Marlen Diekhoff

Acteur

Marlen Diekhoff is acteur.
Er zijn 12 films gevonden.

Meine Schwester und ich

2005 | Romantiek, Drama, Komedie

Duitsland 2005. Romantiek van Ilse Hofmann. Met o.a. Katharina Schubert, Nadeshda Brennicke, Thomas Sarbacher, Arthur Brauss en Marlen Diekhoff.

Muzieklerares Clarissa Springer (Schubert) uit Freiburg zorgt sedert de dood van haar moeder voor haar vader Walter (Brauss), die binnenkort zeventig wordt. Haar vriend Marco Hoffer (Sarbacher) zou graag willen trouwen, maar Clarissa heeft de kriebels en gebruikt haar vader als excuus. Vlak voor Walters verjaardag komt Clarissa`s zus Ina (Brennicke), na lange tijd uit Parijs, waar zij een gevierd fotomodel is. Zij is vaders oogappel. Tussen de zelfverzekerd lijkende Ina en Marco klikt het onmiddellijk en het ziet er naar uit dat Clarissa het voor het nakijken heeft, omdat ze te lang geaarzeld heeft. Ina is echter net zo onzeker als Clarissa. Het oppervlakkige, sentimentele scenario is van Marlis Ewald, die zich heeft bekwaamd in tv-soap. We beschouwen de finale daarom als topgeheim, maar geven de hint dat de sympathiekste van de twee mag winnen. Op het spel en de regie valt weinig aan te merken. Het camerawerk is van Andy Löv. 16:9, Stereo.

Polizeiruf 110: Winterende

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Andreas Kleinert. Met o.a. Uwe Steimle, Marlen Diekhoff, Birge Schade, Hermann Beyer en Helga Göring.

Begrafenisondernemer Preusler sterft in zijn sauna. In de houten wand staat de letter J gekerft. Hinrichs (Steimle) en T[KA3]orner (H[KA3]ubchen) onderzoeken de zaak. Ondertussen wordt Johanna Preusler (Diekhoff) telefonisch bedreigd. T[KA3]orner gaat een oogje in het zeil houden en meent te weten hoe de vork in de steel zit. Jelena (Piwowarska) was Preuslers minnares en haar man Pavel (Wlodarczyk) had schulden bij Preusler. De zaak lijkt T[KA3]orner zo klaar als een klontje, maar Hinrichs meent van niet. Pavel werkt als concierge in het bejaardentehuis, waar Hinrichs vader woont. Hij ontdekt dat Pavel aan Preusler menige tip over een sterfgeval gaf, heet van de naald, zodat Preusler er als de kippen bij was. Men slacht toch geen kip die gouden eieren legt? Hinrichs kijkt heel terecht naar een grondregel in de misdaaddetectie: wie profiteerde van Preuslers dood? De begrafenisonerneming gaat over in handen van Marianne Dammers (Schade), een mooie vrouw en een meesteres in het houden van gevoelige grafredes voor de bedroefde nabestaanden. Nu gaat het erom om te weten wie eventueel haar medeplichtige was. Vooral een aardige sfeertekening over de een z'n dood is de ander z'n brood in de Oostduitse provincie. Prima rolbezetting, Steimle kan niet stuk en wordt adequaat gesteund door Hübchen, die veelvuldig in DDR-afleveringen van deze serie als schurk speelde. Het scenario is van Beate Langmaack. Het camerawerk is van Johann Feindt. 16:9, Stereo.

Ein Starkes Team - Kinderträume

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Maris Pfeiffer. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Tayfun Bademsoy en Jaecki Schwarz.

Een gynaecoloog uit Sint Petersburg, die sinds kort in Berlijn woont, is vermoord. Volgens Otto (Martens) is dit een afrekening van de Russische maffia omdat het slachtoffer betrokken was bij smokkel van medicamenten, waarvan de houdbaarheidsdatum is overschreden. Volgens Verena (Maranow) steekt de zaak anders in elkaar. Ze concentreren zich nu op de duistere Nik Warenko (Ninidze), die zijn intrek heeft genomen in de kamer van de vermoorde in Hotel Hoffnung. Dat brengt ons team op het spoor van kindersmokkel en gerommel met adoptie, maar Warenko wordt vermoord. Er zijn twee motieven: hij wist teveel en zou misschien gaan zingen, of het gaat om een wraakoefening. Twee echtparen komen als daders in aanmerking: de Gellers (Von L[KA3]uttichau en Diekhoff) die zich met adoptie bezighouden, en de Schwanholds (Blacher en Schrott), de ouders van de geadopteerde Anna Lena. Warenko beweerde dat hij de natuurlijke vader van het kind is, en dat hij zijn vriendin gedwongen had het kind te laten adopteren. Beide paren hadden een rekening te vereffenen met Warenko. De vrouwelijke intuïtie zegeviert en de kijker geniet van het kordate optreden van Maranow en Martens met de onontbeerlijke hulp van hun gehele team. Het scenario is van Eva Zahn en Volker A. Zahn. Het camerawerk is van Eckhard Jansen.

Ende der Saison

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Stefan Krohmer. Met o.a. Anneke Kim Sarnau, Hannelore Elsner, Christian Brückner, Devid Striesow en Ulli Krohm.

Deze film gaat over het verschil tussen twee generaties, waarbij de jonge generatie behoudender lijkt dan de oudere. Tenslotte komen ze tot elkaar, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Het enigszins merkwaardige scenario van Daniel Nocke laat ons dit zien aan de hand van een verhaal over een ongeneselijk zieke moeder Waltraud (Elsner) die verzorgd wordt door haar toegewijde dochter Klarissa (Sarnau) van 26. Moeder Waltraud heeft ook een levensgezel, Enno (Br[KA3]uckner), die aanvankelijk als buitenstaander wordt beschouwd. Naarmate de handeling zich ontwikkelt dringt hij tot de moeder en dochter relatie door. Hij trekt daarbij vooral de dochter naar zich toe. Klarissa`s vriend Marius (Striesow) moet het veld ruimen, want hij is maar een saaie zak. Of het eerlijk tegenover hem is moet de kijker maar uitmaken. Deze zich enigszins voortslepende tv-film moet het vooral van de dialogen hebben. Het spel van Elsner, Sarnau en Brückner is geloofwaardig. Het camerawerk is van Gunnar Fuß. Werktitel ENNO.

Teuflischer Engel

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Peter Kahane. Met o.a. Gottfried John, Julia Stemberger, Christian Tasche, Guntbert Warns en Marlen Diekhoff.

Vera Gr[KA3]af (Stemberger) wordt door haar man Wolfram (Tasche), een grove bullebak, uit ongemotiveerde en ongebreidelde jaloezie regelmatig mishandeld. Als Wolfram haar ook nog tot een abortus dwingt, is de maat vol en neemt ze de benen. Wolfram stuurt zijn mannen op haar af om haar af te tuigen, maar Henry Martens (John) een ex-bokser, die zij toevallig ontmoet, springt voor haar op de bres en deelt enkele zeer rake klappen uit. Vera meent dat Henry weleens een definitieve muilpeer zou kunnen verkopen aan Wolfram en wil hem voor haar duivelachtige plan gebruiken. De oude bokser en de jonge vrouw worden echter verliefd en het idee om Wolfram uit de weg te ruimen komt vanzelf op bij Henry. Vera die nu veel om haar beschermer geeft, gaat zich grote zorgen maken. Ze is zo dom om hierover met Karsten Seidel (Warns), Wolframs compagnon, te spreken. En zie hier wat er gebeurt: boontje Wolfram komt om zijn loontje, Henry draait de bak in, Karsten heeft de business en Vera is diep ongelukkig. Voor het eerst gaat die naïeve Vera eens echt nadenken en gaat haar vrijer uit de bak proberen te krijgen. Karsten is een geduchte tegenstander, maar de aanhouder wint. Het verhaal is een draak van jewelste, maar John kan bijna niet stuk, al is zijn rol klein. Stemberger mag er zijn en haar spel is voldoende om de aandacht vast te houden. Het camerawerk van Eberhard Geick is onberispelijk.

O Tannenbaum

2000 |

Duitsland 2000. Karin Hercher. Met o.a. Marlen Diekhoff, Heinz Reincke en Inge Meysel.

Vera Gr[KA3]af (Stemberger) wordt door haar man Wolfram (Tasche), een grove bullebak, uit ongemotiveerde en ongebreidelde jaloezie regelmatig mishandeld. Als Wolfram haar ook nog tot een abortus dwingt, is de maat vol en neemt ze de benen. Wolfram stuurt zijn mannen op haar af om haar af te tuigen, maar Henry Martens (John) een ex-bokser, die zij toevallig ontmoet, springt voor haar op de bres en deelt enkele zeer rake klappen uit. Vera meent dat Henry weleens een definitieve muilpeer zou kunnen verkopen aan Wolfram en wil hem voor haar duivelachtige plan gebruiken. De oude bokser en de jonge vrouw worden echter verliefd en het idee om Wolfram uit de weg te ruimen komt vanzelf op bij Henry. Vera die nu veel om haar beschermer geeft, gaat zich grote zorgen maken. Ze is zo dom om hierover met Karsten Seidel (Warns), Wolframs compagnon, te spreken. En zie hier wat er gebeurt: boontje Wolfram komt om zijn loontje, Henry draait de bak in, Karsten heeft de business en Vera is diep ongelukkig. Voor het eerst gaat die naïeve Vera eens echt nadenken en gaat haar vrijer uit de bak proberen te krijgen. Karsten is een geduchte tegenstander, maar de aanhouder wint. Het verhaal is een draak van jewelste, maar John kan bijna niet stuk, al is zijn rol klein. Stemberger mag er zijn en haar spel is voldoende om de aandacht vast te houden. Het camerawerk van Eberhard Geick is onberispelijk.

Schulz & Schulz V - Fünf vor zwölf

1993 |

Duitsland 1993. Nico Hofmann. Met o.a. Götz George, Marlen Diekhoff, Gerhard Garbers, Matthias Fuchs en Werner Schwuchow.

George speelt dubbelrol van een tweeëiige tweeling: hij is Walter uit de voormalige DDR, die failliet gaat als de Berlijnse muur wordt afgebroken, en Wolfgang uit Hamburg met een succesvol reclamebureau, die echter moeilijke tijden krijgt door het inzakken van de economie als de rekening van de Duitse hereniging gepresenteerd wordt. Het gaat met beiden bergafwaarts en ze flirten met rechtse radikalen en xenofobie totdat ze met schrik ontwaken en zich afvragen: hoe konden ze zo diep zakken? Goed bedoelde alarmistische film, die echter te braaf is. Scenario van Krystian Martinek en Neithardt Riedel, die dit Duits-Duitse probleem aan de kaak wilde stellen en ook nog een klein rolletje in de prent meespelen. Achter de camera stond Martin Peglau.

Schulz & Schulz IV

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Götz George. Met o.a. Marlen Diekhoff, Martina Gedeck, Sybille Waury, Bodo-Lothar Frank en Gerhard Garbers.

De tribulaties tijdens een gezamenlijke Duits-Duitse zomervakantie in 1992 van tweelingbroers (een dubbelrol van George), waarvan de een zich wil wreken op het DDR-verleden, terwijl de ander er niets van wil weten, over hun vrouwen en kinderen, een depressieve vriend en een onsympathieke ex- Stasiman, die net zoals de nazi's van weleer, alweer gauw boven drijft en die het weer goed gaat.

Mau Mau

1992 | Erotiek, Drama

Duitsland 1992. Erotiek van Uwe Schrader. Met o.a. Marlen Diekhoff, Catrin Striebeck, Peter Gavajda, Henryk Bista en Dirk Schoufs.

Midden in de rosse buurt van een grote Duitse stad bevindt zich de striptent van Inge (Diekhoff) met Doris (Mezi[KA2]eres) als hete attractie. Ze is een brutale stripster met het onnozele uiterlijk van een verlegen dorpsschone. Aan Inge kleeft Rosa (Striebeck), die een jaloerse arabier als vriend heeft. Temidden van deze groezeligheid de schijnwerpers op gauwdiefjes, genieters, spuiters, pushers en patsers. Aardige milieuschets, helaas zonder verhaal, maar met spontaan spel. Scenario van Daniel Dubbe en regisseur Schrader, wiens derde speelfilm het is. Camerawerk van Peter Gauhe.

Der Deal

1991 | Misdaad

Duitsland/Oostenrijk 1991. Misdaad van Christian Görlitz. Met o.a. Dietrich Matlausch, Daniela Ziegler, Peter Striebeck, Marlen Diekhoff en Ernst Stankovski.

Bij een aanslag op wapenfabrikant Benno Behrend (Mattausch) komen diens vrouw en dochter om het leven. De politie krijgt toevallig een van de daders te pakken, maar die wordt bij het transport naar de gevangenis neergeschoten. Advocate Nicola Ortloff (Ziegler) blijkt meer over de daders te weten. Bratwurst- thriller naar de roman Bensberger Zwischenspiel van Bernd Sülzer, die het scenario schreef met Rainer Berg, Matthias Wittich en regisseur Görlitz. Het camerawerk is van Andreas Kopf en Michael Epp. Werd bekroond als Beste Film op het tv-festival van Monaco.

My lovely Monster

1990 | Familiefilm

Duitsland 1990. Familiefilm van Michel Bergmann. Met o.a. Silvio Francesco, Forrest J. Ackerman, Nicole Fischer, Matthias Fuchs en Marlen Diekhoff.

Zeventien-jarige Fischer, een pittige meid, gaat naar Hollywood met verdoemde griezel-graaf Francesco die uit een oude in brand gevlogen horrorfilm is gestapt om het vege lijf te redden. Hij is van het witte doek haar vaders bioscoop binnengestapt, en wil nu weer terug naar zijn geliefde celluloïd-wereldje. Ze komen echter terecht in het rariteitenkabinet van het wassenbeeldenmuseum van Ackerman, die snode plannen koestert voor Francesco. Een spannend verhaal voor het jonge volkje met talloze cinefiele knipoogjes.

Schulz & Schulz

1989 | Komedie

Duitsland 1989. Komedie van Ilse Hofmann. Met o.a. Götz George, Marlen Diekhoff, Gerhard Garbers, Martina Gedeck en Werner Schwuchow.

George speelt zowel Wolfgang als Walter Schulz de tweeling, die in 1949 als vertraagd gevolg van WO II en de Koude Oorlog gescheiden raakt. Wolfgang woont in Hamburg in het Westen en Walter in Oost-Berlijn. Ze zitten allebei in het reclamevak. Voor de val van de Muur - dus als de communisten het nog voor het zeggen hebben - verwisselen ze van plaats. Ossi Walter zet in het Westen een koffiecampagne op en bedenkt een rood (symbolisch!) beeldmerkje, terwijl Wolfgang een pakkende slagzin verzint om Veertig jaar DDR te vieren (DDR - find'ich gut!). Als ze weer van plaats willen wisselen, ontdekken zij dat met de Stasi niet te spotten valt. Eerste van een reeks tv-films over de tweeling in Duits-Duitse situaties met de nodige humor. Met verve gespeeld en behoorlijk geregisseerd.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marlen Diekhoff op televisie komt.

Reageer