Lisa Karlström: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Bella Block - Liebestod

1995 | Mysterie, Thriller

Duitsland​/​​Oostenrijk 1995. Mysterie van Max Färberböck. Met o.a. Hannelore Hoger, Ralf Schermuly, Jutta Hoffmann, Peter Lohmeyer en Eva Kryll.

Michael Beyer (Lohmeyer), ex-collega van Kommissarin Bella Block (Hoger) onderzoekt de raadselachtige dood van een vrouw die blijkbaar thuis verongelukt is. Bella die een jaar vrij is van haar dienst en nog niet helemaal is teruggekeerd, bemoeit zich met de zaak omdat er zich enkele gelijkenissen vertonen met een zaak die zij drie jaar daarvoor had nageplozen. Ook hier wordt tijdens het onderzoek een jonge politie-agent overvallen. Zoals het in een reine Duitse krimi behoort te zijn, goochelt regisseur-scenarioschrijver F[KA3]arberb[KA3]ock, die ook de pilootfilm van deze reeks BELLA BLOCK - DIE KOMMISSARIN (1994) voor zijn rekening nam, pas op het einde de criminele konijnen uit de hoed. Camerawerk van Diethard Prengel.

Bella Block - Die Kommissarin

1994 | Mysterie

Duitsland 1994. Mysterie van Max Färberböck en Max Fèrberbèck. Met o.a. Hannelore Hoger, Peer Jäger, Dieter Montag, Johanna Schall en Lisa Karlström.

Pilotaflevering van Duitse krimireeks met Hoger in de hoofdrol, een vrouw die al 25 jaar bij de Hamburgse recherche werkt. Zij hoopt te kunnen uitrusten tijdens haar vakantie op het platteland. Daar wordt zij echter geconfronteerd met het drama dat haar buurman, boer Montag, overkomt. Hij moet zijn boerderij verkopen, en hij wordt door een frauderende zakenman, Jäger, bedrogen en gechanteerd. Vakwerk met Hoger als een 'Kommissarin' die niet zo ruw is als haar vele Duitse mannelijke tegenhangers, zij komt gevoelig over en dat zorgt net voor een wat andere en verfrissende invalshoek.

Tödliche Lüge

1993 | Thriller

Duitsland 1993. Thriller van Ate de Jong. Met o.a. Barbara Auer, Hannes Jaenicke, Lisa Karlström, Leonard Lansink en Volker Prechtel.

Claudia Fischer (Auer) heeft een praatshow, waarbij zij haar gasten het masker afneemt en ze figuurlijk uitkleedt ten gunste van haar kijkcijfers. Ze gaat geraffineerd te werk om door te dringen tot de diepste roerselen van de zielen van haar slachtoffers. De bedriegster wordt echter op haar beurt bedrogen door de regisseur, die haar weer exploiteert. Een psychopathische moordenaar (Jaenicke) komt achter haar geheim (wie de vader van haar kind is) en probeert haar te vellen in een talkshow. Het scenario van Peter Probst bevat geen originele invallen en Nederlander De Jong laat met zijn ongeïnspireerde regie de competente cast maar aanrommelen. De productie en het camerawerk van Charly Steinberger zijn best in orde maar dat levert geen boeiend drama op.