Arndt Schwering-Sohnrey

Acteur

Arndt Schwering-Sohnrey is acteur.
Er zijn 15 films gevonden.

Unser Pappa - Herzenswünsche

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Ilse Hofmann. Met o.a. Dieter Pfaff, Tatjana Blacher, Arndt Schwering-Sohnrey, Katharina Wackernagel en Steffen Groth.

Dokter Achim gaf na de dood van zijn vrouw zijn praktijk op, om rustig op het platteland in het Zwarte Woud te gaan wonen. Hij is inmiddels gelukkig hertrouwd met Bärbel. Achim barst van de plannen met zijn boerderijtje, maar Bärbel heeft juist sterk de neiging om terug te keren naar de grote stad.

Tatort - Schichtwechsel

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Jane Ainscough. Met o.a. Axel Milberg, Maren Eggert, Mehdi Moinzadeh, Stefanie Stappenbeck en Felix Eitner.

Het gaat niet goed met de scheepswerf Ostendorf in Kiel. Er moeten mensen worden ontslagen. De machtige Bruhns, die voorzitter is van de personeelskern, wil hooguit accoord gaan met vijftig man. Hij is onverzettelijk in het gesprek met directeur Ostendorf (Eitner), terwijl zijn collega Heise (Nimtz) zich soepel opstelt en naar een rationele oplossing zoekt. Onder de medewerkers heerst grote onrust, want niemand weet of hij of uit de boot zal vallen. Directiesecretaresse Tatjana Matthies (Stappenbeck) is zelfs bereid met Bruhns tussen de lakens te duiken als dat de arbeidsplaats van haar broer Benno (Schwering- Sohnrey) kan redden, want ze vreest dat Benno nimmer meer aan de slag komt. Haar vriend Holger (Voelklein), die ook op de werf werkt, is uiteraard niet erg gelukkig met haar houding. De volgende morgen wordt Bruhns levenloos uit het water opgevist. Kommissar Borowski (Milberg) begint een onderzoek en merkt dat de staking, waarmee Bruhns gedreigd had, is afgeblazen door tussenkomst van Heise. Er zijn vijftig verdachten met hetzelfde motief, maar het kan ook een crime passionnel of om een 'herenaccoord' gaan. De oplossing zit hem in de titel... Uitstekend gespeelde, sociaal getinte TATORT. Het sterke scenario is van Jan von der Bank. Het camerawerk is van Volker Tittel. Aflevering 261.

Aus der Tiefe des Raumes - ... mitten ins Netz

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Gil Mehmert. Met o.a. Mira Bartuschek, Eckhard Preuß en Arndt Schwering-Sohnrey.

De twintigjarige Hans Günter heeft een ongewone hobby, genaamd Tipp Kick en hij beheerst dit tafelvoetbal tot op het hoogste niveau. Tijdens een belangrijk toernooi leert hij de fotografe Marion kennen. Wanneer zij een wilde nacht beleven, belandt één van zijn voetbalmannetjes, nr. 10, toevallig in fotochemicaliën en verwordt tot een levend wezen in de vroege morgen en dit is nog maar het begin...

Rotlicht - Im Dickicht der Großstadt

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Sigi Rothemund. Met o.a. Helmut Zierl, Alexandra Wilcke, Arndt Schwering-Sohnrey, Sandra Speichert en Frederick Lau.

Kommissar Tom Rehberg (Zierl) is consul Olaf Preiss (H[KA3]urrig) op het spoor wegens illegale wapenexport. Omdat Preiss diplomatieke onschendbaarheid geniet, is hij moeilijk te pakken. Tom heeft een tipgeefster, die hem opbelt als hij met Anna (Wilcke) onderweg is naar de Seychellen. Ze zegt dat ze vertrouwelijke informatie heeft, die ze alleen persoonlijk kan doorgeven. Tom breekt de reis af en Anna is boos, omdat zij meent dat zij op de tweede plaats komt. Voordat Tom bij de vrouw aankomt, wordt er een moordaanslag op haar gepleegd. Zij overleeft het niet en haar vriend wordt zwaar gewond. Hij noemt de naam van een zekere Carlotta (Speichert), die als callgirl werkt in het chique bordeel Ars Amandi. Tom krijgt er undercover een job als bodyguard. Carlotta heeft een zoon Marko (Lau), die niet weet hoe zijn moeder zijn opvoeding betaalt. Preiss laat Marko ontvoeren. Anna zoekt Tom op in het bordeel, en geeft bijna zijn identiteit prijs. Ze ziet daar dat Tom een relatie heeft aangeknoopt met Carlotta. Carlotta is op Tom aangewezen als zij haar zoon wil terugzien. Het conventionele scenario van Mathias Klaschka verraadt de serie, want je proeft niets van de Berlijnse sfeer. Zierl is heel plezierig, maar Speichert is nauwelijks te genieten met haar rode pruik, en de rol van non zou beter bij haar passen als je buiten werktijd zou zien. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Weihnachten

2002 | Drama, Komedie, Familiefilm

Duitsland 2002. Drama van Marc-Andreas Bochert. Met o.a. Fabian Busch, Eva Mend, Sylvie Rohrer, Harald Schrott en Harald Koch.

Een sitcomachtige klucht met veel personages in een straat in Keulen op kerstavond, een heilige avond. De bedoelingen van de diverse hoofdrollen zijn eerder heiligschennis dan een sobere voorbereiding op het kerstfeest dat je in Duitsland traditiegetrouw tijdens de kerstmis in de kerk hoort te vieren. Reclame-ontwerper Peter (Schrott) wil een zaak afsluiten en daarom een party in zijn penthouse geven, maar ergert zijn nieuwe vlam Katharina (Rohrer) als hij zijn ex-vriendin Esther (Hassmann) uitnodigt. Esther heeft overigens hele andere bedoelingen dan Katharina vermoedt. In hetzelfde gebouw wil Wolfgang Bruhmann (Busch) aan zijn moeder (Hoess) bekennen dat hij overgestapt is naar het geloof van zijn joodse vriendin Mirjam (Mende), een boekhandelaarster. Een etage verder komt vader Bernhard (Brenner) niet thuis, omdat hij als kerstman met een vriend in de kroeg is doorgezakt, terwijl zijn vrouw (Schedwill) en dochter Claudia (Poppe) op hem wachten. In het tegenoverliggende flatgebouw bespiedt Herr W[KA3]achter (Harder) al jaren zijn overburen, maar wordt op die avond door de vrolijke gasten van Peter ontmaskerd. Het scenario van Michael Lewinsky bestaat uit een aantal korte verstrooiende schetsen die hij min of meer naadloos aan elkaar verbonden heeft. Veel stelt het niet voor, maar als je niets te doen hebt, dan kun je je met deze kerst-soap amuseren. Het camerawerk is van Eeva Fleig.

Rotlicht - Die Stunde des Jägers

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Sigi Rothemund. Met o.a. Helmut Zierl, Alexandra Wilcke, Arndt Schwering-Sohnrey, Saskia Vester en Uwe Kockisch.

Kommissar Tom Rehberg (Zierl) en zijn vriendin Anna Sch[KA3]afer (Wilcke) hebben het droomeiland Mallorca de rug toegekeerd en zijn neergestreken in de de Duitse hoofdstad Berlijn. Tom moet de moord op de bazin van Caf[KA1]e Cupido op helderen. Het slachtoffer was betrokken bij prostitutie en toevallig ook een vriendin van Anna. Tom krijgt problemen met zijn bazen die zijn kordate aanpak politiek niet correct vinden, en ook met Anna die er andere opvattingen op na houdt. Tom ontdekt dat hij in Maren Richter (Vester) een machtige tegenstandster heeft. De geroutineerde regie van Rothemund houdt het behoorlijk spannend maar de verhaalelementen in het scenario van Sönke Lars Neuwöhner, Sven Poser en Jonas Winner zijn meer dan routine. Het camerawerk is van Claus Peter Hildenbrand.

Unser Pappa

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Thomas Jauch. Met o.a. Dieter Pfaff, Tatjana Blacher, Arndt Schwering-Sohnrey, Katharina Wackernagel en Steffen Groth.

Tandarts Achim Hagenau (Dieter Pfaff) uit D[KA3]usseldorf verkoopt na de dood van zijn vrouw de praktijk en het huis en verhuist met zijn twee bijna volwassen kinderen naar een oude boerderij in het zuidelijke gedeelte van het Schwarzwald, de streek van zijn ouders en voorouders. De kinderen zijn niet erg blij met hun nieuwe omgeving. In het dorp wordt Achim met de nodige argwaan bekeken, maar de lerares B[KA3]arbel Ramsb[KA3]achle (Blacher) ziet de goedmoedige dikkerd wel zitten. Trouwens ze heeft zelf ook twee kinderen van min of meer gelijke leeftijd. Voordat het tussen Bärbel en Achim wat kan worden, bemoeien de kinderen van beide ouders zich danig met het huishouden en de relatie van hun resp. vader en moeder. Goedmoedige, zo niet pretentieloos familievermaak in een tamelijk breed uitgesponnen tv-film, die meestal in twee delen wordt uitgezonden. Hoofdrol Dieter Pfaff kan natuurlijk bijna niet stuk, maar Blacher geeft hem goed tegenspel. Maximilian Pfaff is zijn zoon. Het scenario is van Johannes Reben. Het camerawerk is van Clemens Messow.

Julietta

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Christoph Stark. Met o.a. Lavinia Wilson, Barnaby Metschurat, Matthias Koeberlin, Sibylle Canonica en Uwe Kockisch.

De achttien-jarige Julietta (Wilson) komt uit een beschermd milieu in Stuttgart. Haar vriend Jiri (Koeberlin) studeert medicijnen in Berlijn. In de zomervakantie wil Julietta eens lekker uit de band springen en de gelegenheid daartoe is de Love Parade in de Duitse hoofdstad. Ze springt en danst met Jiri die haar drugs geeft dat het een lieve lust is. Ze verliest Jiri uit het oog en valt in de hossende menigte flauw. Ze dreigt in een fontein te verdrinken, maar ze wordt tijdig gered door Max (Metschurat), die de bewusteloze jonge vrouw meeneemt naar zijn kamer vlakbij. Max legt haar in bed en `s nachts randt hij haar aan als zij slaapt. Hij brengt haar de volgende dag naar het station, waar zij Jiri ontmoeten, die Max als Julietta`s redder beschouwt. Tussen Max en Jiri klikt het en dat is het begin van een vriendschap. Julietta die zich van de gebeurtenissen niets herinneren kan, merkt zes weken later dat haar ongesteldheid wegblijft. Tegelijkertijd ontdekt ze dat haar moeder (Canonica) een minnaar heeft. Ontredderd neemt ze de auto van haar vader (Kockisch) en gaat naar Berlijn om Jiri op te zoeken, waar ze ook Max ontmoet. Hoewel ze zich tot elkaar aangetrokken voelen, waagt geen van beiden de gevoelens te tonen totdat Max het niet langer uithoudt en bekent dat hij de vader van haar kind is. Jiri neemt het nieuws goed op, maar het komt toch tot een dramatisch einde. Het scenario van regisseur Stark en Jochen Bitzer is losjes gebaseerd op de novelle uit 1810 Die Marquise von O. van Heinrich von Kleist. Het is echter veel minder literair en eerder een soapachtig verhaal over seks, drugs en technorock. De film begint vlot met een oorverdovend soundtrack om daarna te vervallen in een zeperig melodrama en te ontsporen. Dat is jammer van de oprechte pogingen van de rolverdeling om fatsoenlijk te acteren. Hedendaagse Duitse jongeren zullen zich niet gemakkelijk kunnen identificeren met het overdreven gedrag van de hoofdpersonages. Het camerawerk is van Jochen Stäblein. Werktitel: JULIETTA UND DAS ERDBEBEN. Widescreen, Dolby Digital.

Die Einsamkeit der Krokodile

2001 | Drama, Misdaad, Komedie

Duitsland 2001. Drama van Jobst Oetzmann. Met o.a. Janek Rieke, Thomas Schmauser, Rosemarie Fendel, Julia Jäger en Renate Krößner.

De zelfmoord van een slagerszoon is voor een jonge journalist uit Hamburg aanleiding voor een onderzoek. Vooruit, Gänther (Thomas Schmauser) stond binnen het dorp te boek als een vreemde snuiter: zo liet hij soms de varkens uit voordat ze naar de slachtbank gingen. Maar zelfmoord? Zijn verre neef Elias (Janek Rieke) vermoedt dat er meer achter zit. Zijn nieuwsgierigheid stuit echter, zoals dat hoort, op stugge weerstand van de dorpsbewoners. Bovendien ontdekt Elias dat hij heel wat overeenkomsten heeft met Gänther. Tatort-regisseur Jobst Oetzmann vertelt een geestig, iets melancholisch detective-verhaal dat hij baseerde op een boek van Dirk Kurbjuweit.

Der Verleger

2001 | Biografie

Duitsland 2001. Biografie van Bernd Böhlich. Met o.a. Heiner Lauterbach, Susanna Simon, Sylvester Groth, Anica Dobra en Jürgen Hentsch.

Wie na afloop van WO II in Duitsland een vergunning kon krijgen om een blad of een krant uit te geven, had in feite een `licentie` om geld te drukken, want de leeshonger van de massa was niet te stillen. Toen Axel Springer, de zoon van een tamelijk onfortuinlijke Hamburgse uitgever, aan de Britse autoriteiten een licentie vroeg om een radiogids uit te geven, kreeg hij die, omdat hij zijn toevlucht niet nam tot doorzichtige smoezen, waaruit zou moeten blijken, dat hij `altijd` tegen de nazi`s geweest was en dat hij het `slachtoffer` van hun terreur was, maar heel eerlijk vertelde dat het hem gelukt was om onder het fascisme zijn snor te drukken. Toen men hem vroeg of hij soms toch geen mensen vervolgd had onder druk van het regime, luidde het antwoord: vrouwen, om ze te veroveren! Daarop kreeg Axel Springer toestemming om te beginnen met de radiogids [KL]H[KA3]or Zu[KLE] dat nog steeds tot de koplopers van de Duitse rtv-gidsen gerekend mag worden. Wat later vroeg hij de licentie om een krant uit te geven - die kreeg hij en zo verscheen het [KL]Hamburger Abendblatt[KLE]. Hij kreeg in 1950 de kans om [KL]Die Welt[KLE], een prestigieus weekblad dat hij voor de Engelsen drukte, over te nemen toen de Britten vonden dat het niet meer opportuun was voor hen als bezettingsmacht, om het uit te geven en daarmee opinie te vormen. De grootste coup van Springer was de uitgave van [KL]Bild[KLE], gemodelleerd door de Engelsen naar de [KL]Daily Mirror[KLE]. Tot op heden is het de grootste krant van Duitsland met een oplage die de Engelse [KL]Mirror[KLE] sterk overtreft. Axel toonde zich meer een tycoon dan een journalist en slaagde erin om in relatief korte tijd een groot media-imperium op te bouwen. Springer bemoeide zich altijd met de signatuur van zijn uitgaven, iets wat veel kwaad bloed zette bij zijn hoofdredacteuren, omdat hij hen zo verplichtte om zijn politieke opvattingen te ventileren. Axel had een vooruitziende blik: hij zag de geldsanering aankomen, maakte zich sterk voor de Duitse hereniging en bevorderde de verzoening met Isra[KA3]el en maakte zich sterk voor vergoedingen aan joden, inclusief forse schenkingen van hemzelf. Als mens was Axel een onverbeterlijke rokkenjager, een egotripper en een harteloze tiran, vooral voor zijn zoon Axel junior, die zelfmoord pleegde. Springers bemoeienis en kritiek op de Beweging van 68 bezorgde hem de reputatie reactionair te zijn omdat hij de `oude` waarden verdedigde. Het is natuurlijk onmogelijk om in een lange tv-film van drie uur het turbulente en interessante leven van Axel Caesar Springer (Lauterbach) accuraat weer te geven. Terwijl men in Lauterbach de ideale figuur gevonden heeft, concentreert het scenario van Paul Hengge, naar de biografie [KL]Der Fall Axel Springer[KLE] van Michael J[KA3]urgs en de bewerking tot draaiboek voor de film van regisseur B[KA3]ohlich zich op een periode van 35 jaar, zijn derde vrouw Luise (Simon), zijn vierde echtgenote Monika (Dobra), zijn jonge levensgezellin in de laatse jaren Angela (Martinek) en in mindere mate op Gisela (Blacher), zijn tweede gade en moeder van zijn zoon Axel junior (Schwering- Sohney). Als belangrijkste personen uit Springers directe omgeving worden opgevoerd Christian Kracht (Groth), die procuratie had om zaken af te wikkelen, Hans Zehrer (Hentsch) die jarenlang hoofdredacteur van [KL]Die Welt[KLE] was en Franz Radtke (Rudolph), een goede vriend van Springer. Stuk voor stuk competente spelers die de hoofdrol Lauterbach voortreffelijk ondersteunen. Lauterbach zet Springer neer als een bezeten personage, die heel monomaan kan zijn en tenslotte niet met zijn zoon overweg kon. Er werd gedraaid in Duitsland, op het eiland Sylt (waar Springer een huis had), in Moskou (omdat hij bij Nikita Chroetsjov de Duitse hereniging bepleitte) en op Patmos, waar Springer ging mediteren en dat tevens door moest gaan voor Isra[KA3]el (omdat Springer een gigantische schenking deed aan het Nationale Museum in Jerusalem en het filmen in Israël te riskant gevonden werd). Een boeiend stukje geschiedenis over opinievorming in Europa door middel van kranten en tijdschriften en slechts een tipje opgelicht van de sluier, die de persoonlijkheid van een machtig en mystiek mens bedekte. Springers karakter had veel onsympathieke kanten en hij verwisselde als mens met een weinig positieve balans het tijdelijke met het eeuwige. Wie heel erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de Europese printmedia vindt deze lange tv- film niet genoeg. Wordt meestal uitgezonden in twee delen. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Tödliche Wildnis - Sie waren jung und mussten sterben

2000 | Mysterie, Thriller, Horror, Familiefilm

Duitsland 2000. Mysterie van Jorgo Papavassiliou. Met o.a. Simon Licht, Niels Bruno Schmidt, Chiara Schoras, Mina Tander en Arndt Schwering-Sohnrey.

In de Oostzee ligt het (niet bestaande) eiland Nordstr[KA3]om, waar zich graven van de oude Germanen bevinden. Professor in de archeologie van de Berlijnse Humboldtuniversiteit, Sebastian Reich (Licht), organiseert voor vijf studenten, w.o. Mony (Tander) met wie hij een verhouding heeft zonder dat iemand het weet, een bezoek aan het onbewoonde eiland om opgravingen te doen. Geologe Dr. Uschi Berger (Nedeleff) is ook van de partij, want zij kent het terrein als geen ander. Uitgesloten van deze studentenreis is Lukas (Schmidt), terwijl zijn vriendin Julia (Shoras) w[KA1]el van de partij is. In de nacht van het vertrek wordt medestudente Elke (Leonhard) vermoord. Eenmaal aangekomen op het eiland wordt Berger 's nachts verlokt door een licht en zakt met de enige aanwezige portabele telefoon in de hand weg in een moeras. Ondertussen ontdekt Lukas in Berlijn dat Reich met zijn proefschrift gesjoemeld heeft en dat Elke om het leven kwam door een dodelijke klap met een voorwerp uit het bureau van Reich. Redenen genoeg voor Lukas om een kijkje te gaan nemen op het eilandje, maar het komt niet in hem op om de politie te waarschuwen. Op het eiland vindt een ware afvalrace plaats; tenslotte blijft Lukas met Julia over en zien zij zich geplaatst tegenover een mysterieus en onbekend, maar dodelijk gevaar. Het scenario is van Wolfgang Hesse en de afloop voor de jongeren laat zich gemakkelijk bevroeden. Alweer zo'n doelbewuste poging om een teenieflick te maken naar Amerikaans voorbeeld, maar met Germaanse elementen. Mist toch de schwung van de overzeese onzin.

Stahlnetz - Innere Angelegenheiten

2000 | Misdaad

Duitsland 2000. Misdaad van Ernst-Josef Lauscher. Met o.a. Stefanie Stappenbeck, August Zirner, Zacharias Preen, Ernst Stötzner en Jenny Gröllmann.

De STAHLNETZ-serie die omstreeks 1965 toen nog in zwart-wit het licht aanschouwde, valt te beschouwen als een voorloper van de veel kleurrijkere TATORT. De oorspronkelijke films hadden een bijna documentair karakter als het erom ging misdaden uit te pluizen en daders te ontmaskeren. De afleveringen werden soms gesierd door jong talent dat later in de Duitse film hoge ogen gooide. De films gaven als bijkomstigheid een aardig beeld van de toenmalige Wirtschaftswundermaatschappij. Omroep NDR die de serie begon, heeft gepoogd een vervolg te cre[KA3]eren onder het oude label en tegelijkertijd de reeks een nieuw leven in te blazen. Hoewel de films niet slecht zijn, onderscheiden zij zich niet enorm van hun huidige collega`s zoals voornoemde TATORT, POLIZEIRUF 110 enz., al liggen de accenten op verschillende details. In deze aflevering gaat het om corruptie binnen de politie, waar een groentje komt werken, die net van de politieacademie af is. Het gaat om Sandra Bienek (Stappenbeck), dochter van een smeris, die zich verheugt op het weerzien met collega Sabine, maar na aankomst hoort zij dat Sabine zelfmoord gepleegd heeft. Sandra heeft de nodige moeite om in het korps te worden opgenomen en zet kwaad bloed als zij gewelddadig optreden aangeeft van een collega van de mobiele eenheid bij een demonstratie. Geleidelijk lukt het haar om te integreren en het lijkt met collega Joachim Quandt (Zirner) best te boteren totdat Sandra de plaats onderzoekt waar Sabine zelfmoord beging. Hier belanden we op het tamelijk zwakke punt in het niet zo geweldige scenario van Orkun Ertener en regisseur Lauscher, want Sandra vindt de kogel die afkomstig zou zijn uit het pistool van Sabine. Een ballistisch onderzoek toont algauw aan dat het projectiel niet uit Sabine's dienstwapen afkomstig was, maar wel van een wapen dat in het korps thuishoort en de dader is dan snel gevonden. De rollen zijn niet slecht, Lauscher's regie is redelijk, maar het scenario wringt zich in te veel bochten en haalt de film, respectievelijk de serie omlaag. Jammer. Het camerawerk is van Martin Stingl.

Rotlicht - In der Höhle des Löwen

2000 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2000. Misdaad van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Helmut Zierl, Alexandra Wilcke, Hanns Zischler, Jaecki Schwarz en Eva Habermann.

Acht jaar later een vervolg op de uitstekende krimi ROTLICHT met dezelfde personages. Voormalige commissaris Tom Rehberg (Zierl) heeft zich teruggetrokken op Mallorca, waar hij met zijn vaste vriendin Anna Sch[KA3]afer (Wilcke) die haar carri[KA2]ere als dure callgirl was begonnen, een restaurant exploiteert. Zijn aartsvijand, de dubieuze onroerendgoed handelaar Hans Fengler (Zischler), die zich in werkelijkheid verrijkt aan de prostitutie in Berlijn, is nog steeds actief met de georganiseerde misdaad, corruptie, het vereffenen van rekeningen, maar houdt er echter een soort erecode op na. Commissaris Simon Gehring (Schwarz) komt uit de Duitse hoofdstad over en vraagt Toms medewerking om Katja B[KA3]ohme (Habermann) te laten getuigen tegen Fengler en hem zo ten val te brengen, maar Tom weigert. Tot zijn verbazing pakt Anna d`r koffers en wil Simon helpen, want ook Anna heeft nog een appeltje te schillen met Fengler. Als Simon door Fenglers toedoen verongelukt, komt Tom in beweging, maar dan doet Fengler hem later een voorstel om zijn dochtertje buiten al die smerige zaken te houden, want hij heeft longkanker en hij heeft niet lang meer te leven. Bovendien wordt hij gechanteerd door een van zijn voormalige luitenants die probeert zijn misdaadimperium over te nemen. Tom weet niet wat hij ervan moet denken en als hij ontdekt dat Anna ooit Fenglers geliefde was, moet hij wel even slikken, maar besluit tenslotte op naar Anna te luisteren en Fengler aan te horen. Hij bezoekt Fengler en krijgt diens bekentenis, waarbij zijn luitenant beschuldigd wordt; voldoende om hem te arresteren. Nog voordat Fengler met Tom naar een geheime afspraak de grote vette schurk kan gaan, sterft Fengler. Dan gaat Tom alleen, maar hij heeft een gigantische politiemacht het terrein van de afspraak laten omsingelen. Deze film bevat helaas toch wel `etwas gemachte` elementen zoals de grote arrestatie in de geijkte finale, de dubieuze bordelen met de meisjes in de rendezvouskamertjes (daar gaat het veel kijkers om!), de idylle van de Balearische eilanden en de stereotiepe schurken in de vorm van patserige souteneurs zonder geweten met een voorkeur voor oudere Jaguars XJ. Heel aardig is daarentegen de blonde politie- archivaris, een ossi die Tom met zijn rokende Trabant met een rauw motorgeluid door Berlijn vervoert, hem assisteert en soms een waardevolle opmerking maakt (waardoor Anna's leven gered kon worden). Niettemin kunnen de miljoenen fans van de eerste film hun hart ophalen en genieten van het adequate spel en de uitstekende regie van genrespecialist Rönfeldt. Het scenario is van Sönke-Lars Neuwöhner, Martin Eigler en Timo Berndt. Het camerawerk is van Martin Stingl.

Autsch, Du Fröhliche

2000 | Komedie, Fantasy, Familiefilm

Duitsland 2000. Komedie van Georgios Papavassiliou. Met o.a. Sidonie von Krosigk, Ralf Schermuly, Ursula Karven, Dieter Landuris en Ralph Herforth.

Bj[KA3]orn Sturm (Landuris) is de vader van de negen-jarige Nina-Nena (Von Krosigk). Hij heeft voor Nina-Nena verzwegen dat hij op de avond voor kerst naar Amerika vertrekt om aan een universiteit te gaan doceren. Nina-Nena voelt zich door haar vader verraden en haar moeder Tanja (Karven) voelt dat ook zo, temeer Bj[KA3]orn een affaire had met zijn assistente en al lang van te voren wist dat hij ging vertrekken. Nina-Nena stuurt een wanhoops-boodschap aan de kerstman, waarin zij vraagt om een EILIMAF (familie omgekeerd gespeld). De kerstman (Schermuly) die ondanks zijn grote talenkennis niet meteen deze wens begrijpt, besluit Nina-Nena persoonlijk met Rudi (Omo), zijn snelle rendier te bezoeken. De kerstman wordt achterna gezeten door majoor Kohlmann (Herforth) van de militaire inlichtingendienst met zijn manschappen, die wil bewijzen dat de kerstman een buitenaards wezen is. Gevolg, de kerstman moet plotseling de wijk nemen met Nina-Nena als Kohlmann te dicht in de buurt komt, maar voor Nina- Nena is dit een ongedroomd avontuur en op het einde wordt haar wens verhoord, al spant het er in de allerlaatste minuut nog om! Om de opnames met het rendier Omo zo geloofwaardig mogelijk te maken moesten er uit het zuidwesten van Frankrijk bij Bordeaux nog zeventien rendieren bijkomen omdat een rendier een kuddedier is. Het scenario van Maria Solrun Sigurdardottir die goed naar Amerikaanse equivalenten heeft gekeken, is toch niet sterk genoeg.

Anatomie

2000 | Thriller, Horror

Duitsland 2000. Thriller van Stefan Ruzowitzky. Met o.a. Franka Potente, Benno Fürmann, Anna Loos, Holger Speckhahn en Sebastian Blomberg.

Paula mag medicijnen studeren en heeft er zin in. De lust vergaat haar echter op het moment dat ze een bekende jongen op de snijtafel ziet liggen, van wie ze vermoedt dat hij niet op natuurlijke wijze is omgekomen. Er is iets lugubers gaande op school. Wanneer men Anatomie ontleedt, vindt men stukjes Nightwatch en hele lappen Coma. Werd in Duitsland een enorme hit.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Arndt Schwering-Sohnrey op televisie komt.

Reageer