Stefano Madia: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Piazza di Spagna

1992 | Drama

Italië 1992. Drama van Florestano Vancini. Met o.a. Fabio Testi, Serena Grandi, Lorella Cuccarini, Ethan Wayne en Stefano Madia.

Een overdadig vervolgverhaal, in vijf afleveringen van 100m elk, dat speelt rond de Spaanse Trappen in Rome. In het wereldje van de haute couture wordt leven en werken gevolgd van de middenklasse, de hogere burgerij en de adel, met alle liefdes, intriges, verkrachtingen, jaloezietjes en flirtpartijen van dien. De acteerprestaties zijn van ongelijk niveau in deze soap-opera, die niet meer is dan een zeepbel.

Une gare en or massif

1991 | Misdaad

Frankrijk 1991. Misdaad van Caroline Huppert. Met o.a. Véronique Genest, Daniel Duval, Stefano Madia, Marco Bisson en Jacques Matou.

Twee criminelen besluiten een goederenstation te overvallen en gaan eerst op verkenning uit. Helaas zijn ze niet al te briljant, waardoor ze zich het ene incident na het andere op de hals halen. Eigenlijk een bewerking van de roman [KL]Rue du Chat Crev[KA1]e[KLE] van Joseph Bialot, een expert op dit gebied. Bialot`s werk is vooral interessant dankzij een opmerkelijke combinatie van genres, waarnaar de kijker in deze tv-film echter tevergeefs zoekt. Enigszins aangedikt scenario, nogal wat onwaarschijnlijkheden, tamelijk onpersoonlijke regie en vrij oppervlakkige personages. Huppert is een geweldige actrice, maar dat betekent niet automatisch dat ze kan regisseren, of het nu voor het witte doek is (SIGNE CHARLOTTE) of, zoals in dit geval, voor de buis.

Dangerous Obsession

1990 | Erotiek

Verenigde Staten 1990. Erotiek van Lucio Fulci. Met o.a. Brett Halsey, Corinne Clery, Blanca Marsillach, Stefano Madia en Paola Molina.

Zombie-regisseur Fulci had de in 1986 geschoten soft-porno THE DEVIL`S HONEY op de plank liggen met Halsey in de mannelijke hoofdrol als een kwakzalverige chirurg, die hij op video besloot uit te brengen. Een schok voor zijn fans. Chirurg Halsey wiens seksuele relatie met zijn vrouw, Cl[KA1]ery (uit HISTOIRE D'O) op een laag pitje is komen te staan, wordt achtervolgd door de vriendin van door zijn schuld overleden patentiënt en hij komt in allerlei sadistische seks-situaties terecht. Marsillach staat op de videocassette als haar bekendere zuster Christine onjuist vermeld. De film heeft absoluut niets te bieden.

Il Matrimonio di Caterina

1982 | Drama, Komedie

Italië 1982. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Anna Melato, Stefano Madia, Dino Petilli, Marie-Claude Musso en Clelia Rondinella.

De ouders van een overjarig plattelandsmeisje arrangeren voor haar een huwelijk met een oppervlakkige rokkenjager. Hij wordt betrapt met de dienstbode, waarop de ouders de verloving verbreken, hoewel hun dochter hem mét zijn trouweloosheid graag had willen hebben. Deze simpele en korte film, gesitueerd in de jaren '30, vermijdt vals sentiment en krijgt door de gedetailleerde regie en de genuanceerde spelprestaties een overtuigende authenticiteit.

La Vita è bella

1980 | Thriller

Italië​/​​USSR 1980. Thriller van Grigori Tsjoechrai. Met o.a. Giancarlo Giannini, Ornella Muti, Stefano Madia, Jevgeni Lebediev en Regis Adomaitis.

Een taxichauffeur in Lissabon wordt verliefd op een meisje dat is opgenomen in een verzetsgroep en laadt de verdenking van de geheime politie op zich, zodat hij gevangengezet wordt. Van buitenaf wordt een ontsnapping voor hem beraamd. Een merkwaardige politieke thriller, die in Rusland is opgenomen maar in Portugal gesitueerd, dat dan ook een weinig overtuigende filmische reconstructie krijgt. De regissuer, lang uit de gratie geweest, gebruikte een dictatuur elders voor een verpakte kritiek op het Stalinisme. Deze tweezijdige abstrahering resulteerde in een spannende actiefilm van doorsnee-kwaliteit.

Caro papà

1979 | Drama

Frankrijk​/​​Canada​/​​Italië 1979. Drama van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Aurore Clément, Stefano Madia, Julien Guiomar en Andrée Lachapelle.

Een groot industrieel ontdekt dat zijn zoon bij de stadsguerrilla is aangesloten en kennelijk een moordaanslag voorbereidt op 'P'. Zonder zijn zoon aan te geven, probeert hij alle hem bekende 'P's te waarschuwen. Risi geeft een scherp satirisch beeld van zelfingenomenheid en opportunisme van de heersende klasse in de consumptiemaatschappij, maar houdt zich angstvallig aan de buitenkant bij de tekening van de revolterende jongeren. De fatale, woordeloze liefde tussen vader en zoon is indringend en bijna over-gevoelig. Madia werd op het filmfestival van Cannes gelauwerd voor de Beste Bijrol. Het scenario is van Bernardino Zapponi, Marco Risi en regisseur Risi. Het camerawerk Tonino Delli Colli. Technospes, Stereo.