Cobi Migliora: camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Los muertos

2004 | Drama

Argentinië​/​​Frankrijk​/​​Nederland​/​​Zwitserland 2004. Drama van Lisandro Alonso. Met o.a. Argentino Vargas, Yolanda Galarza en Francisco Dornez.

Wie voor een dubbele moord 34 van zijn 54 levensjaren in het staatshotel heeft gelogeerd, neemt eenmaal weer buiten de wereld met verbaasde ogen waar. Zo vergaat het Argentino Vargas, een stoïcijnse en zwijgzame man die na zijn vrijlating terugkeert naar zijn geboortedorp om zijn dochter terug te zien. Dat dorp ligt diep in de Argentijnse jungle en de tocht ernaartoe vormt het hart van deze bespiegelende, minimalistische film die als het ware in zichzelf onderduikt. Hoofdrolspeler Vargas is een amateurvertolker en zelf uit het oerwoud afkomstig.

A Lucky Day

2002 | Drama, Romantiek

Argentinië​/​​Italië 2002. Drama van Sandra Gugliotta. Met o.a. Valentina Bassi, Lola Berthet, Claudio Gallardou, Damian De Santo en Darío Vittori.

Debutant Sandra Gugliotta wist op het Berlijnse filmfestival de Caligari Prijs (4000 euro) te bemachtigen. Welkom geld want na december 2001 is het sappelen in Argentinië. Haar film is van net voor de malaise en wasemt de aloude hang naar jeugdige gemakzucht, het liefst met de rug naar het naderende onheil. 'Ik wil gelukkig zijn,' zegt hoofdpersoon Elsa, naturel vertolkt door Valentina Bassi. 'Leuke dingen doen, een beetje geld hebben en de tijd doorbrengen met iemand die ik mag.' Haar geld verdient ze met sullige bijbaantjes. Zoals folders over antistresspillen uitdelen aan gespannen automobilisten en met rare pakken flaneren voor fastfoodrestaurants. Een affaire met een Italiaan biedt soelaas. Un día de suerte (A Lucky Day) is een spontane opgroeifilm verpakt in een fluwelen aanklacht tegen het gebrek aan engagement van een generatie.

Mundo grúa

1999 | Drama, Komedie

Argentinië 1999. Drama van Pablo Trapero. Met o.a. Luis Margani, Adriana Aizemberg, Daniel Valenzuela, Roly Serrano en Federico Esquerro.

Pablo Trapero kreeg de Tijgerprijs tijdens het Rotterdamse Filmfestival en ook de criticiprijs vanwege `het sobere en coherente realisme waarmee de film de menselijkheid van de hoofdpersoon toont´. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit sobere realisme misschien niet iets is waar iedereen voor warmloopt. Er gebeurt nu eenmaal niet veel in de zwartwit beelden over de 49-jarige Argentijn Rulo (Margani), die zeer gewoon is alhoewel hij als musicus tijdelijk succes kende in de jaren zeventig. Rulo voelt zijn geluk wederkeren als zijn vriend (Valenzuela) hem een baan biedt in de bouw. Rulo begint een opleiding als kraanbestuurder, maar gemakkelijk gaat het niet met zijn dikke buik en kettingrookgedrag. Onderwijl probeert zijn zoon (Esquerro) met een gitaar in de modderige voetsporen van pa te treden en start Rulo zelf een affaire met kioskmevrouw Adriana (Aizemberg). Mundo grúa (Kraanwereld) legt onmiskenbaar de vergane glorie, de aspiraties, de verveling en de uitzichtloosheid bloot die iedereen in Argentinië kent. (VM/VPRO Gids)

Fuera

1998 |

Argentinië 1998. Martin Schvartzapel. Met o.a. Alejandro Agresti, Eugenia Capizzano, Mariela Clein, Ricardo Garcia en Susana Brussa.

Pablo Trapero kreeg de Tijgerprijs tijdens het Rotterdamse Filmfestival en ook de criticiprijs vanwege `het sobere en coherente realisme waarmee de film de menselijkheid van de hoofdpersoon toont´. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit sobere realisme misschien niet iets is waar iedereen voor warmloopt. Er gebeurt nu eenmaal niet veel in de zwartwit beelden over de 49-jarige Argentijn Rulo (Margani), die zeer gewoon is alhoewel hij als musicus tijdelijk succes kende in de jaren zeventig. Rulo voelt zijn geluk wederkeren als zijn vriend (Valenzuela) hem een baan biedt in de bouw. Rulo begint een opleiding als kraanbestuurder, maar gemakkelijk gaat het niet met zijn dikke buik en kettingrookgedrag. Onderwijl probeert zijn zoon (Esquerro) met een gitaar in de modderige voetsporen van pa te treden en start Rulo zelf een affaire met kioskmevrouw Adriana (Aizemberg). Mundo grúa (Kraanwereld) legt onmiskenbaar de vergane glorie, de aspiraties, de verveling en de uitzichtloosheid bloot die iedereen in Argentinië kent. (VM/VPRO Gids)