Stella van Voorst van Beest: regie, scenario, productie, camera, geluid en montage.
Er zijn 13 films gevonden.

Goede buren

2018 | Documentaire

Nederland 2018. Documentaire van Stella van Voorst van Beest.

Toen de Rotterdamse Bep de Bruin na 10 jaar dood in haar woning werd gevonden, was de stad in shock. Niemand had haar gemist. Hoe kon dit gebeuren? Ada (59) en overbuurvrouw Wilma (70) besluiten in deze documentaire vrijwilligers te worden in een campagne tegen eenzaamheid.

Never a Dull Moment

2014 | Documentaire

Nederland 2014. Documentaire van Pim Zwier.

Filmpublicist, Hollywood-acteur, correspondent, biograaf en (oorlogs)fotograaf: Nederlander Sam Waagenaar (1908-1997) was het allemaal. Deze documentaire over zijn unieke levensloop bestaat vrijwel volledig uit citaten uit zijn ongepubliceerde autobiografie, ingesproken door acteur Hans Dagelet. Het gebrek aan bezieling en emotie waarmee Waagenaar in zijn autobiografie over zijn leven spreekt breekt ook de film al snel op. Vooral omdat regisseur Zwier het verhaal omlijst met een nogal suffe verzameling van plakboekfoto's en weinig verrassende archiefbeelden. Een opsomming van gebeurtenissen, meer is het niet.

Hoe luidt het land?

2012 | Documentaire

Nederland 2012. Documentaire van Stella van Voorst van Beest.

Documentaire over het Nederlandse geluidslandschap. Nederland wordt steeds lawaaiiger en de stilte lijkt verdwenen.

Gevangenen van de grond

2009 | Documentaire

Nederland 2009. Documentaire van Stella van Voorst van Beest.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Images of a Moving City

2001 |

Nederland 2001. Karel Doing. Met o.a. Tony Pardo, Marga Weimans, Dieuwke Vos, Alp Gök en Akif Emili.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

't Wordt toch niks

2001 |

Nederland 2001. Stella van Voorst van Beest.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

De paraplufabriek

1999 |

Nederland 1999. Freek Drent en Stella van Voorst van Beest.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Un Ratón Andalúz

1998 |

Nederland 1998. Mels van Zutphen en Sander Blom.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Ferryman Across the Volga

1998 |

Nederland 1998. Jessica Gorter.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Dag Roelie

1997 | Documentaire

1997. Documentaire van Mels van Zutphen en Sander Blom. Met o.a. Ruud Reutlingsderger en Maja Zomer.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Wetenschap, de stand van zaken. Deel 3: Zien is geloven

1995 | Fake documentaire

Nederland 1995. Fake documentaire van Mels van Zutphen en Sander Blom. Met o.a. Ad Migchielsen en Camille Lourbois.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Na de Odyssee

1994 |

Nederland 1994. Marieke van der Winden.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.

Melencolia 1

1994 |

1994. Stella van Voorst van Beest. Met o.a. Reint Vegt, John Held en Liesbeth Damen.

‘Iedereen in Finland weet hoe je de tango moet dansen. De man leidt, de vrouw sluit haar ogen.’ Op zoek naar de Finse ziel kwam documentairemaker Van Voorst van Beest uit bij de Finse tango, die hartstochtelijk wordt beoefend in karaokebars en danspaleizen in het hele land. Haar portret van introverte Finnen die in de donkere wintermaanden troost vinden in melancholische liedjes over eenzaamheid, is bedachtzaam en intiem. De zorgvuldige observaties vragen geduld van de kijker. Dat wordt niet volledig beloond: na een sterke eerste helft verliest de film aan zeggingskracht.