Josef Bilous: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Böses Blut

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Marion Kracht, Mathieu Carrière, Désirée Nosbusch, Rainer Hunold en Nadja Tiller.

Onvoorstelbaar banale soaptoestanden, op papier gezet door gewiekste Michael Baier, met zowat alle ingredi[KA3]enten van een versleten melodrama. Verena (Kracht), de dochter van een steenrijke reder, is getrouwd met Werner Westfal (Carri[KA2]ere). Zij verwacht een kind van hem maar hij heeft een relatie met haar zusje, Barbara (Nosbusch-Becker). Verena wil zelfmoord plegen, maar zelfs dat kan ze niet. Iedereen meent dat ze van de aardkloot is verdwenen, maar taxichauffeur Martin Bodmer (Hunold) redt en helpt haar en zij besluit zich te wreken op Werner. Meestal in vier delen uitgezonden. Het Luxemburgse sekspoesje Nosbusch is warempel een femme fatale geworden. Veteraan actrice Tiller is ook van de partij, als de moeder van Verena en Barbara. Camerawerk van Axel de Roche.

My War Years: Arnold Schoenberg

1992 | Documentaire, Biografie, Muziek

Duitsland​/​​Canada 1992. Documentaire van Larry Weinstein. Met o.a. Rudolf Wessely, Hagnot Elischka, Thomas Sigwald, Erhard Pauer en Hannes Gastinger.

Een portret van Arnold Schoenberg (1874-1951), een van de meest markante figuren uit het kunst- en muziekwereldje van Wenen in het begin van de twintigste eeuw. Schoenberg was autodidact die begon met de muziek die hij in de straten hoorde neer te schrijven. Alexander von Zemlinsky werd zijn leraar en levenslange vriend. Ondanks het verbod van zijn ouders stortte de jonge Arnold zich in het muziekleven. Hij ontwikkelde een zeer persoonlijke stijl die zowel voorstanders had als fervente tegenstanders. Zijn atonale tonen gaven een nieuwe dimensie aan de muziek. Wie niet in zijn zgn. 'Zwölftonmusik' kon inkomen had er uiteraard geen oren naar. Hij vermeed de harmonieuse symfonische klanken uit het verleden. Zijn invloed op de filmmuziek was monumentaal. De film is opgevat als een documentaire gemaakt in de eerste helft van de twintigste eeuw, met acteurs die tot de camera spreken in interviews. Zelfs de 'home movies' van Schoenberg zijn gefantaseerd, maar opgenomen in zwart-wit met de primitieve beelden van die tijd. Een interessant experiment dat vooral muziekliefhebbers zal aanspreken. Muziek wordt uitgevoerd door Pierre Boulez, het Schoenberg Quartet, het Ensemble Intercontemporain, de sopranen Arleen Auger en Janice Watson, 'Sprechstimme' Marianne Pousseur, pianist Stefan Vladar en het Londen Symphony Orchestra, o.l.v. Michael Tilston Thomas. Weinstein en Thomas Wallner baseerden hun scenario op actuele geschriften en interviews. Achter de camera nam Horst Zeidler plaats. Stereo.