Charles Lavialle: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Les frères Bouquinquant

1948 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1948. Drama van Louis Daquin. Met o.a. Madeleine Robinson, Mona Dol, Denise Kerny, Louise Fouquet en Nicole Desailly.

Een weinig geïnspireerde produktie naar de roman van Jean Prévost, wiens zeer verouderde werk terecht in de vergetelheid is geraakt. Niettemin is deze film nog het bekijken waard dankzij enerzijds het briljante spel en anderzijds de dialogen van Roger Vaillant, die erin slaagt de stijl van het oude boek te vernieuwen.

L'ombre

1948 | Misdaad

Frankrijk 1948. Misdaad van André Barthomieu. Met o.a. Renée Faure, Berthe Bovy, Pauline Carton, Lolita de Sylva en Eliane Charles.

Een bewerking van de gelijknamige politieroman van Francis Carco. Een klassiek politie-onderzoek met een hoofdverdachte die vanzelfsprekend niet de misdadiger is. Een weinig originele opzet maar er is wel sprake van een behoorlijke mate van 'suspense', op een degelijke manier in beeld gebracht en er wordt goed gespeeld. Waaruit volgt dat Berthomieu zijn slechte reputatie, die de critici hem destijds bezorgde, niet verdient.

Danger de Mort

1947 | Mysterie, Komedie

Frankrijk 1947. Mysterie van Gilles Grangier. Met o.a. Colette Richard, Micheline Francey, Fernand Ledoux, Georges Lannes en Piéral.

Een apotheker maakt per ongeluk een drankje van cyaankali en verkoopt er vijf flessen van. Als een amateur-detective moet hij ze nu weer opsporen, voordat er ongelukken gebeuren. Het is een wat mager gegeven voor deze zeden-detective. De film, met een scenario van Charles Exbrayat en dialogen van René Wheeler, is degelijk geregisseerd. Ook wordt er prima in geacteerd. Toch een goede film tussen de overvloed van middelmatige films die door Grangier gemaakt zijn.

Le Visiteur

1946 | Misdaad

Frankrijk 1946. Misdaad van Jean Dréville. Met o.a. Simone Sylvestre, Maria Maya, Pierre Fresnay, Michel Vitold en Antoine Balpêtré.

De bewoners van een internaat met een nogal slappe discipline ontvangen hun weldoener Monsieur Sauval enthousiast. Een enkele leerling ontdekt de ware identiteit van de bezoeker die zich als Sauval voordoet: een gangster op de vlucht. Sauval maakt een afspraak met de politie: hij laat zich gevangen nemen na zijn 'vertrek' en ver uit het gezichtsveld van de kinderen die aan hem de beste herinneringen bewaren. Op dit interessante thema en in het spoor van DISPARUS DE SAINT-AGIL is Jean Dréville erin geslaagd een gevoelige en aangrijpende film te maken.