Hanns Christian Müller: regie, scenario en muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Willkommen in Kronstadt

1996 | Komedie

Duitsland 1996. Komedie van Hanns Christian Müller. Met o.a. Wolf Brannasky, Judy Winter, David Barry, Erman Okay en Lale Yanik.

Tatort - ...und die Musi spielt dazu

1994 | Mysterie

Duitsland 1994. Mysterie van Hanns Christian Müller. Met o.a. Miroslav Nemec, Udo Wachtveitl, Claudia Wipplinger, Hans Brenner en Wolf Brannasky.

De populaire zanger-presentator Anton J[KA3]ager (Einerdinger) is tijdens de repetities voor een nieuwe uitzending van show met volksmuziek vermoord in zijn kleedkamer. Er was [KA1]e[KA1]en getuige: het zangeresje Jenny Beck (Wipplinger). Haar vader Hermann Beck (Brenner) wil echter niet dat zij iets aan de politie vertelt. Nele Hinrich (Ferres), de assistente van tv-producent Aumann (Piper), is commissaris Ivo Batic echter behulpzaam bij het onderzoek dat zich in de coulissen van het showwereldje afspeelt. Het scenario is van Orkun Ertener. Het camerawerk is van James Jacobs. Negende zaak van Batic en Leitmayr. Aflevering 300.

Tatort - ... und die Musi spielt dazu

1994 | Thriller

Duitsland 1994. Thriller van Hanns Christian Müller. Met o.a. Udo Wachtveitl, Miroslav Nemec, Michael Fitz en Miro Nemc.

De populaire zanger-presentator Anton J[KA3]ager (Einerdinger) is tijdens de repetities voor een nieuwe uitzending van show met volksmuziek vermoord in zijn kleedkamer. Er was [KA1]e[KA1]en getuige: het zangeresje Jenny Beck (Wipplinger). Haar vader Hermann Beck (Brenner) wil echter niet dat zij iets aan de politie vertelt. Nele Hinrich (Ferres), de assistente van tv-producent Aumann (Piper), is commissaris Ivo Batic echter behulpzaam bij het onderzoek dat zich in de coulissen van het showwereldje afspeelt. Het scenario is van Orkun Ertener. Het camerawerk is van James Jacobs. Negende zaak van Batic en Leitmayr. Aflevering 300.

Langer Samstag

1992 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1992. Komedie van Hanns Christian Müller. Met o.a. Gisela Schneeberger, Campino, Ottfried Fischer, Dieter Pfaff en Manuela Riva.

Een winkelcentrum op de zaterdag voor Kerstmis. Een achterbakse filiaalchef en zijn vriendin bereiden een fictieve overval voor. Een overijverige huisdetective - vroegere stasi- medewerker uit de DDR - zit achter een blonde punk aan, het koopgrage publiek verdringt zich voor de kassa`s. Daarnaast Schneeberger, pachteres van een benzinestation en een hamburgertent, die zich niet alleen teweer moet stellen tegen een heerszuchtige moeder en een ex-man, maar die ook moet knokken om haar nering te behouden. De punk (Campino, zanger van de groep Tote Hosen) neemt onverwacht deel aan de strijd tegen die gewone, alledaagse waanzin... Wat tamme, maar onderhoudende film van grapjesspecialist M[KA3]uller, die samen met Gerhard Polt (KEHRAUS en MAN SPRICHT DEUTSCH) de regie deed.

Mann spricht deutsch

1988 |

Duitsland 1988. Hanns Christian Müller. Met o.a. Dieter Hildebrandt, Gisela Schneeberger en Gerhard Polt.

Een winkelcentrum op de zaterdag voor Kerstmis. Een achterbakse filiaalchef en zijn vriendin bereiden een fictieve overval voor. Een overijverige huisdetective - vroegere stasi- medewerker uit de DDR - zit achter een blonde punk aan, het koopgrage publiek verdringt zich voor de kassa`s. Daarnaast Schneeberger, pachteres van een benzinestation en een hamburgertent, die zich niet alleen teweer moet stellen tegen een heerszuchtige moeder en een ex-man, maar die ook moet knokken om haar nering te behouden. De punk (Campino, zanger van de groep Tote Hosen) neemt onverwacht deel aan de strijd tegen die gewone, alledaagse waanzin... Wat tamme, maar onderhoudende film van grapjesspecialist M[KA3]uller, die samen met Gerhard Polt (KEHRAUS en MAN SPRICHT DEUTSCH) de regie deed.

Kehraus

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Hanns Christian Müller. Met o.a. Gerhard Polt, Gisela Schneeberger, Nikolaus Paryla, Dieter Hildebrandt en Jochen Busse.

Weitel, een arbeider, heeft zonder erbij na te denken contracten met een verzekeringsmaatschappij ondertekend. Bij zijn pogingen om dit ongedaan te maken raakt hij in de molens van de bureaucratie verstrikt. De problematiek van de film wordt nog opgevoerd door Weitels odyssee door het verzekeringswezen in de tijd van het carnaval te laten spelen. De vertwijfeling van Weitel tegenover de clownerieën van de ambtenaren wordt hierdoor bijzonder macaber. De film kreeg verschillende prijzen.