Go Riju

Regisseur, Acteur

Go Riju is regisseur en acteur.
Er zijn 6 films gevonden.

KT

2002 | Thriller

Japan/Zuid-Korea 2002. Thriller van Junji Sakamoto. Met o.a. Choi Il-hwa, Akira Emoto, Kyoko Enami, Go Riju en Koichi Sato.

De latere Zuid-Koreaanse president Kim Dae-jung voerde in 1973 vanuit Tokio oppositie tegen het regime, toen hij plotseling ontvoerd werd. 25 dagen later werd hij beduusd doch redelijk fit teruggevonden. En pas 25 jaar later is pas ongeveer ontrafeld hoe de vork van deze ontvoering in de politieke steel zat. KT, dat zou staan voor 'Killing the Target' of voor 'Kim Dae-jung's Terror' (met wellicht een elleboog richting JFK), beeldt de intrige waarheidsgetrouw uit, hoewel allerlei details van de geschiedenis aan controverse onderhevig blijven. 'Pogen licht te werpen over deze kwestie is waar het om gaat in deze film,' liet de regisseur weten in interviews.

Eureka

2000 | Drama, Experimenteel

Japan 2000. Drama van Shinji Aoyama en Aoyama Shinji. Met o.a. Kôji Yakusho, Aoi Miyazaki, Masaru Miyazaki, Yohichiroh Saitoh en Ken Mitsuishi.

Tieners Tamura, broer Kozue (Aoi Miyazaki) en zus Naoki (Masaru Miyazaki), nemen dagelijks de bus naar school en worden uitgezwaaid door hun moeder. Deze keer is de rit anders dan anders. Een passagier (G[KA4]o) trekt een pistool en schiet enkele inzittenden dood en kaapt de bus. Algauw zijn ze omsingeld door de politie en er beginnen onderhandelingen. Als de hijacker uit de bus komt en hij de chauffeur Makoto Sawai (Yakusho) als schild gebruikt, zakt Makoto van emotie in elkaar en dit moment wordt benut om de kidnapper om te leggen. Twee jaar gaan voorbij; Kozue en Naoki zijn door hun moeder aan hun lot overgelaten na de dood van hun vader, maar ze bewonen het grote huis en hebben geen financi[KA3]ele zorgen dankzij de uitkering van de levensverzekering. Makoto heeft zijn beroep als buschauffeur vaarwel gezegd en werkt nu bij een bouwonderneming. De lijken van vermoorde vrouwen komen boven drijven in de naburige rivier. Makoto`s broer begint hem te verdenken en ontzegt hem de toegang tot het huis. Makoto zoekt Kozue en Naoki op en trekt bij hen in. Hij vervult de ontbrekende vaderrol en het trio leeft in harmonie, die verstoord wordt door Akihiko (Saitoh), de neuzige neef van Kozue en Naoki. Dan wordt de administrateur op het bouwwerk vermoord. Makoto wordt ingerekend en gehoord, maar bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Hij koopt een bestelwagen die hij ombouwt tot een camper en het viertal begeeft zich op weg naar de kust om te herstellen van al het leed - de kern van het verhaal. In essentie gaat deze film met spaarzame dialogen naar een scenario van regisseur Aoyama, over het verwerken van een trauma. Aoyama had wellicht het geheel in een uur minder kunnen vertellen, maar hij koos ervoor om het met indrukwekkende beelden van cameraman Masaki Tamra in zijn eigen tempo te doen. De spelprestaties passen goed bij Aoyama's aanpak. Oorspronkelijk in kleur opgenomen, maar naderhand afgedrukt in sepia en in die tint doelbewust uitgebracht. Deze minimalistische film is buitengewoon rijk aan emoties, tragiek en krachtig drama. Het verwerken van het verdriet kan gemakkelijk slaan op de atoombommen die in 1945 op Nagasaki en Hirosjima gegooid werden. Deze film refereert in dat opzicht aan HIROSHIMA MON AMOUR, het meesterwerk van Alain Resnais uit 1959. De indrukwekkende landschappen zijn puur John Ford, de grootste maker van westerns. Uitsluitend geschikt voor kijkers die zich willen openstellen en zich de tijd kunnnen veroorloven.

Ryoko!!

1996 |

Japan 1996. Go Riju.

Tieners Tamura, broer Kozue (Aoi Miyazaki) en zus Naoki (Masaru Miyazaki), nemen dagelijks de bus naar school en worden uitgezwaaid door hun moeder. Deze keer is de rit anders dan anders. Een passagier (G[KA4]o) trekt een pistool en schiet enkele inzittenden dood en kaapt de bus. Algauw zijn ze omsingeld door de politie en er beginnen onderhandelingen. Als de hijacker uit de bus komt en hij de chauffeur Makoto Sawai (Yakusho) als schild gebruikt, zakt Makoto van emotie in elkaar en dit moment wordt benut om de kidnapper om te leggen. Twee jaar gaan voorbij; Kozue en Naoki zijn door hun moeder aan hun lot overgelaten na de dood van hun vader, maar ze bewonen het grote huis en hebben geen financi[KA3]ele zorgen dankzij de uitkering van de levensverzekering. Makoto heeft zijn beroep als buschauffeur vaarwel gezegd en werkt nu bij een bouwonderneming. De lijken van vermoorde vrouwen komen boven drijven in de naburige rivier. Makoto`s broer begint hem te verdenken en ontzegt hem de toegang tot het huis. Makoto zoekt Kozue en Naoki op en trekt bij hen in. Hij vervult de ontbrekende vaderrol en het trio leeft in harmonie, die verstoord wordt door Akihiko (Saitoh), de neuzige neef van Kozue en Naoki. Dan wordt de administrateur op het bouwwerk vermoord. Makoto wordt ingerekend en gehoord, maar bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Hij koopt een bestelwagen die hij ombouwt tot een camper en het viertal begeeft zich op weg naar de kust om te herstellen van al het leed - de kern van het verhaal. In essentie gaat deze film met spaarzame dialogen naar een scenario van regisseur Aoyama, over het verwerken van een trauma. Aoyama had wellicht het geheel in een uur minder kunnen vertellen, maar hij koos ervoor om het met indrukwekkende beelden van cameraman Masaki Tamra in zijn eigen tempo te doen. De spelprestaties passen goed bij Aoyama's aanpak. Oorspronkelijk in kleur opgenomen, maar naderhand afgedrukt in sepia en in die tint doelbewust uitgebracht. Deze minimalistische film is buitengewoon rijk aan emoties, tragiek en krachtig drama. Het verwerken van het verdriet kan gemakkelijk slaan op de atoombommen die in 1945 op Nagasaki en Hirosjima gegooid werden. Deze film refereert in dat opzicht aan HIROSHIMA MON AMOUR, het meesterwerk van Alain Resnais uit 1959. De indrukwekkende landschappen zijn puur John Ford, de grootste maker van westerns. Uitsluitend geschikt voor kijkers die zich willen openstellen en zich de tijd kunnnen veroorloven.

Himitsu no Hanazono

1996 | Komedie

Japan 1996. Komedie van Shinobu Yaguchi. Met o.a. Naomi Nishida, Go Riju en Taketoshi Naitô.

Sakiko Suzuki (Nishida) werkt bij een bank. De bank wordt overvallen en Sakiko wordt als gijzelaarster meegenomen door gangsters. In de buurt van Mount Fuji, in een onherbergzame streek stort de vluchtauto in een ravijn en Sakiko is de enige, die overleeft. Ze wordt later gevierd als de heldin van de dag. De buit wordt nimmer teruggevonden, maar Sakiko weet waar die is - alleen ze kan er niet bij. Sakiko heeft een zwakte: geld. Ze stelt alles in het werk om bij de buit te komen en wordt daarbij aardig geholpen door het toeval. Zo moet ze professor Morita (Naito) zover zien te krijgen haar te helpen, want hij kent de omgeving zeer goed, maar hij helpt alleen zijn eigen studenten, die geologie bij hem studeren. Dus gaat Sakiko studeren om een diploma te halen, zodat ze zich kan laten inschrijven bij professor Morita; zijn college is vol, maar een student komt om, en er komt toch een plaatsje vrij voor Sakiko... Ze wordt en passant zwemkampioene, enz. enz. Een hilarische film, die heel origineel gedaan is, al rammelt er wel het een en ander aan vanwege het bescheiden budget. De schattige Nishida, die het leuk doet is geen onbekende in de modewereld. Het scenario is van Takuji Suzuki en regisseur Yaguchi. Het camerawerk is van Masahiro Kishimoto.

Berlin

1995 |

Japan 1995. Go Riju.

Sakiko Suzuki (Nishida) werkt bij een bank. De bank wordt overvallen en Sakiko wordt als gijzelaarster meegenomen door gangsters. In de buurt van Mount Fuji, in een onherbergzame streek stort de vluchtauto in een ravijn en Sakiko is de enige, die overleeft. Ze wordt later gevierd als de heldin van de dag. De buit wordt nimmer teruggevonden, maar Sakiko weet waar die is - alleen ze kan er niet bij. Sakiko heeft een zwakte: geld. Ze stelt alles in het werk om bij de buit te komen en wordt daarbij aardig geholpen door het toeval. Zo moet ze professor Morita (Naito) zover zien te krijgen haar te helpen, want hij kent de omgeving zeer goed, maar hij helpt alleen zijn eigen studenten, die geologie bij hem studeren. Dus gaat Sakiko studeren om een diploma te halen, zodat ze zich kan laten inschrijven bij professor Morita; zijn college is vol, maar een student komt om, en er komt toch een plaatsje vrij voor Sakiko... Ze wordt en passant zwemkampioene, enz. enz. Een hilarische film, die heel origineel gedaan is, al rammelt er wel het een en ander aan vanwege het bescheiden budget. De schattige Nishida, die het leuk doet is geen onbekende in de modewereld. Het scenario is van Takuji Suzuki en regisseur Yaguchi. Het camerawerk is van Masahiro Kishimoto.

Mienai

1985 |

Japan 1985. Go Riju.

Sakiko Suzuki (Nishida) werkt bij een bank. De bank wordt overvallen en Sakiko wordt als gijzelaarster meegenomen door gangsters. In de buurt van Mount Fuji, in een onherbergzame streek stort de vluchtauto in een ravijn en Sakiko is de enige, die overleeft. Ze wordt later gevierd als de heldin van de dag. De buit wordt nimmer teruggevonden, maar Sakiko weet waar die is - alleen ze kan er niet bij. Sakiko heeft een zwakte: geld. Ze stelt alles in het werk om bij de buit te komen en wordt daarbij aardig geholpen door het toeval. Zo moet ze professor Morita (Naito) zover zien te krijgen haar te helpen, want hij kent de omgeving zeer goed, maar hij helpt alleen zijn eigen studenten, die geologie bij hem studeren. Dus gaat Sakiko studeren om een diploma te halen, zodat ze zich kan laten inschrijven bij professor Morita; zijn college is vol, maar een student komt om, en er komt toch een plaatsje vrij voor Sakiko... Ze wordt en passant zwemkampioene, enz. enz. Een hilarische film, die heel origineel gedaan is, al rammelt er wel het een en ander aan vanwege het bescheiden budget. De schattige Nishida, die het leuk doet is geen onbekende in de modewereld. Het scenario is van Takuji Suzuki en regisseur Yaguchi. Het camerawerk is van Masahiro Kishimoto.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Go Riju op televisie komt.

Reageer