Barna Mihók (1948): cast en camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Werckmeister harmóniák

2000 | Drama, Fantasy, Experimenteel

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Hongarije 2000. Drama van Béla Tarr en Ágnes Hranitzky. Met o.a. Lars Rudolph, Peter Fitz, Hanna Schygulla, János Derzsi en Djoko Rossich.

Zes jaar na het monumentale, zeven uur en een kwartier durende Satantango regisseerde de Hongaarse filmmaker Béla Tarr dit 'slechts' tweeënhalf uur durende meesterwerk. Zoals gebruikelijk filmt Tarr in zwart-wit en speelt het verhaal zich af op het Hongaarse platteland, in een klein, onaanzienlijk dorpje. Het dorpje wordt bezocht door een rondreizend buitenlands circus, met als grootste attractie 'De Prins'. De dorpsbewoners trekken in drommen naar het circus om dit mysterieuze verschijnsel te aanschouwen. Als blijkt dat De Prins niet zal verschijnen, slaat de toch al geladen stemming om in een complete opstand.

The Outsider

1981 | Drama

Hongarije 1981. Drama van Béla Tarr. Met o.a. András Szabó en Jolan Fodor.

The Outsider is een minder bekend werk van de Hongaarse grootmeester Béla Tarr. Misschien omdat zijn stijl dusdanig afwijkt van het handelsmerk waarmee hij wereldwijde erkenning verwierf: The Outsider is geschoten in naturalistische in plaats van gestileerde takes, in close-ups in plaats van lange shots en in kleur in plaats van zwart-wit. Tarrs tweede speelfilm is een indringende verbeelding van doelloosheid en bestaat uit momentopnamen uit het leven van András (András Szabó), een violist die verantwoordelijkheden uit de weg gaat en vrijheid zoekt in alcohol en muziek. Net als in zijn magnum opus Satantango onderzoekt Tarr de menselijke conditie door het dagelijkse leven te portretteren.

Panelkapcsolat

1981 | Drama

Hongarije 1981. Drama van Béla Tarr. Met o.a. Judit Pogány, Róbert Koltai, Ambrus Kyri, Mw. L. Bráda en Tivadar Gál.

Een sombere gedramatiseerde documentaire over een echtpaar dat na negen jaar huwelijk n]og niet in staat is tot werkelijke communicatie te komen. De sterke emoties (veel huilen) worden verhevigd door het veelvuldig gebruik van close-ups en zijn geloofwaardig door het voortreffelijke spel van het ook buiten de film gehuwd acteurspaar. De beperking van de camera tot pure registratie leidt soms tot zwakke momenten in deze zwart-wit omgezette kleurenfilm. Tarr is voornamelijk bekend door zijn in Mannheim bekroonde Panelkapcsolat.