Stefan Jürgens

Acteur

Stefan Jürgens is acteur.
Er zijn 30 films gevonden.

Die Krähen

2006 | Thriller

Duitsland 2006. Thriller van Edzard Onneken. Met o.a. Stefan Jürgens, Susanna Simon en Doris Kunstmann.

Folge der Feder!

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Nuray Sahin. Met o.a. Pegah Ferydoni, Nezâ Selbuz, Dilek Serindag, Kirsten Block en Stefan Jürgens.

H[KA4]elin (Ferydoni) is als kind achtergebleven met haar vader in Anatoli[KA3]e toen haar moeder (Selbuz) en haar zus Ayda (Serindag) naar Duitsland vertrokken. Nu is ze 23 en haar vader is overleden. Hij liet haar de raadselachtige boodschap uit de titel achter. Met een list belooft H[KA4]elin de Koerd Kenan (Özcelik) in Berlijn te trouwen, maar in werkelijkheid is het een manier om uit het dorp weg te komen. Zij wil haar moeder en haar zus opzoeken. Haar moeder zou een restaurant exploiteren. Het weerzien gaat niet van een leien dakje en om aan papieren te komen is moeilijk. Bovendien is Kenan er nog, die zijn bruid voor zich opeist. Tenslotte komt alles op zijn pootjes terecht en vindt Hêlin de grote liefde. Deze film is het afstudeerwerk van Sahin, die hoe kan het anders, zelf uit Anatolië afkomstig is. Ze studeerde vier jaar lang aan de dffb en maakte haar eindexamenwerk met veel liefde. Haar scenario bevat uiteraard autobiografische elementen en ze heeft haar rolverdeling weten te inspireren. Opgenomen in de serie Das kleine Fernsehspiel in de reeks Auf der Suche nach.... . Het camerawerk is van The Chau Ngo.

Mensch Mutter

2003 | Drama, Komedie

Duitsland 2003. Drama van Florian Gärtner. Met o.a. Suzanne von Borsody, Rosemarie Fendel, Jan-Gregor Kremp, André Kaminski en Tina Ruland.

De wat zwartgallige, maar succesvolle redactrice van een steenrijke boekenuitgever, Vreni (Von Borsody), die dik in de veertig is, krijgt een aantal schokken in haar privéleven te verwerken. Haar man Manfred (Kaminski), een notoire rokkenjager, laat haar zitten, haar zoon gaat voor een jaar naar de USA en haar moeder Hilde (Fendel) krijgt een lichte beroerte. Ook op het werk, want een streberige nieuwe kracht, Dana Kosswitz (Ruland), probeert haar plaats in te nemen. Het scenario van regisseur Gärtner wint niet meteen de schoonheidsprijs of kan beschouwd worden als een meesterwerk, maar de talentvolle Von Borsody weet haar publiek te boeien.

Das unbezähmbare Herz

2003 | Romantiek, Avonturenfilm, Historische film, Drama

Duitsland 2003. Romantiek van Karl Kases. Met o.a. Bettina Zimmermann, Stefan Jürgens, Sonja Kirchberger, Dietmar Schönherr en Miroslav Nemec.

Samen met haar zus Louise (Lindenmeyer) komt Ang[KA1]elique Labiche (Zimmermann) in dienst van de Comtesse de Beaumarchais (Tebbenhoff), die zojuist onderkomen geboden heeft aan de hertog van Orleans (Herzsprung) na een mislukte aanslag op koning Lodewijk de Vijftiende (Nemec). Louise wordt door de verraderlijke hertog aangerand en pleegt zelfmoord omdat de gebeurtenis haar in een diepe depressie stortte. De verbitterde Ang[KA1]elique staat machteloos en neemt ontslag. Ze belandt als dienstertje in een boerenherberg, waar de waard (Herrschmann) haar genadeloos uitbuit. Ze ontmoet hier de jonge edelman Jean- Baptiste de Savigny (J[KA3]urgens), die zij naar Parijs volgt. Diens sympathieke nicht, de markiezin de Clermont (Kirchberger), introduceert haar in de kringen des konings, waar Ang[KA1]elique de Comtesse de Beaumarchais weer tegenkomt. Samen met Jean- Baptiste verijdelt ze tijdig een complot tegen de koning en ontmaskert de Comtesse. Ang[KA1]elique en Jean-Baptiste gaan trouwen, maar dan ontdekt ze dat hij geld uitleent tegen woekerrente en dat hij de kinderen van zijn schuldenaars, die niet betalen kunnen, als slaven laat verhandelen. Hij speelt onder [KA1]e[KA1]en hoedje met de politiecommissaris van Parijs, die hem vermoordt tijdens de jacht als deze merkt dat Jean- Baptiste met deze misdadige mensenhandel wilde ophouden. Voor het gemak beschuldigt hij enige tijd Ang[KA1]elique haar man vermoord te hebben, omdat hij bang is dat zij haar mond voorbij zal praten als ze de ware toedracht ontdekt heeft. De enige, die haar nog kan redden is Edmond de Savigny (Hardt), de broer van Jean- Baptiste, die echter op het punt staat aan boord te gaan van een boot, die naar Amerika uitvaart. Een weelderig kostuumstuk, gebracht op een melodramatische, aan soap grenzende manier. De rolverdeling is afkomstig van de tv en en geliefd bij het publiek in eigen land. Het scenario van Brigitte Blobel zaagt van dik hout planken en bevat de nodige clichés, maar het is best onderhoudend. Het camerawerk is van David Sanderson. Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Stereo, 16:9.

Mord an Bord

2002 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2002. Komedie van Edzard Onneken. Met o.a. Barbara Wussow, Axel Pape, Stefan Jürgens, Edith Hancke en Klaus Sonnenschein.

Burkharda Meier (Wussow), een getrouwde kapster, gaat af als een gieter op een auditie, waar men een zangeres zoekt voor het luxueuze passagiersschip Olympia Voyager. Ze ontvangt door een misverstand een aanstellingsbrief, op naam van `Nancy Meyer` en begeeft zich in die hoedanigheid aan boord. Met de hulp van sympathieke pianist Hartwin (J[KA3]urgens) die meteen verliefd op haar wordt, en een paar charmante trucs valt ze niet door de mand en heeft ze zowaar succes. Burkharda is blind voor Hartwins gevoelens en ze heeft alleen maar oog voor de onsympathieke artistieke leider Fred Hahn (Pape). Ondertussen wordt ze benaderd door een passagier die zegt dat hij Nancy Meyer goed kent. Het komt tot een handgemeen en de ongelukkige valt overboord. Dit wordt toevallig gefilmd door Zopf (Choynski), een nare oude man, die Burkharda gaat chanteren. Gelukkig sterft hij voordat hij Burkharda kan compromitteren en nu is het Hartwins beurt om een avance te maken. Daarvoor moet het toeval Fred Hahn nog uit de weg helpen; hij blijkt een taaie rakker, die zomaar niet de geest geeft. Het soapachtige scenario van Ina Siefert en Andy Hoetzel is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Hera Lind. De film is een koddig geheel rond een populaire rolverdeling, die vooral op de Duitse tv bekend is geworden. Wussow kan niet zingen en zal dat nooit leren, ze valt een beetje tegen en ze had eigenlijk uit de kleren moeten gaan - de liefde bedrijven in je ondergoed is toch maar niks. Jürgens is een sympathieke sprookjesprins, maar het schip is eigenlijk mooier dan de rolbezetting. Het luchtige verhaal speelt in de Caraïben, Texas, Mexico, Honduras en Berlijn, en doet niet onder voor een aflevering van TRAUMSCHIFF met zwarte humor in plaats van romantiek en komedie. Wie het niet al te serieus neemt, kan zich best vermaken. Het camerawerk is van Benjamin Dernbrecher.

Männer sind zum Abgewöhnen

2001 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2001. Romantiek van Christian Schumacher en Axel Staeck. Met o.a. Christine Neubauer, Vanessa Jung, Nicola Erdmann, Lena Machetanz en Stefan Jürgens.

De 36-jarige Marlene Hagedorn (Neubauer) heeft het met mannen gehad (waarom weten we niet, maar het is overduidelijk). Ze redt zich heel goed met het geven van heilgymnastiek en ze zorgt probleemloos voor haar drie dochters, de achttien-jarige Nadja (Jung), de veertien-jarige Miriam (Erdmann) en het nakomertje Cilli (Machetanz). Door het overlijden van haar moeder erft ze een statige halve villa met een leuke tuin en een grote schuur. Marlene trekt er onmiddellijk in. Nadja gaat gelijk met een tetterend popbandje in de schuur flink wat lawaai maken in de hoop op de `grote doorbraak` en een `vet platencontract`. Miriam heeft eindelijk de ruimte om haar balletlessen met een forse begeleiding (op cd) voor te bereiden. Marlene is een verbouwing van plan (veel geklop, snerpend boren en getimmer), waardoor ze praktijk aan huis kan houden (veel slaande deuren, en luide belgeluiden). Cilli brengt ongevraagde bezoekjes aan buurman Henri Schaaf (J[KA3]urgens), een zachtaardige componist in een zware scheppingscrisis die een musical moet afleveren en behoefte heeft aan een oase van rust. Hoewel Marlene en Henri elkaar aanvankelijk verkeerd begrijpen, wordt het wat (dát voor de kijkers die dit opbloeiend moois niet heel lang van te voren zagen aankomen). Deze Duitse screwball comedy wordt overeind gehouden door de aardige rollen, terwijl het scenario van Axel Staeck naar de populaire pulproman van Felix Huby en Astrid Litfaß, wel enige spitse dialogen laat horen, maar verder toch geheel verrassingsloos is en clichépersonages bevat. Het camerawerk is van Jörg Seidl.

Ich pfeif auf schöne Männer

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Helmut Metzger. Met o.a. Jennifer Nitsch, Robert Giggenbach, Stefan Jürgens, Peter Sattmann en Dieter Matthes.

Linda Lano (Nitsch) heeft succes op het werk en met haar carri[KA2]ere. Ze beoefent het `mondaine` beroep van art-director op een reclamebureau en produceert o.a. reclamefilmpjes. Ze heeft geen tijd voor mannen die haar zo vaak hebben teleurgesteld, maar wel een plezierige relatie met haar collega Donald (J[KA3]urgens), die homo is en geen gevaar oplevert om op het verkeerde en ongewenste moment in haar bed op te duiken. Ze kent Chris Meinart (Giggenbach) een speelgoedfabrikant, die weduwnaar is. Chris wil met Linda trouwen, maar zij wimpelt hem af. De teleurgestelde Chris besluit zijn zaak te verkopen en naar Amerika te gaan. Ondertussen ontmoet Linda Jo Bent (Matthes), die de reclamespots regisseert. Nu wordt ze verliefd, maar ontdekt dat ze het weer eens verkeerd heeft beoordeeld: Jo is getrouwd en heeft een gezin met kinderen. Omdat ze geen tweede viool wil spelen, probeert Linda haar verbroken relatie met die sympathieke Chris weer te lijmen - zou het lukken? Moderne soap in feestverpakking en minder banaal dan ROSAMUNDE PILCHER- of DANIELLE STEEL-verfilmingen. David Ungureit schreef het scenario naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Tina Grube, die de sfeer van de reclamebureaus goed kent uit persoonlijke ervaring. De hoofdrollen doen het onder de vaardige regie van Metzger heel aardig. Nitsch is een leuk snoepje van de week, maar het verhaal moet je maar net aanspreken. Het camerawerk is van Zivko Zalar.

Tatort: Von Bullen und Bären

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Thomas Freundner. Met o.a. Rolf Illig, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Linda Lano (Nitsch) heeft succes op het werk en met haar carri[KA2]ere. Ze beoefent het `mondaine` beroep van art-director op een reclamebureau en produceert o.a. reclamefilmpjes. Ze heeft geen tijd voor mannen die haar zo vaak hebben teleurgesteld, maar wel een plezierige relatie met haar collega Donald (J[KA3]urgens), die homo is en geen gevaar oplevert om op het verkeerde en ongewenste moment in haar bed op te duiken. Ze kent Chris Meinart (Giggenbach) een speelgoedfabrikant, die weduwnaar is. Chris wil met Linda trouwen, maar zij wimpelt hem af. De teleurgestelde Chris besluit zijn zaak te verkopen en naar Amerika te gaan. Ondertussen ontmoet Linda Jo Bent (Matthes), die de reclamespots regisseert. Nu wordt ze verliefd, maar ontdekt dat ze het weer eens verkeerd heeft beoordeeld: Jo is getrouwd en heeft een gezin met kinderen. Omdat ze geen tweede viool wil spelen, probeert Linda haar verbroken relatie met die sympathieke Chris weer te lijmen - zou het lukken? Moderne soap in feestverpakking en minder banaal dan ROSAMUNDE PILCHER- of DANIELLE STEEL-verfilmingen. David Ungureit schreef het scenario naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Tina Grube, die de sfeer van de reclamebureaus goed kent uit persoonlijke ervaring. De hoofdrollen doen het onder de vaardige regie van Metzger heel aardig. Nitsch is een leuk snoepje van de week, maar het verhaal moet je maar net aanspreken. Het camerawerk is van Zivko Zalar.

Tatort: Das letzte Rodeo

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Pete Ariel. Met o.a. Wolfram Teufel, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Linda Lano (Nitsch) heeft succes op het werk en met haar carri[KA2]ere. Ze beoefent het `mondaine` beroep van art-director op een reclamebureau en produceert o.a. reclamefilmpjes. Ze heeft geen tijd voor mannen die haar zo vaak hebben teleurgesteld, maar wel een plezierige relatie met haar collega Donald (J[KA3]urgens), die homo is en geen gevaar oplevert om op het verkeerde en ongewenste moment in haar bed op te duiken. Ze kent Chris Meinart (Giggenbach) een speelgoedfabrikant, die weduwnaar is. Chris wil met Linda trouwen, maar zij wimpelt hem af. De teleurgestelde Chris besluit zijn zaak te verkopen en naar Amerika te gaan. Ondertussen ontmoet Linda Jo Bent (Matthes), die de reclamespots regisseert. Nu wordt ze verliefd, maar ontdekt dat ze het weer eens verkeerd heeft beoordeeld: Jo is getrouwd en heeft een gezin met kinderen. Omdat ze geen tweede viool wil spelen, probeert Linda haar verbroken relatie met die sympathieke Chris weer te lijmen - zou het lukken? Moderne soap in feestverpakking en minder banaal dan ROSAMUNDE PILCHER- of DANIELLE STEEL-verfilmingen. David Ungureit schreef het scenario naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Tina Grube, die de sfeer van de reclamebureaus goed kent uit persoonlijke ervaring. De hoofdrollen doen het onder de vaardige regie van Metzger heel aardig. Nitsch is een leuk snoepje van de week, maar het verhaal moet je maar net aanspreken. Het camerawerk is van Zivko Zalar.

Tatort: Blüten aus Werder

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Pete Ariel. Met o.a. Dennenesch Zoudé, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Linda Lano (Nitsch) heeft succes op het werk en met haar carri[KA2]ere. Ze beoefent het `mondaine` beroep van art-director op een reclamebureau en produceert o.a. reclamefilmpjes. Ze heeft geen tijd voor mannen die haar zo vaak hebben teleurgesteld, maar wel een plezierige relatie met haar collega Donald (J[KA3]urgens), die homo is en geen gevaar oplevert om op het verkeerde en ongewenste moment in haar bed op te duiken. Ze kent Chris Meinart (Giggenbach) een speelgoedfabrikant, die weduwnaar is. Chris wil met Linda trouwen, maar zij wimpelt hem af. De teleurgestelde Chris besluit zijn zaak te verkopen en naar Amerika te gaan. Ondertussen ontmoet Linda Jo Bent (Matthes), die de reclamespots regisseert. Nu wordt ze verliefd, maar ontdekt dat ze het weer eens verkeerd heeft beoordeeld: Jo is getrouwd en heeft een gezin met kinderen. Omdat ze geen tweede viool wil spelen, probeert Linda haar verbroken relatie met die sympathieke Chris weer te lijmen - zou het lukken? Moderne soap in feestverpakking en minder banaal dan ROSAMUNDE PILCHER- of DANIELLE STEEL-verfilmingen. David Ungureit schreef het scenario naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Tina Grube, die de sfeer van de reclamebureaus goed kent uit persoonlijke ervaring. De hoofdrollen doen het onder de vaardige regie van Metzger heel aardig. Nitsch is een leuk snoepje van de week, maar het verhaal moet je maar net aanspreken. Het camerawerk is van Zivko Zalar.

Tatort - Von Bullen und Bären

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Thomas Freundner. Met o.a. Dominic Raacke, Stefan Jürgens, Rolf Illig, Laura Tonke en Jürgen Tonkel.

Het scenario van Pim Richter, inclusief de titel van deze aflevering gaat over de ongebreidelde koersstijgingen aan de beurzen die tegen het einde van de jaren 1990 een normale zaak leken en het ontstaan in die tijd van aparte beurzen, waarop nieuwe ondernemingen voor het eerst genoteerd konden worden. Veel bedrijven, die hun aandelen naar de markt brengen, worden geconfronteerd met een aanvankelijke vlucht omhoog van hun waardepapieren, waaraan vooral de banken hun zakken vullen en ontdekken aan de pijlsnelle dalingen die meestal kort daarop volgen, dat zij het kind van de rekening zijn. De moord op een taxichaffeur brengt het Berlijnse duo Ritter (Raacke) en Hellmann (J[KA3]urgens) op het spoor van de firma MARAM AG en hun blonde chique directrice Amelie Gerlach (Tonke), die een groot leeg gebouw in de boeken voor volledig verhuurd laat waarderen en activa opvoert die in werkelijkheid niet bestaan. Hierachter schuilt een groot familiedrama. Een gladde beursjournalist dreigt een boekje open te doen. Weldra zitten Ritter en Raacke met nog meer moorden. De ontknoping valt behoorlijk tegen en degradeert de hele geschiedenis tot een nogal middelmatig, maar mooi aangekleed misdaadverhaal. Aflevering 445.

Tatort - Der Trippler

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Michael Lähn. Met o.a. Dominic Raacke, Stefan Jürgens, Christian Grashof, Axel Milberg en Katharina Schüttler.

Een zonderlinge oude man (Grashof) met de bijnaam Der Trippler (de dribbelaar) wordt beschuldigd van de moord op een jongetje. De schijn is tegen hem en wat de buurt betreft, heeft hij het gedaan. Ook voor de vader Thomas Karsten (Milberg) is hij de dader. Till Ritter (Raacke) en Robert Hellmann (J[KA3]urgens) onderzoeken de zaak en stuiten op de nodige ongerijmdheden die duiden in de richting van Susi (Tkotsch), de zus van het slachtoffertje. Inmiddels wil Karsten het recht in eigen hand nemen. Het scenario van Danuta Harrich-Zandberg en Norbert Sütsch is conventioneel, maar Raacke en Jürgens houden de aandacht behoorlijk vast en het thema van een potentiële knapenschender, vooroordeel en familieproblemen sprak de kijker aan. Het camerawerk is van Wolf Siegelmann. Aflevering 451.

Tatort - Das letzte Rodeo

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Pete Ariel. Met o.a. Dominic Raacke, Stefan Jürgens, Wolfram Teufel, Kai Scheve en Lars Gärtner.

In Berlijn overvalt een commandogroepje, dat zich de Pr[KA3]ugelknaben noemt, met de regelmaat van de klok souteneurs en drugsdealers. De slachtoffers worden beroofd van hun ruime recettes, die naar een liefdadig doel gaan en de politie wordt telefonisch gewaarschuwd om hen te komen bevrijden uit hun benarde positie. Het openbaar ministerie bij monde van Staatsanw[KA3]altin Meisel (Weisgerber) kan natuurlijk niet lijdelijk toezien en keurt het recht in eigen handen nemen af. Till Ritter (Raacke) en Robert Hellmann (Jürgens) worden op de zaak gezet en vermoeden dat iemand bezig is een monopolie op te zetten in de Berlijnse drugshandel en prostitutiebusiness. Het is altijd een plezier om wilde Raacke en charmante Jürgens aan het werk te zien en misdaden op te lossen. Jammer dat Jürgens ermee op zou houden, maar hij kreeg een goede opvolger. Het scenario is van Horst Freund en Thomas Wittenburg. Aflevering 446.

Tatort - Blüten aus Werder

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Pete Ariel. Met o.a. Dominic Raacke, Stefan Jürgens, Dennenesch Zoudé, Hans-Peter Korff en Katrin Saß.

Na afloop van een benevelde kroegentocht zijn commissarissen Till Ritter (Raacke) en Robert Hellmann (J[KA3]urgens) van de Berlijnse politie getuigen van een aanval door skinheads op Helen Weinhold (Zoud[KA1]e), de aantrekkelijke uit Jamaica afkomstige, aangenomen dochter van Maria (Sa[KL29]) en Lutz Weinhold (Korff). Helen belandt in het ziekenhuis en Hellmann moet de ziektewet in. Ritter besluit de zaak te onderzoeken en tast aanvankelijk in het duister: hij denkt dat er neonazi`s in het spel zijn, maar als een der daders geschetst is, begint hij te twijfelen aan zijn theorie. Ondertussen weet de kijker dat vader en moeder Weinhold onder druk gezet worden. Weinhold besluit vrouw en dochter op het vliegtuig te zetten naar Jamaica, maar hij weet niet dat hij afgeluisterd wordt en dat de misdadigers iedere stap, die hij van plan is te zetten, vooruit kunnen bepalen. Op weg naar het vliegveld wordt Helen gekidnapt; Weinhold krijgt de opdracht om op een bepaald uur van de dag als hoofd van het computersysteem van het gemeentelijke energiebedrijf een overbelasting te simuleren en gedurende tien minuten de stroom uit te schakelen. Ritter en Hellmann, die zich met asperine`s op de been houdt, halen Maria Weinhold over om de kaarten op tafel te leggen. Langzaam maar zeker passen ze de stukjes van de puzzel in elkaar: via de herkenning van een voice- print, waar ze met behulp van de computer een vervorming weghaalden, weten ze dat Grabner (Hennicke) de dader moet zijn. Ze weten alleen nog niet wat hij van plan is. Op dit punt komt de zwakte van dit conventionele misdaadverhaal aan het daglicht: Hellmann `bedenkt` dat door de stroom uit te schakelen de treinen komen stil te staan en dan is de beoogde trein met in de laatste (!) wagon gewatermerkt papier en andere beveilingen voor het produceren van een half miljard euro`s snel gevonden. Het plan wordt uitgevoerd, en na de afkoppeling van de beoogde wagon, die met een diesellock wordt weggesleept, volgt er een eindgevecht (gelijk een western) in een oude DDR-fabriek, waar de euro's geproduceerd zouden moeten worden en worden de daders gesnapt. Om te laten zien hoe gemeen Grabner wel is, werd het volgende bedacht: een papiersnijder die een snijmachine weer op gang brengt, wordt 'rijkelijk' beloond door de schurk met een fooi van duizend mark extra omdat hij zulk goed werkt heeft geleverd; kort er op komt de kaalgeschoren handlanger terug en later hoort de kijker dat de politie een lijk gevonden heeft. Flink wat actie in een standaard aflevering met beslist geen teleurstellende spelprestaties van het groezelige smerissenduo; Korff die zonder meer een bureaumoordenaar van de Gestapo had kunnen spelen, is goed als de zenuwachtige en krampachtige vader, maar Zoudé is alleen maar mooi en sympathiek en heeft helaas geen rol om te bewijzen of ze ook kan spelen. Het niet al te originele scenario is van Andreas Pflüger en het camerawerk is van Nicolai Kätsch. Aflevering 436.

Tatort: Tödliches Labyrinth

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Dieter Berner. Met o.a. Nina Franoszek, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Na afloop van een benevelde kroegentocht zijn commissarissen Till Ritter (Raacke) en Robert Hellmann (J[KA3]urgens) van de Berlijnse politie getuigen van een aanval door skinheads op Helen Weinhold (Zoud[KA1]e), de aantrekkelijke uit Jamaica afkomstige, aangenomen dochter van Maria (Sa[KL29]) en Lutz Weinhold (Korff). Helen belandt in het ziekenhuis en Hellmann moet de ziektewet in. Ritter besluit de zaak te onderzoeken en tast aanvankelijk in het duister: hij denkt dat er neonazi`s in het spel zijn, maar als een der daders geschetst is, begint hij te twijfelen aan zijn theorie. Ondertussen weet de kijker dat vader en moeder Weinhold onder druk gezet worden. Weinhold besluit vrouw en dochter op het vliegtuig te zetten naar Jamaica, maar hij weet niet dat hij afgeluisterd wordt en dat de misdadigers iedere stap, die hij van plan is te zetten, vooruit kunnen bepalen. Op weg naar het vliegveld wordt Helen gekidnapt; Weinhold krijgt de opdracht om op een bepaald uur van de dag als hoofd van het computersysteem van het gemeentelijke energiebedrijf een overbelasting te simuleren en gedurende tien minuten de stroom uit te schakelen. Ritter en Hellmann, die zich met asperine`s op de been houdt, halen Maria Weinhold over om de kaarten op tafel te leggen. Langzaam maar zeker passen ze de stukjes van de puzzel in elkaar: via de herkenning van een voice- print, waar ze met behulp van de computer een vervorming weghaalden, weten ze dat Grabner (Hennicke) de dader moet zijn. Ze weten alleen nog niet wat hij van plan is. Op dit punt komt de zwakte van dit conventionele misdaadverhaal aan het daglicht: Hellmann `bedenkt` dat door de stroom uit te schakelen de treinen komen stil te staan en dan is de beoogde trein met in de laatste (!) wagon gewatermerkt papier en andere beveilingen voor het produceren van een half miljard euro`s snel gevonden. Het plan wordt uitgevoerd, en na de afkoppeling van de beoogde wagon, die met een diesellock wordt weggesleept, volgt er een eindgevecht (gelijk een western) in een oude DDR-fabriek, waar de euro's geproduceerd zouden moeten worden en worden de daders gesnapt. Om te laten zien hoe gemeen Grabner wel is, werd het volgende bedacht: een papiersnijder die een snijmachine weer op gang brengt, wordt 'rijkelijk' beloond door de schurk met een fooi van duizend mark extra omdat hij zulk goed werkt heeft geleverd; kort er op komt de kaalgeschoren handlanger terug en later hoort de kijker dat de politie een lijk gevonden heeft. Flink wat actie in een standaard aflevering met beslist geen teleurstellende spelprestaties van het groezelige smerissenduo; Korff die zonder meer een bureaumoordenaar van de Gestapo had kunnen spelen, is goed als de zenuwachtige en krampachtige vader, maar Zoudé is alleen maar mooi en sympathiek en heeft helaas geen rol om te bewijzen of ze ook kan spelen. Het niet al te originele scenario is van Andreas Pflüger en het camerawerk is van Nicolai Kätsch. Aflevering 436.

Tatort: Dagoberts Enkel

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Hajo Gies. Met o.a. Thomas Arnold, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Na afloop van een benevelde kroegentocht zijn commissarissen Till Ritter (Raacke) en Robert Hellmann (J[KA3]urgens) van de Berlijnse politie getuigen van een aanval door skinheads op Helen Weinhold (Zoud[KA1]e), de aantrekkelijke uit Jamaica afkomstige, aangenomen dochter van Maria (Sa[KL29]) en Lutz Weinhold (Korff). Helen belandt in het ziekenhuis en Hellmann moet de ziektewet in. Ritter besluit de zaak te onderzoeken en tast aanvankelijk in het duister: hij denkt dat er neonazi`s in het spel zijn, maar als een der daders geschetst is, begint hij te twijfelen aan zijn theorie. Ondertussen weet de kijker dat vader en moeder Weinhold onder druk gezet worden. Weinhold besluit vrouw en dochter op het vliegtuig te zetten naar Jamaica, maar hij weet niet dat hij afgeluisterd wordt en dat de misdadigers iedere stap, die hij van plan is te zetten, vooruit kunnen bepalen. Op weg naar het vliegveld wordt Helen gekidnapt; Weinhold krijgt de opdracht om op een bepaald uur van de dag als hoofd van het computersysteem van het gemeentelijke energiebedrijf een overbelasting te simuleren en gedurende tien minuten de stroom uit te schakelen. Ritter en Hellmann, die zich met asperine`s op de been houdt, halen Maria Weinhold over om de kaarten op tafel te leggen. Langzaam maar zeker passen ze de stukjes van de puzzel in elkaar: via de herkenning van een voice- print, waar ze met behulp van de computer een vervorming weghaalden, weten ze dat Grabner (Hennicke) de dader moet zijn. Ze weten alleen nog niet wat hij van plan is. Op dit punt komt de zwakte van dit conventionele misdaadverhaal aan het daglicht: Hellmann `bedenkt` dat door de stroom uit te schakelen de treinen komen stil te staan en dan is de beoogde trein met in de laatste (!) wagon gewatermerkt papier en andere beveilingen voor het produceren van een half miljard euro`s snel gevonden. Het plan wordt uitgevoerd, en na de afkoppeling van de beoogde wagon, die met een diesellock wordt weggesleept, volgt er een eindgevecht (gelijk een western) in een oude DDR-fabriek, waar de euro's geproduceerd zouden moeten worden en worden de daders gesnapt. Om te laten zien hoe gemeen Grabner wel is, werd het volgende bedacht: een papiersnijder die een snijmachine weer op gang brengt, wordt 'rijkelijk' beloond door de schurk met een fooi van duizend mark extra omdat hij zulk goed werkt heeft geleverd; kort er op komt de kaalgeschoren handlanger terug en later hoort de kijker dat de politie een lijk gevonden heeft. Flink wat actie in een standaard aflevering met beslist geen teleurstellende spelprestaties van het groezelige smerissenduo; Korff die zonder meer een bureaumoordenaar van de Gestapo had kunnen spelen, is goed als de zenuwachtige en krampachtige vader, maar Zoudé is alleen maar mooi en sympathiek en heeft helaas geen rol om te bewijzen of ze ook kan spelen. Het niet al te originele scenario is van Andreas Pflüger en het camerawerk is van Nicolai Kätsch. Aflevering 436.

Tatort Berlin: Tödliches Labyrinth

1999 |

Duitsland 1999. Hajo Gies. Met o.a. Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

De jonge computerhacker Ikarus is er de oorzaak van dat alle verkeerslichten in Berlijn midden in de nacht tegelijk groen worden. De twee detectives moeten de wereld van internet en cybercafé's induiken om een oplossing te vinden

Tatort Berlin: Dagoberts Enkel

1999 |

Duitsland 1999. Hajo Gies. Met o.a. Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Een afperser die opereert onder de naam Dagoberts Enkel dreigt met bomaanslagen op postkantoren. Hellmann is toevallig aanwezig bij een ontploffing en herinnert zich later wat kenmerken van een jonge vrouw die ontkomen was

Tatort Berlin: Blüten aus Werder

1999 |

Duitsland 1999. Met o.a. Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Op Hellmanns verjaardag wordt buiten op straat een meisje met een donkere huidskleur door skinheads aangevallen. De zwerver die te hulp schiet, moet het met de dood bekopen

Tatort - Dagoberts Enkel

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Dominic Raacke, Stefan Jürgens, Thomas Arnold, Dieter Montag en Götz Schubert.

Op het moment dat hoofdcommissaris Robert Hellmann (J[KA3]urgens) op het postkantoor in de rij staat om een aangetekende brief te verzenden en zo`n beetje flirt met een leuke vrouwelijk verschijning ontploft een bom en is de vrouw het betreurenswaardige dodelijke slachtoffer. Kort te voren had Hellmanns collega Till Ritter (Raacke) gezien hoe een man met een tatoeage die bij gevangenen zeer in zwang is, zich uit de voeten maakte en een ballpoint verloor met de opdruk Treptov & Partner, een dubieus familiebedrijfje, zoals later blijkt, dat in financi[KA3]ele moeilijkheden verkeert. En zie hier, daarmee hebben we wel bijna alle ingredi[KA3]enten voor deze TATORT-film met een mager scenario van Horst Freund en Thomas Wittenburg die hun inspiratie haalden uit de waar gebeurde zaak van de afperser Dagobert. Ze gebruikten heel wat elementen uit de werkelijkheid zoals de eerste, maar mislukte overgave van het geld. Het blijft allemaal verschrikkelijk aan de oppervlakte met standaard optredens van de hoofdrollen. Veertiende TATORT-regie van Gies. Het camerawerk is van Axel Block. Aflevering 417. Ook (abusievelijk) bekend als DAGOBERTS ERBEN.

Tatort

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Hajo Gies. Met o.a. Thomas Arnold, Stefan Jürgens en Dominic Raacke.

Op het moment dat hoofdcommissaris Robert Hellmann (J[KA3]urgens) op het postkantoor in de rij staat om een aangetekende brief te verzenden en zo`n beetje flirt met een leuke vrouwelijk verschijning ontploft een bom en is de vrouw het betreurenswaardige dodelijke slachtoffer. Kort te voren had Hellmanns collega Till Ritter (Raacke) gezien hoe een man met een tatoeage die bij gevangenen zeer in zwang is, zich uit de voeten maakte en een ballpoint verloor met de opdruk Treptov & Partner, een dubieus familiebedrijfje, zoals later blijkt, dat in financi[KA3]ele moeilijkheden verkeert. En zie hier, daarmee hebben we wel bijna alle ingredi[KA3]enten voor deze TATORT-film met een mager scenario van Horst Freund en Thomas Wittenburg die hun inspiratie haalden uit de waar gebeurde zaak van de afperser Dagobert. Ze gebruikten heel wat elementen uit de werkelijkheid zoals de eerste, maar mislukte overgave van het geld. Het blijft allemaal verschrikkelijk aan de oppervlakte met standaard optredens van de hoofdrollen. Veertiende TATORT-regie van Gies. Het camerawerk is van Axel Block. Aflevering 417. Ook (abusievelijk) bekend als DAGOBERTS ERBEN.

Männer und andere Katastrophen

1999 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1999. Romantiek van Ulli Baumann. Met o.a. Heike Makatsch, Dominic Raacke, Ulrike Folkerts, Irm Hermann en Steffen Wink.

Linkse studente heeft zoveel pech in haar leven - zij raakt haar baan én haar vriend kwijt - dat zij niet merkt dat haar buurman smoorverliefd op haar is.

Männer sind wie Schokolade

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Uwe Wilhelm. Met o.a. Jennifer Nitsch, Max Tidof, Stefan Jürgens, Peter Sattmann en Monika Hansen.

Om kijkers te stelen van de immens populaire tv-films naar de formule van de novellen van Rosamunde Pilcher wilde de ARD eigentijdse damesverhalen gaan produceren met een goede afloop in een reeks die ze [KL]Lauter tolle Frauen[KLE] noemde. En inderdaad het is veel minder eenheidsworst dan de voornoemde ZDF- reeks, maar of de kijksters van hun dieet af willen, valt nog te bezien. Binnen voornoemd kader volgen zes films met een aantrekkelijke rolverdeling en onderling in kwaliteit verschillende vertellingen. De eerste tv-film gaat over de 35- jarige ongetrouwde Linda Lano (Nitsch), die als art-director op een reclamebureau werkt - dat is `tegenwoordig` een opwindend beroep; vijftig jaar geleden was men (vrouwelijk) fotograaf. Ze moet een reclamecampagne ontwikkelen voor luierkoning Mike Badon (Tidof), die in haar ogen een verschrikkelijke arrogante kwal is. Ze laat zich leiden door haar emoties door te snieren over luiers, die gaan bellen als ze vol zijn. Ze brengt daarbij het bureau op de rand van de afgrond, maar ze eindigt als bruid van Mike - dus eind goed, al goed. Naar de gelijknamige roman van Tina Grube, die door Christina Kallas (Rosamunde ervaring!) en regisseur Wilhelm (zelf een scenarioschrijver met een lange carrière) tot scenario werd bewerkt. Het camerawerk van Arthur W. Ahrweiler is goed. Dames laat u door deze eerste film maar eens lekker verrassen; ga er voor zitten, want Nitsch en Tidof zijn aantrekkelijke spelers, die voorteffelijk worden ondersteund.

Falkenhjerte

1999 | Familiefilm, Avonturenfilm

Duitsland/Italië/Denemarken/Noorwegen 1999. Familiefilm van Lars Hesselholdt. Met o.a. Fanny Bernth, Stefan Jürgens, Alessandro Harber, Lina Sastri en Loris Tocci.

De negen-jarige Katja (Bernth) uit Kopenhagen houdt van vogels. Haar ouders werken allebei, waardoor Katja veelvuldig alleen is. Vriendinnen of vrienden heeft ze bijna niet. Op een stormachtige avond redt ze een valk die nog niet kan vliegen. Om voor de regen te schuilen verbergt ze zich met de vogel in een vrachtwagen. Ze heeft de vogel Klik genoemd. Ze valt in slaap en ontwaakt ruim tweeduizend kilometer verder in het zuiden van Italië. Ze weet niet waar ze is en verstaat de taal niet. Bovendien werd de vogel afgepakt door een marktkoopman om hem voor veel geld te verkopen. Ze sluit vriendschap met een groepje kinderen, die haar helpen om de valk weer te bemachtigen. Zij helpen haar ook terug te keren naar Denemarken. Een avontuurlijke jeugdfilm die ongetwijfeld door jonge toeschouwers op prijs gesteld zal worden. Volwassenen zullen de klassieke opbouw en de naïviteit van het verhaal minder naar waarde schatten. Wel levert de film zware kritiek op ouders die hun kinderen te veel aan hun lot overlaten. Regisseur Hesselholdt schreef het scenario samen met Tine Rud Mogensen en Pascal Lonhay. Het fraaie camerawerk is van Marco Pontecorvo. Meervoudig bekroond. Dolby Stereo.

Mein ist die Rache

1998 | Drama, Thriller

Duitsland 1998. Drama van Thomas Jauch. Met o.a. Nadja Uhl, Ulrich Noethen, Lambert Hamel, Michael Lott en Doris Kunstmann.

Na[KA3]ieve, zwijmerige Evi (Uhl) is twintig. Als wees is ze opgegroeid op kosten van de vrijzinnige gemeente. Ze is opgeleid tot kleuterjuf en moet haar schuld inlossen door voor de kerk op kinderen te passen. Ouderling Kr[KA3]oger (Hamel) is voor haar verantwoordelijk. Hij maakt avances en valt haar lastig met ongewenste intimiteiten. Komt op de proppen financieel adviseur Richard Girres (Noethen), die bijna twee keer zo oud is als Evi. Hij is een super gladprater, die Kröger overhaalt de zwarte kas te beleggen in Hongkong, maar in werkelijkheid belanden de centjes op zijn bankrekening in Monte Carlo. Het bedrog valt algauw op. Hij 'redt' Evi en zichzelf uit Krögers handen met een ongedekte cheque, omdat hij meent dat Evi Kröger wegens handtastelijkheden kan aangeven. Evi wordt prompt verliefd op Richie en die twee besluiten te trouwen, maar het huwelijk wordt wegens Richie's veelvuldige ontrouw en diens onwil om een gezin te stichten een grote teleurstelling. Met een stel nieuwe slachtoffers van Richie probeert Evi haar gram te halen. De afloop van deze charmante, maar onbelangrijke film, is toch nog eventjes een verrassing. Het luchtige scenario is van Fred Breinersdorfer. De fotografie is afkomstig van Diethard Prengel. Van die lieve Uhl hopen we in de toekomst nog meer te zien.

Die Friseuse und der Millionär

1998 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1998. Komedie van Ulli Baumann. Met o.a. Eva Habermann, Ivo Möller, Stefan Jürgens, Leander Haußmann en Ilknur Boyraz.

De kleine Nikolaus - Nick Winkler (M[KA3]oller) uit Berlijn is elf. Hij is een grote basketball-fan. Zijn alleenstaande vader (Hau[KL29]mann) is architect. Uitgererejkend op het moment dat de NBA-Allstars naar de Duitse hoofdstad komen, zet zijn vader hem op de trein naar zijn tante in M[KA3]unchen, maar Nick stapt op het volgende station uit. Hij stuurt vanaf een postkantoor een telegram aan tante en vader zodat ze hem niet missen. Hij heeft een kaart voor de basketball-match in zijn zak, maar besluit eerst nog een beetje door de stad te zwerven en wordt door straatjongens tot op zijn hemd uitgekleed. Gelukkig ontfermt goedhartige kapster Anna Gunther (Habermann) zich over hem (na een leugentje over een nare stiefvader), al houdt ze eigenlijk helemaal niet van kinderen. Anna, die niet lelijk is, vist naar een rijke kerel en ze meent met playboy Philipp Steinmann (J[KA3]urgens) de juiste vent aan de haak geslagen te hebben. Toevallig heeft Nick hem weleens bij zijn vader gezien en weet hoe bedorven het vlees is, dat Anna in de kuip heeft. Nick, die veel van Anna is gaan houden, konkelt en regelt ontmoetingen tussen Anna en zijn vader. Hoewel de film nogal voorspelbaar is en een toeristisch bezoekje aan Berlijn niet schuwt (inclusief de eerste gefilmde opnamen van het herbouwde, vermaarde Adlon Hotel), is hij amusant; de jonge Möller, die liever voetbalt dan filmt, is charmant. Het wat onwerkelijke scenario van Robin Schiff riekt naar de flauwe Duitse komedies uit de jaren 1950. De spelprestaties zijn naar behoren. Werktitel: LITTLE WHITE LIES.

Der Todesbus

1998 | Drama, Thriller

Duitsland 1998. Drama van Richard Huber. Met o.a. Hannes Jaenicke, Maria Bachmann, Pierre Britz, Luis Lamprecht en Gunter Schoß.

De chauffeur en passagiers van bus 152 verwachten een normale rit door een normale buitenwijk. Totdat de straat plotseling instort en de bus opslokt. De bus dreigt te worden bedolven door modder en water. Wie had kunnen weten dat er een tunnel gegraven werd onder de weg en dat die juist op dat moment in zou storten? Terwijl de gewonde passagiers vechten om te overleven, start boven de grond een grootscheepse reddingsactie

Absprung

1995 | Familiefilm

Duitsland 1995. Familiefilm van Hanno Brühl. Met o.a. Lars Gärtner, Bibiana Beglau, Daniel Wiemer, Boris Ciszewsky en Ferhad Kaleli.

De stoere zestien-jarige J[KA3]orn (G[KA3]artner) heeft zijn moeder verloren door een verkeersongeluk, althans dat denkt hij. Op school is hij aanvoerder van een groep dat lagere klassertjes terroriseert in de kelder van een flatgebouw met vreemde seksspelletjes. Hij is ook de waaghals die bijv. aan een brug over de Rijn hing, waardoor hij opvalt en kennis maakt met de oudere Lil (Beglau) die hem ontmaagt. Door deze ervaring gaat hij een sport omhoog op de ladder naar de volwassenheid, al is die gebeurtenis met Lil niet van lange duur. Onderwijl wordt in de schoolkrant een oproep gedaan naar de schenders van de vijfde klassers. Jörn voelt zich onder druk gezet en zijn 'relatie' met Lil is stuk. Op zijn verjaardag ontvangt hij een brief van zijn vader die hem schrijft dat zijn moeder in werkelijkheid zelfmoord heeft gepleegd. Deze druppel doet de emmer overlopen en hij klimt op het schooldak voor een desperate sprong... Enigszins alarmistische film voor jonge kijkers die aan de vooravond van hun eigen volwassenheidsproces staan. Realistisch gemaakt en gespeeld. Scenario van Dieter Bongartz. Camerawerk van Reinhard Gossmann.

Nacht der Frauen

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Theodor Kotulla. Met o.a. Antje Schmidt, Jale Arikan, Andrea Lüdke, Susanne Schulten en Peter Kremer.

Driedelige tv-film over vier knappe vriendinnen, die elkaar in een zwemclub hebben leren kennen. Zij gaan uit elkaar nadat Schmidt, de oudste, trouwt. Zij willen elkaar pas weer zien wanneer ze alle vier gehuwd zijn. Zeven jaar later is het zo ver. Een hele nacht lang vertellen zij wat hun overkomen is: de in Turkije geboren Arikan met haar sterke karakter, de door haar rijke ouders verwende Schmidt, de overgevoelige Schulten en de praktisch aangelegde Lüdke. Het blijkt niet allemaal rozegeur en maneschijn te zijn geweest. De Turkse was verliefd op de Duitse postbode Roll, maar dat moest geheim gehouden worden voor haar ouders, omdat zij voor haar een verloofde in Turkije hadden gevonden. Schmidt was getrouwd met de macho en sportvlieger Kremer, die verantwoordelijk was voor de dood van hun vijf-jarig zoontje. Scenarioschrijver Michael Lentz zorgde eerder voor stroop-soap dan voor Sauerkraut-soap.

Nordkurve

1993 | Sportfilm, Drama, Komedie

Duitsland 1993. Sportfilm van Adolf Winkelmann. Met o.a. Daniel Berger, Renate Krößner, Jochen Nickel, Walter Kreye en Hermann Lause.

Ook al heeft de film van Winkelman de meest geliefde sport van Duitsland als onderwerp, het is toch geen voetbalfilm geworden. In plaats daarvan worden achtergronden en intriges getoond, en de hooligans en de functionarissen van de verenigingen worden onder de loep genomen. Een indringende, groteske milieustudie soms vrolijk, soms tragisch maar altijd de moeite van het bekijken waard. Het scenario is van Michael Klaus. Het camerawerk is van David Slama.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Stefan Jürgens op televisie komt.

Reageer