Thomas Nock: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Tatort - Herrenboxer

1994 | Mysterie

Duitsland 1994. Mysterie van Christian von Castelberg. Met o.a. Laszlo I. Kish, Ernst C. Sigrist, Albert Freuler, Jürgen Löw en Siegfried W. Kernen.

Politiecommissaris Philipp von Burg (Kish) zoekt de moordenaar van een voormalige, bekende beroepsbokser. Verdachte numero uno is een jonge, rijzende boks-ster en diens 'eerbiedwaardige' entourage die bestaat uit politici en mensen uit gerechterlijke kringen. Iedereen is overtuigd van zijn schuld, behalve zijn vriendinnetje. Bepaald geen hoogstaande aflevering van TATORT, gesitueerd in corrupt boksmilieu.

Embrasse-moi

1988 | Drama

Frankrijk 1988. Drama van Michèle Rosier. Met o.a. Sophie Rochut, Dominique Valadié, Patrick Chesnais, Murielle Jolly en Isabelle Sadoyan.

Houdt u van kinderen? In deze film aanbidt de jonge heldin, die twaalf jaar is, haar moeder. Maar van de altijd aanwezige geliefde van deze laatste, een jongeman, loopt zij psychisch letsel op en zij gaat tot het uiterste om zich te doen gelden. Rosier maakte na tien jaar weer een film. Ze slaagt erin een subtiele schets te maken van de gevoelens en gedragingen. De psychologische analyse komt geloofwaardig over, ook al zijn er een paar langdradige inzinkingen. Camerawerk van Darius Khondji.

Höhenfeuer

1985 | Drama

Zwitserland 1985. Drama van Fredi M. Murer. Met o.a. Thomas Nock, Johanna Lier, Dorothea Moritz, Rolf Illig en Tilli Breidenbach.

Bij een geïsoleerde familie in een boerderij in de Alpen lijkt alles koek en ei, maar dan lopen de zaken uit de hand. De doofstomme zoon beleeft op zeer intense wijze de perikelen van de puberteit. Hij gaat er af en toe vandoor, maar daar maken zijn ouders zich geen zorgen over. Het gevaar ligt elders: hun zoon hecht zich steeds meer aan zijn iets oudere zus. Tussen de regels door stuurt het hele verhaal op incest aan, maar het probleem doet zich tijdens de film niet voor. De hele film bestaat uit close-ups of vergezichten, terwijl alles daar tussen in buiten beschouwing gelaten wordt, zodat zowel de mensen als de dingen zeer suggestief overkomen. De natuur is overweldigend of zelfs benauwend aanwezig: 'Zodra je bergen kunt filmen, kun je ook mensen filmen'. Deze woorden van Lubitsch blijken in dit geheimzinnige gedicht met haar zeer muzikale innerlijke weerklank maar al te waar.