door zijn misdadige tweelingsbroer die diens plaats heeft ingenomen. Ze roept de hulp in van haar grote broer, Broderick, een beursbemiddelaar die op het punt staat een deal van 140 miljoen in de wacht te slepen. Deze komt terecht in een stroomversnelling vol krankzinnige toestanden en mysterieuze personages. Flauwe zwarte komedie die tevergeefs tracht de sfeer van de oude screwball-comedies te evenaren. Je moet echter wel doorlopend beseffen dat het verhaal gesitueerd is in de fantasiewereld van een kind. De acteurs overacteren op pijnlijke wijze. Scenario van Daniel en Joshua Goldin. Fotografie van Donald E. Thorin. Inkorting van oorspronkelijke speelduur van 93m is een verbetering.

Memories of Me

1988 | Komedie

Verenigde Staten 1988. Komedie van Henry Winkler. Met o.a. Billy Crystal, Alan King, JoBeth Williams, Janet Carroll en David Ackroyd.

Terwijl hij herstellende is van een hartaanval heeft de immer opgewekte arts Abbie (Crystal) de tijd om eens over zijn verleden na te denken. Zo mijmert hij over zijn vader, die het gezin in de steek liet en de eerste was die zijn hart brak. Abbie was destijds amper zeven, maar hij beseft nu dat hij het nog niet heeft verwerkt. Eenmaal hersteld gaat hij zijn vader, Abe (King), dan ook opzoeken. Onopvallende tragikomedie, die eigenlijk op het tragische noch het komische vlak is geslaagd. De acteurs doen hun best maar kunnen het scenario van Crystal en Eric Roth niets geloofwaardigs geven, en Sean Connery, die even (ongecrediteerd) langskomt, redt daar weinig aan. Camerawerk voor dit regiedebuut van 'the Fonz' Winkler was in handen van Andrew Dintenfass. Crystal en King deden de productie.

Silent Movie

1976 | Komedie

Verenigde Staten 1976. Komedie van Mel Brooks. Met o.a. Mel Brooks, Marty Feldman, Dom DeLuise, Bernadette Peters en Sid Caesar.

Mel Brooks had de briljante ingeving om een halve eeuw na de introductie van geluidsfilm een komische stomme film te maken. Briljant binnen briljant is het feit dat hij 's werelds beroemdste pantomimespeler, Marcel Marceau, het enige gesproken woord geeft: 'No!' als hij weer eens tegen de wind in mimet. Silent movie heeft last van Brooks' kruisje, namelijk dat zijn situatiegrappen geen anderhalf uur vol te houden zijn, maar dat zij de regisseur/acteur/scenarist vergeven. Brooks speelt een verlopen regisseur die met twee makkers à la de Three Stooges probeert filmsterren over te halen met zijn stomme film mee te doen.

Blazing Saddles

1974 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1974. Western van Mel Brooks. Met o.a. Cleavon Little, Gene Wilder, Slim Pickens, Harvey Korman en Madeline Kahn.

Brooks heeft nooit bekend gestaan om een verfijnd gevoel voor humor, maar wist wel hoe hij een publiek moest laten lachen. Deze westernparodie, die geen cliché of stereotype over het hoofd ziet, baande de weg voor latere grappenkanonnades als Animal House en The Naked Gun. Zoals Brooks eerder in The Producers gewaagde grappen maakte over antisemitisme, wordt hier de racistische ondertoon van de klassieke western op de hak genomen. Daarbij is regelmatig de hand van coscenarist Richard Pryor te herkennen.