Martin Dirkov: muziek.
Er zijn 2 films en 1 serie gevonden.

Holy Spider

2022 | Drama, Thriller

Denemarken 2022. Drama van Ali Abbasi. Met o.a. Mehdi Bajestani, Zahra Amir Ebrahimi, Arash Ashtiani, Forouzan Jamshidnejad en Sina Parvaneh.

Rauwe en krachtige film van de in Denemarken woonachtige Iraniër Ali Abbasi (Gräns), waarin hij terugkeert naar 2001, toen de Spider Killer in de heilige plaats Moshhad zestien vrouwen vermoordde. De vrouwen waren allemaal prostituee en werden door de moordenaar opgepikt van straat en – vaak in zijn eigen huis – vermoord. Abbasi is met name geïnteresseerd in de nasleep, want toen de moordenaar eindelijk werd opgepakt was hij in de ogen van velen een held, die de straten had gereinigd van ontucht en onreinheid.

When the Dust Settles

2020 | Drama

Denemarken 2020. Drama van Dorte Warnøe Høgh en Ida Maria Rydén. Met o.a. Karen-Lise Mynster, Jacob Lohmann, Malin Crépin, Henning Jensen en Lærke Winther Andersen.

Kapper Jamal heeft genoeg van zijn autoritaire vader, terwijl loodgieter Morten en zijn vrouw Camilla proberen hun zoon op het rechte pad te houden. Ondertussen twijfelt de bevlogen en idealistische minister van Justitie Elisabeth of ze met pensioen zal gaan, om meer tijd met haar vrouw te kunnen doorbrengen. En zo zijn er nog vijf mensen die we leren kennen in deze ‘scandi noir’ over de levens van acht mensen die slachtoffer worden van een terroristische aanslag. We volgen hen voor, tijdens en na de aanslag, in een sterke, beklemmende dramaserie die de donkere kant van de Deense samenleving belicht.

Gräns

2018 | Drama, Fantasy, Thriller

Zweden​/​​Denemarken 2018. Drama van Ali Abbasi. Met o.a. Eero Milonoff, Eva Melander, Jörgen Thorsson, Ann Petrén en Sten Ljunggren.

Speurneus Tina, met het uiterlijk van een Neanderthaler, ruikt op afstand schaamte en angst. Die gave maakt haar tot een gewaardeerd collega bij de grenswacht van een internationale veerlijn. Een serieus gebracht, droogkomisch thrillersprookje over identiteit en beschaving, met daarin een gegarandeerd onvergetelijke genderfluïde seksscène. Hoe minder je vooraf weet van deze ietwat zelfingenomen, genregrenzen tartende winnaar van de Un Certain Regard-prijs in Cannes, hoe geïntrigeerder je zult zijn. Naar een kort verhaal van de schrijver van Let the Right One in.