Jane Alden: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

The Babysitter

1995 | Komedie, Familiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1995. Komedie van Guy Ferland. Met o.a. Alicia Silverstone, Jeremy London, J.T. Walsh, Lee Garlington en Nicky Katt.

Het korte verhaal van Robert Goover is een interessant psychologisch portret van een aantrekkelijke babysitter, haar vriendje en zijn kameraad die hem uitdaagt, en hun rivaal, de vader van de kinderen voor wie zij oppast. Ze vallen alledrie op haar en ieder heeft er zo zijn eigen seksfantasie over haar.

Short Story Cinema: 12.01 PM

1993 | Fantasy, Thriller

Verenigde Staten 1993. Fantasy van Jonathan Heap. Met o.a. Kurtwood Smith, Laura Harrington, Jane Alden, Don Amendolia en John Bachelder.

Het universum zit in een tijdlus. Telkens het 13u wordt klikt de klok terug op 12u01. De enige die dit beseft is de simpele bediende Myron Castleman (Smith). Nadat hij hiervan reeds een veertigtal keren getuige was heeft hij eindelijk de moed om een jonge vrouw, Dolores Park (Harrington), die steeds op een bank zit te tekenen, aan te spreken. Hij tracht haar uit te leggen wat er gebeurt, maar eens het uur voorbij begint hij aan nul. Hij zoekt contact met Prof. Rosenbluth (Amendolia) die dit evenement op voorhand aankondigde, maar die niet weet dat het plaatsgrijpt. Spannende fantasie die als inspiratiebron diende voor minstens twee andere, hetzelfde jaar verwezenlijkte films, GROUNDHOG DAY en 12.01. Maar in geen van beide films wordt een zo angstwekkende climax getoond als in deze kortfilm. Stephen Tolkin en Heap baseerden hun scenario op een kort verhaal van Richard A. Lupoff. Voor de fotografie tekende Charlie Lieberman.

Victim Of Innocence

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Mel Damski. Met o.a. Cheryl Ladd, Anthony John Denison, Melissa Chan, Julia Nickson-Soul en Joe Spano.

Denison en Ladd vormen een ideaal Amerikaans gezin. Ze hebben een mooi huis, een fijne baan, een kind en een tweede op komst. De aandacht van de man wordt getrokken door een foto van een Amerikaans-Aziatisch meisje in een tijdschrift. Hij is ervan overtuigd, dat dit het kind moet zijn van een Viëtnamese vrouw, waarmee hij tijdens de oorlog een verhouding had. Men had hem verteld dat die vrouw dood was, maar de gelijkenis met het kind op de foto is treffend. Hij tracht het meisje op te sporen om haar te adopteren. Vergezocht melodrama over een man die een kind probeert te lokaliseren via een foto. Sentimentaliteit kent geen grenzen en wordt dan ook op grote schaal op de kijker losgelaten. Evenwel een goedgemaakte productie volgens een taai scenario van Audrey Davis Levin. Het spel is OK. Fotografie van Shelly Johnson.