Robert E. Kent: scenario en productie.
Er zijn 11 films gevonden.

Twice-Told Tales

1963 | Drama, Horror

Verenigde Staten 1963. Drama van Sidney Salkow. Met o.a. Vincent Price, Sebastian Cabot, Mari Blanchard, Brett Halsey en Richard Denning.

De verhalen van Nathaniel Hawthorne bewerkt als een kroniek met goede spelers en een vindingrijke regie. Voldoende sfeer om de aandacht vast te houden. Het scenario is van Robert E. Kent. Het camerawerk is van Ellis W. Carter.

Incident in an Alley

1962 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1962. Drama van Edward L. Cahn. Met o.a. Chris Warfield, Erin O'Donnell, Harp McGuire, Willis Bouchey en Nelson Leigh.

Een na laatste film van veelfilmer van B-films Cahn. Een politieman schiet naar aanleiding van een inbraak in het donker een veertien-jarige jongen dood en moet zich dan voor de rechtbank verantwoorden. Een hopeloos verouderd drama, dat al met al best goed in elkaar steekt, maar dat moeiteloos wordt neergemaaid door een willekeurige aflevering uit een rechtbank- tv-serie. Het scenario is van Orville H. Hampton, Harold Medford naar het verhaal van Rod Serling.

The Gambler Wore A Gun

1961 | Western

Verenigde Staten 1961. Western van Edward L. Cahn. Met o.a. Jim Davis, Mark Allen, Addison Richards, Merry Anders en Don Dorrell.

E[KA1]en van de zwart-wit-westerns die Cahn regisseerde en Robert Kent produceerde in de periode 1960/61 met [KA1]of Jim Davis [KA1]of James Brown in de hoofdrol. Het waren de laatste films die Cahn zou doen v[KA1]o[KA1]or zijn dood in 1963. Befaamd werd hij met LAW AND ORDER in 1932: dertig jaar western- geschiedenis. In deze door Owen Harris geschreven western naar een verhaal van L.L. Foreman is Jim Davis de eerlijke gokker, die een ranch koopt en dan ontdekt dat de saloon-eigenaar deze gebruikt om er gestolen vee heen te brengen. Floyd Crosby was de man achter de camera. Het is een herverfilming van THE LONE GUN met George Montgomery uit 1954. Hierin de voorlaatste rol (in 1962 de laatste in THE WILD WESTERNERS) van Joe McGuinn (1904- 1971), die sinds eind jaren dertig dozijnen schurkenrollen had gespeeld.

Walking Target

1960 | Misdaad, Film noir

Verenigde Staten 1960. Misdaad van Edward L. Cahn. Met o.a. Ronald Foster, Merry Anders, Joan Evans, Robert Christopher en Harp McGuire.

Als Nick Harbin (Foster) na vijf jaar wegens goed gedrag de gevangenis mag verlaten, houdt iedereen hem angstvallig in de gaten, want de buit van de overval is nooit gevonden. De politie, zijn hebzuchtige ex-vriendin Susan (Anders), de dubieuze detective Dave (Christopher) en de pers zitten hem op de hielen en hij is op die manier tot het doelwit uit de titel gemaakt. Nick die zich achter de tralies positief ontwikkeld heeft, wil eigenlijk niets anders dan een normaal leven als eerlijke burger. Bij de overval was zijn maat Sam doodgeschoten en Dave vindt dat zijn weduwe Gail (Evans) recht heeft op de helft van de buit. Als hij haar een bezoekje brengt, ziet hij ongekende mogelijkheden, bovendien voelt hij zich tot haar aangetrokken. De vraag is of men hem de gelegenheid wel wil bieden - de maatschappij is als het op geld aankomt, onvergeeflijk: halsmisdrijven verjaren na twintig jaar, maar schulden pas na dertig jaar. Vlot gemaakte, snel in het vergeetboek geraakte B-film van vakman Cahn. Adequate spelprestaties. Het scenario is van Stephen Kandel. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

Gunfighters of Abilene

1960 | Western, Romantiek

Verenigde Staten 1960. Western van Edward L. Cahn. Met o.a. Buster Crabbe, Barton MacLane, Rachel Ames, Arthur Space en Russell Thorson.

Matige western. Het lag aan Cahn (die er niet genoeg pit in bracht) en aan producent Robert Kent (die te weinig budget had) maar niet aan het verhaal van Orville Hampton of de verschijning van Buster Crabbe, want die was nog steeds een echte held. Hier neemt hij het op tegen grootgrondbezitter Seth (MacLane), die een broer van Kip (Crabbe) heeft opgehangen omdat deze met zijn dochter (Ames) wilde trouwen. Maury Gertsman was de cameraman. Het was de laatste western waarin Reed Howes speelde.

Rock Around the Clock

1956 | Muziek, Musical

Verenigde Staten 1956. Muziek van Fred F. Sears. Met o.a. Bill Haley and His Comets, The Platters, Tony Martinez and His Band, Freddie Bell and His Bellboys en Alan Freed.

Manager van bigbandmuziek Steve Hollis (Johnston) is pessimistisch over zijn vak: het genre heeft z'n beste tijd gehad. Wanneer hij op reis in het gehucht Strawberry Springs een populaire rock-'n-rollband hoort, weet hij: dit is de toekomst. Eerder aandoenlijk dan overtuigend vehikel voor jaren vijftig rockfenomeen Bill Haley, die met de titelsong en nummers als 'See you Later, Alligator' en 'Shake, Rattle and Roll' de Amerikaanse muziekwereld op z'n kop zette. Wees voorbereid op een uiterst mager plot én op heerlijke muziekmomenten.

The Pathfinder

1952 | Western, Historische film, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1952. Western van Sidney Salkow. Met o.a. George Montgomery, Helena Carter, Jay Silverheels, Elena Verdugo en Chief Yowlachie.

In 1754 gaat de strijd tussen de Britten en de Fransen om het gebied rond de Grote Meren naar een hoogtepunt en de Indianen zijn wel verplicht een kant te kiezen. De Mohikanen kiezen de kant van de Britten waardoor ze vijanden worden van de voor Frankrijk kiezende Mingo`s. De stammen die sinds mensenheugnis vrienschappelijk naast elkaar leefden voeren nu een bloedige strijd. Montgomery, een door de Indianen opgevoede blanke, wordt, in gezelschap van de vlot Frans sprekende Carter, op verkenning uitgezonden naar het Franse kamp. Een low-budget-bewerking van de roman van James Fenimore Cooper. Na THE IROQUOIS TRAIL (1950) speelt Montgomery voor de tweede keer het personage van de Pathfinder. Gewoon eenvoudig (en naïef) amusement voor liefhebbers van het genre, geschreven door Robert E. Kent en in beeld gebracht door Henry Freulich.

The Reckless Moment

1949 | Film noir, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1949. Film noir van Max Ophüls. Met o.a. James Mason, Joan Bennett, Geraldine Brooks, Henry O'Neill en Shepperd Strudwick.

Weinig bekende film noir van de in Saarbrücken geboren Ophüls, die films maakte in Duitsland, Frankrijk en Nederland (Komedie om geld, 1936) voor hij naar Hollywood vertrok. Ophüls staat bekend om zijn spectaculaire en innovatieve cameragebruik, waarvan in deze verfilming van een kort verhaal uit de Women's Home Journal niet al te veel te merken is - juist door zijn ingehouden regie zuigt de filmmaker je langzaam zijn beklemmende melodrama in, over een moeder die de moord van haar dochter probeert te verdoezelen.

The Falcon in San Francisco

1945 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1945. Mysterie van Joseph H. Lewis. Met o.a. Tom Conway, Rita Corday, Edward Brophy, Fay Helm en Robert Armstrong.

Een moord in een trein zet de Falcon (Conway) op het spoor van een uitgebreid netwerk van zijdesmokkelaars, die opereren vanuit San Francisco. De show in deze Falcon-aflevering wordt gestolen door Brophy, de trouwe vriend van de held. Deze is doorlopend op zoek naar een vrouw met wie hij kan trouwen. Dit alles om fiscale redenen. Armstrong heeft eveneens een kostelijke bijrol. Het zwakke scenario werd geschreven door Robert E. Kent en Ben Markson, naar een verhaal van Kent. Virgil Miller en William Sickner waren verantwoordelijk voor het camerawerk. Vervolg: THE FALCON'S ALIBI. Zie ook: The Falcon-serie.

Bullet Scars

1942 | Misdaad

Verenigde Staten 1942. Misdaad van D. Ross Lederman. Met o.a. Regis Toomey, Ben Weldon, Howard Da Silva, John Ridgley en Tod Andrews.

Een niemendalletje over arts Toomey en zuster Longmire, die gekidnapt worden door een door kogels verwonde man. Scenario van Robert E. Kent, goede rollen.

Bad Men of Missouri

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Ray Enright. Met o.a. Dennis Morgan, Jane Wyman, Wayne Morris, Arthur Kennedy en Victor Jory.

De Younger-broers, woedend geworden door de aanwezigheid van zuidelijke gelukzoekers, beginnen een wetteloos leven in deze fictiewestern met een goede bezetting. Scenario van Charles Grayson. Camerawerk van Arthur Todd.