Ana Belén: cast.
Er zijn 26 films gevonden.

El amor perjudica seriamente la salud

1997 | Romantiek

Spanje 1997. Romantiek van Manuel Gómez Pereira. Met o.a. Penélope Cruz, Gabino Diego, Ana Belén, Juanjo Puigcorbé en Laura Conejero.

Libertarias

1996 | Oorlogsfilm

Spanje 1996. Oorlogsfilm van Vicente Aranda. Met o.a. Ana Belén, Victoria Abril, Ariadna Gil, Loles León en José Sancho.

Miss Caribe

1988 | Komedie, Musical

Spanje 1988. Komedie van Fernando Colomo. Met o.a. Ana Belén, Santiago Ramos, Juan Echanove en Chus Lampreave.

De naïve schoolmeester uit een dorpje in Valencia krijgt bericht dat hij de enige erfgenaam is van een fantastisch galjoen, de 'Miss Caribe', dat in de tropen ligt. Als hij zich meldt om het schip in ontvangst te nemen, ontdekt hij dat het een drijvend bordeel is. Deze komedie waarin een aantal muzikale nummers zijn verwerkt, geeft blijk van een bijna ondraaglijk gebrek aan fantasie en goede smaak.

El vuelvo de la paloma

1988 | Komedie

Spanje 1988. Komedie van José Luis García Sánchez. Met o.a. Ana Belén, José Sacristán, Juan Luis Galiardo en Juan Echanove.

Het leven van een huisvrouw glijdt eentonig voorbij, tot zij op een dag een bejaarde acteur leert kennen, die verliefd op haar wordt. Brutaal plagiaat op LO SCEICCO BIANCO van Fellini. Geproduceerd door de hoofdrolspeelster.

La casa de Bernarde Alba

1987 | Drama

Spanje 1987. Drama van Mario Camus. Met o.a. Irene Gutiérrez Caba, Ana Belén, Florinda Chico, Enriqeuta Carballeira en Vicky Pena.

Na het overlijden van haar man onderwerpt een treurende weduwe haar vijf dochters aan een periode van acht jaar rouw waardoor geen contact met de buitenwereld mogelijk is. De discipline is zo streng dat het lijkt alsof zij levend zijn begraven. Gebaseerd op de gelijknamige roman (en toneelstuk) van Federico Garcia Lorca, door Camus en Antonio Larreta tot scenario bewerkt. Een film met een overdaad aan emotie en zwaar melodrama. Camerawerk van Fernando Arribas.

Divinas Palabras

1987 | Drama

Spanje 1987. Drama van José Luis García Sánchez. Met o.a. Ana Belén, Imanol Arias, Francisco Rabal en Esperanza Roy.

Een klein Galicisch dorp wordt beheerst door de angst voor hekserij, maar iedereen mishandelt de 'dorpsgek' en lacht hem uit. Gebaseerd op het gelijknamige werk van Valle-Inclán. Een heel slecht verfilmd wanprodukt, een fiasco bij pers en publiek.

Adios peque[KA1]na

1986 | Thriller

Spanje 1986. Thriller van Imanol Uribe. Met o.a. Ana Belén, Fabio Testi, Marcel Bozzuffi, Juan Echanove en Miguel Ortiz.

Een jonge, gescheiden advocate wordt verliefd op een cocainehandelaar. Geschreven door Ricardo Franco en de regisseur. Een goedbedoelde poging tot een internationale suspensefilm. Helaas niet erg degelijk of samenhangend. Camerawerk van Angel Luis Fernández.

Se infiel y no mires con quien

1985 | Komedie

Spanje 1985. Komedie van Fernando Trueba. Met o.a. Ana Belén, Carmen Maura, Antonio Resines, Santiago Ramos en Verónica Forqué.

De verschillende buitenechtelijke verhoudingen van twee uitgevers en hun vrouwen. Het grootste commerciële succes van Fernando Trueba sinds OPERA PRIMA, alweer met de onmogelijke Resines. Het verhaal is vagelijk geïnspireerd op het gelijknamige toneelstuk. De film is nogal zwak, hoewel deze de aanzet vormde voor het succes van een aantal van de acteurs, met name voor Forqué.

La Corte del faraón

1985 | Komedie, Muziek

Spanje 1985. Komedie van José Luis García Sánchez. Met o.a. Ana Belén, Fernando Fernán-Gómez, Antonio Banderas, José Luis Lopéz Vázquez en Agustín González.

In de jaren veertig wil een amateurtoneelgezelschap in Madrid de Spaanse operette La corte del faraón opvoeren, ondanks dat de censuur op de loer ligt. Een vaag kritische musical, die er niet goed in slaagt om haar verschillende verhaalniveau's met elkaar in overeenstemming te brengen.

La Colmena

1982 | Oorlogsfilm, Drama

Spanje 1982. Oorlogsfilm van Mario Camus. Met o.a. Rafael Alonso, Victoria Abril, Ana Belen, José Bódalo en Mary Carillo.

Rond 1943 is het café La Dolicia het toevluchtsoord voor een deel van de Madrileense bevolking, dat er warmte en gezelschap komt zoeken, en de afloop van de Burgeroorlog probeert te verwerken in illusies omtrent de toekomst. Deze beroemde - als fresco opgebouwde - roman van Camilo José Cela mocht oorspronkelijk niet in Spanje worden gepubliceerd en werd tenslotte in Argentinië uitgegeven. Ze kreeg een zeer evenwichtige filmbewerking die de periode van politieke en economische chaos gestalte geeft, zonder overigens aan de identiteit van de talrijke personages voorbij te gaan. De film weet de met de karakters wisselende stemmingen en sferen toch tot een eenheid te maken met behulp van de zeer geraffineerde scenario-opbouw en de uitzonderlijk harmonieuze acteerprestaties. Het scenario is van José Luis Dibildos, die de film produceerde. Het camerawerk is van Hans Burmann. Stereo.

Demonios en el jardín

1982 | Drama

Spanje 1982. Drama van Manuel Gutiérrez Aragón. Met o.a. Ángela Molina, Ana Belén, Imanol Arias en Encarna Paso.

In een dorp, tijdens het regiem van Franco, bestrijden twee vrouwen elkaar uit liefde voor een man. Een plattelandsdrama in een film zonder bevalligheid en het onderwerp is ook niet interessant.

Sonámbulos

1978 | Drama

Spanje 1978. Drama van Manuel Gutiérrez Aragón. Met o.a. Ana Belén, Norman Brisky en Lola Gaos.

Het verhaal van Ana, haar tante en haar moeder. Een alegorische en pretentieuze film: onuitstaanbaar.

Jaque a la dama

1978 | Drama

Spanje 1978. Drama van Francisco Rodríguez. Met o.a. Concha Velasco, Ana Belén, Pedro Díez del Corral en Beatriz Elorrieta.

De vriendschap tussen een gescheiden vrouw van zekere leeftijd en een schaamteloos jong meisje. Een uitermate pedante en vervelende film.

La Oscura historia de la prima Montse

1977 | Drama

Spanje 1977. Drama van Jordi Cadena. Met o.a. Ana Belén, Ovidi Montllor, Mirta Miller en Xavier Elorriaga.

Een Catalaans meisje verkeert in een hevige geestelijke crisis. Deze produktie werd gemaakt om de populariteit van de gelijknamige roman van Juan Marsé te exploiteren. Zeer slecht geregisseerd en navenant ontvangen.

La Criatura

1977 | Drama

Spanje 1977. Drama van Eloy de la Iglesia. Met o.a. Ana Belén, Juan Diego, Claudia Gravy en Ramón Reparaz.

Een vrouw die zich door haar man verwaarloosd voelt vindt troost bij de uitzonderlijke hond van het echtpaar. Dit echte knoeiwerk kaart niet alleen dierenliefde aan, maar heeft ook een dubbele politieke bodem.

La Petición

1976 | Drama, Erotiek

Spanje 1976. Drama van Pilar Miró. Met o.a. Ana Belén, Emilio Gutiérrez Caba, Fredric de Pasquale en María Luisa Ponte.

Aan het begin van de eeuw beklimt een jonge vrouw in Noord-Spanje dank zij haar erotische kwaliteiten met succes de sociale ladder. De eerste en tevens aardigste film van Pilar Miró.

Emilia, parada y fonda

1976 | Drama

Spanje 1976. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Ana Belén, María Luisa San José, Francisco Rabal en Juan Diego.

Een knappe jonge vrouw heeft berouw van haar huwelijk met een koopman van hoge leeftijd. Een echt onuitstaanbare produktie.

Jo, papá

1975 | Komedie

Spanje 1975. Komedie van Jaime de Armiñán. Met o.a. Ana Belén, Antonio Ferrandis, Amparo Soler Leal, José María Flotats en Fernando Fernán-Gómez.

Een ex-strijder uit de tijd van Franco roept de oorlogsdagen in zijn herinnering terug...Een belachelijke film, waarin wordt geprobeerd de verschillende politieke keuzes tot elkaar te brengen, waarbij de meest extreme keuzes uitgezonderd zijn.

Tormento

1974 | Romantiek

Spanje 1974. Romantiek van Pedro Olea. Met o.a. Ana Belén, Francisco Rabal, Javier Escrivá en Cocha Velasco.

In de 19de eeuw aarzelt een jonge vrouw tussen de liefde van een miljonair en die van een priester. Een zeer zorgvuldige literaire bewerking wat de sfeer betreft, maar vol onvolkomenheden in andere opzichten.

El buscón

1974 |

Spanje 1974. Luciano Berriatîa. Met o.a. Juan Diego, Ana Belén en Francisco Algora.

In de 19de eeuw aarzelt een jonge vrouw tussen de liefde van een miljonair en die van een priester. Een zeer zorgvuldige literaire bewerking wat de sfeer betreft, maar vol onvolkomenheden in andere opzichten.

Vida conyugal sana

1973 | Komedie

Spanje 1973. Komedie van Roberto Bodegas. Met o.a. José Sacristán, Ana Belén, Teresa Gimpera, Alfredo Mayo en Jose Sacristan.

Het verhaal van een chef die door zijn televisieverslaving in hevige verwarring raakt. De tweede bioscoopfilm van Bodegas en pionierswerk op het gebied van dit genre komedie, die de 'Derde Weg' werd genoemd en in die tijd enorm populair was.

Separación matrimonial

1973 | Drama

Spanje 1973. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Jacqueline Andere, Ana Belén, Simón Andreu, Mari Carrillo en María Asquerino.

Gezien de ontrouw van haar man besluit een jonge vrouw te scheiden. Een verschrikkelijke film - tussen het stompzinnige en het pretentieuze in.

Morbo

1972 | Horror, Drama

Spanje 1972. Horror van Gonzalo Suárez. Met o.a. Ana Belén, Víctor Manuel, Michael J. Pollard en María Vico.

Een pas getrouwd paar installeert zich in het bos om daar te genieten van de wittebroodsweken. Dit in principe bruikbare verhaal mislukt door het onvermogen van de regisseur een verhaal te vertellen, en door de nietszeggendheid van het paar dat de hoofdrollen vertolkt.

Al diablo con amor

1972 | Avonturenfilm, Romantiek, Musical

Spanje 1972. Avonturenfilm van Gonzalo Suárez. Met o.a. Víctor Manuel, Ana Belén, Miguel Narros, Antonio Iranzo en María Silva.

Een jonge man gaat op zoek naar een schat die verborgen ligt in het noorden van Spanje. Er wordt op irritante wijze gebruik gemaakt van pretentieuze mythologische en surrealistische trekjes, zonder enige cinematografische inhoud.

Aunque la hormona se vista de seda

1971 | Komedie

Spanje 1971. Komedie van Vicente Escrivá. Met o.a. Alfredo Landa, Manuel Summers en Ana Belén.

Fermin is enorm bang voor vrouwen. Hij raakt ze dan ook altijd kwijt, dankzij de raadgevingen van een vriend. Een smakeloze, simpele en stuitende komedie.

Españolas en París

1970 | Drama

Spanje 1970. Drama van Roberto Bodegas. Met o.a. Ana Belén, Laura Valenzuela, Tina Sáinz, Máximo Valverda en José Luis Lopéz Vázquez.

De problemen van verschillende jonge Spaanse meisjes die in Parijs werken. Een goed bedoelde maar zwakke film, vooral omdat hij in hoge mate is gebaseerd op overdreven melodramatische aspecten. Desalniettemin een klassieker in de Spaanse filmhistorie.