John Kitzmiller: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Uncle Tom's Cabin

1969 | Drama

Frankrijk 1969. Drama van Géza von Radványi. Met o.a. John Kitzmiller, O.W. Fischer, Juliette Gréco en Herbert Lom.

Onkel Toms Hütte

1964 | Drama

Italië​/​​Duitsland​/​​Tsjechië​/​​Frankrijk 1964. Drama van Géza von Radványi. Met o.a. John Kitzmiller, Herbert Lom, O.W. Fischer, Eleonora Rossi-Drago en Thomas Fritsch.

Een negerslaaf wordt door een goedwillende, maar armlastige plantagehouder verkocht en komt in het bezit van een wrede slavenhandelaar. De slaven komen in opstand, behalve Oom Tom; zijn gezagsgetrouwheid zal hem echter noodlottig worden. De roman van Harriët Beecher Stowe is geen stof voor deze in voormalig Joegoslavië opgenomen Europese co-productie die nog het meeste weg heeft van een 'Sauerkraut-western'. Kitzmiller geeft de titelrol een aandoenlijk vertrouwen en waardigheid. Scenario van Fred Denger. Camerawerk van Heinz Hölscher.

El Hijo del Capitan Blood

1962 | Avonturenfilm

Spanje​/​​Italië​/​​Verenigde Staten 1962. Avonturenfilm van Tullio Demicheli. Met o.a. Sean Flynn, Ann Todd, Alessandra Panaro en John Kitzmiller.

Alleen van enig belang omdat Errol Flynns vijfentwintigjarige zoon de rol speelt van de zoon van de man die Errol in CAPTAIN BLOOD (1935) uitbeeldde en omdat Ann Todd schittert als de moeder van de jongen (Olivia de Havillands rol in de oorspronkelijke film). Verder lopende band-werk. Sean verdween, na nog een paar films te hebben gemaakt, in Vietnam, en er werd nooit meer iets van hem gehoord. Opgenomen in Spanje, naar het script van de Amerikaan Casey Robinson.

Naked Earth

1958 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1958. Drama van Vincent Sherman. Met o.a. Juliette Gréco, Richard Todd, John Kitzmiller en Finlay Currie.

Deze weinig doordachte smartlap voert ons naar Afrika omstreeks 1890. Deze soap opera beoogde destijds Gréco's wegebbende carrière wat op te vijzelen.

Acque amare

1954 | Misdaad, Thriller

Italië 1954. Misdaad van Sergio Corbucci. Met o.a. Piero Lulli, Milly Vitale, John Kitzmiller, Mirella Uberti en Mario Vitale.

Voortvluchtige gangsters verschansen zich in het huis van een pompstationhouder en gijzelen diens gezin. Simpele misdaadthriller die op lengte wordt gebracht door smartlappige flash-backs waaraan men kan zien hoe de bendeleider tot de misdaad is gekomen. Bekwaam, maar zonder spanning gefilmd.

Legione straniera

1953 | Avonturenfilm, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1953. Avonturenfilm van Basilio Franchina. Met o.a. Viviane Ro, Marc Lawrence, Alberto Farnese, Irene Galter en John Kitzmiller.

Een ten onrechte van moord verdachte zeeman vlucht in het vreemdelingenlegioen. Zijn ontrouwe verloofde gaat hem berouwvol met zijn broer zoeken en weet hem te bevrijden nadat de broer gesneuveld is. Deze middelmatige, maar onderhoudende legioenfilm is gelardeerd met nachtclubscènes. Een curieuze internationale rolbezetting.

Les Loups chassent la nuit

1952 | Thriller, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1952. Thriller van Bernard Borderie. Met o.a. Jean-Pierre Aumont, Carla del Poggio, Roldano Lupi, John Kitzmiller en Fernand Ledoux.

Een Fransman moet in Triëst documenten voor vliegtuigsabotage kopiëren, waarbij hij steun krijgt van een zangeres. Er ontstaat een moeizame romance, maar na het slagen van de opdracht vinden ze elkaar definitief. Het thriller-gegeven dient voornamelijk als achtergrond voor een wezenloze en alleen maar decoratieve love story die zich in traag tempo - verrassend voor de latere lijf-regisseur van Eddie Constantine - voltrekt.

Massacre en dentelles

1951 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1951. Komedie van André Hunebelle. Met o.a. Raymond Rouleau, Anne Vernon, Thilda Thamar, Maurice Teynac en John Kitzmiller.

Een Franse journalist in Venetië heeft meer aandacht voor de toeristische genoegens dan voor zijn reportagewerk en krijgt door de hoofdredacteur een fotograaf toegewezen die hem tot de orde moet roepen. Daardoor belandt hij in een verwarrende moordaffaire waarin hijzelf maar net het vege lijf redt. Deze persiflerende gangsterfilm steunt vooral op de spitsvondige dialogen - van Michel Audiard - waarbij de vormgeving fantasieloos achterblijft. Venetië en de actrices zijn fotogeniek in deze ondanks de vele moorden weinig pittige film.

Luci del varietà

1950 | Komedie, Drama, Experimenteel

Italië 1950. Komedie van Alberto Lattuada en Federico Fellini. Met o.a. Peppino De Filippo, Carla del Poggio, Giulietta Masina, John Kitzmiller en Franca Valeri.

Een groepje rondtrekkende variété-artiesten is op tournee langs dorpen en provincieplaatsen wanneer een jonge vrouw in hen de kans ziet een droom, waarin ze een beroemde ster wordt, waar te maken. Ondanks gebrek aan talent, maar door fysieke charme en steun van een verliefde komiek krijgt ze succes en laat ze haar collega`s in de steek voor een rijke aanbidder. Deze aandachtige en ironische observatie van de variétéwereld kreeg een aanstekelijk vitale vertolking. De eerste (gedeelde) regie van Fellini wiens inbreng vooral aan het scenario duidelijk is.

Senza pietà

1948 | Drama, Experimenteel

Italië 1948. Drama van Alberto Lattuada. Met o.a. Carla del Poggio, John Kitzmiller, Giulietta Masina, Pierre Claude en Folco Lulli.

In de economische en morele chaos van Livorno na WOII wordt een prostituée verliefd op een zwarte soldaat en krijgt te maken met racisme en vooroordeel. Om haar overtocht naar de VS te kunnen betalen probeert de soldaat de locale mafia op te lichten. Het melodramatische verhaal krijgt authenticiteit door de exacte milieutekening en doorlichting van de in geweld ontaardende, sociale verwarring. Fellini schreef mee aan het scenario.

Vivere in pace

1946 | Oorlogsfilm

Italië 1946. Oorlogsfilm van Luigi Zampa. Met o.a. Aldo Fabrizi, John Kitzmiller, Mirella Monti, Gar Moore en Ave Ninchi.

Gewonde Amerikaanse soldaten vragen tijdens WO II onderdak in een Italiaans dorpje waar slechts één Duitse bezetter is. Confrontatie met de Duitser leidt via dronkenschap tot vriendschap, maar de komst van een Duitse patrouille wordt zowel de Amerikaan als de Italiaanse gastheer noodlottig. Deze neorealistisch gemaakte, humane oorlogssatire was bij de première snel na de bevrijding opmerkelijk actueel, maar heeft ook sindsdien vele kwaliteiten in onderwerp en stijl weten te bewaren.