Philippe Ogouz: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

La mort est rousse

2002 | Mysterie, Thriller

Frankrijk 2002. Mysterie van Christian Faure. Met o.a. Bernard Giraudeau, Elsa Lunghini, Eva Darlan, Laure Killing en Julie Marboeuf.

Roule routier

2000 | Drama

Frankrijk 2000. Drama van Marion Sarraut. Met o.a. Line Renaud, Bernard Fresson, Patrick Raynal, Julie Dumas en Jean-Philippe Ker.

Un et un font six

1997 | Komedie

Frankrijk 1997. Komedie van Franck Apprédéris. Met o.a. Pierre Arditi, Brigitte Fossey, Gilles Gaston-Dreyfuss, Vincent Lecoeur en Ludwig Briand.

Sapho

1996 | Drama, Komedie

België​/​​Frankrijk 1996. Drama van Serge Moati. Met o.a. Mireille Darc, Arnaud Giovaninetti, Pierre Meyrand, Mathieu Delarive en Paul Barge.

Les Cordier, juge et flic : Une associée en trop

1994 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1994. Drama van Laurent Carceles. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Antonella Lualdi en Sabine Paturel.

Een visser doet een akelige ontdekking. Terwijl hij zijn hobby uitoefend op een verboden plek vist hij een pluk rood haar uit het water. Commissaris Cordier (Mondy) komt ter plaatse en hij legt onmiddellijk een verband met een onderzoek dat hij twee jaar voordien leidde tegen de industrieel Caroli (Vilers), die hij toen moest laten gaan wegens gebrek aan bewijzen. Nu is Gisèle Lemoine, een vennote van Caroli, al zes maanden spoorloos. Inderdaad, het lichaam van het slachtoffer wordt op de bodem van de rivier teruggevonden in haar nieuwe BMW. Maar dit levert voor Cordier nog geen bewijs tegen Caroli. Ditmaal wil hij echter voorzichtiger te werk gaan, zodat de vogel geen tweede keer zal ontsnappen. Routine-politiefilm die je even vlug vergeten bent als dat je hem ziet. De acteurs werken voornamelijk op automatische piloot en slagen er niet in de kijker aan zich te binden. Het clichématige scenario is van de hand van Fr[KA1]dérique en Sandra Topin. Fotografie is van Roland Bernard.

La Chine à Paris

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van François Martin. Met o.a. Jacques Debary, Marc Eyraud, Michel Auclair, Marion Peterson en Philippe Ogouz.

De grote baas van de Parijse glasmarkt is gescheiden. Hij komt er achter dat zijn ex-vrouw er in geslaagd is tijdens een veiling een Gall[KA1]e-lamp met een waarde van een ton te bemachtigen die hij zelf wil hebben. Natuurlijk ontstaat er trammelant en commissaris Cabrol (Debarry) en zijn trouwe inspecteur M[KA1]enardeau (Eyraud) gaan op onderzoek uit. Van de eindeloze (zo mogen we het toch wel stellen) serie Les cinq dernières minutes. Geen pretenties of originele filmische stijl, maar wel onderhoudend. De titel heeft niets te maken met China. Het betreft hier het Franse werkwoord 'chiner'. Een 'chineur' is iemand die alle uitdragers en openbare markten en verkopen afloopt op zoek naar zeldzame boeken en objecten!

Asphalte

1980 | Drama

Frankrijk 1980. Drama van Denis Amar. Met o.a. Jean Yanne, Carole Laure, Jean-Pierre Marielle, Georges Wilson en Philippe Ogouz.

Op 31 juli vertrekt een groot gedeelte van de Franse bevolking met vakantie. Als die datum ook nog op zaterdag valt, zijn files, botsingen en ongelukken op de autoweg met een zeer grote frequentie, onvermijdelijk. Op zo'n zaterdag gaat een jonge vrouw per auto naar haar getrouwde minnaar, 1000 km verder. Na WEEKEND van Godard en L'INGORGO van Comencini valt er nauwelijks nog iets aan de verkeerswaanzin toe te voegen en de film heeft zo'n willekeurig verspringende selectie van mensen onderweg, melodramatische incidenten en bizarre symboliek, dat de interesse ver vóór het abrupte einde definitief ondermijnd is.

Le jeu avec le feu

1975 | Erotiek, Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1975. Erotiek van Alain Robbe-Grillet. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Philippe Noiret, Anicée Alvina, Agostina Belli en Serge Marquand.

Als filmmaker is de romanschrijver Robbe-Grillet een gekunstelde en verdorven prutser, die onder het voorwendsel van speelsheid pornofilms maakt voor intellectuelen of wie daarvoor doorgaat. Dat wordt bewezen door dit scenario, waarin sprake is van een ontvoering en een bordeel waarin zich allerlei vreemde, wrede en perverse zaken afspelen. Het camerawerk (van Catherine Robbe-Grillet) is vervreemdend en mooi, de verpakking is aantrekkelijk en er wordt goed geacteerd, maar de inhoud is nietszeggend.

Trop, c'est trop!

1974 | Komedie

Frankrijk 1974. Komedie van Didier Kaminka. Met o.a. Georges Beller, Didier Kaminka, Pierre Richard, Jean Carmet en Darry Cowl.

Vier personen (drie jongens, één meisje) worden op dezelfde dag in dezelfde plaats geboren. De jongens willen het meisje opvrijen, maar hun droom wordt pas werkelijkheid in het hiernamaals. Onsamenhangend, cynisch, soms vulgair, maar grappig.

Céleste

1970 | Erotiek

Frankrijk 1970. Erotiek van Michel Gast. Met o.a. Jean Rochefort, Lea Massari, Debora Duarte, Philippe Ogouz en Perrette Pradier.

Getrouwde journalist wordt verliefd op jonge Portugese werkster die politieke vluchtelinge blijkt. Hij weet haar te veroveren, maar krijgt geen greep op haar idee[KA3]en en onduidelijke nevenactiviteiten. Scenario heeft interessante mengeling van komische, pikante en politieke elementen waarvan regie alleen de erotiek het volle pond geeft. Niettemin goed spel, met een verrassende (en vroege) hoofdrol van Rochefort.

Mise à sac

1967 | Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1967. Misdaad van Alain Cavalier. Met o.a. Michel Constantin, Franco Interlenghi, Daniel Ivernel, Irène Tunc en Paul Le Person.

Vier beroepsinbrekers laten zich door een amateur strikken die een ingenieus plan heeft voor een grootse kraak in Lyon waartoe eerst de elektriciteit moet worden uitgeschakeld. De ongebruikelijke misdaadplot - uit een roman van Richard Stark - heeft meer inhoud en karaktertekening dan gewoonlijk en is efficiënt gefilmd.

L' Etrangère

1967 | Drama, Thriller, Erotiek

Frankrijk 1967. Drama van Sergio Gobbi. Met o.a. Marie-France Boyer, Pierre Vaneck, Pierre Massimi, Colette Castel en Philippe Ogouz.

Een voortvluchtige jonge vrouw dringt zich op aan een schrijver die ondanks haar bizarre gedrag en haar tegenstrijdige verhalen verliefd op haar wordt. Ze blijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische inrichting en haar kind te hebben gedood. De poging tot het maken van een psycho-thriller blijft vooral steken in de uitvoerige ontkledingsscènes van Boyer: de uitdrukkelijk esthetische vormgeving laat echter óók op erotisch terrein weinig spanning toe.