Rossana Podesta: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Tranquille donne di campagna

1980 |

Italië 1980. Claudio de Molinis. Met o.a. Silvia Dionisio, Philippe Leroy, Rossana Podesta en Serena Grande.

Speelt in 1936 in een rustige en vredige villa ergens op het Italiaanse platteland. De vrouwen die in de villa wonen, hebben zo hun dagelijks bezigheden. Meestal allerlei erotische spelletjes en verleidingskunsten. Slechte acteurs en dito regie. Zelfs enkele bloedhete seksscènes kunnen niet voorkomen dat de kijker zich verveelt.

Sunday Lovers

1980 | Romantiek, Komedie

Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1980. Romantiek van Bryan Forbes, Edouard Molinaro, Dino Risi, Gene Wilder en Dino Ri. Met o.a. Roger Moore, Denholm Elliot, Priscilla Barnes, Lynn Redgrave en Lino Ventura.

Vier korte sketches opgebouwd rond hetzelfde thema: een man is tijdens het weekend alleen en probeert daar op zijn manier iets van te maken. In de Britse bijdrage van Forbes versiert chauffeur Moore een stewardess, terwijl hij zich voordoet als de kasteelheer. Alles loopt goed tot een vriendin van zijn baas verschijnt. Typisch Brits, vol geslaagde onverstoorbare humor. Scenario van Leslie Bricusse en gefotografeerd door C. Lecompte. Het Franse deel gaat over zakenman Ventura die veel voelt voor een slippertje met de receptioniste van het bedrijf. Hij laat zich het gras voor de voeten wegmaaien door een Amerikaanse collega. Franse frivoliteit met een guitige Ventura en een leuke Webber. Scenario van François Veber en fotografie van Claude Agostini. In de Italiaanse bijdrage zoekt Ugo Tognazzi een jeugdvriendinnetje op, om vast te stellen dat er in twintig jaar veel kan veranderen. Risi gaat meer de vulgaire Italiaanse toer op en levert het zwakste onderdeel van de film. Geschreven door Age & Scarpelli en in beeld gezet door Tonino Delli Colli. Als sluitstuk krijgen we de Amerikaanse inbreng, waarin geesteszieke Wilder met een vroeger vriendinnetje iets standvastigs probeert op te bouwen. Wilder raakt de gevoelige snaar in dit magistraal gefilmd onderdeel. Hij schreef ook het scenario, terwijl John Hirschfeld het filmde. Als geheel is de film heel onevenwichtig en geeft een zwakke indruk door de uiteenlopende stijlen.

Burro E Marmellata Pane

1979 | Drama

Italië 1979. Drama van Giorgio Capitani. Met o.a. Enrico Montesano, Rossana Podesta en Claudine Auger.

Vier korte sketches opgebouwd rond hetzelfde thema: een man is tijdens het weekend alleen en probeert daar op zijn manier iets van te maken. In de Britse bijdrage van Forbes versiert chauffeur Moore een stewardess, terwijl hij zich voordoet als de kasteelheer. Alles loopt goed tot een vriendin van zijn baas verschijnt. Typisch Brits, vol geslaagde onverstoorbare humor. Scenario van Leslie Bricusse en gefotografeerd door C. Lecompte. Het Franse deel gaat over zakenman Ventura die veel voelt voor een slippertje met de receptioniste van het bedrijf. Hij laat zich het gras voor de voeten wegmaaien door een Amerikaanse collega. Franse frivoliteit met een guitige Ventura en een leuke Webber. Scenario van François Veber en fotografie van Claude Agostini. In de Italiaanse bijdrage zoekt Ugo Tognazzi een jeugdvriendinnetje op, om vast te stellen dat er in twintig jaar veel kan veranderen. Risi gaat meer de vulgaire Italiaanse toer op en levert het zwakste onderdeel van de film. Geschreven door Age & Scarpelli en in beeld gezet door Tonino Delli Colli. Als sluitstuk krijgen we de Amerikaanse inbreng, waarin geesteszieke Wilder met een vroeger vriendinnetje iets standvastigs probeert op te bouwen. Wilder raakt de gevoelige snaar in dit magistraal gefilmd onderdeel. Hij schreef ook het scenario, terwijl John Hirschfeld het filmde. Als geheel is de film heel onevenwichtig en geeft een zwakke indruk door de uiteenlopende stijlen.

Sette uomini d'oro

1966 | Misdaad, Komedie, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1966. Misdaad van Mario Vicario en Marco Vicario. Met o.a. Rossana Podestà, Philippe Leroy, Gastone Moschin, Gabriele Tinti en Maurice Poli.

Als gemeente-arbeiders vermomde bankrovers dringen via riolen de kluis van een Zwitserse bank binnen en stelen de goudvoorraad. Het brein van de bende heeft plannen om de buit voor zichzelf te houden, maar de anderen weten de vrachtwagen met goud te pakken vóór hem. Dit op zichzelf doorsnee-inbraakverhaal kreeg naar vorm en spel een verrassende humoristische aanpak. De rol van Podestà - de vrouw van de regisseur - is louter decoratie, maar de ontwerper van haar kostuums moet hebben geijld.

Grande Colpo Dei Sette Uomini...

1966 | Komedie

Italië 1966. Komedie van Marco Vicario. Met o.a. Gabriele Tinti, Giampiero Albertini, Rossana Podesta, Gastone Moschin en Philippe Leroy.

Als gemeente-arbeiders vermomde bankrovers dringen via riolen de kluis van een Zwitserse bank binnen en stelen de goudvoorraad. Het brein van de bende heeft plannen om de buit voor zichzelf te houden, maar de anderen weten de vrachtwagen met goud te pakken vóór hem. Dit op zichzelf doorsnee-inbraakverhaal kreeg naar vorm en spel een verrassende humoristische aanpak. De rol van Podestà - de vrouw van de regisseur - is louter decoratie, maar de ontwerper van haar kostuums moet hebben geijld.

La Vergine di Norimberga

1963 | Horror

Italië​/​​Frankrijk 1963. Horror van Antonio Margheriti. Met o.a. Christopher Lee, Rossana Podestà, Lucile Saint-Simon, Anny delli Uberti en Jim Dolen.

Een pasgetrouwd echtpaar neemt hun intrek in een geërfd Duits kasteel dat zowel een beeld van een vroegere beul als oude martelwerktuigen bevat. De angsten van de vrouw worden eerst voor nachtmerries aangezien, maar er blijkt inderdaad een gevaarlijke maniak in het kasteel te huizen die de vermomming van de beul aanneemt. Deze verzameling van genreclichés - met een gillende heldin in een wit nachthemd door eindeloze gangen - is doorzichtig, maar mist af en toe haar werking niet.

Fury Of The Pagans

1963 |

1963. Guido Malatesta. Met o.a. Rossana Podesta, Livio Lorenzon en Edmund Purdom.

Een pasgetrouwd echtpaar neemt hun intrek in een geërfd Duits kasteel dat zowel een beeld van een vroegere beul als oude martelwerktuigen bevat. De angsten van de vrouw worden eerst voor nachtmerries aangezien, maar er blijkt inderdaad een gevaarlijke maniak in het kasteel te huizen die de vermomming van de beul aanneemt. Deze verzameling van genreclichés - met een gillende heldin in een wit nachthemd door eindeloze gangen - is doorzichtig, maar mist af en toe haar werking niet.

La freccia d'oro

1962 | Familiefilm, Avonturenfilm, Fantasy, Animatie, Actiefilm

Italië 1962. Familiefilm van Antonio Margheriti. Met o.a. Tab Hunter, Rossana Podestà, Umberto Melnati, Renato Baldini en Dominique Boschero.

Een jonge prins uit Damascus wordt van een wrede despoot gered en opgevoed door woestijnrovers. Als de kroonprinses moet worden uitgehuwelijkt, meldt hij zich ook als gegadigde en weet zijn rivalen uit te schakelen dankzij de kunsten van een bevriende tovenaar die hem drie beschermgeesten meegeeft. Wie de blonde pin-up acteur Hunter als Oosterse prins weet te accepteren, kan kinderlijk genoegen beleven aan deze variant op THE THIEF OF BAGDAD vol vernuftig bedachte, maar niet steeds overtuigend uitgevoerde speciale effecten. Het scenario is van Bruno Vailati, Augusto Frassineti, Filippo Sanjust, Giorgio Prosperi, en Giorgio Arlorio. Het camerawerk is van Gabor Pogany.

La Schiava di Roma

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van Sergio Grieco en Franco Prosperi. Met o.a. Giacomo Rossi-Stuarti, Guy Madison en Rossana Podesta.

Een jonge prins uit Damascus wordt van een wrede despoot gered en opgevoed door woestijnrovers. Als de kroonprinses moet worden uitgehuwelijkt, meldt hij zich ook als gegadigde en weet zijn rivalen uit te schakelen dankzij de kunsten van een bevriende tovenaar die hem drie beschermgeesten meegeeft. Wie de blonde pin-up acteur Hunter als Oosterse prins weet te accepteren, kan kinderlijk genoegen beleven aan deze variant op THE THIEF OF BAGDAD vol vernuftig bedachte, maar niet steeds overtuigend uitgevoerde speciale effecten. Het scenario is van Bruno Vailati, Augusto Frassineti, Filippo Sanjust, Giorgio Prosperi, en Giorgio Arlorio. Het camerawerk is van Gabor Pogany.

Raw Wind In Eden

1958 | Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1958. Avonturenfilm van Richard Wilson. Met o.a. Esther Williams, Jeff Chandler, Rossana Podesta, Carlos Thompson en Rik Battaglia.

Een rijk stel, op weg naar een jacht-party, stort met hun vliegtuig neer op een verlaten eiland. Het spannende avonturenrelaas is gemengd met romantiek en jaloezie. Opgenomen in Italië. Elizabeth en Richard Wilson bewerkten een verhaal van Elizabeth Wilson en Dan Lundberg tot scenario. Camerawerk van Enzo Serafin.

L'île du bout du monde

1958 | Erotiek

Frankrijk 1958. Erotiek van Edmond T. Gréville. Met o.a. Magali Noël, Rossana Podesta, Christian Marquand en Dawn Addams.

Drie vrouwen en een man komen op een onbewoond eiland terecht en de man begint hen een voor een met liefdesbetuigingen te achtervolgen. Een vrij verdienstelijke sfeerschildering, bekende actrices en een voor een seksfilm bijna ideaal handelingsverloop. Volgens de huidige opvattingen weinig expliciete seksscènes. Ook bekend als TEMPTATION.

Santiago

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Gordon Douglas. Met o.a. Alan Ladd, Rossana Podesta, Lloyd Nolan, Chill Wills en Paul Fix.

Ladd en Nolan smokkelen wapens naar Cuba tijdens de oorlog met Spanje. Ladd wordt menselijker als hij partizane Podesta ontmoet.

Helen of Troy

1955 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1955. Avonturenfilm van Robert Wise. Met o.a. Stanley Baker, Rossana Podesta, Brigitte Bardot, Jaques Sernas en Harry Andrews.

Meeslepend schouwspel, maar een leeg scenario verprutst deze versie van het verhaal van de vrouw die de Trojaanse oorlog veroorzaakte. Het scenario is van John Twist en Hugh Gray. In Italië gefilmd in CinemaScope.

La Red

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Emilio Fernández en Emilio Fernandez. Met o.a. Rossana Podestá, Cruz Alvarado, Armando Silvestre, Carlos Riquelme en Guillermo Cramer.

Een vrouw en twee mannen bevinden zich alleen met hun hartstochten op een verlaten strand. Eén van de mooiste en meest geslaagde films van Emilio 'Indio' Fernandez. Een film die, op voordracht van Jean Cocteau, een prijs behaalde op het Festival van Cannes.