Alessandro Momo: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Profumo di donna

1974 | Drama, Komedie

Italië 1974. Drama van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Alessandro Momo, Agostina Belli, Moira Orfei en Franco Ricci.

Een infanteriekapitein (Gassman) heeft bij manoeuvres zijn gezichtsvermogen en het gebruik van een hand verloren, maar aan medelijden of hulp heeft hij geen behoefte; hij heeft immers nog zijn reukvermogen waarmee hij zijn weg vindt, ook bij de vrouwen. Mooie rol van Gassman als ijzervreter, die soms, stiekem, toch emoties lijkt te hebben. Goed tegenspel van de jonggestorven Momo als de rekruut die hem moet begeleiden. De film won een César voor de beste film en werd bij de Oscars genomineerd voor beste niet-Engelstalige film en beste script. Opnieuw verfilmd in 1992 als Scent of a Woman met Al Pacino in de hoofdrol, een rol die hem een Oscar opleverde.

Peccato veniale

1973 | Komedie, Erotiek

Italië 1973. Komedie van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Alessandro Momo, Tino Carraro, Orazio Orlando en Lilla Brignone.

Tijdens een familievakantie deponeert de oudste zoon zijn nieuwe, mooie echtgenote in een zomerhuis en moet zelf weer aan het werk. Schertsend geeft hij zijn puber-broer opdracht op haar te letten en zegt ook dat hij 'man moet worden'. De jongen neemt het letterlijk èn in combinatie. Deze opvolger van MALIZIA is bijna identiek in scenario en rolbezetting. Antonelli is onverminderd mooi en de jonge Momo een verrassend acteurtje, maar de toch al niet originele formule wordt sleets.

Malizia

1973 | Erotiek

Italië 1973. Erotiek van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Turi Ferro, Alessandro Momo, Tina Aumont en Lilla Brignone.

Na de dood van de moeder wordt haar plaats in een Siciliaans gezin ingenomen door een jonge, aantrekkelijke huishoudster tegen wie zowel de vader als de oudste zoon vergeefse avances wagen. De vroegrijpe puberzoon weet haar met chantage tot zijn minnares te maken. Haar afweer jegens de vader blijkt een geslaagde tactiek om hem tot een aanzoek te dwingen. Afgezien van doortastend optreden van de vijftienjarige grijpt de film terug naar gluurderige `jarretelgordel-erotiek` van de jaren vijftig (periode waarin verhaal ook speelt). Antonelli is dat gluren overigens waard en werd door deze film een ster. Samperi zou de dramatische liefdesscène tijdens onweer in reeksen volgende films overdoen.