Walter Kinsella: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Alfred Hitchcock Presents: You Can't Trust a Man

1961 | Mysterie, Misdaad, Korte film

Verenigde Staten 1961. Mysterie van Paul Henreid. Met o.a. Polly Bergen, Joe Maross, Frank Albertson, Walter Kinsella en Claire Carleton.

Mrs Newman (Bergen) alias Christal Coe is een oplichtster en mannenverslindster. Haar man Tony Newman (Maross) neemt de schuld op zich van een door haar gepleegde fraude en draait voor zeven jaar de bak in. Ondertussen verslijt Christal enkele mannen met wie ze de bloemetjes buiten zet en maakt zelfs carrière als zangeres. Haar laatste verovering is een oude snoeperd die een paar oliebronnen bezit. Tony voelt zich machteloos over het losbandige gedrag van Christal en als hij weer op vrije voeten is, wil hij een hartig woordje met haar spreken. Christal kan natuurlijk geen arme gevangenisboef gebruiken, want zij wil haar luxe leventje niet in gevaar brengen. Ze schiet Tony pardoes dood en beweert tegenover de politie dat ze uit zelfverdediging gehandeld heeft toen haar jaloerse echtgenoot haar bedreigde. Aanvankelijk wordt haar verhaal geslikt, maar men ontdekt dat Tony in de gevangenis een belangrijke uitvinding op het gebied van de elektronica had gedaan en daardoor miljonair geworden was. Christal was zijn erfgename - alleen wist ze het niet. Nu had ze een motief in de ogen van het openbaar ministerie, dat op zijn beurt niet weet dat zij niet op de hoogte was. De bedriegster werd eindelijk bedrogen. Een kort, boos sprookje uit de grijze filmoudheid dat nog altijd heel aangenaam is om naar te kijken. De regie van Henreid is goed. Het scenario is van Helen Nielsen naar haar eigen verhaal. Het camerawerk is van Neal Beckner. Aflevering 220.

The Tattooed Stranger

1950 | Misdaad, Mysterie, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Edward Montagne. Met o.a. John Miles, Walter Kinsella, Patricia Barry, Frank Tweddell en Rod McLennan.

Voordat regisseur Edward Montagne (1912-2003) begin jaren vijftig op tv-productie overschakelde, draaide hij voor de RKO-studio nog enkele seriewerkjes, waaronder deze in New York grotendeels op locatie geschoten politiefilm. Twee rechercheurs moeten een in een gestolen auto in Central Park aangetroffen vrouwenlijk identificeren aan de hand van één tatoeage en vervolgens de moordenaar(s) traceren. Voorbij het dertien-in-een-dozijn-verhaaltje en de plichtmatige regie biedt deze bijna documentair gefotografeerde, noir-achtige thriller een fascinerende rondgang door de pre-renovatiebuurten van The Big Apple in de late jaren veertig. Een no-budget Naked City voor connaisseurs van genre-obscura.