Kay Kyser: cast en muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Swing Fever

1944 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1944. Komedie van Tim Whelan. Met o.a. Kay Kyser, Marilyn Maxwell, William Gargan, Lena Horne en Nat Pendleton.

Een eigenaardig mengsel van muziek, boksen en romantiek met de figuur van Kyser als middelpunt.

My Favorite Spy

1942 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1942. Komedie van Tay Garnett. Met o.a. Kay Kyser, Ellen Drew, Jane Wyman, Robert Armstrong en William Demarest.

Populaire bandleader Kyser wordt door de spionagediensten van het leger ingezet om inlichtingen door te spelen, met als gevolg dat hij het doelwit wordt van moorddadige nazi-fanaten. Door zijn onhandigheid ontsnapt hij aan elke hinderlaag. Hij vindt zelfs nog de tijd voor romantische verwikkelingen met Wyman en Drew. Ondermaatse komedie, zelfs voor de nu totaal vergeten Kyser, die qua humoristische uiting moeiteloos overtroffen wordt door zijn orkestlid Ish Kabibble. Het scenario van Sig Herzig en William Bowers is gebaseerd op een verhaal van M. Coates Webster. Harold Lloyd produceerde. De onvermijdelijke songs werden geschreven door James Van Heusen en Johnny Burke, gearrangeerd door George Duning. De score is van Roy Webb. Achter de camera stond Robert de Grasse.

Playmates

1941 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1941. Komedie van David Butler. Met o.a. Kay Kyser, Lupe Velez, John Barrymore, May Robson en Patsy Kelly.

Povere muzikale 'komedie' over een Shakespeare-acteur die samenwerkt met een orkestleider om belastingschulden te kunnen betalen. De film is op sommige momenten ongelooflijk slecht en alleen de moeite van het bekijken waard vanwege de stumperige John Barrymore.

You'll find out

1940 | Horror, Komedie, Musical

Verenigde Staten 1940. Horror van David Butler. Met o.a. Kay Kyser, Boris Karloff, Peter Lorre, Bela Lugosi en Dennis O'Keefe.

Nogal domme muzikale komedie, die weinig of geen gebruik maakt van de aanwezigheid van griezeltrio Karloff, Lorre en Lugosi. Kyser wordt met zijn band uitgenodigd om in het oude familiehuis het afstudeerfeest van Parrish luister bij te zetten. Maar iemand heeft het blijkbaar op het leven van het meisje gemunt. Kyser en O`Keefe ontrafelen het mysterie. Noch als musical, noch als horror-komedie is deze film te pruimen. Het scenario van James V. Kern, naar een verhaal van Kern en Butler ('special material' van Monte Brice, Andrew Bennison en R.T.M. Scott) is langdradig en allesbehalve spannend. Voor de score werden heel wat bekende namen aangetrokken: James McHugh componeerde, John Mercer zorgde voor de teksten, George Duning trad op als arrangeur en Roy Webb had de muzikale leiding. Camerawerk van Frank Redman.

That's Right, You're Wrong

1939 | Musical

Verenigde Staten 1939. Musical van David Butler. Met o.a. Kay Kyser, Lucille Ball en Adolphe Menjou.

Kay Kyser en zijn band arriveren in Hollywood om er een film te maken. Ze slagen erin een contract los te peuteren, maar de studiobaas haat hen en heeft een hekel aan hun muziek; hij is niet van plan hun verblijf aangenaam te maken. Een plezierige muzikale nonsens film, die echter vol goede muziek zit. Het was de eerste en de beste van een reeks films die Kyser maakte met zijn 'Kollege of Musical Knowledge'. Een goed scenario van William Conselman en James V. Kern, laat voldoende ruimte voor een logische inlassing van de songs en zelfs een romance ontbreekt niet. Horton is, zoals steeds, weer onvergetelijk in een kleinere rol. De opnamen gebeurden onder leiding van Russell Metty.

That's Right - You're Wrong

1939 |

1939. David Butler. Met o.a. Kay Kyser, Roscoe Karns, Lucille Ball, May Robson en Adolphe Menjou.

Kay Kyser en zijn band arriveren in Hollywood om er een film te maken. Ze slagen erin een contract los te peuteren, maar de studiobaas haat hen en heeft een hekel aan hun muziek; hij is niet van plan hun verblijf aangenaam te maken. Een plezierige muzikale nonsens film, die echter vol goede muziek zit. Het was de eerste en de beste van een reeks films die Kyser maakte met zijn 'Kollege of Musical Knowledge'. Een goed scenario van William Conselman en James V. Kern, laat voldoende ruimte voor een logische inlassing van de songs en zelfs een romance ontbreekt niet. Horton is, zoals steeds, weer onvergetelijk in een kleinere rol. De opnamen gebeurden onder leiding van Russell Metty.