Barry Evans: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Soft Fruit

1999 | Komedie, Drama

Australië​/​​Verenigde Staten 1999. Komedie van Christina Andreef. Met o.a. Jeanie Drynan, Linal Haft, Geneviève Lemon, Sacha Horler en Alicia Talbot.

Australische filmmakers lijken er een punt van te maken vooral geen Hollywoodse stereotyperingen te gebruiken. In Soft Fruit komen de vier kinderen van een vrouw (Drynan) met kanker voor het eerst in vele jaren samen onder één dak. Niemand van de familie is een beetje aangepast. Zo is zoon Bo een junk vers uit de bak, schiet pa Vic appels uit de boom en steelt dochter Vera sperma uit het ziekenhuis waar ze werkt. De kijkers krijgen niet de bekende familiestrubbelingen gevolgd door verzoening te zien, maar echte ruzies, masturbatie, het schoonmaken van nagels en het vouwen van de was. In de ogen van debuterend scenariste-regisseuse Andreef (leerlinge van de beroemde Australische Jane Campion) is de mens afstotelijk, dom en gemeen. En dat mag getoond worden. Maar soms zijn haar personages gekwetst, aandoenlijk en mooi en ook dat laat Andreef zien: Vera wil zo graag een kindje, Vic gaat zijn vrouw missen en ma ziet voor het eerst haar kinderen als onafhankelijke volwassenen. Geen mens in Soft Fruit heeft een soapig uiterlijk, maar Andreef laat met gevoel voor humor de kijker achter façades naar binnen kijken en toont hiermee - beter dan makers van veel gelikte films - de essentie van menselijkheid. De cynisch-Australisch toon, gecombineerd met een excellerende cast en een mooie soundtrack, maken van Soft Fruit een gevoelige, enerverende maar ook grappige film. Of zoals Andreef zegt: 'Een film waarin je een emotionele reis maakt, en voelt wat het is om mens te zijn.'

Under the Doctor

1976 | Komedie, Erotiek

Verenigd Koninkrijk 1976. Komedie van Paul Gerber. Met o.a. Barry Evans, Liz Fraser, Hilary Pritchard, Penny Spencer en Jonathan Cecil.

Een 'Harley Street'-psychiater hoort de seksfantasieën van zijn vrouwelijke patiënten geduldig aan. In deze komedie wordt er van alles aan gedaan om die fantasieën zo uitvoerig mogelijk te verbeelden. Niet leuk of amusant, niet erotisch, niet onderhoudend, niet lichtvoetig of subtiel, kortom: niet gaan zien. Gerber regisseerde onder de naam Gerry Poulson.

Adventures of a Taxi Driver

1976 | Erotiek

Verenigd Koninkrijk 1976. Erotiek van Stanley A. Long en Stanley Tong. Met o.a. Barry Evans, Adrienne Posta, Judy Geeson, Diana Dors en Robert Lindsay.

Een flauwe, gechargeerde 'pikante' komedie van dezelfde ploeg die al eerder de eveneens weinig opwindende avonturen van loodgieters, glazenwassers en rijleraren in beeld bracht. Overigens heeft de intrige, voor zover daar überhaupt sprake van is, meer te maken met een juwelendiefstal dan met gestoei in een taxi.

Die screaming, Marianne

1971 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1971. Thriller van Pete Walker. Met o.a. Christopher Sandford, Barry Evans en Susan George.

Een flauwe, gechargeerde 'pikante' komedie van dezelfde ploeg die al eerder de eveneens weinig opwindende avonturen van loodgieters, glazenwassers en rijleraren in beeld bracht. Overigens heeft de intrige, voor zover daar überhaupt sprake van is, meer te maken met een juwelendiefstal dan met gestoei in een taxi.

Die Screaming Marianne

1970 | Thriller, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1970. Thriller van Pete Walker. Met o.a. Susan George, Leo Genn, Barry Evans, Kenneth Hendel en Christopher Sandford.

Een kleine thriller, waarin Marianne (Susan George) in het bezit is van belastende papieren van een rechter (Genn) en daardoor met de dood wordt bedreigd. Niet veel bijzonders. Het gevoel van de 'Swinging Sixties' in een thriller. Het scenario is van Murray Smith. Het camerawerk is van Norman Langley.

Red, White And Zero

1967 | Drama, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1967. Drama van Peter Brook, Lindsay Anderson en Tony Richardson. Met o.a. Zero Mostel, Julia Foster, Frank Thornton, Patricia Healey en Arthur Lowe.

Drie Britse cineasten, Brook, Anderson en Richardson, kregen van de producent totale artistieke vrijheid om een korte film te verwezenlijken. Dat leverde drie pareltjes van zuivere experimentele filmtaal en -techniek op. THE RIDE OF THE VALKYRE van Brook gaat over de beroemde operazanger Mostel, die in Londen arriveert voor een optreden in Covent-Garden. Op weg naar de opera wordt hij overal met vertraging geconfronteerd. Hij moet zich omkleden in de taxi en loopt door de straten in het kostuum van Wodan, zonder dat hij opvalt. Hij komt net op tijd om het slotakkoord te zingen, samen met zijn invaller. Een aaneenschakeling van zuivere kolder, wat we niet gewend zijn van Brook, die ook het scenario schreef. In THE WHITE BUS van Anderson, trekt Healey in een impuls per trein naar een noordelijk stadje, waar ze terecht komt in een gezelschap dat per bus de stad bezoekt. Een poëtisch, nostalgisch portret van de eenzaamheid, geschreven door Shelagh Delaney, naar haar eigen verhaal. Hopkins is te zien in een klein rolletje. Fotografie van Miroslav Ondricek en gemonteerd door Kevin Brownlow. Zangeres Redgrave staat centraal in Richardsons RED AND BLUE. Terwijl ze haar liedjes zingt, laat ze haar verbeelding de vrije loop en denkt ze aan de verschillende mannen in haar leven: acrobaat York, trompettist Sylvester, gitarist Raymond en miljonair Fairbanks. In zijn scenario vertelt Richardson het verhaal van een vrouw, geliefd door miljoenen, die zelf echter smacht naar liefde. De liedjes worden door Redgrave zelf gezongen, ze werden gecomponeerd door Cyrus Bassiak en van Engelse teksten voorzien door Julian More. Drie korte films met als centrale thema de onmogelijkheid van de mens om nog met iemand contact te krijgen. Het produkt van drie individualisten, die elkaar meesterlijk aanvullen.

Here We Go Round the Mulberry Bush

1967 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1967. Komedie van Clive Donner. Met o.a. Barry Evans, Judy Geeson, Angela Scoular, Sheila White en Vanessa Howard.

Evans, een zeventien-jarige student, is geobsedeerd door het andere geslacht, maar ook gefrustreerd omdat hij nog steeds maagd is. Telkens als hij in contact komt met vrouwelijk schoon, raakt hij helemaal in de war, maar in zijn fantasie verovert hij de mooiste meiden. Trendy komedie, die midden jaren 1960 kon choqueren door zijn satirische benadering van seks, maar die reeds tien jaar later sterk verouderd overkwam. De rake, soms bijtende observaties, die aan bod komen in de roman van Hunter Davies, die samen met Larry Kramer voor het scenario instond, waren sterk tijdgebonden. Uitstekend spel van Evans, waar sindsdien weinig van vernomen is. De fel bewegende camera, vaak in versneld tempo, was in handen van Alex Thomson. Muziek werd geleverd door populaire groepen uit die tijd: Steve Winwood & Traffic en The Spencer Davis Group.