James M. Dowaliby: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Messiah

2001 | Misdaad, Thriller, Komedie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2001. Misdaad van Diarmuid Lawrence. Met o.a. Ken Stott, Frances Grey, Jamie Draven, Edward Woodward en Howard Crossley.

Een geraffineerde seriemoordenaar maakt de straten van Londen onveilig en vermoordt binnen een paar uur twee mannen op brute wijze. Het eerste slachtoffer, een kok, wordt opgehangen, terwijl het tweede slachtoffer, de Bisschop van Wandsworth, met grof geweld wordt doodgeslagen. De angstaanjagende psychopaat vervangt de tongen van zijn slachtoffers door zilveren lepels. Dat is meteen de enige overeenkomst tussen de twee ongelukkigen, want anders dan het 'ongewone gebruik van bestek' is er op het eerste gezicht geen enkele parallel te vinden tussen de twee moorden. Aan inspecteur Red Medcalfe en zijn team de taak de moordenaar op te sporen. De televisiefilm bestaat uit 2 delen. Deel 1: The First Killings. Deel 2: The Reckoning.

Good King Wenceslas

1994 | Fantasy, Familiefilm, Drama, Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1994. Fantasy van Michael Tuchner. Met o.a. Stefanie Powers, Perry King, Jonathan Brandis, Leo McKern en Joan Fontaine.

Een gepolijst, in Tsjechi[KA3]e gefilmd kostuumdrama gebaseerd op een Tsjechische legende uit de tiende eeuw. Het gaat over de jonge prins Wenceslas (Brandis) die zal trouwen met zijn mooie verloofde (Chatton), wier vader, hertog Philip (McKern), geld en landerijen inbrengt. De slechte, inhalige stiefmoeder van de prins (Powers) wil echter haar zoon Boleslav (Milburn) op de troon, hoewel Wenceslas de rechtmatige opvolger is. Haar handlanger is heer Tunna (King). In de strijd om de troonopvolging heeft de prins zijn grootmoeder Ludmilla (Fontaine), de kerk en de boeren aan zijn zijde. Dit deels historische gegeven is door James Andrew Hall tot een nogal oppervlakkig scenario verwerkt. Tuchners regie is plichtmatig en het camerawerk van Ronnie Taylor getuigt ook al niet van veel fantasie. Er wordt zwak en aanstellerig geacteerd, met uitzondering van een uitstekende McKern en de welkome terugkeer op het scherm van Joan Fontaine. Aanvaardbare familiekost.