Tertius Meintjies: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Daisy

1993 | Drama

Zuid-Afrika 1993. Drama van Annie Basson. Met o.a. Susan Coetzer, Graham Armitage, Charlotte Butler, Dean Fourie en Graham Hopkins.

In het Zuid-Afrika van de jaren 1930 staat Daisy de Melker (Coetzer) terecht voor drie moorden: haar eerste twee echtgenoten en de zoon uit haar eerste huwelijk. Juist voordat hij het vonnis velt doorloopt Rechter Greenberg (Armitage) het leven van de verdachte, zodat de aanwezigen het juiste verloop van de hele zaak zullen begrijpen. Het begint in Kaapstad in 1901. Amper vijftien weet Daisy iedereen toch reeds naar haar pijpen te laten dansen. Na haar studies huwt ze met haar jeugdvriend Alfred Cowle (Keogh). Kort nadat ze van hem een zoon kreeg sterft deze onder mysterieuze omstandigheden. Dan treedt ze in het huwelijk met Robert Sprout (Smerczak), die bezwijkt aan een vreemde ziekte. Het portret van een koele, berekende vrouw die ervan overtuigd is dat haar alles is toegelaten. Haar onderkoelde reactie op de ziekte en dood van haar twee mannen is haast huiveringwekkend. Coetzer is schitterend in de uitbeelding van haar personage over een tijdspanne van meer dan twintig jaar. Het scenario van George Goldsmith is gebaseerd op een waar gebeurde zaak die destijds voor heel wat herrie zorgde in Zuid-Afrika. Spijtig dat hij er zo lang over deed om het te vertellen. De helft ingekort zou de film veel aan kracht inwinnen. Fotografie van Arthur West. Oorspronkelijk uitgezonden in twee delen.

Bonne espérance

1988 | Drama

Luxemburg​/​​Duitsland​/​​Zuid-Afrika​/​​Canada​/​​Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1988. Drama van Philippe Monnier en Pierre Lary. Met o.a. Jean-Pierre Bouvier, Meryl Stoltenkamp, Constanze Engelbrecht, Trish Downing en Agnès Soral.

Een bewerking van een bestseller van Luanshya Greer door Jean-Louis Curtis over een Zuidafrikaanse familie, die van de Franse hugenoten afstamt, in de periode 1820 tot 1880. Er is niet op de middelen bezuinigd en de drie schrijvers zijn er min of meer in geslaagd het feit dat het om een internationale produktie gaat te verdoezelen. Het resultaat is een weelderige, langdradige, niet steeds even boeiende feuilleton die weinig persoonlijks heeft maar knap in elkaar zit. Naast het goede camerawerk is de informatie over het ontstaan van het uitzonderlijke socio-politieke systeem in dit land de moeite waard.