Christopher Figg: productie.
Er zijn 5 films gevonden.

Dog Soldiers

2002 | Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Luxemburg​/​​Verenigde Staten 2002. Horror van Neil Marshall. Met o.a. Sean Pertwee, Kevin McKidd, Emma Cleasby, Liam Cunningham en Thomas Lockyer.

Een groep jonge commando's onder leiding van Sergeant Wells (Pertwee) is op oefening in de Schotse Highlands, maar eigenlijk zouden ze liever naar de voetbalwedstrijd Engeland - Duitsland kijken. Dan stuiten ze op de gruwelijk verminkte lijken van een ander Special Forces-commando. Wanneer ze later worden aangevallen door een groep wolfachtige wezens kunnen ze zich, samen met een jonge zoöloge, nog maar net terugtrekken in een verlaten boerderij. Veilig zijn ze daar niet. Effectieve low budgethorror met flink wat geestige maar weinig subtiele grappen. Regisseur Marshall zou later de ijzersterke pittige-jonge-vrouwen-beoefenen-speleologie-horror The Descent maken.

Virtual Sexuality

1999 | Komedie, Fantasy

Verenigd Koninkrijk 1999. Komedie van Nick Hurran. Met o.a. Laura Fraser, Rupert Penry-Jones, Luke de Lacey, Marcelle Duprey en Kieran O'Brien.

De 17-jarige Justine (Fraser) uit Notting Hill gelooft dat ze de laatste maagd op aarde is. Ze wil nu wel eens met iemand naar bed, maar de jongen op wie ze haar ogen heeft laten vallen wordt ingepikt door het populairste meisje van de school. In een opwelling besluit ze tijdens een bezoek aan een virtual reality-tentoonstelling dan maar op de computer een ideale partner (Penry-Jones) samen te stellen. Na een explosie bevindt haar geest zich plotseling in het lichaam van deze droomman. Britse tienerkomedie met als grootste pluspunt het energieke spel van Fraser. Aardig, fris niemendalletje.

Jacob Two Two Meets the Hooded Fang

1999 | Familiefilm, Avonturenfilm, Fantasy, Musical

Canada 1999. Familiefilm van George Bloomfield. Met o.a. Gary Busey, Mark McKinney, Miranda Richardson, Max Morrow en Ice-T.

De 17-jarige Justine (Fraser) uit Notting Hill gelooft dat ze de laatste maagd op aarde is. Ze wil nu wel eens met iemand naar bed, maar de jongen op wie ze haar ogen heeft laten vallen wordt ingepikt door het populairste meisje van de school. In een opwelling besluit ze tijdens een bezoek aan een virtual reality-tentoonstelling dan maar op de computer een ideale partner (Penry-Jones) samen te stellen. Na een explosie bevindt haar geest zich plotseling in het lichaam van deze droomman. Britse tienerkomedie met als grootste pluspunt het energieke spel van Fraser. Aardig, fris niemendalletje.

Hellraiser III: Hell on Earth

1992 | Horror

Verenigde Staten 1992. Horror van Anthony Hickox. Met o.a. Terry Farrell, Doug Bradley, Paula Marshall, Kevin Bernhardt en Ken Carpenter.

Kan ook begrepen worden zonder de vorige twee HELLRAISER- films, maar Pinhead (Bradley) is terug, als een soort grote verleider die de planeet aarde wil domineren en ze in een hel herscheppen. Bradley speelt overigens een dubbele rol: zonder make-up is hij de geest van een goede Britse kapitein uit WO I. Die contacteert de aantrekkelijke tv-journaliste Farrell via nachtmerries over haar vader die voor haar geboorte in Vietnam sneuvelde. Aardig wat gewelddadiger dan zijn twee voorgangers, decadent, shockerend, ijzingwekkende techno-gore met duivelse sado-masochistische uitspattingen. Naar de personages van horror- maëstro Clive Barker, die tevreden mag zijn met het scenario van Peter Atkins. Vooral voor wie houdt van bijv. mensen die met hun tong aan vleeshaken bengelen. Het camerawerk is van Gerry Lively.

Hellraiser

1987 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1987. Horror van Clive Barker. Met o.a. Andrew Robinson, Clare Higgins, Ashley Laurence, Sean Chapman en Oliver Smith.

Een slachtoffer van duivelse martelingen wordt door het bloed van zijn broer dat op de grond druipt, weer gedeeltelijk tot leven gewekt. Hoe meer bloed, hoe meer leven, en om meer bloed te krijgen, sluit het slachtoffer een goddeloos verbond met zijn schoonzuster. Auteur Clive Barker maakt een indrukwekkend regiedebuut met deze bewerking van zijn eigen verhaal The Hellbound Heart. Liefhebbers van bloed en geweld worden niet teleurgesteld. Door de ernst en intelligentie overtreft de film vele anderen in dit genre.