Gene Gutowski: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Dance of the Vampires

1967 | Horror, Komedie, Avonturenfilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1967. Horror van Roman Polanski. Met o.a. Jack MacGowran, Roman Polanski, Sharon Tate, Terry Downes en Ferdy Mayne.

De ondertitel 'Pardon Me, But Your Teeth Are in My Neck' verraadt direct dat we hier niet te maken hebben met standaard vampiermaterie. Nee, dit is Kunst van een jonge Polanski, die de vampierlegende aandikte met slapstick horror, zwaard-en-degen taferelen, uitbundige kostuums, een joodse vampier (ongevoelig voor kruizen!) en een vleugje herenliefde. De opening laat ook weinig aan de verbeelding over met de metamorfose van de brullende MGM-leeuw in een groene dracula met druipende slagtanden. Polanski speelde zelf de rol van de incompetente assistent van dito Prof Abronsius (MacGowran), twee vampierjagers die de Transsylvaanse winter trotseren op zoek naar hun prooi, graaf Von Krolock (Ferdy Mayne).

Cul-De-Sac

1966 | Komedie, Drama, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1966. Komedie van Roman Polanski. Met o.a. Donald Pleasence, Françoise Dorleac, Lionel Stander, Jack MacGowran en Iain Quarrier.

Macabere komedie over twee gewonde misdadigers die een halfzacht ei van middelbare leeftijd en diens mooie jonge vrouw terroriseren. Niet geheel geslaagd, maar de goede acteurs en de stijlvolle regie maken het tot een succes en een blijvend drama. Er zijn versies van 103m in omloop.

Repulsion

1965 | Drama, Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1965. Drama van Roman Polanski. Met o.a. Catherine Deneuve, Ian Hendry, John Fraser, Patrick Wymark en Yvonne Furneaux.

De jonge Belgische Carole (Deneuve) woont bij haar zus in Londen. Ze walgt van seks en beschouwt elke man als een potentiële verkrachter, ook de minnaar van haar zus. Wanneer ze een tijdje het huis alleen heeft, slaan bij haar de stoppen door. Volgens velen is Repulsion een van de beste thrillers ooit. Hij komt wat traag op gang, met lange shots van Carole die stil voor zich uitstaart, gaandeweg wordt duidelijk dat ze een tijdbom is die op het punt staat te ontploffen. De zwart-witte overbelichte en onderbelichte beelden en het Barbiepop-uiterlijk van ijskoningin Deneuve dragen bij aan een onwerkelijke spanning.