Etienne Sauret: regie, productie en camera.
Er zijn 3 films gevonden.

The King

2017 | Documentaire

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2017. Documentaire van Eugene Jarecki en Christopher St. John.

Volgens documentairemaker Jarecki is het leven van rocker-annex-Vegas-entertainer Elvis Presley de perfecte analogie voor het Amerika van nu (lees: het Amerika van Trump). Wat Jarecki betreft bevindt Amerika zich in de nadagen van Elvis, oftewel Fat Elvis. Gedomineerd door consumeren en geregeerd door leugens. Een hele ris beroemdheden – van Greil Marcus tot Spike Lee en van Alec Baldwin tot Ethan Hawke – valt hem bij. Een en ander wordt bovendien geïllustreerd met prachtig archiefmateriaal. Maar desondanks gaat de vergelijking mank, omdat Jarecki te veel zijn best doet om alles passend te krijgen. Wat rest is een intrigerend rommeltje.

Reagan

2011 | Documentaire, Biografie

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 2011. Documentaire van Eugene Jarecki.

Terugblik op de loopbaan van Ronald Reagan (1911-2004), die begon als badmeester, in B-films acteerde en vertegenwoordiger bij General Electric was voor hij de machtigste man van de wereld werd: de veertigste president van Amerika (1981-1989). Zijn intense afkeer van het communisme leidde tot een onverwachte politieke carrière, waarvan de invloed op het Amerikaanse leven nog steeds voelbaar is.

The Lazy Man's Zen

1992 | Documentaire

Verenigde Staten 1992. Documentaire van Etienne Sauret. Met o.a. Terry Ansel, Batman, Dan Bermond, Big Tony en Black Widow.

Een documentaire over mensen die alle bruggen achter zich hebben verbrand om hun leven te wijden aan hun motor, meestal een eerbiedwaardige Harley Davidson, waarmee over de Amerikaanse wegen razen. Mannen, vrouwen, jongeren, ouderen. Je vindt ze van alle slag en ze hebben een ding gemeen: ze houden van snelheid, gierende banden en de reuk van verbrande rubber. Voor hen is het meer dan een levenswijze: het is een religie, waarvoor ze alles, met inbegrip van hun leven, veil hebben. Regisseur/producent/scenarist/monteur Sauret laat hen aan het woord, zonder vragen, zonder interventies. Hij vertelt zijn verhaal met een groot gevoel voor humor, zonder dat hij de betrokkenen belachelijk maakt. Hij eindigt de film met een portret van Burt Monroe, de legendarische manitou van de motorrijders. Harley-fanaten kunnen hun hartje ophalen aan deze film, maar voor de gemiddelde kijker is het teveel van het goede. Hij haakt halverwege af. Beelden werden opgenomen door Sauret, Jeremy Pollard, Ellen Kuras, Kevin Keating en Lynn Noland.