Werner P. Zibaso: scenario.
Er zijn 9 films gevonden.

Wer stirbt schon gerne unter Palmen

1974 | Romantiek, Avonturenfilm

Duitsland 1974. Romantiek van Alfred Vohrer. Met o.a. Tom Hunter, Galuko Onorato, Maria Gudy, Hannes Messmer en Sieghard Rupp.

Het schilderachtige strand van Ceylon vormt de achtergrond van deze onwerkelijke, maar romantische geschiedenis, verfilmd naar de gelijknamige roman van bestseller-auteur Konsalik. Een gestrande zeiler en twee overlevenden van een vliegtuigongeluk, een politieman en een mooie vrouw die verdacht wordt van de moord op haar man, worden op een eiland bijeengebracht. De vrouw is al spoedig de oorzaak van veel spanningen, maar het happy end staat bij voorbaat vast. Scenario van Werner P. Zibaso.

Weiße Fracht für Hongkong

1964 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1964. Avonturenfilm van Helmuth Ashley. Met o.a. Horst Frank, Maria Perschy, Dietmar Schönherr, Brad Harris en Dorothee Parker.

Avontuurlijke krimi, destijds in Ultrascope in beeld gebracht, over het dubbelleven van een zakenman, die zwarte handel drijft met drugs en een grote slag beraamd. Een warrig verhaal wordt met veel lawaai en geweld uitgesmeerd maar met weinig zin voor vertelkunst. Scenario van Werner P. Zibaso. Camerawerk van Klaus von Rautenfeld.

Der Haus-Tyrann

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Heinz Erhardt, Grethe Weiser en Peter Vogel.

De eigenaar van een slechtlopend café is zeer opvliegend van aard en tiranniseert zijn hele omgeving. Vooral zijn zuster en de buurvrouw van boven, zijn huurster, hebben het zwaar te verduren. Hoewel wat toneelmatig van opzet, een redelijke film met aardige momenten. Naar het blijspel Das Ekel van Toni Impekoven.

Der Arzt von Stalingrad

1958 | Oorlogsfilm, Drama, Romantiek

Duitsland 1958. Oorlogsfilm van Géza von Radványi. Met o.a. O.E. Hasse, Eva Bartok, Hannes Messemer, Mario Adorf en Vera Tschechowa.

De Duitse auteur Heinz G. Konsalik schreef 155 boeken waarvan zo'n 83 miljoen exemplaren werden verkocht. Zijn doorbraak had hij met Der Arzt von Stalingrad, een oorlogsroman met een flinke scheut romantiek. Een Duitse arts wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog gevangen genomen door de Russen en komt in een kamp terecht. Hij probeert zijn medegevangenen te helpen, voert moeilijke operaties uit zónder instrumenten, en dan wordt ook nog de beeldschone Russische kamparts verliefd op hem. Het melodramatische verhaal werd in fraai zwart/wit verfilmd.

Wo die alten Wälder rauschen

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Alfons Stummer. Met o.a. Willy Fritsch, Josefin Kipper, Carl Möhner, Armin Dahlen en Elfie Pertramer.

Civiel-ingenieur en weduwnaar Fritsch neemt zijn twaalf- jarige zoon Finkbeiner mee voor een korte vakantie in de bergen; vader hoopt dat het een dubbel geslaagd uitje wordt want hij heeft een oogje op de charmante gouvernante Kipper die ook van de partij zal zijn, maar hij wordt algauw naar de zaak teruggeroepen. Finkbeiner die zich alleen gelaten voelt, heeft onderwijl vriendschap gesloten met een jongetje uit het dorp (Fischer) en samen trekken zij de bossen en de hoge bergen in. Ze worden verrast door een onweer. Voor hun veiligheid wordt gevreesd en een reddingsbrigade moet eraan te pas komen. Zeer clich[KA1]ematig heimatwerkje (bedoeld als vervolg op FÖRSTER VOM SILBERWALD), waarvan de voornaamste verdienste de landschaps- en dierenfotografie is. Het scenario is van Werner P. Zibaso en regisseur Stummer. Het camerawerk is van Herbert Thallmayer.

Waldwinter

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Rudolf Forster, Helene Thimig, Claus Holm, Sabine Bethmann en Susanne Cramer.

Een zuivere Heimat-rolprent vanuit het aspect: `aanpakken en opbouwen` over een door WO II (1939-45) berooide baron uit Selezië, die in Beieren gelukkig nog een kasteeltje met een glasblazerij had waar hij tien jaar na de oorlog weer een bestaan heeft opgebouwd, maar dat wreed verstoord wordt door zijn naar Frankrijk uitgeweken kleinzoon, nu een succesvolle zakenman, die vindt dat zijn oom het familiegoed maar moet verkopen. Uitsluitend genietbaar voor de generatie die het meemaakte en neurotische waarnemers van Fröbe- en Kinski- gekken. Het scenario is van Werner P. Zibaso en Frank Dimen en net zoals de film uit 1936 gebaseerd op de roman van Paul Keller. Het camerawerk is van Bruno Mondi.

Schwarzwaldmelodie

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Géza von Bolváry. Met o.a. Carl Wery, Claus Biederstaedt, Gardy Granass, Willy Fritsch en Siegfried Breuer jr.

Susanne Stettner is verloofd met componist Hans Homann, die het maar niet lukt de doorbraak te maken. Ondertussen zit haar vader in de financiële problemen en zou het hem heel goed uitkomen als Susanne ging trouwen met vermogende, maar oudere ondernemer Olberg.

Es geschah am 20. Juli

1955 | Thriller, Drama, Historische film

Duitsland 1955. Thriller van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Bernhard Wicki, Karl Ludwig Diehl, Carl Wery, Kurt Meisel en Erik Frey.

Het verslag van de mislukte aanslag op Hitler op 20 juli 1944, waarbij Pabst grote nadruk legt op alles wat er misging. Een uiterst spannende thriller met opvallende montagetechnieken. Op deze film sloot Pabst's Der Letzte Akt, over Hitler's laatste dagen, nauw aan. Scenario van Werner P. Zibaso en Gustav Machaty naar een bericht van Jochen Wilke. Camerawerk van Kurt Hasse.

Tausend rote Rosen blühn

1952 | Muziek, Drama

Duitsland 1952. Muziek van Alfred Braun en Axel Braun. Met o.a. Rudolf Prack, O.W. Fischer, Winnie Markus, Otto Gebühr en Margarete Haagen.

Een vrouw tussen twee mannen. Van de ene heeft zij gehouden, maar hij zit voor zijn werk al drie jaar in Mexico en heeft niets van zich laten horen. Ze weet niet dat haar vader al zijn brieven heeft verbrand. Met de andere is zij op verzoek van haar vader getrouwd, en ze heeft een kind van hem. Als haar jeugdliefde als succesvol ingenieur terugkeert, is zij vastbesloten haar gezin te verlaten. Alleen een ongeluk kan haar daarvan weerhouden... Een film die alle elementen van een publiekstrekker uit de jaren 1950-60 bevat: vaderland, hartepijn, smartlappen en de idolen van het witte doek, Prack en Fischer. Scenario van Werner P. Zibaso. Camerawerk van Bruno Stephan.