Lucienne Bogaert: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Les Volets clos

1972 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1972. Komedie van Jean-Claude Brialy. Met o.a. Marie Bell, Jacques Charrier, Cathérine Rouvel, Suzanne Flon en Ginette Leclerc.

Een jonge zeeman duikt als deserteur voorlopig onder in Bretons havenbordeel, in werkelijkheid een smoes om gratis en langdurig van hun gastvrijheid te profiteren. Brialy geeft een reeks oude actrices come-back rollen, maar de potsierlijke make- up en kleding doen de film eruit zien als een travestietenshow in plaats van een nostalgische sfeertekening à la Max Ophüls.

Maigret tend un piège

1958 | Thriller, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1958. Thriller van Jean Delannoy. Met o.a. Jean Gabin, Annie Girardot, Jean Desailly, Gérard Séty en Lucienne Bogaert.

Er wordt een reeks moorden gepleegd op vrouwen. Bij ieder slachtoffer zijn de kleren vernield. De politie tast in het duister. Commissaris Maigret organiseert daarom een reconstructie ter plekke. Een van de eerste Maigret-verfilmingen in een lange reeks naar het beroemde geesteskind van Simenon. Gabin leek helemaal niet op het romanpersonage van de in 1955 verschenen policier 'Maigret tend un piège' maar hij zette een dermate overtuigende rol neer dat hij sindsdien de norm is voor Maigret-vertolkers. De voortreffelijke cast en de intense regie resulteren in een van de beste en beroemdste Maigret-verfilmingen.

Deadlier Than The Male

1957 |

1957. Julien Duvivier. Met o.a. Lucienne Bogaert, Danièle Delorme en Jean Gabin.

Er wordt een reeks moorden gepleegd op vrouwen. Bij ieder slachtoffer zijn de kleren vernield. De politie tast in het duister. Commissaris Maigret organiseert daarom een reconstructie ter plekke. Een van de eerste Maigret-verfilmingen in een lange reeks naar het beroemde geesteskind van Simenon. Gabin leek helemaal niet op het romanpersonage van de in 1955 verschenen policier 'Maigret tend un piège' maar hij zette een dermate overtuigende rol neer dat hij sindsdien de norm is voor Maigret-vertolkers. De voortreffelijke cast en de intense regie resulteren in een van de beste en beroemdste Maigret-verfilmingen.

Voici le temps des assassins...

1956 | Drama, Thriller

Frankrijk 1956. Drama van Julien Duvivier. Met o.a. Jean Gabin, Danièle Delorme, Lucienne Bogaert, Gérard Blain en Germaine Kerjean.

André Chatelin, restaurateur-chef van Au Rendez-vous des Innocents in het Parijse quartier des Halles, ontfermt zich over de dochter van zijn ex. Catherine, echter, speelt een duister spel. Dit meesterwerk van classicist Duvivier (1896-1967) kon zwartgalliger niet zijn. Charmante schoonheid Delorme - die later met echtgenoot Yves Robert het succesvolle productiehuis Le Guéville oprichtte - is vilein gecast als giftige intrigante. Iedere bijrol is perfect bezet. Decors van Robert Gys en fotografie van Armand Thirard vangen het mythische Parijs van de 1001 grijzen. Titel verwijst naar een Rimbaud-dichtregel. Gerestaureerd in 2016.

Une grande fille toute simple

1948 | Komedie

Frankrijk 1948. Komedie van Jacques Manuel. Met o.a. Madeleine Sologne, Gabrielle Dorziat, Andrée Clément, Lucienne Bogaert en Nicole Jonesco.

Een ironische titel want de zogenaamde `grote, zeer bescheiden dochter` gedraagt zich vooral onvoorspelbaar en gecompliceerd ten opzichte van haar omgeving. De ster is op toernee met de andere leden van het gezelschap, hetgeen een paar kostelijke momenten oplevert. Op het landgoed van haar tante aan de C[KA4]ote d`Azur komt alles op z`n pootjes terecht. Een fatsoenlijke regie (onder begeleiding van Marcel Lherbier) maar de film is vooral de moeite waard vanwege de gloedvolle dialogen van de hand van André Roussin. Een goede vertolking draagt eveneens bij tot het welslagen van deze pretentieloze komedie.

Les dames du Bois de Boulogne

1944 | Drama, Romantiek, Experimenteel

Frankrijk 1944. Drama van Robert Bresson. Met o.a. Paul Bernard, Elina Labourdette, Lucienne Bogaert, Jean Marchat en María Casares.

Een vrouw wreekt zich op haar minnaar vanwege zijn onverschilligheid door hem te manoeuvreren in een romance met een meisje dat wordt geprostitueerd door haar berooide moeder. Onmiddellijk na de bruiloft vertelt ze hem de waarheid. De romanstof uit Jacques le fataliste van Diderot kreeg van Bresson een trage, ascetische filmvorm, maar omdat hij met uitstekende beroepsacteurs werkte, was de uitwerking van de film emotioneler dan veel van zijn latere werk. Jean Cocteau schreef de dialoog.

Vautrin

1943 | Drama, Historische film, Romantiek

Frankrijk 1943. Drama van Pierre Billon. Met o.a. Michel Simon, Madeleine Sologne, Georges Marchal, Gisèle Casadesus en Line Noro.

Een uit de gevangenis ontsnapte avonturier neemt de identiteit van een Spaanse abt aan en maakt zo zijn entree in de door hem verachte aristocratie. Hij neemt een aantrekkelijke nietsnut onder zijn hoede en wil hem laten trouwen met een gravin. Zijn protégé doorkruist dit plan door op een ander meisje verliefd te worden. De bravoure-rol van Simon redt de film waarin de meest interessante aspecten van Balzacs roman zijn verwaarloosd. De schildering van het milieu en de andere personages zijn niet meer dan decoratieve romantiek.