Jasperine de Jong: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Saint Amour

2000 | Drama

Nederland 2000. Drama van Eric Oosthoek. Met o.a. Antonie Kamerling, Kees Coolen, Anna Rottier, Jasperina de Jong en Pieter van der Sman.

In de reeks Nederlandse Telefilms wordt vanavond Saint Amour door de IKON uitgezonden. In een raamvertelling zien we Coolen als oudere ex-priester die door de ontmoeting met zijn vroegere collega (Damen) beelden van de kloostertijd terugkrijgt. Het is 1969. De zevenentwintigjarige Pater Louis (nu gespeeld door Kamerling) leeft in een klooster en zijn priesterschap is voor hem een roeping. Maar waarom mag hij geen intieme verhouding met een ander mens onderhouden? Door een reeks van gebeurtenissen komt Louis in opstand tegen de Katholieke Kerk. Het Stimuleringsfonds wees financiële steun aan het script van Saint Amour af omdat het 'statisch' en 'weinig dramatisch' was. Desondanks is het verfilmd, en aardig bevredigend ook. (IdH/VPRO Gids)

Jan Rap en z'n maat

1989 | Drama

Nederland 1989. Drama van Ine Schenkkan. Met o.a. Jasperine de Jong, Heidi Arts, Paul de Leeuw, John Leddy en Dora van der Groen.

Lang verwachte maar lang niet altijd even geslaagde verfilming van de gelijknamige roman van Yvonne Keuls over een opvanghuis voor adolescenten waar de hulpverleners geconfronteerd worden met gevallen van verkrachting, incest, diefstal, verslaving en ongewenste zwangerschap. Ondanks ruzies en uit de hand lopende situaties ontstaat onder de bewoners een vorm van solidariteit en lotsverbondenheid. Schenkkan faalt in haar pogingen luim en ernst met elkaar te verzoenen. Positief zijn het hoge tempo, de overtuigende vertolkingen en de geestdrift van de jonge cast: Arens steelt de show als introvert punkertje dat lief en leed deelt met een konijn.

Vroeger is dood

1986 | Drama

Nederland 1986. Drama van Ine Schenkkan. Met o.a. Jasperina de Jong, Elisabeth Hooymans, Max Croiset, Huib Rooymans en Dolf de Vries.

Een schrijfster probeert het verlies van haar ouders te verwerken door de meest emotionele gebeurtenissen te ordenen en in boekvorm te gieten. Hierdoor ontstaat een constructie met monologues int[KA1]erieurs, die de snelheid uit de film halen. Niettemin een geslaagd debuut van zowel Schenkkan als De Jong (een Gouden Kalf op de Nederlandse Filmdagen).