Patti D'Arbanville (1951): cast.
Er zijn 25 films gevonden.

Perfect Stranger

2007 | Thriller, Misdaad, Drama, Mysterie

Verenigde Staten 2007. Thriller van James Foley. Met o.a. Halle Berry, Bruce Willis, Giovanni Ribisi, Florencia Lozano en Patti D'Arbanville.

Journaliste Rowena Price (Berry) is koket en sluw, ongenaakbaar en zwak, voorzichtig en naïef. Ze heeft zich gespecialiseerd in schandalen in de privésfeer, waarbij ze niet te beroerd is zelf als lokaas op te treden. Haar laatste doelwit is Harrison Hill (Willis, in een opmerkelijk geïnspireerde rol), eigenaar van een succesvol reclamebureau. Rowena denkt dat hij een moord gepleegd heeft. Maar aangezien iedereen in Perfect stranger liegt, manipuleert en de schijn ophoudt, zijn er meerdere verdachten. Inhoudelijk magere thriller, maar regisseur Foley werkte Perfect stranger stijlvol en met flair uit.

Father's Day

1997 | Komedie

Verenigde Staten 1997. Komedie van Ivan Reitman. Met o.a. Robin Williams, Billy Crystal, Nastassja Kinski, Charlie Hofheimer en Julia Louis-Dreyfus.

De strak in het pak zittende advocaat Jack (Crystal) en de slonzige artiest Dale (Williams) kennen elkaar niet maar hebben ooit het bed gedeeld met de fraaie, charmante en inmiddels getrouwde Collette (Kinski). Ze moeten de krachten bundelen wanneer de tienerzoon van hun gemeenschappelijke ex-droomvrouw is weggelopen. Ondanks het verzamelde talent valt Fathers' Day nogal tegen, vanwege de belegen grappen en omdat komieken Williams en Crystal maar niet grappig willen worden. Remake van de - veel betere - Franse komedie Les compères (1983).

Bad to the Bone

1997 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1997. Misdaad van Bill L. Norton. Met o.a. Kristy Swanson, Jeremy London, David Chokachi, Christine Tucci en Patti D'Arbanville.

Tv-film Bad to the bone begint met Danny die in de rechtbank moet getuigen. Tegen wie? Tegen zijn zus, die hem gebruikt heeft om haar vriendje te vermoorden. Redelijk intrigedrama met frisse hoofdrolspelers Swanson - uit de film Buffy the vampire slayer - en London - van Mallrats.

The Fan

1996 | Thriller, Sportfilm

Verenigde Staten 1996. Thriller van Tony Scott. Met o.a. Robert De Niro, Wesley Snipes, Ellen Barkin, Benicio Del Toro en John Leguizamo.

De Niro heeft inmiddels overtuigend bewezen (in Taxi Driver en Cape Fear) dat hij een angstaanjagende psychopaat kan neerzetten. Ook in The Fan heeft hij ze niet allemaal op een rijtje, maar wat hij ook doet, het heeft altijd iets vanzelfsprekends. Natuurlijk helpt hij de sterspeler van de tegenpartij om zeep als zijn favoriete honkbalclub daar profijt bij heeft. Echt succesvol was The Fan overigens niet, de Engelse regisseur Scott had geen oog voor de spelregels van America's favorite pastime. Blunders op dat gebied werden hem door het Amerikaanse publiek niet in dank afgenomen.

New York Undercover: School Ties

1994 | Misdaad

Verenigde Staten 1994. Misdaad van Arthur W. Forney. Met o.a. Malik Yoba, Michael DeLorenzo, Patti D'Arbanville, Fatima Faloye en Michael Michele.

Een nieuwe tv-serie over twee rechercheurs in burger in New York, de zwarte J.C. Williams (Yoba) en Eddie Torres (DeLorenzo), een Latino. We zien ze tijdens hun werk, tussen jonge autodieven en andere ontspoorden, en thuis, in hun priv[KA1]eleven. Ze geven om elkaar en om hun keiharde vrouwelijke chef (D`Arbanville- Quinn). In deze eerste aflevering beschuldigt een zeventien-jarig meisje (Garces) een rugbyspeler van een high-schoolteam van verkrachting. Scenariste Natalie Chaidez, Dick Wolf en Kevin Arkadie hebben een sterk groot stedendrama geschreven, met twee jonge agenten die als product van die stad toch het goede voorbeeld geven. Regisseur Forney en cameraman Edward J. Pei weten samen met de goede cast de juiste sfeer te treffen. Veel vaart, mede door de opzwepende muziek van Mtume. Gladys Knight speelt een nachtclubeigenares die regelmatig een song ten beste geeft. Een met hart gemaakte politieserie.

Blind Spot

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Michael Toshiyuki Uno. Met o.a. Joanne Woodward, Laura Linney, Reed Diamond, Fritz Weaver en Cynthia Martells.

Congreslid Woodward staat op het punt zich verkiesbaar te stellen als vrouwelijke senator. Net op dat moment komt haar schoonzoon om het leven bij een auto-ongeval. Haar hoogzwangere dochter Linney raakt daarbij slechts licht gewond. De baby wordt gered, maar uit een onderzoek blijkt dat de schoonzoon op het noodlottige moment onder invloed was van drugs. Bovendien blijkt haar dochter ook flink te hebben meegesnoept van de coke. Een ramp voor Woodward want haar politieke carrière steunt op een scherp anti-drugs-beleid. Nog erger wordt het als blijkt dat ook haar dochter verslaafd is. Subliem geacteerd melodrama dat de aandacht vooral vestigt op het probleem van verslaafde moeders, waarvoor geen officiële opvang bestaat in Amerika. Woodward en Weaver zijn zeer geloofwaardig als de gekwelde ouders. De beelden in het familie-afkick-centrum op het einde van de film zijn gedaan als een voorlichtingsfilm. Tina Shengold bewerkte het verhaal van Michael McTaggart en Ellen M. Violett. De camera was in handen van David Geddes.

Frame-Up II: The Cover Up

1991 | Misdaad

Verenigde Staten 1991. Misdaad van Paul Leder. Met o.a. John Saxon, Wings Hauser, Frances Fisher, Margaux Hemingway en Patti D'Arbanville.

Hauser wederom als Sheriff Baker in deze vervolgfilm krijgt te maken met verduistering, afpersing, ontvoering en drugshandel. Saxon is een directeur van een spaarbank in Californië die zich in de nesten werkt. Hauser vat hem in de kraag wordt. Onbeduidende film die in het videocircuit boven water kwam. Camerawerk Kent Wakeford.

Snow Kill

1990 | Avonturenfilm, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1990. Avonturenfilm van Thomas J. Wright. Met o.a. Terence Knox, Patti D'Arbanville, Jon Cypher, Clayton Rohner en David Dukes.

Vijf bedrijfsdirecteuren die gedwongen meedoen aan een overlevingstocht in de wildernis, komen in botsing met een bloeddorstige coca[KA3]inesmokkelaar en zijn trawanten, die zojuist de vrouw van een pelsjager hebben vermoord (de jager is ook uit op wraak). Dit drama ontwikkelt zich als een sensatiefilm uit de jaren 1930-1940 en zit barstensvol ongeloofwaardige situaties en reddingen. Gemaakt voor kabeltv. Scenario van Raymond Hartung en Harv Zimmel.

Wired

1989 | Biografie

Verenigde Staten 1989. Biografie van Larry Peerce. Met o.a. Michael Chiklis, Ray Sharkey, J.T. Walsh, Patti D'Arbanville en Lucinda Jenney.

Deze film was de mislukking van het jaar. Het betreft een akelig verkeerde bewerking van Bob Woodwards biografie over John Belushi, een als waarschuwing bedoeld boek dat een bestseller werd. Chiklis lijkt een beetje op Belushi, maar heeft in geen enkel opzicht diens komische uitstraling wanneer hij op onhandige wijze een aantal sc[KA2]enes uit SATURDAY NIGHT LIVE probeert na te spelen. Een beschermengel die als taxichauffeur fungeert (Sharkey), ontbreekt niet in deze film. Walsh, die de rol van Woodward speelt, is onbedoeld een voorwerp van spot geworden met zijn vertolking, die de meest verstikkende van het afgelopen decennium mag worden genoemd. De enige overlevende van de cast is D'Arbanville als Cathy Smith, de vrouw die Belushi zijn fatale overdosis toediende.

Fresh Horses

1988 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1988. Drama van David Anspaugh. Met o.a. Molly Ringwald, Andrew McCarthy, Patti D'Arbanville, Molly Hagan en Doug Hutchison.

De student McCarthy, die verloofd is met een rijk dommerdje, valt voor de prille verleidingskunsten van Ringwald, iemand die zich een beetje aan de zelfkant van de maatschappij bevindt; zij woont aan de overkant van de rivier die langs zijn universiteit in Cincinatti stroomt. Het resultaat is iets beter dan te verwachten viel, dankzij de goede opnamen op locatie van de regisseur van HOOSIERS. Ringwald overtuigt niet in het soort rol dat door Gloria Grahame is uitgevonden.

Crossing the Mob

1988 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1988. Misdaad van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Jason Bateman, Maura Tierney, Patti D'Arbanville, Louis Giambalvo en Robert Costanzo.

Een door de wol geverfde tiener (Bateman) komt erachter dat hij aan het uitzichtloze bestaan in zijn buurt kan ontsnappen door te gaan werken voor een gangster (Stallone). Hij moet echter ook leren leven met zijn onverwachte vaderschap. Scenario van Lewis Collick en Alan Shapiro.

Call Me

1988 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1988. Drama van Sollace Mitchell. Met o.a. Patricia Charbonneau, Patti D'Arbanville, Sam Freed, Boyd Gaines en Stephen McHattie.

Heetgebakerde Newyorkse journaliste Charbonneau trekt de verkeerde conclusie nadat ze een obsceen telefoontje heeft ontvangen. Zij denkt dat het afkomstig was van haar futloze vriendje. Als de hijger vraagt haar te ontmoeten in een louche bar, gaat ze daarop in en voor ze het goed beseft zit ze midden in een misdaadcomplot. De film is vrij goed opgebouwd, maar naar het einde toe verliest hij alle geloofwaardigheid en eindigt in onvervalst sentiment. Vooral de scènes in de bar werden zeer zwoel en erotisch geladen gefilmd, maar dat is spijtig genoeg niet voldoende om film te redden.

The Boys Next Door

1985 | Drama

Verenigde Staten 1985. Drama van Penelope Spheeris. Met o.a. Maxwell Caulfield, Charlie Sheen, Christopher McDonald, Hank Garrett en Paul C. Dancer.

Controversiëel drama waarin twee all-american boys schijnbaar zonder enige aanleiding een reeks gruwelijke moorden begaan. Spheeris registreert het geweld op een koele, afstandelijke manier en vergroot daardoor aanzienlijk de impact van deze aangrijpende, bijzonder harde en buitengewoon interessante schets van een vervreemde Amerikaanse jeugd. De controverse is begrijpelijk maar terecht; THE BOYS NEXT DOOR is een briljante film.

Real Genius

1985 | Actiefilm, Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1985. Actiefilm van Martha Coolidge. Met o.a. Val Kilmer, Gabe Jarret, Michelle Meyrink, William Atherton en Jon Gries.

Een idealistische jonge computergek wordt door een eigengereid genie (Atherton) opgenomen in de denktank van diens universiteit. Hij komt echter tot de ontdekking dat zijn collega's worden uitgebuit, en een prooi zijn van vriendjespolitiek en in alle opzichten over de kop worden gewerkt. Deze film bezit de potentie van scherpe satire, maar vervalt in een alledaagse vergeldingskomedie voor de jeugd, met karikaturale typetjes in plaats van echte karakters. Scenario van Neal Israel, Pat Proft en Peter Torokvei. Gefilmd in Panavision.

Modern Problems

1981 | Sciencefiction, Komedie

Verenigde Staten 1981. Sciencefiction van Ken Shapiro. Met o.a. Chevy Chase, Patti D'Arbanville, Mary Kay Place, Nell Carter en Brian Doyle-Murray.

Luchtverkeersleider Chase krijgt telekinetische krachten. Een paar leuke fragmenten, maar voor het grootste deel oppervlakkig en vervelend. Het scenario is van Arthur Sellers, Tom Sherohman en regisseur Shapiro.

The Fifth Floor

1980 | Komedie

Verenigde Staten 1980. Komedie van Howard Avedis. Met o.a. Bo Hopkins, Dianne Hull, Patti D'Arbanville, Sharon Farrell en Mel Ferrer.

Een paar grappen bieden onvoldoende tegenwicht voor weinig origineel verhaal over universiteitsdiscodanser, die ten onrechte wordt opgesloten in een gekkenhuis. Verzamelaars van krankzinnigheid-op-het-witte-doek moeten beslist Hopkins' vertolking bestuderen.

Hog Wild

1980 | Komedie

Canada 1980. Komedie van Les Rose. Met o.a. Michael Biehn, Patti D'Arbanville, Tony Rosato, Angelo Rizacos en Martin Doyle.

Een domme komedie over enge motorrijders die tieners lastigvallen. Zeer voorspelbaar allemaal. Sommigen van de acteurs doen het leuk - vooral Rosato als 'De Stier'.

Time After Time

1979 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1979. Sciencefiction van Nicholas Meyer. Met o.a. Malcolm McDowell, David Warner, Mary Steenburgen, Charles Cioffi en Kent Williams.

De grond wordt te heet onder de voeten van Jack the Ripper (Warner) in Londen rond 1890. Hij slaagt erin om via de tijdmachine van auteur H.G. Wells (McDowell) te ontsnappen naar Los Angeles in 1980. Wells achtervolgt hem, want hij wil voorkomen dat de maniakale geest van de moordenaar losbreekt op de technologisch zoveel verder gevorderde wereld. Onderweg ontmoet hij Steenburgen en ze beleven een 'tijdloze' romance. Amusante en spannende fantasie op de Jack the Ripper-mythe, een van de populairste romans van de klassieke Britse schrijver. Vermakelijk om te zien hoe de hoofdpersonen zich ontwikkelen in de voor hen nieuwe wereld, met als metafoor de verleidelijke Steenburgen. Geïnspireerd scenario van Meyer naar een verhaal van Karl Alexander en Steve Hayes, waarin rekening wordt gehouden met biografische gegevens van Wells. Prachtige fotografie van Paul Lohmann. Gedraaid in Panavision.

The Time Machine

1979 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1979. Sciencefiction van Nicholas Meyer. Met o.a. Kent Williams, David Warner, Mary Steenburgen, Charles Cioffi en Malcolm McDowell.

De grond wordt te heet onder de voeten van Jack the Ripper (Warner) in Londen rond 1890. Hij slaagt erin om via de tijdmachine van auteur H.G. Wells (McDowell) te ontsnappen naar Los Angeles in 1980. Wells achtervolgt hem, want hij wil voorkomen dat de maniakale geest van de moordenaar losbreekt op de technologisch zoveel verder gevorderde wereld. Onderweg ontmoet hij Steenburgen en ze beleven een 'tijdloze' romance. Amusante en spannende fantasie op de Jack the Ripper-mythe, een van de populairste romans van de klassieke Britse schrijver. Vermakelijk om te zien hoe de hoofdpersonen zich ontwikkelen in de voor hen nieuwe wereld, met als metafoor de verleidelijke Steenburgen. Geïnspireerd scenario van Meyer naar een verhaal van Karl Alexander en Steve Hayes, waarin rekening wordt gehouden met biografische gegevens van Wells. Prachtige fotografie van Paul Lohmann. Gedraaid in Panavision.

The Main Event

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1979. Komedie van Howard Zieff. Met o.a. Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Paul Sand, Whitman Mayo en Patti D'Arbanville.

Het parfumfabriekje van Streisand gaat op de fles, en ze blijft zitten met een bokser, O`Neal. Ze besluit het te proberen als promotor in de bokswereld, maar alles loopt anders dan ze zich heeft voorgesteld, zeker als ze ook nog verliefd op hem wordt. Na het succes van WHAT`S UP DOC was iedereen ervan overtuigd dat een team-up van Streisand en O`Neal in een nieuwe screwball-comedy niet stuk zou kunnen. Maar wat blijft er over van een slapstick als het scenario (van Gail Parent en Andrew Smith) een mager beestje zonder enige snedigheid of snelle dialoog blijkt te zijn? Een flauwe mislukking, die alleen de fans van de betrokken sterren zal weten te boeien. In beeld gebracht door Mario Tosi.

Big Wednesday

1978 | Drama, Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1978. Drama van John Milius. Met o.a. Jan-Michael Vincent, William Katt, Gary Busey, Lee Purcell en Patti D'Arbanville.

Redelijk goede film over surfen aan de Californische kust, omstreeks 1960. Tot halverwege een lachwekkende komedie over stoere Vincent en zijn frivole destructieve manier van leven. Als hij en zijn kornuiten Katt en Busey ouder worden en de actie zich naar omstreeks 1975 verplaatst, wordt de dramatische inhoud beter en krijg je sympathie voor hen. De echte moeder van Katt, Hale, is goed gekozen. Scenario van Dennis Aaberg en John Milius. Ook bekend als CALIFORNIA SURF. Hertiteld voor tv: SUMMER OF INNOCENCE. Gefilmd in Panavision.

Crazy American Girl

1977 | Komedie, Romantiek, Drama

Frankrijk 1977. Komedie van David Newman. Met o.a. Patti D'Arbanville, Daniel Cauchy, Brigitte Fossey, Robert Manuel en Jean-Claude Dauphin.

Modieuze, onbenullige film over de belevenissen van een meisje uit Texas in het mondaine artiestenwereldje van Parijs en Saint-Tropez. Wat de bekende Amerikaanse scenarioschrijver David Newman (BONNIE AND CLYDE, SUPERMAN) bezield heeft om dit onding niet alleen te schrijven, maar ook nog te regisseren blijft één van de Grote Raadsels uit de Filmgeschiedenis. Ook bekend als LA FILLE D'AMERIQUE.

Bilitis

1977 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1977. Drama van David Hamilton. Met o.a. Bernard Giraudeau, Mathieu Carrière, Mona Kristensen, Gilles Kohler en Patti D'Arbanville.

Een meisje doet haar eerste verkenningen in de erotiek tijdens haar vakantie bij een nicht die door haar echtgenoot bedrogen wordt. Uit fascinatie voor de andere vrouw probeert ze haar de jongeman op wie ze zelf verliefd is 'cadeau te doen'. Wezenloze scenariobewerking laat niets over van de roman van Pierre Louys, terwijl het speelfilmdebuut van fotograaf Hamilton weinig meer is dan een reeks wezenloos geposeerde dia's die de vitaliteit van de hoofdrolspelers geen enkele kans laat. Muziek van Lai kreeg een onafhankelijk gramofoonplatensucces en droeg daarmee bij tot een onverdiende belangstelling voor de film.

La Saignée

1971 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1971. Misdaad van Claude Mulot. Met o.a. Ewa Swann, Bruno Pradal, Françoise Prévost, Charles Southwood en Gabriele Tinti.

Een jonge ober in een Frans restaurant te New York is getuige van een mafia-moord en wil terug vluchten naar Frankrijk. Mafia- killers en de politie, die zijn verklaring als getuige wil, zitten achter hem aan (in samenwerking omdat de District Attorney mafia-steun wil voor politieke loopbaan). De vlot gemaakte en deels in New York opgenomen debuutfilm krijgt een vooroorlogs film-noir-aspect door de fatale invloed van de liefde voor de inmiddels getrouwde ex-vriendin die in deze context niet erg overtuigt. De regisseur kreeg na deze onderhoudende actiefilm geen nieuwe kansen en wierp zich op het porno-genre.

La Maison

1970 | Komedie

Frankrijk 1970. Komedie van Gérard Brach. Met o.a. Michel Simon, Patti D'Arbanville, Alain Libolt, Paul Préboist en Richard Bohringer.

Een ex-leraar natuurlijke historie woont in een oud landhuis met zijn bediende, waar hij ongevraagd de dochter van een Amerikaanse collega te logeren krijgt in wier gevolg zich een groep hippies op zijn terrein installeert. Hij geniet van alle onverwachte voorvallen en is zich na hun vertrek zijn eenzaamheid des te pijnlijker bewust. Het non-conformisme van de oude Simon en de frisheid van het fotomodel dat het lied MY LADY D`ARBANVILLE inspireerde zijn ideaal voor de broze tragi-komedie waarmee de scenarioschrijver van Polanski veelbelovend debuteerde. (Hij zou het echter bij slechts één volgende film laten.)