Hans Söhnker

Acteur

Hans Söhnker is acteur.
Er zijn 74 films gevonden.

Der Hund von Blackwood Castle

1968 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1968. Misdaad van Alfred Vohrer. Met o.a. Heinz Drache, Karin Baal, Horst Tappert, Siegfried Schürenberg en Hans Söhnker.

Zie: Edgar Wallace-serie.

Sherlock Holmes und das Halsband des Todes

1962 | Mysterie, Avonturenfilm, Thriller

Duitsland/Frankrijk/Italië 1962. Mysterie van Terence Fisher en Frank Winterstein. Met o.a. Thorley Walters, Hans Söhnker, Senta Berger, Ivan Desny en Hans Nielsen.

Sherlock Holmes (Lee) en Dr. Watson (Walters) onderzoeken een moord, die duidelijk het stempel draagt van professor Moriarty. En inderdaad, Moriarty is weer in Londen en hij geeft zich uit voor archeoloog. Verschillende leden van een Egyptische expeditie, die de mummie en een kostbare halsband van Cleopatra hebben gevonden, vinden de dood, totdat Moriarty uiteindelijk in het bezit is van de schat. Niet bepaald origineel, wel boeiend en plezierig uitgewerkt Sherlock Holmes-verhaal, met een schitterende Lee. Geschreven door Curt Siodmak (zonder dat een verhaal van Conan Doyle model stond). Het typische Duitse studio-Londen is niet erg realistisch en dat geldt ook voor de personages. Fisher draaide de film in Duitsland (met een dialoogregie van Winterstein) op het moment dat hij in de clinch lag met de Hammer-bazen. Richard Angst fungeerde als cameraman.

Unser Haus in Kamerun

1961 | Romantiek, Drama

Duitsland 1961. Romantiek van Alfred Vohrer. Met o.a. Johanna von Koczian, Götz George, Hans Söhnker, Horst Frank en Berta Drews.

De zoon van een rijke hereboer uit Kameroen wordt voor een stage naar Hamburg gestuurd, waar hij valt op het boekhoudstertje van de firma, die een onecht kind heeft van de onsympathieke zoon van de baas (Frank). Als hij met haar naar Afrika terugreist, wordt zij bij hem thuis liefdevol opgenomen, maar haar voormalige misselijke minnaar verschijnt op het toneel om eens flink roet in het eten te gooien. Een nare film met een vieze, racistische bijsmaak.

Schachnovelle

1960 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1960. Drama van Gerd Oswald. Met o.a. Curd Jürgens, Claire Bloom, Mario Adorf, Hansjörg Felmy en Dietmar Schönherr.

Een fijne rol van Bloom in Jürgens' lievelingsfilm naar Stefan Zweig's beroemde novelle; Gerd, zoon van de naar Hollywood geëmigreerde Richard, liet alle troeven liggen en maakte er een oppervlakkig werkje van. Scenario van regisseur en Herbert Reinecker.

Immer will ich dir gehören

1960 | Komedie, Muziek

Duitsland 1960. Komedie van Arno Assmann. Met o.a. Heidi Brühl, Hans Söhnker, Helmut Lohner, Peter Weck en Heinrich Gretler.

Een brave komedie der verwisselingen met hier en daar wat Schlagerdeuntjes over de blonde Brühl, die 's nachts auto's poetst, deze overdag verkoopt als verkoopster met een zwarte pruik op aan een vrouw met rood haar die op haar lijkt. Voor Brühl-zwijmelaars.

Die Fastnachtsbeichte

1960 | Thriller

Duitsland 1960. Thriller van William Dieterle. Met o.a. Hans Söhnker, Gitty Daruga, Götz George, Friedrich Domin en Christian Wolff.

Het scenario van Kurt Heuser is gebaseerd op de novelle van Carl Zuckmayer, die wellicht het bekendst is geworden door Der Hauptmann von Köpenick dat meerdere keren verfilmd werd. Hier gaat het om een moord in de biechtstoel van de dom van Mainz. Tijdens de carnavalsnachten - het zijn er vier - worden er onthullingen gedaan, die de puzzel over de schuldvraag in elkaar doen passen. Als film niet helemaal gelukt en tegenwoordig zeer verouderd. Gesitueerd in 1913 tegen een fraaie, maar statische achtergrond. Van de rolverdeling werd naderhand niet veel meer gehoord, maar let op George die twintig jaar later als TATORT-commissaris Schimanski een bekend gezicht zou worden en hele verdienstelijke tv-films zou maken in de jaren 1990. Het camerawerk is van Heinz Pehlke.

Die Fastnachtbeichte

1960 |

Duitsland 1960. William Dieterle. Met o.a. Götz George, Gitty Daruga en Hans Söhnker.

Het scenario van Kurt Heuser is gebaseerd op de novelle van Carl Zuckmayer, die wellicht het bekendst is geworden door Der Hauptmann von Köpenick dat meerdere keren verfilmd werd. Hier gaat het om een moord in de biechtstoel van de dom van Mainz. Tijdens de carnavalsnachten - het zijn er vier - worden er onthullingen gedaan, die de puzzel over de schuldvraag in elkaar doen passen. Als film niet helemaal gelukt en tegenwoordig zeer verouderd. Gesitueerd in 1913 tegen een fraaie, maar statische achtergrond. Van de rolverdeling werd naderhand niet veel meer gehoord, maar let op George die twintig jaar later als TATORT-commissaris Schimanski een bekend gezicht zou worden en hele verdienstelijke tv-films zou maken in de jaren 1990. Het camerawerk is van Heinz Pehlke.

Jacqueline

1959 | Drama

Duitsland 1959. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Johanna von Koczian, Walter Reyer, Götz George, Hans Söhnker en Eva Maria Meineke.

De heldin uit de titel (Von Koczian) zingt in een rokerige nachtgelegenheid in de avant-garde wijk van de Beierse hoofdstad. Zij ontmoet er een man (Reyer) die zegt een zwerver te zijn, die voor zijn genoegen een muzikale klucht heeft geschreven. Hoewel hij zwaar verliefd is op haar en zij ook wel op hem verkikkerd is, bonjourt ze hem toch de deur uit, terwijl zij zijn stuk achterhoudt. Ze probeert dat aan een schouwburgdirecteur te slijten, die meteen de kwaliteit ervan herkent, want in werkelijkheid is Reyer een bekend schrijver-componist. Als het stuk in première gaat - in de finale - is eind goed, al goed. Film die bij het uitkomen al geen verrassing bood, matig gespeeld en dito regie. Het scenario is van Johanna Sibelius en Eberhard Keindorff die het baseerden op personages en ideëen van Jochen Huth. Het camerawerk was in handen van Günther Senftleben.

Ich heirate Herrn Direktor

1959 | Komedie, Romantiek

Oostenrijk 1959. Komedie van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Heidelinde Weis, Gerhard Riedmann, Hans Söhnker, Gustav Knuth en Katharina Mayberg.

Een typiste neemt zich voor met een directeur te trouwen. Ze gebruikt alle listen die daarvoor nodig zijn, maar Cupido beslist er anders over. Een pretentieloze kleine komedie, goed vertolkt door Weis.

For the First Time

1959 | Romantiek, Muziek

Verenigde Staten 1959. Romantiek van Rudolph Maté. Met o.a. Mario Lanza, Johanna Von Koczian, Kurt Kasznar, Zsa Zsa Gabor en Hans Söhnker.

De licht ontvlambare zanger Tony Costa (Lanza) wordt verliefd op Christa Bruckner (Johanna von Koczian) die doof is, tijdens een verblijf op het eiland Capri. Hij gaat een toernee langs de Europese hoofdsteden maken om geld bijeen te krijgen voor een operatie. Een smartelap van jewelste, die op het lijf van Lanza is geschreven. Zijn laatste film. Lanza stierf op 7 oktober 1959 in Rome op 38-jarige leeftijd aan een hartaanval, een jaar nadat deze film gedraaid was. De klanken van Verdi en Lanza's gezang zijn een streling voor het oor van ware liefhebbers.

Worüber man nicht spricht

1958 | Drama

Duitsland 1958. Drama van Wolfgang Glück. Met o.a. Hans Söhnker, Antje Geerk, Albert Rueprecht, Karin Dor en Friedrich Domin.

Een voorlichtingsfilm en tevens een aanklacht tegen abortus. Een jong meisje raakt in verwachting, overweegt abortus, verwerpt dit en uiteindelijk komt alles nog goed. Ook bekend als FRAUENARZT DR.BRAND GREIFT EIN.

For the first time

1958 | Musical

Italië/Verenigde Staten/Duitsland 1958. Musical van Rudolph Maté. Met o.a. Hans Söhnker, Johanna von Koczian en Mario Lanza.

Laatste film van Mario Lanza werd mede op instigatie van het ZDF perfect gerestaureerd: het celluloid kreeg een grote beurt en - wat belangrijker is - de geluidsband werd gedigitaliseerd en zoveel mogelijk van ruis ontdaan. Dat verheugt de feestvreugde aanzienlijk, want For the first time moet het vooral hebben van Lanza's vocale capriolen. Natuurlijk was Lanza geen Gigli of Caruso, maar hij kon heerlijk zingen, ook al trokken serieuze klassiekliefhebbers hun neus voor hem op. Laten we het er maar op houden dat Lanza op z'n minst een goede microfoonstem had. En daarmee zingt hij in deze film naast een paar aria's van Mozart, Verdi en Leoncavallo, ook evergreens als 'Come prima' en 'O Sole Mio', plus een heus rock 'n' roll-nummer. Johanna von Koczian speelt een leuke bijrol als dove 'love interest' die na een dure operatie haar gehoorvermogen terugkrijgt.

Die singenden Engel von Tirol

1958 | Drama, Familiefilm

Oostenrijk 1958. Drama van Alfred Lehner. Met o.a. Hans Söhnker, Hertha Feiler, Christine Kaufmann, Lucie Englisch en Charles Régnier.

Romanschrijver Erik (Sohnker) en zijn vrouw toneelspeelster Nora (Feiler) kunnen slecht met elkaar overweg; hun enige dochter Evi (Kaufmann) lijdt daaronder. Als Feiler een filmrol accepteert, vertrekt Sohnker naar Tirol, waar zijn dochter vriendschap sluit met Pauli Engel, de zoon uit een harmonieus en muzikaal gezin. Vlak voor de kerst moet zij opgenomen worden in het ziekenhuis wegens een hartspierontsteking en voor haar leven wordt gevreesd. Haar ouders sluiten vrede en de familie van Engel komt aan haar ziekbed musiceren. Zakdoekendrama van de bovenste plank compleet met zwijmelende Heimatmuziek (van Frank Filip) en prachtvolle landschapsfotografie (van Sepp Ketterer). Het idee voor deze onbenullige film is van Alfred Benesch en Nobert Kunze, dat door Herma Costa-Pruscha tot scenario werd bewerkt.

Immer wenn der Tag beginnt

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Söhnker, Christian Wolff, Hans Reiser en Agnes Windeck.

Een lerares verzet zich tegen de starre onderwijsmethodes en wil méér betekenen voor haar leerlingen. De gevolgen blijven niet uit: een leerling wordt op haar verliefd. Dat krijg je van al die nieuwlichterijen. Gelukkig wordt ook de rector van de school op haar verliefd. Wat een kitsch!

Die Freundin meines Mannes

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Axel von Ambesser. Met o.a. Hans Söhnker, Barbara Rütting, Hannelore Schroth, Peter Kraus en Corry Collins.

Een onschuldige en onbeduidende zedenkomedie over een conservatieve architect die zijn volwassen dochter verbiedt met haar vriend naar Parijs te gaan, terwijl hij zelf een affaire heeft met een mode-ontwerpster. Zijn familie zet hem terecht voor het blok. Toekomstig Schlageridool Kraus als zoon des huizes. Het scenario is van Heinz Pauck en Heinz Oskar Wuttig. Het camerawerk is van Kurt Hasse.

Zärtliches Geheimnis

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Wolfgang Schleif. Met o.a. Hans Söhnker, Michael Ande, Edith Mill, Therese Giehse en Irene von Meyendorff.

Naar een verhaal van de inmiddels vergeten schrijfster van jeugdboeken, Liza Tetzner, die leentjebuur speelde bij The Prince and The Pauper; ze maakte er echter een Heimat-variatie van: de verwisselde jongens zijn hier een tweeling.

Wenn wir alle Engel wären

1956 | Komedie

Duitsland 1956. Komedie van Günther Lüders. Met o.a. Dieter Borsche, Marianne Koch, Hans Söhnker, Carla Hagen en Fita Benkhoff.

Na een wilde nacht in het Düsseldorfse nachtleven wordt bibliothecaris Christian Kempenich wakker naast een vreemde vrouw. Met een kater gaat hij ervandoor. De pijnlijke situatie komt echter aan het licht en zijn vrouw Elisabeth maakt hem bittere verwijten. Zij blijkt echter zelf ook niet zo zuiver op de graat te zijn.

Geliebte Corinna

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Eduard von Borsody. Met o.a. Elisabeth Müller, Hans Söhnker, Hannelore Schroth, Inkijinoff en Alexander Kerst.

M[KA3]uller houdt van toneelspeler Kinski, maar wordt halsoverkop verliefd op twintig-jaar oudere plantagemanager S[KA3]ohnker, die net uit Maleisi[KA3]e is teruggekeerd naar Hamburg. S[KA3]ohnker moet echter na enige tijd opnieuw naar het Verre Oosten, terwijl de doodongelukkige Kinski (in zijn achtste film) zelfmoord pleegt. Müller zegt haar baantje als laboratoriummedewerkster op en vertrekt naar Maleisië, waar zij een onder zware lasten gebukte Söhnker ontmoet: zijn vrouw Schroth is aan de drank en wil niet scheiden. Dan de deus- ex-machina: Söhnker's Chinese bediende doodt Schroth in een opwelling, nadat hij haar de schuld gaf voor de zelfmoord van zijn vriendin die in de gevangenis zat, en de weg naar het geluk is vrij voor tortelduifjes Söhnker en Müller. Super bioscoop-soap van de zuiverste soort, dito gespeeld. Naar de gelijknamige driestuiversroman van Robert Pilchowski in de reeks Constanze, die men indertijd in groten getale aantrof in de stationskiosken. Curt J. Braun en Ernst von Salomon tiepten met ernstige gezichten en vol overgave het scenario voor deze fraaie pulpprent. Fritz Arno-Wagner stond achter de camera.

Studentin Helene Willfüer

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Ruth Niehaus, Hans Söhnker, Harald Juhnke, Elma Karlowa en Erik Schumann.

Studente Niehaus raakt na een avontuurtje in verwachting van een semi-arts, die als hij het ook weet, voorstelt met haar te trouwen. Ze wijst hem af en legt het aan met haar veel oudere prof Söhnker, op wie ze verliefd is, en waardoor er een schandaal dreigt in het kleine stadje. Als de jonge dokter onder mysterieuze omstandigheden dood wordt aangetroffen, wordt Niehaus van moord verdacht. Ondanks deze wending brengt de film spanning van een misdaadverhaal, maar is een banaal, kletserig melodrama. Deze teleurstellende herverfilming van het als maatschappelijk kritisch bedoelde, maar sentimentele boek van Vicky Baum werd in 1929 al eerder verfilmd door Fred Sauer en in 1936 door Jean- Benoît-Lévy onder de titel HÉLÈNE.

Oberarzt Dr. Solm

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Paul May. Met o.a. Hans Söhnker, Sybil Werden, Hans Clarin, Antje Weisgerber en Harald Juhnke.

Een Berlijnse chirurg voert een hersenoperatie uit bij de schitzofrene zoon van een psychiater - prematuur en zonder de toestemming van de vader. Iedereen keert hem de rug toe, met inbegrip van zijn verloofde. Hij vindt het geluk weer terug bij een verpleegstertje in een bergdorpje in Beieren. Tenslotte wordt hij gerehabiliteerd en hij mag weer, samen met zijn nieuwe aanwinst, terug naar de grote stad. De combinatie van dokters- en streekroman die zo populair was in de jaren 1950-60. De kwijl loopt langs het doek.

Eine Frau genügt nicht?

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Ulrich Erfurth. Met o.a. Hilde Krahl, Hans Söhnker, Rudolf Forster, Heliane Bei en Hans Reiser.

Maria (Krahl) en Ernst Vossberg (S[KA3]ohnker) zijn twintig jaar getrouwd. Het stel is kinderloos gebleven. Maria komt er toevallig achter als zij ongwild een telefoongesprek afluistert, dat Ernst van plan is te scheiden, omdat hij trouwen wil met Renate Reinhard (Bei), die van hem een kind verwacht. De scheiding wordt uitgesproken, maar Renate wil achteraf niet met een oudere man samenleven, wat ze Maria in een vertrouwelijk gesprek zegt. Dan gebeurt er een ramp. Volslagen ongeloofwaardige film die heel zwakjes geacteerd wordt. Het scenario dat bol staat van vals sentiment, is van regisseur Erfurth, Erich Ebermayer en Frank Dimen, die de pulproman van Michael Graf Soltikow bewerkten. Het camerawerk is van Werner Krien.

Ihre Große Prüfung

1954 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1954. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Luise Ullrich, Hans Söhnker, Karin Dor, Hans Leibelt en Ernst Schröder.

Dr. Otto is klasseleraar van de eindexamenklas. Hij heeft ernstige hartklachten. Martin Bruck (B[KA3]osiger) is een onbehouwen puber, die geen blad voor zijn mond neemt en zich naar de geldende fatsoensnormen behoorlijk kan misdragen. Dr. Otto bezwijkt aan een hartaanval en Martin krijgt de schuld. Het schoolbestuur en de oudercommissie willen Martin uitsluiten, maar Dr. Otto`s opvolger, de bevallige jonge Helma Krauss (Ullrich) staat erop dat Martin blijft; bovendien belooft zij aan het schoolhoofd Dr. Clausen (S[KA3]ohnker) dat iedereen het eindexamen zal halen. Al stelt Martin haar op de proef met een ernstig incident (hij was dronken op de fiets en vocht met een medeleerling), ze slagen allemaal. De moderne Helma heeft haar beproeving uit de titel doorstaan; bovendien blijken zowel Dr. Otto als Martin het slachtoffer geweest te zijn van een en dezelfde afperster. Belachelijke film met hypocriete moraal uit de begin jaren 1950, geveld door het kronkelige scenario van Gerda Corbett en Margarete Hohoff. De spelpresaties staan in het kader van deze preek en zijn daarom oninteressant voor het nageslacht. Camerawerk van Werner Krien.

Nur eine Nacht

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Fritz Kirchhoff. Met o.a. Marianne Hoppe, Hans Söhnker, Willi Maertens, Lotte Klein en Gustl Busch.

Twee door WO II gebrandmerkte mensen, een vrouw die door haar man werd bedrogen en een vroegere kapitein die nu als stoker zijn brood verdient, ontmoeten elkaar op de Reeperbahn in Hamburg. Ze zoeken tijdens een korte liefdesnacht naar hun verloren geluk maar raken weer van elkaar gescheiden. Een troebel melodrama dat de kans verspeelt een blik in de tijd van vlak na de oorlog te verschaffen.

Männer im gefährlichen Alter

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Hans Söhnker, Liselotte Pulver, Annie Rosar, Wilfried Seyferth en Ilse Bally.

Een gevierde toneelspeler, Franz Volker (S[KA3]ohnker), is ondanks zijn al rijpende leeftijd nog altijd een succesvolle hartedief. Omgeven door zijn entourage bestaande uit zijn secretaris Butz (Jerschke), een huishoudster Fr[KA3]aulein Mauritius (Rosar) en zijn onafscheidelijke vriend, toneelschrijver Adam Kassner (Seyfert), leidt hij een zorgeloos bestaantje. Bovendien heeft hij een pupil vanwege de belastingaftrek, een jong meisje, Anna (Pulver), die hij nog nooit ontmoet heeft en die op een internaat zit. De jonge vrouw wordt nieuwsgierig naar haar weldoener en het eindigt met het strikken van de vrouwen-veroveraar voor een huwelijk. Een clichématig en voorspelbaar blijspel dat enthousiast gebracht wordt, zodat het een prettige pretentieloze tijdspassering is ondanks de ouderdom van de film.

Muß man sich gleich scheiden lassen?

1953 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1953. Komedie van Hans Schweikart. Met o.a. Hardy Krüger, Ruth Leuwerik, Hans Söhnker, Tilda Thamar en Fita Benkhoff.

Oppervlakkige, onwaarschijnlijke onzin over getrouwde autocoureur Andreas (Kr[KA3]uger), die na een ongeval op het circuit voor een kuur naar Zwitserland moet. Hij maakt daar kennis met de eigengereide Joan de Portago (Thamar), die hem koste-wat-het-kost wil inpalmen. Echtgenote Garda (Leuwerik) die de kost verdient als fotografe voor een tijdschrift, moet naast haar drukke baan ook nog een `list` verzinnen (wat geflirt met chirurg Dr. Algys - Söhnker) om Andreas terug te winnen. Niet bepaald origineel naar de toneelklucht Lauter Lügen van regisseur Schweikart, die met Maria Niklisch zijn eigen stuk omschreef tot scenario. De hoofdrollen waren in die tijd zeer populair bij het Duitse bioscooppubliek en konden geen kwaad doen, al was de inhoud nu niet je 'dat'. Het camerawerk is van Helmuth Fischer-Ashley.

Ein Leben für Do

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Gustav Ucicky. Met o.a. Hans Söhnker, Paola Loew, Charles Régnier, Heidi Becker en Paul Esser.

Wat een geluk voor een dochter, die zóveel van haar vader houdt, te ontdekken dat hij niet haar echte vader is.

Die Stärkere

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Hans Söhnker, Gertrud Kückelmann, Antje Weisgerber, Harald Juhnke en Tilly Lauenstein.

Dramatische driehoeksverhouding: een architect, wiens vrouw na een ongeluk aan beide benen verlamd is, voelt zich aangetrokken tot een vrouwelijke collega, die stukken jonger is dan hij. Aan het eind - zo hoort het toch? - komt de moraal. De over het algemeen overtuigende spelers gaan helaas ten onder in al het sentimentele pathos, zodat ze op het laatst puur belachelijk worden. Scenario van Walther von Hollander naar een roman van Christa Linden. Camerawerk van Igor Oberberg.

Das singende Hotel

1953 | Komedie, Muziek

Duitsland 1953. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Hans Söhnker, Ursula Justin, Fita Benkhoff, Paul Westermeier en Rudolf Platte.

Een als jongen verklede muzikante gaat inplaats van haar gewonde broer naar een wintersporthotel als skileraar. Prompt wordt ze verliefd op de eigenaar van het hotel. Pas na heel wat gedoe kan ze haar ware identiteit bekendmaken. Oppervlakkig doch niet onaardig blijspelletje met veel liedjes, waarin je bekende schlager-zangers van toen zoals Zacharias, Buhlan en Paul de mist in ziet gaan als acteur.

Königin der Arena

1952 | Muziek, Drama

Duitsland 1952. Muziek van Rolf Meyer. Met o.a. Maria Litto, Hans Söhnker, Grethe Weiser, Paul Kemp en Jan Hendriks.

Een danseresje moet kiezen tussen twee mannen: haar collega- danser bij het circus, en een professor in de kunstgeschiedenis, die haar zekerheid en rijkdom kan bieden. Maar haar hart is bij het circus, ze kiest dus voor een reizend, onzeker bestaan. Een ongeloofwaardige revue-film, gebaseerd op de novelle Wanda van Gerhart Hauptman.

Weiße Schatten

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hilde Krahl, Hans Söhnker, Claude Farell en Franz Muxeneder.

Een ingenieur, die de kerstdagen in alle rust in een afgelegen berghut wil doorbrengen, vindt in de sneeuw een bewusteloze vrouw. In zijn woning vertelt zij hem van de zware schuld, die op haar schouders rust. Ze besluiten, intussen een liefdespaar, de verantwoordelijkheid samen te dragen. Ondanks tal van cliché's boeiend kamertoneel van Käutner.

Geliebter Lügner

1950 | Komedie, Romantiek, Muziek

Duitsland 1950. Komedie van Hans Schweikart. Met o.a. Elfie Mayerhofer, Hans Söhnker, Erich Ponto, Gustav Knuth en Hans Leibelt.

Een jonge vrouw leert op een gekostumeerd bal een rijke ingenieur kennen, die zich tegenover haar voordoet als een arme schilder. Zij zet zich geheel in om de noodlijdende schilder te helpen. Pas enkele weken later, ontdekt zij de waarheid en wil niets meer van hem weten. Tenslotte vinden zij elkaar natuurlijk toch. Deze komedie ligt qua regie en acteerprestaties ver boven het gemiddelde van die tijd.

Der Fall Rabanser

1950 | Thriller

Duitsland 1950. Thriller van Kurt Hoffmann. Met o.a. Hans Söhnker, Carola Höhn, Inge Landgut, Paul Dahlke en Harald Paulsen.

Een productie van Rolf Meyer`s jonge productiemaatschappij Junge Film Union, die ondanks de veelbelovende naam tot ca 1965 maar weinig hielp nieuw regietalent aan de Westduitse filmbak te laten komen. Een reportage over een miljoenendiefstal wordt door de journalist Peter Rabanser (Söhnker) zo overtuigend gebracht dat de politie erg veel belang in hem gaat stellen. Scenario van Kurt Werner. Camerawerk van Walter Hirsch.

Hallo, Fräulein!

1949 | Komedie, Muziek

Duitsland 1949. Komedie van Rudolf Jugert. Met o.a. Margot Hielscher, Hans Söhnker, Peter van Eyck, Bobby Todd en Helmut Zacharias.

Een officier van de geallieerde bezettingstroepen helpt studente Maria een jazzbandje oprichten. Liedjes: 'Swing, swing, swing' en 'Hey, how do you do'. Schlagers in zoete jazz- verpakking. De Duitsers pasten zich aan. Nee, Maria krijgt de Amerikaanse officier niet. Zoveel verbroedering hoefde kennelijk ook weer niet. Scenario van Helmut Weiss naar een idee van Margot Hielscher. Camerawerk van Georg Bruckbauer.

Hallo, Fräulein

1949 | Komedie

Duitsland 1949. Komedie van Rudolf Jugert. Met o.a. Peter van Eyck, Hans Söhnker en Margot Hielscher.

Mei 1945. De jonge zangeres Maria Neubauer wordt tegelijkertijd verliefd op twee mannen: Tom, een Amerikaanse officier, en Walter, een Duitse ingenieur. Maria kan niet kiezen en besluit een jazzband op te richten, waar beide mannen in vertegenwoordigd zijn, en waarmee ze het door oorlog verwoeste land intrekt

Einmaleins der Ehe

1949 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1949. Komedie van Rudolf Jugert. Met o.a. Inge von Meyendorff, Hans Söhnker, Grethe Weiser, Viktor Staal en Gustav Knuth.

Een radio-uitzending is voor een jong stel aanleiding tot een weddenschap: zijn de drie echtparen die hier als dermate harmonieus voorgesteld worden, werkelijk zo gelukkig of doen ze maar alsof? Banale humor, typerend voor de jaren rond 1955.

Film ohne Titel

1948 | Komedie, Drama

Duitsland 1948. Komedie van Rudolf Jugert. Met o.a. Hildegard Knef, Hans Söhnker, Willy Fritsch, Irene von Meyendorff en Peter Hamel.

Een vroegere rijke kunsthandelaar uit Berlijn en een eenvoudig boerenmeisje vonden elkaar. Heeft de oorlog klassen en rangen weggevaagd? In dit geval wel. Een charmante, soms wat onevenwichtige lichte komedie naar een scenario van Jugert, Helmut Käutner en Ellen Fechner. Zonnig camerawerk van Igor Oberberg en schitterend spel van Knef als boerenmeisje Christine.

Tierarzt Dr. Vlimmen

1944 | Drama

Duitsland 1944. Drama van Boleslav Barlog. Met o.a. Hans Söhnker, Paul Wegener en Adelheid Seeck.

Eerste verfilming van Roothaerts succesroman Doctor Vlimmen over een jonge veearts diedoor zijn vrouw in de steek is gelaten. Hij moet hoofdzakelijk opboksen tegen de domheid en de achterdocht van de boeren. Een wat curieuze nazi- versie met de massieve teutonische nazi-dramareus Wegener als Van der Kalk; lang niet zo sterk als de Nederlands-Belgische versie uit 1978 van Guido Pieters.

Große Freiheit Nr. 7

1944 | Drama

Duitsland 1944. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hans Albers, Ilse Werner, Hans Söhnker, Helmut Käutner en Hilde Hildebrand.

De matrozen L[KA3]uders, Knuth en K[KA3]autner lopen met hun klipper Hamburg binnen, en proberen een oude makker over te halen weer met hen op een boot aan te monsteren, maar de `jongen` (Hans Albers natuurlijk) is betrokken in allerlei liefdesgeschiedenissen. Er zit een prachtig liedje in: `Beim erstenmal da tut`s noch Weh`, maar ook voor de rest heeft `der Otto-Otto` (zoals zijn bijnaam bij het publiek luidde) een schitterende rol. Goebbels verbood deze film echter, die oorspronkelijk 'La Paloma' zou gaan heten. Hij mocht wel in het door de nazi's bezette buitenland vertoond worden. In 1945 ging hij na enige coupures in 'première' in het vrije Duitsland. Scenario van de regisseur en Richard Nicolas. Camerawerk van Werner Krien.

Grosse Freiheit Nr. 7

1944 | Musical, Romantiek

Duitsland 1944. Musical van Helmut Käutner. Met o.a. Hans Albers, Ilse Werner en Hans Söhnker.

In een kroeg op de Reeperbahn in Hamburg brengt de zingende zeeman Hannes stemming in de tent. Hij wordt verliefd op de knappe Gisa, maakt plannen, maar het wil allemaal niet zo lukken.

Der Engel mit dem Saitenspiel

1944 | Komedie

Duitsland 1944. Komedie van Heinz Rühmann. Met o.a. Hertha Feiler, Hans Söhnker, Hans Nielsen, Susanne von Almassy en Otto Graf.

Dankzij een houten 'engel met harp' vinden gelieven elkaar na twee jaar terug. De vierde door Heinz Rühmann geregisseerde film; vol sfeer en met uitstekende dialogen. Curt J. Braun en Helmut Weiss schreven het scenario naar een toneelstuk van Alois J. Lippl. Camerawerk van Ewald Daub.

Nacht ohne Abschied

1943 | Drama

Duitsland 1943. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Karl Ludwig Diehl, Anna Dammann, Hans Söhnker en Otto Gebühr.

De vrouw van overste Gösta Knudson kan haar romance met ritmeester Gunnar Nyborg maar niet vergeten. Ondanks de entourage van militairen, voor wie 'plichtsgevoel' en 'eer' alles is, blijft de film een 'keukenmeidenromannetje' zoals men dat pleegt te noemen.

Liebespremiere

1943 | Muziek

Duitsland 1943. Muziek van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Hans Söhnker, Kirsten Heiberg, Rolf Weih, Fritz Odemar en Margot Hielscher.

Een mannenhaatster, die van kinderen houdt, trouwt om in verwachting te raken. Ze is van plan te scheiden zodra ze moeder is. 't Is dat Heiberg een paar liedjes van Grothe zingt, anders was de film beslist niet de moeite waard om uit te zitten. Voor de intrige heeft men leentjebuur gespeeld bij de operette Axel an der Himmelstür van Benatzky.

Ein Mann mit Grundsätzen?

1943 | Muziek, Komedie, Drama

Duitsland/Duitsland 1943. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Elfie Mayerhofer, Lola Müthel, Ursula Herking, Ernst Waldow en Fritz Odemar.

Omdat ze weet dat dr. Hans Winhold uit principe niets van gestudeerde vrouwen wil weten, geeft zijn collega, de chemicus Christl Weiden, zich voor danseres uit. Hij vergeet tenslotte zijn vooroordelen en Christl wordt zijn vrouw. Na een aardig begin verzandt de zaak spoedig. De muziek van Jary is een pleister op de wonde. Scenario van Maria von der Osten-Sacken. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Meine Frau Teresa

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Elfie Mayerhofer, Hans Söhnker, Mady Rahl, Wilhelm Bendow en Rolf Weih.

Een auteur schokt zijn echtgenote door in een roman zijn eigen huwelijk te beschrijven. Op een aantal breedsprakige gedeelten na, is dit blijspel vlot en elegant geregisseerd.

Der Strom

1942 | Drama

Duitsland 1942. Drama van Günther Rittau. Met o.a. Hans Söhnker, Friedrich Kayssler, Lotte Koch, Charlotte Daudert en Paul Henckels.

Wanneer de dijken het begeven vormt de rivier een levensgevaarlijke bedreiging. Pas na jaren wordt het gevaar voorgoed afgewend dank zij een ingenieur, die naar zijn geboortestreek is teruggekeerd. Na een schitterend gefilmd begin krijgt de melodramatiek te veel de overhand. Desalniettemin is Rittau`s derde film (hij was voordien een kleine twintig jaar cameraman o.a. bij Fritz Lang), naar het gelijknamige drama van Max Halbe, volop de aandacht waard.

Auf Wiedersehen, Franziska

1941 | Drama

Duitsland 1941. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Marianne Hoppe, Hans Söhnker, Fritz Odemar, Rudolf Fernau en Hermann Speelmans.

Een journaalfilmer is zo vaak op pad dat hij vrouw Franziska (fijne rol van Hoppe) en kinderen steeds verwaarloost. Als hij het eindelijk kalm-aan kan doen, breekt de oorlog uit en moet hij naar `t front. Pas dan (let op de propaganda!) kan vrouwlief zich met het afscheid verzoenen. In 1957 werd een nieuwe versie AUF WIEDERSEHEN FRANZISKA gemaakt.

Frau nach Mass

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Helmut Käutner. Met o.a. Leny Marenbach, Hans Söhnker, Fritz Odemar, Hilde Hildebrand en Wilhelm Bendow.

Een toneelregisseur wil geen vrouw met artistieke aspiraties. Helmut Käutners tweede film, een komedie waarin van zijn meesterschap nog weinig te bespeuren valt.

Blutbrüderschaft

1940 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1940. Drama van Philipp Lothar Mayring. Met o.a. Hans Söhnker, Ernst von Klipstein, Anneliese Uhlig, Rudolf Platte en Paul Westermeier.

Twee bevriende officieren (S[KA3]ohnker en Klipstein) in WO I ervaren de wapenstilstand in november 1918 en het Verdrag van Versailles als een vernedering. Terwijl de een geen doel meer heeft in zijn leven en eraan onderdoor dreigt te gaan, sluit de ander zich aan bij de nazi`s. Beide mannen zijn op dezelfde vrouw (Uhlig) verliefd. Dit veroorzaakt rivaliteit tussen de voormalige kameraden. Vlak nadat Hitler de macht heeft overgenomen, komt de verzoening tot stand. De film eindigt met een sc[KA2]ene waarin de twee vrienden vrolijk de oorlog tegen Polen (1939) in marcheren. Een kwalijke propagandafilm, die nog steeds niet in Duitsland vertoond mag worden. Toch wordt er overtuigend ingespeeld en de vlotte handeling maakt hem boeiend.

Nanette

1939 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1939. Komedie van Erich Engel en Erich Engels. Met o.a. Jenny Jugo, Hans Söhnker, Albrecht Schoenhals, Hans Schwarz jr. en Siegfried Breuer.

De succesvolle schrijver Alexander (S[KA3]ohnker) doet zich voor als arme dichter om succes te hebben bij Nanette (Jugo) op wie hij ontzettend verliefd is. Wanneer Nanette erachter komt, is ze diep teleurgesteld. Het lukt Alexander door middel van een trucje echter toch om haar van zijn liefde te overtuigen. Een aardige komedie met veel leuke vondsten, door regisseur Engel geënsceneerd. Jugo, zijn oude vertrouwde hoofdrolspeelster, is weer geweldig. Helaas is Söhnker geen gelijkwaardige partner. Hij speelt, zoals altijd, alleen zichzelf, de onverschrokken minnaar. Ook Schoenhals als zijn rivaal is in het gunstigste geval een middelmatige acteur. Desondanks een tamelijk goede komedie. Scenario van Jochen Huth. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Männer müssen so sein

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Hertha Feiler, Hans Söhnker, Hans Olden en Paul Hörbiger.

Door toedoen van haar afgewezen minnaar wordt een danseres in een circus aangevallen door de tijgers waarmee ze optreedt. Haar carrière is kapot, maar gelukkig komt de dompteur op wie ze eens op slag verliefd raakte weer in haar leven. Rabenalt voelt zich in de circuswereld goed thuis.

Irrtum des Herzens

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Bernd Hoffmann en Bernd Hofmann. Met o.a. Paul Hartmann, Käthe Dorsch, Hans Söhnker, Grethe Weiser en Walter Janssen.

Een arts redt het leven van de man, die het hart veroverd heeft van de vrouw die hij zelf liefheeft. Effectief geregisseerd, heel mooi door Georg Bruckbauer gefotografeerd en met goede rollen van Hartmann en Marenbach. Het scenario is van Alexander Lix en regisseur Hofmann.

Gold in New Frisco

1939 | Avonturenfilm

Duitsland 1939. Avonturenfilm van Met o.a. Hans Söhnker, Annie Markart, Josef Eichheim en Alexander Golling.

Frank Nortons vader is ooit door de bankier Pepper opgelicht. Uit wraak verkoopt Frank de bankier een stuk land dat een rijke goudader zou bevatten, maar dat in werkelijkheid waardeloos is. Deze amusante Western-parodie werd vlot geregisseerd door Verhoeven.

Brand im Ozean

1939 | Avonturenfilm

Duitsland 1939. Avonturenfilm van Günther Rittau. Met o.a. Hans Söhnker, René Deltgen, Winnie Markus en Michael Bohnen.

De vriendschap tussen twee mannen die naar olie boren, komt in gevaar door de invloed van de dochter van hun baas. Aardige avonturenfilm met spectaculaire scènes.

Es leuchten die Sterne

1938 | Musical

Duitsland 1938. Musical van Hans H. Zerlett. Met o.a. Ernst Fritz Fürbringer, Vera Bergman, Carla Rust, La Jana en Fridtjof Mjoen.

Een film voor La Jana-fans want deze actrice spant de kroon in enkele schitterend uitgevoerde nummers. Het verhaal van het secretaresje dat filmster wil worden is omspoeld door schlagers als 'Das ist Berlin, Berlin', 'Es leuchten die Sterne' en 'Du muszt die Wahrheit recht verstehen'. Meer dan vijftig persoonlijkheden uit de film- en sportwereld hebben korte bijrolletjes of een gastoptreden.

Der Tag nach der Scheidung

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Met o.a. Luise Ullrich, Johannes Riemann, Hans Söhnker, Hilde Hildebrand en Käte Haack.

Georg (Riemann) merkt dat hij nog steeds houdt van zijn vrouw Bettina (Ullrich), nadat hij van haar is gescheiden. Zijn herwonnen vrijheid doet hem niets en zijn vriendin Susi (Hildebrand) werkt hem op de zenuwen. Maar Bettina laat hem een poosje lijden, voordat ze weer naar hem toe gaat. Niets staat een tweede huwelijk meer in de weg. Een amusante huwelijkskomedie. Het is te zien dat deze film het werk is van een groot vakman, Verhoeven. De film is vandaag de dag nog steeds het aanzien waard.

Asszony A Válaszúton

1938 | Drama

Duitsland/Hongarije 1938. Drama van Josef von Báky. Met o.a. Magda Scheider, Karin Hardt, Hans Söhnker, Ewald Balser en Ernst Waldow.

Heerlijk melodrama over jonge ambitieuze arts Schneider, wier huwelijk met kunstschilder Söhnker op de klippen dreigt te lopen. Haar echtgenoot voelt meer voor haar zuster Hardt, een vrolijke modetekenares, terwijl zij zich op haar werk stort en 'troost' zoekt bij een professor. Uit een tijdperk dat doktersfilms heel erg populair waren. Nu enigszins gedateerd, maar houdt nog steeds de aandacht vast. Overtuigend gespeeld. Zeker geen hoge filmkunst, maar reine soap is ook een kunst! Het script werd verzorgd door Thea von Herbou, die o.a. de scenario's voor klassiekers als DAS TESTAMENT DES DR. MABUSE en M schreef en voor deze film het boek van Alice Lyttkens Ich komme nicht zum Abendessen bewerkte. Stefan Eiben stond achter de camera.

Truxa

1937 | Musical

Duitsland 1937. Musical van Hans H. Zerlett. Met o.a. < La Jana, Hannes Stelzer, Mady Rahl, Rudolf Klein-Rogge en Hans Söhnker.

Een illusionist en een koorddanser houden beiden van danseresje Yester, waarna de een de ander uit de weg probeert te ruimen wat tot zijn eigen dood voert. La Jana kan niet dansen maar is het aanzien meer dan waard.

Musik für Dich

1937 | Komedie

Oostenrijk 1937. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Magda Schneider, Fritz Imhoff, Hans Söhnker, Paul Kemp en Karl Skraup.

Een pleegkind wordt voor de zoon van een Amerikaanse miljonair gehouden. De film komt eigenlijk pas in de tweede helft een beetje op gang, maar er zijn aardige dialogen, vlotte liedjes van Robert Stolz en een heel leuke rol van Paul Kemp. Het scenario is van Hans Gustl Kernmayr en Georg Zoch. Het camerawerk is van Werner Brandes.

Die Fledermaus

1937 | Muziek

Duitsland 1937. Muziek van Met o.a. Lída Baarová, Hans Söhnker en Friedl Czepa.

Verfilming van Johann Strauss' beroemde operette met een beschermelingetje van Goebbels in een hoofdrol: Baarova.

Der Unwiderstehliche

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Anny Ondra, Hans Söhnker, Trude Hesterberg, Wilhelm Bendow en Mady Rahl.

André Vallier brengt het al gauw van portier tot leidende functionaris omdat de cheffin van het modehuis een oogje op hem heeft. Hij geeft echter de voorkeur aan een mannequin, die overigens de eigenaresse van een schoenfabriek blijkt te zijn. Een vrolijke Ondra-film met pittige muziek van Franz Doelle.

Der Mustergatte

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Heinz Rühmann, Leny Marenbach, Hans Söhnker, Heli Finkenzeller en Werner Fuetterer.

Succesvolle Londense bankier probeert zijn huwelijk te redden door op advies van een vriend een affaire met een andere vrouw te beginnen.

Wo die Lerche singt

1936 | Komedie, Muziek

Hongarije/Duitsland/Zwitserland 1936. Komedie van Carl Lamac. Met o.a. Marta Eggerth, Hans Söhnker, Lucie Englisch, Rudolf Carl en Fritz Imhoff.

Freule Margit (Eggerth) en haar vader (Neugebauer) hebben grote zorgen. Hun kleine Hongaarse landgoed is met zware schulden bezwaard. Dan besluit Margit een auto-Csarda, ofwel een wegrestaurant, te beginnen. De jonge Hans (Söhnker), zoon van een rijke moeder, die eindelijk op eigen benen wil staan, probeert Margit over te halen hem een vergunning te geven voor de bouw van een benzinepomp. Ze worden verliefd op elkaar. Ieder denkt dat de ander arm is. Wanneer de waarheid uitkomt, komt het eerst tot een ruzie maar uiteindelijk komt alles goed. De film werd gemaakt naar de gelijknamige operette van Franz Lehár. De mooie zangstem van Marta Eggerth en het komische duo Englisch-Carl doen dramaturgische zwakheden vergeten.

Und du, mein Schatz fährst mit

1936 | Musical

Duitsland 1936. Musical van Georg Jacoby. Met o.a. Marika Rökk, Hans Söhnker, Alfred Abel, Oskar Sima en Paul Hoffmann.

Rökk leert op weg naar New York een aardige man kennen, waarna zij het theater in de steek laat.

Herbstmanöver

1936 | Komedie

Duitsland 1936. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Susi Lanner, Ida Wüst, Hans Söhnker, Leo Slezak en Ernst Dumcke.

De dochter en de zoon van twee buren die elkaar voortdurend om kleinigheden in de haren zitten, bewerkstelligen de verzoening en verloven zich. Een film met weinig handeling, maar met vele komische situaties. De zangfragmenten zijn wat uitgesponnen maar daar zit dan wel de bijna tot volkslied geworden compositie van Robert Stolz, 'Auf der Heide blühn die letzten Rosen', gezongen door Leo Slezak, bij!

Flitterwochen

1936 | Komedie

Duitsland 1936. Komedie van Karl Lamac. Met o.a. Anny Ondra, Hans Söhnker, Carsta Löck en Rudolf Platte.

Omdat hij de raad heeft gekregen meteen te laten merken wie de baas in huis is en men haar heeft bezworen zich niet te laten commanderen valt de nauwelijks begonnen huwelijksreis in duigen. Een vrolijke film met een grappige Anny Ondra en een goede rol van Söhnker.

Arzt aus Leidenschaft

1936 | Misdaad, Drama

Duitsland 1936. Misdaad van Hans H. Zerlett. Met o.a. Albrecht Schoenhals, Carl Dannemann, Franz Weber, Karin Hardt en Otto Wernicke.

Dr. Felgontreu (gespeeld door Schoenhals die zelf een praktijk als arts heeft) zoekt naar een bestrijdingsmiddel tegen bloedvergiftiging. Een jonge vrouw (Hardt) komt in de kliniek terecht na een auto-ongeluk, en arts en patient worden verliefd. Als dan de neef (Dannemann) van Schoenhals doodziek uit Amerika terugkeert, en kort daarop sterft wordt Schoenhals ervan verdacht zijn neef vermoord te hebben. Ziekenhuisfilm met criminele inslag. Scenario van Hans H. Zerlett. Camerawerk van Georg Krause.

Sie und die Drei

1935 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1935. Misdaad van Viktor Janson. Met o.a. Charlotte Susa, Hans Söhnker, Hilde Krüger, Harald Paulsen en Kurt Vespermann.

Misdaadkomedie over bedrijfsspionage. Vier hotelbedienden (Kr[KA3]uger, S[KA3]ohnker, Paulsen und Vespermann) weten een grootindustrieel (Waldau) en zijn dochter (Susa) uit handen te houden van een stel boeven (Steinbeck en Meyerinck). Krüger krijgt Söhnker en dat is dat. Een flauwe, nietszeggende film, niet leuk en niet spannend. Het is dan ook onbegrijpelijk dat de Duitse tv hem enige jaren geleden uit het archief heeft gehaald en vertoond. Ook bekend als EINE NACHT IM PALAST-HOTEL.

Eva

1935 | Muziek

Oostenrijk 1935. Muziek van Johannes Riemann. Met o.a. Magda Schneider, Mimi Shorp, Adele Sandrock, Hans Söhnker en Heinz Rühmann.

Een porseleinfabrikant trouwt met één van zijn arbeidsters. Aardige filmversie van de minder bekende operette van Franz Lehár, vooral dankzij het humoristische element waarvoor Adele Sandrock, Heinz Rühmann en Hans Moser verantwoordelijk zijn. Scenario van Ernst Marischka en camerawerk van Eduard Hoesch.

Der Junge Graf

1935 | Komedie

Duitsland 1935. Komedie van Karl Lamac. Met o.a. Anny Ondra, Hans Söhnker, Hans Junkermann, Paul Heidemann en Fritz Odemar.

Graaf Priessnitz is door zijn familie verstoten omdat hij er met een circusartieste vandoor is gegaan. Zijn dochter probeert haar grootvader en vader te verzoenen. Een volledig rond Anny Ondra opgebouwde klucht.

Jede Frau hat ein Geheimnis

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Max Obal. Met o.a. Karin Hardt, Hans Söhnker en Hans Thimig.

Annemie Kolpe reist op een gevonden kaartje naar Baden-Baden waar ze wordt opgewacht door dr. Bürger die haar voor het meisje houdt met wie hij geacht wordt te trouwen. Het verhaal is oppervlakkig maar er wordt wel aardig gespeeld.

Ich sing' mich in Dein Herz hinein

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Fritz Kampers. Met o.a. Hans Söhnker, Lien Deyers, Adele Sandrock, Harald Paulsen en Max Gülstorff.

Een slecht gemaakte komedie over een jongeman (S[KA3]ohnker), die onder de naam van zijn vriend (Paulsen) de dochter van een grootgrondbezitter (Gülstorff) het hof maakt. Tussen de bedrijven door ontmaskert hij een roversbende, die het op de familiejuwelen heeft voorzien. Als beloning krijgt hij natuurlijk zijn geliefde. Deze film is uitsluitend het aanzien waard vanwege Adele Sandrock, die, zoals altijd, verrukkelijk is. Voor de rest is het beter dit werkje maar over te slaan. Ook bekend als DIE KLEINE UNBEKANNTE.

Die Grosse Chance

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Viktor Janson. Met o.a. Hans Söhnker, Camilla Horn en Hansi Niese.

Een arme, geniale uitvinder krijgt na veel strubbelingen toestemming met de dochter van de directeur van een groot concern te trouwen, terwijl hem tevens een compagnonschap wordt aangeboden. In deze verfilming van het gelijknamige blijspel, die in de toneelsfeer blijft hangen, speelt Söhnker dezelfde rol als op de planken.

Die Csárdásfürstin

1934 | Muziek

Duitsland 1934. Muziek van Georg Jacoby. Met o.a. Marta Eggerth, Hans Söhnker, Paul Kemp, Paul Hörbiger en Inge List.

Prins Edwin staat in vuur en vlam voor de zangeres Sylva Varescu, de 'koningin van de Csárdás', maar... er zijn nu eenmaal rangen en standen! Na een verfilming in de 'zwijgende' periode was dit de eerste filmversie met geluid van Kálmáns operette. Eggerth in de titelrol was in die dagen een voor de hand liggende keuze.

Schwarzwaldmädel

1933 | Muziek

Duitsland 1933. Muziek van Georg Zoch. Met o.a. Maria Berling, Hans Söhnker, Walter Janssen, Olga Limburg en Lotte Lorring.

Folklore komt volop aan z'n trekken in het verhaal over een student die verliefd is op de pleegdochter van een kapelmeester.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Hans Söhnker op televisie komt.

Reageer