Jeanne Valerie: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

La villa del venerdì

1991 | Erotiek, Drama, Experimenteel

Italië 1991. Erotiek van Mauro Bolognini. Met o.a. Julian Sands, Joanna Pacula, Lara Wendel, Marco di Stefano en Jeanne Valerie.

Bolognini's film, naar het boek van Moravia, gaat in feite over wederzijds huwelijksbedrog. Julian Sands is een succesvol schrijver, getrouwd met Joanna Pacula. Joanna mag iedere vrijdag en zaterdag doorbrengen in een villa aan zee met haar minnaar, een pianist, terwijl Sands dan aan zijn gerief komt met zijn minnares, vriendin van het echtpaar. Pacula realiseert zich dat ze het lekker en opwindend vindt als ze met de zweep krijgt van haar minnaar, maar later vindt ze het toch maar niks. Ondertussen vindt Sands geen bevrediging bij andere vrouwen omdat hij erg veel houdt van Pacula. Tenslotte komen ze toch weer bij elkaar. Bloot genoeg, en heftig genoeg ook, maar meer voor de kassa dan voor de esthetiek. Scenario van Sergio Bazzini. Camerawerk van Giuseppe Lanci. Ook bekend als HUSBAND AND LOVERS.

Tecnica di un omicidio

1967 | Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1967. Misdaad van Franco Prosperi. Met o.a. Robert Webber, Franco Nero, Cec Linder, Jeanne Valerie en José Louis de Villalonga.

Een Amerikaanse beroepsmoordenaar wordt door de maffia ingehuurd om een verrader, die zich in Parijs schuilhoudt, te elimineren. Na vaak belazerd te zijn elimineert de moordenaar iedereen, inclusief zijn opdrachtgevers. Voor de export gebruikt regisseur Prosperi de naam Frank Shannon. Met deze pseudoniem hoopt hij meer succes te boeken op de angelsaksische markt. Scenario van de regisseur, camerawerk van Erico Menczer.

Tecnica Di Un Omicidio

1965 | Thriller

Italië 1965. Thriller van Frank Shannon. Met o.a. Franco Nero, Jeanne Valerie en Robert Webber.

Een Amerikaanse beroepsmoordenaar wordt door de maffia ingehuurd om een verrader, die zich in Parijs schuilhoudt, te elimineren. Na vaak belazerd te zijn elimineert de moordenaar iedereen, inclusief zijn opdrachtgevers. Voor de export gebruikt regisseur Prosperi de naam Frank Shannon. Met deze pseudoniem hoopt hij meer succes te boeken op de angelsaksische markt. Scenario van de regisseur, camerawerk van Erico Menczer.

Nick Carter et le trèfle rouge

1965 | Actiefilm

Italië​/​​Frankrijk 1965. Actiefilm van Jean-Paul Savignac. Met o.a. Eddie Constantine, Nicole Courcel, Jo Dassin en Jeanne Valerie.

Routinewerkje met Eddie die achter een stel gestolen kernraketten aangaat. Het thema is achterhaald en de actie is met recht ouderwets, maar Eddie's smoel blijft sympathiek. Het scenario is van regisseur Sauvignac en gebaseerd op het boek Bombe sur table van Claude Rank. Cameraman van dienst was Claude Beausoleil.

El Ultimo verano

1965 | Drama

Spanje 1965. Drama van Juan Bosch. Met o.a. Jeanne Valerie, Arturo Fernández, María Asquerino, La Chunga en Roberto Camardiel.

Een jonge Franse vrouw gaat in Spanje bij haar moeder wonen en komt erachter dat die een relatie met een jongeman heeft. Een nietszeggende film.

Le Voci Bianche

1964 | Komedie, Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Pasquale Festa Campanile en Massimo Franciosa. Met o.a. Paolo Ferrari, Anouk Aimée, Vittorio Caprioli, Claudio Gora en Graziella Granata.

Gecastreerde contratenors zijn risicoloos gezelschap voor getrouwde, adellijke dames, hetgeen een zanger die door een list aan de operatie is ontsnapt, ongekende mogelijkheden biedt. De sterbezetting en de fantasierijke pruikentijd-aankleding weten uitbundig te verhullen, dat de regie en het scenario de meeste kansen van het gegeven hebben laten liggen. Ferrari is te weinig schelms voor de hoofdrol.

The Loves of Salammbo

1962 |

1962. Sergio Grieco. Met o.a. Arnoldo Foa, Jeanne Valerie, Jacques Sernas en Edmund Purdom.

Gecastreerde contratenors zijn risicoloos gezelschap voor getrouwde, adellijke dames, hetgeen een zanger die door een list aan de operatie is ontsnapt, ongekende mogelijkheden biedt. De sterbezetting en de fantasierijke pruikentijd-aankleding weten uitbundig te verhullen, dat de regie en het scenario de meeste kansen van het gegeven hebben laten liggen. Ferrari is te weinig schelms voor de hoofdrol.

Labbra rosse

1961 | Drama

Italië 1961. Drama van Giuseppe Bennatti. Met o.a. Gabriele Ferzetti, Christine Kaufmann, Jeanne Valerie en Giorgio Albertazzi.

Een schoolmeisje is de geliefde geworden van een architect op middelbare leeftijd en loopt van huis weg. Haar vader gaat haar zoeken, vergezeld van een schoolvriendin, die hem op haar beurt probeert te verleiden. De identieke romances verzwakken de Lolita-thematiek meer dan dat ze er extra-reliëf aan geven. Er wordt goed geacteerd in een verzorgde vormgeving, zonder de te verwachten hypocrisie, maar de film is zeer oppervlakkig.

L' Imprevisto

1961 | Drama, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1961. Drama van Alberto Lattuada. Met o.a. Anouk Aimée, Tomas Milian, Raymond Pellegrin, Jeanne Valerie en Jacques Morel.

De hebzucht van een jonge leraar brengt hem tot het beramen van een kidnap. Hij wordt daarbij geholpen door een vroegrijpe leerlinge en zijn vrouw. Haar frustraties over steriliteit uiten zich in moedergevoelens voor de ontvoerde baby waarvan ze geen afstand wil doen. De film bevat elementen van het psychologisch drama en van de thriller: voor het laatste zijn de suspense-effecten te sporadisch en te bekend en voor het eerste blijft in elk geval de tekening van de anti-held erg aan de oppervlakte. Milian doet niettemin zijn best en Aimée is ronduit schitterend als zijn tragische echtgenote.

El ultimo verano

1961 |

Spanje 1961. Juan Bosch. Met o.a. Jeanne Valerie, Maria Asquerino en Arturo Fernandez.

De hebzucht van een jonge leraar brengt hem tot het beramen van een kidnap. Hij wordt daarbij geholpen door een vroegrijpe leerlinge en zijn vrouw. Haar frustraties over steriliteit uiten zich in moedergevoelens voor de ontvoerde baby waarvan ze geen afstand wil doen. De film bevat elementen van het psychologisch drama en van de thriller: voor het laatste zijn de suspense-effecten te sporadisch en te bekend en voor het eerste blijft in elk geval de tekening van de anti-held erg aan de oppervlakte. Milian doet niettemin zijn best en Aimée is ronduit schitterend als zijn tragische echtgenote.

Adorable Julia

1961 | Drama, Komedie

Oostenrijk​/​​Frankrijk 1961. Drama van Alfred Weidenmann. Met o.a. Lilli Palmer, Charles Boyer, Thomas Fritsch, Jean Sorel en Ljuba Welitsch.

Toneelspeelster Palmer voor wie de jaren zijn gaan tellen, is getrouwd met theater-producent Boyer. Zij ontmoet de jongere Sorel, raakt betoverd door zijn charme en hij wordt haar minnaar. Als zij moet wijken voor een aankomende actrice, die door Sorel tot op de planken geprotegeerd wordt, is ze ontdaan, maar houdt het hoofd koel. Tijdens de première van het nieuwe stuk krijgt ze haar kans en heeft een leuke professionele verrassing in petto voor haar rivale. Prima spel. Naar het verhaal Theatre van W. Somerset Maugham, bewerkt door Johanna Sibelius en Eberhard Keindorff.

Siega verde

1960 | Romantiek, Drama

Spanje 1960. Romantiek van Rafael Gil. Met o.a. Jeanne Valerie, Carlos Larrañaga, Luis Induni en José Rubio.

Tussen de kinderen van twee concurrerende families -de ene rijk en de andere arm- ontstaat een romance. Zeer slecht, zoals alle films van Gil.

La Giornata balorda

1960 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1960. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Jean Sorel, Lea Massari, Jeanne Valerie, Paolo Stoppa en Rik Battaglia.

Een werkloze jongeman, die zijn buurmeisje zwanger heeft gemaakt, kan alleen een vaste baan 'kopen' en brengt de dag door met het zoeken naar klusjes om het benodigde bedrag bijeen te krijgen. Na tegenvallers en mislukkingen steelt hij de ring van een opgebaard lijk. Deze scenariobewerking door Pasolini van verhalen van Moravia heeft niet de indringende overtuigingskracht van zijn eigen latere films, omdat de vormgeving en de fysiek aantrekkelijke rolbezetting te veel traditionele 'film-gladheid' hebben. De vluchtige verbruiksseks waarvan de held gedurende zijn dag regelmatig het object is, wordt daardoor wel behoed van morsigheid en krijgt méér sensualiteit dan wellicht was bedoeld.

Salambo

1959 | Avonturenfilm, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1959. Avonturenfilm van Sergio Grieco. Met o.a. Jeanne Valerie, Jacques Sernas, Edmund Purdom, Riccardo Garrone en Arnoldo Foà.

Huurtroepen die door het stadsbestuur van Carthago worden opgelicht, komen in opstand. De stad lijkt machteloos tegenover een aanval van barbaren, die door de stedelingen tòch verslagen worden. Een legeraanvoerder, die op de priesteres van de oorlogsgodin verliefd is geworden, krijgt gratie, terwijl de corrupte intriganten ontmaskerd worden. Flauberts historische roman werd uitgebeend tot het stramien voor een kleurrijk, hoewel doorzichtig geënsceneerd, spektakel dat maar net boven de middelmaat van het genre uitstijgt.

Les liaisons dangereuses

1959 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1959. Drama van Roger Vadim. Met o.a. Jeanne Moreau, Annette Stroyberg, Jean-Louis Trintignant, Jeanne Valérie en Simone Renant.

Een libertijns echtpaar is elkaars cynische medeplichtige bij buitenechtelijke escapades, tot hij echt verliefd wordt op een degelijke vrouw, en de anti-strategie van zijn echtgenote tot een tragedie leidt. Vadim verplaatst de ooit scandaleuze brievenroman van Choderlos de Laclos naar de eigen tijd en maakt ondanks modieuze en kitsch-elementen zijn beste film, met een aantal écht suggestieve erotische scènes. Stroyberg was destijds Mme Vadim en het enige zwakke onderdeel in de topbezetting. In 1976 door Vadim opnieuw gemaakt als de kostuumfilm UNE FEMME FIDÈLE. In 1989 in Amerika verfilmd door Stephen Frears als DANGEROUS LIAISONS.