Luis Melo: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

O Auto da Compadecida

2001 | Komedie, Fantasy

Brazilië 2001. Komedie van Guel Arraes. Met o.a. Selton Mello, Luis Melo, Mauricio Gonçalves, Fernanda Montenegro en Matheus Nachtergaele.

In Brazilië was deze theaterbewerking, gebaseerd op folkloristische vertellingen, een enorm succes. João en Chicó zijn twee handige jongens die met list en bedrog aan hun armzalige bestaan proberen te ontsnappen. Wanneer João omkomt moet hij zich in het hiernamaals verantwoorden. In deze vrolijke, geestige avonturenfilm valt vooral de in eigen land geliefde Matheus Nachtergaele (Belgische voorouders) op. Oplettende kijkers kennen hem van Cidade de Deus en van het aandoenlijke drama Central do Brasil. De hoofdrolspeelster uit die film, de voor een Oscar genomineerde Fernanda Montenegro, speelt hier de Heilige Maagd die João probeert te overtuigen van zijn goede intenties.

Terra estrangeira

1995 | Thriller, Drama

Portugal​/​​Brazilië 1995. Thriller van Walter Salles en Daniela Thomas. Met o.a. Fernanda Torres, Fernando Alves Pinto, Luis Melo, Alexandre Borges en Laura Cardoso.

Begin 1990 nam de nieuw gekozen Braziliaanse president Fernando Collor een aantal draconische maatregelen om zijn land uit de economische chaos en hyperinflatie te halen. Hij liet o.a. de spaartegoeden voor onbepaalde tijd bevriezen. Duizenden jonge Brazilianen pakten hun biezen om elders hun geluk te beproeven. Tegen die achtergrond beleven we de perikelen van de jonge Paco (Alves Pinto). Hij reist eerst naar Portugal en wil dan door naar Spanje, het geboorteland van zijn onlangs overleden moeder. In Lissabon maakt hij kennis met Alex (Torres), een jonge Braziliaanse die al enige tijd eerder hun vaderland verlaten had. Tussen het tweetal ontluikt een mooie romance ondanks de problemen, waarmee ex-patriates te maken hebben. Op een heldere en verfrissende manier komen zware thema's als in den vreemde zijn en ontwrichting aan bod. De persoonlijke problematiek van beide personages wordt op een subtiele wijze zonder gedram ingebed in een breder kader, waarin politieke malaise, de verhouding tussen ex-kolonisator en ex-kolonie, racisme en de multiculturele maatschappij hun plaats hebben. Esthetisch bekoorlijk dankzij de mooie zwart-wit-fotografie van Walter Carvalho, de uitstekende vertolkingen en gevarieerde muziek van Jose Miguel Wisnik.