Richard Carter

Acteur, Producer

Richard Carter is acteur en producer.
Er zijn 7 films gevonden.

Our Lips Are Sealed

2000 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2000. Komedie van Craig Shapiro. Met o.a. Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen, Jim Mekimen, Tamara Clatterbuck en Robert Miano.

Ashley Parker (Ashley Olsen) en Mary-Kate Parker (Mary-Kate Olsen) zijn getuige van de roof van een edelsteen uit een museum. Dankzij hun aanwijzingen verdwijnt een van de daders achter de tralies, maar het brein achter de misdaad (Miano) heeft het nu uit wraak op hen voorzien. In het kader van het Amerikaanse beschermingsprogramma voor getuigen krijgen zij een nieuwe naam en heten ze voortaan Abby en Maddy Turtleby - dat geldt tevens voor hun ouders (Meskimen en Clatterbuck). Doch de schurken weten hen op te sporen en ze worden ijlings afgevoerd naar Australi[KA3]e, waar alles op Amerika lijkt en ze wederom een nieuwe identiteit krijgen: ze heten voortaan Andrea en Karla Frauenfelder. Down-under moeten ze zich op de high school opnieuw bewijzen en dat gaat niet zomaar. Bovendien loert het gevaar om de hoek dat de boeven hun spoor toch nog vinden. Naarmate de Olsen-tweeling ouder wordt veranderen de verhalen, maar dat is geen bezwaar. Jonge dweepsters groeien met hen op totdat ze jonge volwassenen zijn. De Olsen zusjes zijn geen grote actrices, maar zijn niet bang om voor de camera te staan. Zij houden hun leeftijdsgenootjes bezig met dingen die zij belangrijk vinden, zoals de lekkere stukken Pete (Clark) en Avery (Swalwell), surfen, zeilen, naar parties gaan, enz. enz... Er zijn heel veel clichés die variëren van geleende plotjes uit de kassuccessen zoals HOME ALONE of verwijzingen naar dweepfilms zoals TITANIC of lachsuccessen zoals AUSTIN POWERS. Soms is het best grappig, waardoor de jonge doelgroep heel tevreden is met het gebodene, maar het totaal blijft zo luchtig als een suikerspin. Het onbenullige scenario is van regisseur-van-dienst Shapiro en de speciaal ingehuurde Elizabeth Kruger. De cameraman is David Lewis. De opbrengst kwam natuurlijk terecht in het fonds ter instandhouding van de tweeling. Kwam direct uit op video en is even belangrijk voor de doelgroep als bijvoorbeeld de Enid Blyton verhalen. Werktitel BLABBERMOUTH.

Bootmen

2000 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten/Australië 2000. Drama van Dein Perry. Met o.a. Adam Garcia, Sophie Lee, Sam Worthington, William Zappa en Richard Carter.

Het sterk geromantiseerde verhaal over de ontstaansgeschiedenis van de succesvolle Australische tapdansgroep [KL]Tap Dogs[KLE], die zich onderscheidde door in werkkleding met zware hoge schoenen (voorzien van een ijzertje) hun nummers te brengen onder begeleiding van rockmuziek met een Fred Astaire-achtige soepelheid. Tevens het regiedebuut van Perry, het brein achter de [KL]Tap Dogs[KLE], en in feite choreograaf. Om het geheel in verhaalvorm te gieten deed men een beroep op Steve Worland die de inbreng van Hilary Linstead en regisseur Perry verwerkte tot een klassiek scenario dat net even te veel herinneringen oproept aan FULL MONTY en BILLY ELLIOT. New Castle in Australi[KA3]e leeft van de hoogoven- en de havenactiviteiten. De tijden zijn aan het veranderen en een economische malaise sluipt ongemerkt naar binnen. Staalarbeider Sean Okden (Garcia) leert tapdansen om in de nabijheid van de meisjes te zijn. Zijn bierzuipende en nietsnuttende vader Gary (Carter) vindt hem maar een mietje en heeft veel meer respect voor Seans broer Mitch (Worthington), die een truck met oplegger wil bezitten en een eigen transportbedrijf wil oprichten. Helaas gaat dit niet zo vlot en Mitch steelt auto`s die hij sloopt waardoor hij geld opstrijkt aan de verkochte onderdelen. Daardoor krijgt hij mot met een bende die hetzelfde doet. Ondertussen ziet Anthony Ford (Perry) Sean dansen en meent dat hij talent heeft en biedt hem een contract voor drie maanden in Sydney, dat echter verkeerd afloopt: Sean geeft een mededanser een stoot voor zijn raap en ligt er gelijk uit. Om [KA3]uberhaupt in Sydney te kunnen dansen heeft Sean de zak genomen en leuke Linda (Lee) laten zitten, die een eigen, goedlopende kapsalon bedrijft. Mitch is in haar bed beland als Sean terugkomt. Ondertussen zijn er arbeiders bij de hoogovens ontslagen en Sean vat het plan op om een tapdansgroep op te richten en met het geld dat zij verdienen met voorstellingen, ontslagen kameraden te steunen. Tijd om het goed te maken met Linda en de kans voor Mitch om iets anders te doen, want zijn concurrentie is moordend... De rest is dan geschiedenis. Hoewel de film amusant is, enthousiast gespeeld, de nodige vaart heeft en een feelgoodfilm is, die een redelijke indruk achterlaat, hield het bioscooppubliek het voor gezien: in Australi[KA3]e scoorde de film nog netjes met 1,6 miljoen dollar (niet super, maar niet slecht), maar in de rest van de wereld was het wenen met de pet op: 31.000 dollar in Amerika, in Spanje zevenduizend dollar, enz. Het camerawerk is van Steve Mason. Atlab color, Dolby Digital.

Twisted: Borrowing Bazza

1996 | Thriller, Komedie

Australië 1996. Thriller van David Caesar. Met o.a. Bruce Spence, Barry Crocker, Richard Carter, Justin Case en Mark Connolly.

Colin Condon (Spence), een kunstschilder die ooit als beloftevol bestempeld werd, zit zonder inspiratie en dus ook zonder succes. Hij schilderde zojuist het portret van een populaire politicus, dat hij wil insturen voor een belangrijke wedstrijd die hem op slag terug bekend kan maken. In een vlaag van verbittering zet hij het mes in zijn eentonige landschappen. Per ongeluk vernietigt hij ook het portret. Nu moet hij het schilderij binnen de drie dagen opnieuw maken, maar er is een probleem: zijn model is onverwacht overleden en hij maakt nooit schetsen of foto's. Radeloos bedenkt hij eensklaps dat er maar een oplossing is voor zijn probleem. Leuke, maar weinig overtuigende, komische thriller die gul knipoogjes uitdeelt naar bekende films in het genre. Spence is chaotisch genoeg om de kijker het geheel te doen slikken, maar nadenken mag je niet over het scenario van Duncan Ball, want dan vallen alle onlogische wendingen te erg op. James Bartle stond achter de camera. Zoals steeds is Bryan Brown de gastheer.

Blue Murder

1995 | Misdaad, Mysterie

Australië 1995. Misdaad van Michael Jenkins. Met o.a. Richard Roxburgh, Tony Martin, Steve Bastoni, Gary Day en Steve Jacobs.

Na een mislukte roofoverval wordt de op borgtocht vrijgelaten Ned (Martin) terug opgepakt. Hij wordt murw geslagen door inspecteur Rogerson (Roxburgh) die hem voor de keuze zet: met hem samenwerken of voor lange tijd achter de tralies. Dan blijkt dat de zo gerespecteerde Rogerson in werkelijkheid een drugnet leidt en het is daar dat Ned hem moet helpen. Samen bereiken ze de top, ongenaakbaar, tot een onkreukbare detective, Drury (Bastoni), lucht van hen krijgt. De twintig jaar durende heerschappij van een politieman over een uitgebreid drugnet in Australië deed destijds heel wat stof opwaaien. De film is haast documentair opgebouwd rond het gevecht in de schaduw tussen Rogerson en Drury. Ian David baseerde zijn scenario op de boeken Line Of Fire-The Biography Of Michael Drury van Darren Goodsir en Neddy van Arthur Stanley Smith en Tom Noble. Martin McGrath blikte het in. Wordt uitgezonden in twee of vier delen.

Bullet Down Under

1993 | Misdaad, Actiefilm

Australië 1993. Misdaad van Met o.a. Christopher Atkins, Mark 'Jacko' Jackson, Richard Carter, Virginia Hey en Alfred Bell.

Amerikaanse cop Bullet (Atkins) uit L.A. begint opnieuw Down Under nadat hij bij een actie in de USA een meisje per ongeluk had doodgeschoten. Zijn vinger om de trekker leggen doet hij liever niet meer, maar de Australische politie, waar hij nu werkt, maakt hem de collega van de bloeddorstige Jack Moran (Jackson) die bij een auto-achtervolging zijn partner aan schietende gangsters verloor. Bullet wordt op die manier in een meedogenloze, onwettige wraakactie meegetrokken. Hij redt op het allerlaatste moment zijn nieuwe partner uit een benarde positie door de trekker van zijn dienstwapen over te halen. Liefhebbers van geweld kunnen aan deze film hun hart op halen, als ze maar niet gaan nadenken over de bedenkelijke moraal. Spel en regie zijn van het niveau wat men bij dergelijke primitieve prenten verwachten mag. Het scenario is van Karl Schiffman en het camerawerk is van Martin McGrath.

Kotch

1971 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1971. Komedie van Jack Lemmon. Met o.a. Walter Matthau, Deborah Winters, Felicia Farr en Charles Aidman.

De oude excentrieke Kotch (Matthau), weduwnaar, woont in bij zijn zoon en schoondochter. Deze laatste vindt echter dat hij een slechte invloed heeft op haar zoontje. Ze neemt een babysit en laat zich ontvallen dat Kotch in een bejaardentehuis hoort. Kotch voelt zich vernederd en gaat in de tegenaanval. Een ontroerende kijk op de oude dag van een man die nergens meer thuis lijkt te horen. Soms amusant, dan weer sentimenteel. Het resultaat van de vrienschap tussen Lemmon en Matthau. Na hun langdurige samenwerking wist Lemmon precies waartoe Matthau in staat was, en hij slaagt erin om de knorrige acteur in zijn regiedebuut tot een topprestatie te brengen, waarbij de andere acteurs in de schaduw blijven. Knap scenario van John Paxton, die zijn inspiratie haalde uit een roman van Katherine Topkins. In beeld gebracht door Richard H. Kline.

Tony Runs Wild

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Thomas Buckingham. Met o.a. Tom Mix, Jacqueline Logan, Lawford Davidson, Duke Lee en Vivian Oakland.

Een ode aan Mix'paard Tony. Het dier, dat hier leider is van een groep wilde paarden, komt Mix te hulp op het moment dat deze alleen tegenover een overmacht staat, na van moord te zijn beschuldigd. De leider probeert zijn meisje te pakken te krijgen. Edfrid Bingham en Robert Lord bewerkten het verhaal van Henry Herbert Knibbs. Daniel Clark was de man achter de camera.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Richard Carter op televisie komt.

Reageer