Alla Demidova: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Otets Sergii

1978 | Drama

USSR 1978. Drama van Igor Talankin. Met o.a. Sergey Bondarchuk, Alla Demidova, Valentina Titova, Vladislav Strzhelchik en Nikolai Gritsenko.

Een verfilming van Tolstois postuum verschenen gelijknamige verhaal. Als een rijk officier verneemt dat zijn verloofde vroeger de minnares van Tsaar Nikolaas I is geweest, geeft hij zijn comfortabele bestaan op en wordt monnik. Het monnikenbestaan blijkt ook niet gevrijwaard van menselijke zwakheden en uiteindelijk keert hij terug naar het `zondige bestaan`. Deze prestige-produktie werd gemaakt ter gelegenheid van Tolstois 150e geboortedag. Sterregisseur/acteur Bondartsjoek (OORLOG EN VREDE) speelt de hoofdrol in dit zeer middelmatige produkt, dat Tolstoi geen eer aandoet. Eerder verfilmd in 1918.

Legenda o Tile

1977 | Avonturenfilm, Historische film

USSR 1977. Avonturenfilm van Alexander Alov en Vladimir Naumov. Met o.a. Lembit Ulfsak, Natalia Belokhvostikova, Evgeni Leonov, Mikhail Ulianov en Alla Demidova.

In deze uit twee delen bestaande film worden de avonturen van Tijl Uilenspiegel gevolgd. Het verhaal speelt zich af in de zestiende eeuw en is een filosofisch en episch werk over de strijd om vrijheid, de ware geschiedenis van het leven en de onsterfelijke geest van het volk in die tijd. De film vermengt legende en folklore met historische waarheden. Amerikaanse titel: THE LEGEND OF TILL.

Alenkii tsvetochek

1977 | Familiefilm, Fantasy

USSR 1977. Familiefilm van Irina Povolotskaya. Met o.a. Marina Ilicheva, Lev Durov, Alla Demidova, Aleksei Chernov en Aleksandr Abdulov.

Een koopman heeft drie dochters. Als hij op reis gaat belooft hij van ieder een wens te vervullen. De oudste wil een spiegel, de middelste een diadeem en de jongste een purperrode bloem, waarvan zij gedroomd had. Dit verzoek lijkt bijna onmogelijk te zijn.

Alenki zwetotschek

1977 | Fantasy, Drama

Rusland 1977. Fantasy van Irina Povolozkaja. Met o.a. Alla Demidova, Lew Durow, Marina Iljitschowa, Lew Durov en Lev Durov.

Een koopman heeft drie dochters. Als hij op reis gaat belooft hij van ieder een wens te vervullen. De oudste wil een spiegel, de middelste een diadeem en de jongste een purperrode bloem, waarvan zij gedroomd had. Dit verzoek lijkt bijna onmogelijk te zijn.

De spiegel

1974 | Drama

USSR 1974. Drama van Andrej Tarkovski. Met o.a. Margarita Terechova, Ignat Daniltsev, Nikolay Grinko, Alla Demidova en Anatoli Solonitsin.

Regisseur Tarkovski vond amusement in films vernederend voor zowel toeschouwer als filmmaker. Deze film valt, ook binnen zijn oeuvre, niet makkelijk te scharen onder het kopje amusement. De filmmaker blikt terug op zijn jeugd in de jaren dertig, de oorlogsjaren en de jaren zestig, zeventig. Hij springt lenig tussen tijdlijnen en legt alles vast in wonderschoon gefilmde, trage, sequenties. Destijds liepen veel toeschouwers de zaal uit tijdens vertoning van de niet erg toegankelijke film, maar wie bleef zitten werd getrakteerd op een fraai poëtisch werk. Een favoriet van Michael Haneke, hij bekeek de film meer dan 25 keer.

Ti i ja

1972 | Drama

USSR 1972. Drama van Larisa Sjepitko. Met o.a. Leonid Djatsjkov, Yoeri Vizbor, Alla Demidova en Natalja Bondartsjoek.

In een wanhopige poging zijn identiteit te vinden, ontvlucht een jongeman zijn gezin in Moskou en gaat naar een afgelegen Siberisch dorp. Na een kortondige relatie keert hij uiteindelijk in gemoedsrust naar Moskou terug. Evenals in haar vorige film stelt Sjepitko het thema individu versus maatschappij centraal. De film is met name opmerkelijk vanwege de verklarende benadering in plaats van het gebruikelijke beschrijvende realisme. Desalniettemin enigzins teleurstellend in vergelijking met haar vorige films.

Ty I ya

1971 | Drama, Experimenteel

USSR 1971. Drama van Larisa Shepitko. Met o.a. Alla Demidova en Yuri Vizbor.

In een wanhopige poging zijn identiteit te vinden, ontvlucht een jongeman zijn gezin in Moskou en gaat naar een afgelegen Siberisch dorp. Na een kortondige relatie keert hij uiteindelijk in gemoedsrust naar Moskou terug. Evenals in haar vorige film stelt Sjepitko het thema individu versus maatschappij centraal. De film is met name opmerkelijk vanwege de verklarende benadering in plaats van het gebruikelijke beschrijvende realisme. Desalniettemin enigzins teleurstellend in vergelijking met haar vorige films.