Frederick Muller: productie en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Tea with Mussolini

1999 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm, Biografie

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 1999. Drama van Franco Zeffirelli. Met o.a. Cher, Judi Dench, Joan Plowright, Maggie Smith en Lily Tomlin.

Deels autobiografisch relaas over de jeugd van regisseur Franco Zeffirelli. Luca (Charlie Lucas en later Baird Wallace) groeit op tussen een bont gezelschap van Engelse dames in jaren dertig pre-fascistisch Florence. Zij zijn het die hem kennis laten maken met het werk van Shakespeare, een belangrijke inspiratiebron in zijn latere leven. Hun afgeschermde wereld valt uiteen als de oorlog uitbreekt en Luca door zijn vader naar een kostschool wordt gestuurd. De verbouwereerde dames belanden in een bewaakt hotel waar ze hulp krijgen van een flamboyante Amerikaanse vrouw, een glansrol van Cher. Een beeldige film met WO II als woest decor.

Fatherland

1994 | Mysterie, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1994. Mysterie van Christopher Menaul. Met o.a. Rutger Hauer, Miranda Richardson, Jean Marsh, Michael Kitchen en John Woodvine.

Het is 1964, twintig jaar na de afloop van WO II, die door de nazi's is gewonnen. Churchill zit in Canada en de Duitsers heersen over Europa, maar de Koude Oorlog met Amerika en een guerrilla-oorlog met de Russen hebben de Duitse economie uitgeput. Hitler staat aan de vooravond van zijn 75ste verjaardag en bereidt een staatsbezoek van de Amerikaanse president Joseph Kennedy sr voor... Prima acteerprestaties.

Le procès

1962 | Drama, Komedie

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1962. Drama van Orson Welles. Met o.a. Anthony Perkins, Jeanne Moreau, Romy Schneider, Orson Welles en Elsa Martinelli.

Een kantoorklerk krijgt te horen dat hem een proces te wachten staat, maar waarvan hij beschuldigd wordt, blijft in het midden. Vergeefs probeert hij te ontdekken wat zijn misdaad is, wat hem niet verhindert zich schuldig te voelen. Intussen nadert de dag van zijn executie, terwijl het proces nog van start moet gaan. Welles reisde heel Europa af om locaties te vinden die hij filmisch kon samenvoegen tot een nachtmerrie-achtig labyrint, het labyrint van de bureaucratie. De barokke effecten van Welles' film doen wellicht geen recht aan Kafka's sobere verteltoon, maar de krachtige, bijna expressionistische beeldtaal maken The Trial tot een belevenis.