Klaus Höhne

Acteur

Klaus Höhne is acteur.
Er zijn 20 films gevonden.

Kleiner König Erich

1993 | Komedie

Duitsland 1993. Komedie van Thomas Bahmann. Met o.a. Alexander Wagner, Klaus Höhne, Nicole Ansary, Jeanette Hain en Philipp Moog.

Door het plotselinge overlijden van zijn uitverkoren zoon besluit de rijke broodfabrikant Engelmann (H[KA3]ohne) zijn zoon Erich (Wagner) uit een vorig, eerste huwelijk erfgenaam te maken. Erich die inmiddels de dertig gepasseerd is, kreeg tot dat moment geen enkele aandacht van zijn vader. Hij is horlogemaker en getrouwd met B[KA3]arbel (Ansary). Hij verdient nauwelijks het zout in de pap, is huiselijk en redelijk zorgeloos. Bovendien maken geld en status geen indruk op hem. Zijn vader is vastbesloten een geslaagd zakenman van hem te maken. Om de familieonderneming te redden besluit Erich mee te doen. Zijn vader probeert hem een nieuw universum te laten binnentreden waar seks, kansspel en 'avontuur' schering en inslag zijn. Een detective wordt ingehuurd om zijn gangen na te gaan. Een niet onaardige tragikomedie, gefotografeerd door Immo Rentz. Geproduceerd met stipendia van omroepen ARTE en SWF om jong talent te ontdekken. Bahmann leerde de theorie aan de filmakademie in München.

Anwalt Abel - Sprecht mir diesen Mörder frei

1993 | Misdaad, Drama

Duitsland 1993. Misdaad van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Andrea L'Arronge, Iris Berben, Joachim Dietmar Mues en Hans-Peter Korff.

De pedel van de technische hogeschool is vermoord en de indirecte bewijzen duiden op de schuld van de ambitieuze hoogleraar Martin Runge (Mues) en zijn collega, professor Biwandt (K[KA3]unzler), die in het buitenland verblijft. Tijdens de verhoren spreekt Runge zichzelf tegen en weigert hij verklaringen af te leggen. De rechter (Reiner) en de officier van justitie Nielsen (H[KA3]ohne) vinden dat er een motief ontbreekt. De dochter van het slachtoffer Alice (Pages), die juist aan deze technische universiteit wilde gaan studeren, zit door de dood van haar vader zonder inkomsten en wil dat de dader haar studie betaalt. Zowel Runge als Alice hebben een verdediger nodig en Abel (Halmer) wordt aangezocht. Hij kiest voor de onbemiddelde Alice, terwijl Runge hem de vette honoraria, die hij zo hard nodig heeft, had kunnen bezorgen. Uiteraard blijken Abels edele motieven om de zwakken te verdedigen, en zijn instincten over misdadige handelingen (de ontwikkeling van een aanvalswapen en de illegale handel erin) juist. De mannen die op de achtergrond aan de touwtjes trekken, worden niet gepakt. De mooie vriendin van het slachtoffer, Sandra (Berben), geeft Abel op het juiste moment de informatie, waardoor hij de zaak die er tamelijk hopeloos voorstond, ten gunste kan keren. Een aardige aflevering uit de serie met aantrekkelijke rollen van Berben en Pages. Höhne speelt met verve de onsympathiekeling die in het ongelijk gesteld wordt. Het scenario van Fred Breinersdorfer zit plausibel in elkaar. Het camerawerk is van Rolf Paulerberg.

Sprecht mir diesen Mörder frei

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Iris Berben, Andrea L'Arronge, Joachim Dietmar Mues en Hans-Peter Korff.

Superadvocaat Halmer in een wie-is-de-dader zaak rond de dood van universiteitspedel Lerche. Onsympathieke prof Mues die experimenteert met wapens, is hoofdverdachte; Lerche's dochter Pages probeert smartegeld te krijgen. Zoals altijd: de schijn bedriegt en de schijnwerpers vallen tenslotte op Lerche's goedogende vrouw Berben. Camerawerk van Rolf Paulerberg.

Rothenbaumchaussee

1991 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1991. Drama van Dietrich Haugk. Met o.a. J.F. Horst, Marie-Charlott Schüler, Klaus Höhne, Karl Lieffen en Gerda Gmelin.

Het vervolg op de film DIE WELT IN JENEM SOMMER naar het autobiografische verhaal van Robert Muller, die in 1937 aan de nazis naar Engeland kon ontsnappen. Hij keert in 1945 terug als R.A.F.-kapitein Hacker (gespeeld door Horst), die in het Engelse bezettingszone gelegen Hamburg een vrije radiozender moet opzetten. Hij ontmoet zijn egoïstische vader weer, die om zijn huid te redden van zijn joodse moeder gescheiden was, maar keert gedesillusioneerd terug naar zijn nieuwe vaderland, als hij merkt dat er in zijn oude vaderland geen plaats meer voor hem is. Robert Muller schreef zelf het scenario en Lothar E. Stickelbrucks verzorgde het camerawerk.

Die Männer vom K3 - Der Vollmondmörder

1991 | Misdaad

Duitsland 1991. Misdaad van Dietrich Haugk. Met o.a. Harald Dietl, Hartmut Reck, Wolfgang Müller, Alexander Pelz en Thomas Kretschmann.

Voor de tweede keer wordt Hamburg opgeschrikt door een wurger die het voorzien heeft op jonge meisjes en die uitsluitend toeslaat als het volle maan is. K3 behandelt de zaak en onderzoekt geheel volgens de routineprocedure de kringen, waarin de slachtoffers vertoefden, inclusief de collega's op het werk en de voltallige directie. Terwijl ze druk aan het combineren en deduceren zijn, slaat de moordenaar wederom toe op een identieke werkwijze. De methodiek van de politieacademie helpt niet bij een gestoorde misdadiger, dus besluit het team om hem een val te zetten. De beste valstrik is natuurlijk lokaas, maar daarmee nemen ze wel een groot risico... Het scenario van Harald Vock loopt zoals gebruikelijk niet over van de originaliteit, maar dat kan de vele K3-fans niets schelen. Ze kijken hoe de heren, die net zo menselijk en gewoon zijn als zijzelf, de zaak trachten op te lossen. De vaste rolbezetting wordt behoorlijk aangevuld door de gasten, waarvan Agischewa als Hanna Heitmann misschien de opvallendste is.

Tatort - Acht, neun - aus!

1985 | Mysterie

Duitsland 1985. Mysterie van Jürgen Roland. Met o.a. Klaus Löwitsch, Pierre Franckh, Micha Lampert, Klaus Höhne en Ingmar Zeisberg.

Na dertig jaar dienst bij de politie in een roerige wijk in Frankfurt heeft Polizeihauptmeister Reinhold Dietze (L[KA3]owitsch) opgezegd, met de bedoeling om in Hamburg als hoofd van de beveiliging bij een fabriek te gaan werken. Hij gaat niet alleen het dubbele verdienen, maar kan eindelijk ook zijn leven gaan delen met iemand die hem na aan het hart ligt. Wanneer hij met zijn opvolger, de jonge, onervaren Polizeiwachtmeister Michael L[KA3]uck (Franckh), een van zijn laatste rondes rijdt, krijgt Lück de schok van zijn leven: er is een roofoverval gepleegd en op de plaats van het misdrijf ligt Uschi, Lücks vrouw, levensgevaarlijk gewond door een schot uit een vuurwapen. Als de zaak naar Lücks idee niet snel genoeg opschiet, gaat hij op zijn eigen houtje op onderzoek uit. Dit voert hem in de bokswereld, maar de bewijzen en de connecties komen pas als Dietze de overhaaste Lück uit een benarde positie moet halen. De eerste zaak van Dietze, die besloot om voorlopig maar niet naar de Hanzestad te gaan - jammer voor de vrouw die er op hem wachtte. Het klassiek aangepakte scenario is van regisseur Roland, die een oude rot in het krimi-vak is; het is resultaat is heel onderhoudend. Goed camerawerk van Werner Hoffmann. Aflevering 166.

Tatort - Der Schläfer

1983 | Mysterie

Duitsland 1983. Mysterie van Jürgen Roland. Met o.a. Horst Bollmann, Günther Ungeheuer, Pierre Franckh, Klaus Löwitsch en Klaus Höhne.

Een nieuw onstekingsmechanisme voor zeemijnen dat door de NATO gebruikt zal worden, interesseert uiteraard ook het oostblok. Geheimagent Heinz Sch[KA3]afer (Ungeheuer) probeert via de sluimerende agent (uit de titel), Kutschner (H[KA3]ohne), door te dringen tot Hohleben (M[KA3]oller), een hoge ambtenaar van het ministerie en tot Dr. Spitzner (L[KA3]owitsch), de maker van het mechaniek dat met een sonarimpuls geactiveerd wordt. Bij de test valt een dode en luitenant ter zee Delius (Bollmann) van de marine-inlichtingendienst heeft daardoor een probleem. De tweede zaak van Delius die ten opzichte van de gebruikelijke commissarissen als beroepsofficier bij de zeemacht een uitzondering vormde. Het scenario van Jochen Wedegärtner is met zijn Koude Oorlogthema en spionage achterhaald, maar het laat wel zien dat de TATORT-reeks op alle fronten meedeed. Het camerawerk is van Bernd Schofeld en Löwitsch zou nog lang dienen als Der Alte in kortere krimi's van rond een uur speeltijd. Aflevering 152.

Die Wilden Fünfziger

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Peter Zadek. Met o.a. Jurai Kukura, Boy Gobert, Christine Kaufmann, Peter Kern en Nora Barner.

Jacob Formann klimt in twintig jaar op van gauwdief tot grootindustrieel, oftewel: het Wirtschaftswunder in beeld gebracht aan de hand van de geschiedenis van één man. Een éénzijdig en chauvinistisch beeld van het Duitsland van de jaren 1950-'60, waarin volgens deze film slechts 'vrouwen, vreten en grote zaken' een rol zouden hebben gespeeld. Scenario van Wolfgang Bornheim. Vrije bewerking naar ideeën van een roman van Johannes Mario Simmel. Camerawerk van Jost Vacano.

Ein Kapitel für sich

1979 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk 1979. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Edda Seippel, Ernst von Klipstein, Stephan Schwartz, Jens Weisser en Klaus Höhne.

In Rostock worden op 1 mei 1945 aan alle huizen witte vlaggen gehangen in afwachting van de komst van de Russische tanks. Voor de familie Kempowski komt de vrede niets te vroeg. De afwezigheid van de vader en de oudste zoon had het leven tijdens de oorlog hard gemaakt. Een fles wijn wordt ontkurkt, maar weldra vallen de eerste schoten. De jonge Walter Kempowski (Schwartz) verlaat naderhand de Russische bezettingszone en gaat naar het verwoeste Hamburg, waar hij een onderkomen vindt bij een oom. Hij vindt echter geen werk, omdat hij geen verblijfsvergunning heeft voor de Britse sector. Via een list komt hij toch aan werk. Met zijn broer Robert (Weisser) belandt hij in de gevangenis en komt erachter dat ook zijn moeder Margarethe (Seippel) is opgepakt en in een werkkamp is terechtgekomen. Driedelige miniserie naar de autobiografische romans van Walter Kempowski, die in 1948 bij zijn terugkeer in Rostock door het communistische regime van de DDR tot 25 jaar dwangarbeid werd veroordeeld op beschuldiging van spionage (hij kwam in 1956 vrij). Op navrante wijze wordt Oost- Duitsland onder de Russische bezetting in beeld gebracht, waarbij het kleinburgerlijke denken over het naoorlogse leven zeer scherp is weergegeven. Het scenario is van regisseur Fechner. Het camerawerk is van Gero Erhardt.

Tatort - Der Mann auf dem Hochsitz

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Erich Neureuther. Met o.a. Nicole Heesters, Peter Nassauer, Jörg Fallheier, Stefan Orlac en Lis Verhoeven.

In haar eerste zaak wordt wordt Kriminal-Oberkommissarin Buchm[KA3]uller (Heesters) geconfronteerd met een aangifte van moord door Friedrich L[KA3]obert (Orlac). Hij beweert dat iemand hem probeerde naar het leven te staan, toen hij zijn uitkijkpost voor de jacht wilde bestijgen. Buchm[KA3]uller heeft zo haar twijfels en denkt aan een mislukte zelfmoordpoging, maar concludeert tenslotte, dat Turiddu (Malfa) het slachtoffer van een poging tot doodslag van Löbert was. Buchmüller, die bij de politie van Mainz werkt, zou nog een tweetal gevallen oplossen, alvorens zij overgeplaatst zou worden en niet meer in TATORT is te zien. Aflevering 84. Het scenario is van Richard Hey.

Tatort - Kassensturz

1976 | Mysterie

Duitsland 1976. Mysterie van Michael Braun. Met o.a. Heinz Schimmelpfennig, Ilsemarie Schnering, Werner Feisst, Peter Bongartz en Johan Adam Oest.

Uit de brandkast bij de post worden driehonderdduizend mark gestolen. Tegelijkertijd wordt hoofdinspecteur van de postale recherche Salm (Wolff) vermist. Salm is een goede kennis van Kriminalobermeister Ihle (Bongartz) en die twijfelt aan diens schuld als men hem voor de verdachte houdt. Vervolgens wordt iemand die connecties in de onderwereld heeft, vermoord en de kogel blijkt afkomstig te zijn uit Salms dienstwapen. Nu komt Ihle in de problemen als hij onverbiddelijk blijft geloven in de onschuld van Salm. Pas als Salms lijk gevonden wordt, begrijpt Kriminal-Kommissar Gerber (Schimmelpfennig) dat Ihle gelijk had. Hij moet nu snel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen. Het scenario van Hasso Plötze is een tamelijk conventioneel misdaadverhaal, dat heel netjes is ingevuld door de rolverdeling. Schnering is Gerbers vrouw. Vierde zaak van Gerber, aflevering 60.

Tatort - Die Rechnung wird nachgereicht

1975 | Mysterie

Duitsland 1975. Mysterie van Fritz Umgelter. Met o.a. Klaus Höhne, Gunther Beth, Herbert Stass, Sabine von Maydell en Udo Vioff.

Oudere bajesklant Vioff hoort van stervende boef Stass vlak voor zijn ontslag uit de bak waar de poet van een bankoverval begraven is. Commissaris H[KA3]ohne probeerde al jaren tevergeefs uit Stass te krijgen waar de 1,2 miljoen mark gebleven is. Hij volgt Vioff, die eerst de jonge dochter (von Maydell) van Stass opzoekt. Als Vioff de vindplaats gaat opsporen komt hij in een buitenwijk terecht en ontdekt dat op de bewuste plek onderwijl een huis is gebouwd. Nu raken er meerdere partijen betrokken bij het geval, terwijl Höhne Vioff geleidelijk aan onder zware druk zet. Niet on-aardige krimi met behoorlijk spel van Von Maydell en schurk Vioff, die meestal aan de zijde van de politie te zien is. Naar een verhaal van Herbert Lichtenfeld.

Tatort - Strandgut

1972 | Mysterie

Duitsland 1972. Mysterie van Wolfgang Petersen. Met o.a. Klaus Schwarzkopf, Wolf Roth, Wolfgang Kieling, Ingeborg Schöner en Dieter Kirchlechner.

Twee lijken spoelen binnen twee dagen na elkaar aan op het strand van het eilandje Sylt. Het zijn de lichamen van twee knappe jonge vrouwen. Ze worden ge[KA3]identificeerd als Christa Kassdorf (Bohlen) en fotomodel Manuela Borsdorf (Sch[KA3]oner). Christa had op het eiland kennis gemaakt met hoge ambtenaar Warlau (Matscho[KL29]), die op vakantie was. Opwinding alom, vooral bij eerbiedwaardige oude heren: de een pleegt zelfmoord nadat zijn spaarrekening met dertigduizend mark is leeggehaald, een ander verduistert twintigduizend mark en de laatste twee anderen raken zwaar gewond. Kommissar Finke (Schwarzkopf) ontdekt dat zowel Christa als Manuela de gebroeders Possky kennen. Helmut (Kirchlechner) en Karli Possky (Zacher) hebben beiden een lang strafblad. Finke kan de hand leggen op een viertal foto`s, waarop ieder van hen zich in een compromitterende positie bevindt met Manuela. Een van de betere, vroege afleveringen van TATORT met een scenario van Herbert Lichtenfeld en geregisseerd door Petersen, die hiermee het vak leerde en later zou uitgroeien tot een van Duitslands zeer succesvolle regisseurs (DAS BOOT, DIE UNENDLICHE GESCHICHTE), die het ook in Hollywood zou maken. De gastcommissaris in deze aflevering, de negentiende, is Kommissar Konrad (Höhne). Tweede zaak van Finke.

Tatort - Kennwort Gute Reise

1972 | Mysterie

Duitsland 1972. Mysterie van Georg Tressler. Met o.a. Klaus Höhne, Horst Reichel, Gustl Bayrhammer, Manfred Lehmann en Frithjof Vierock.

De geldwagen van de spaarbank wordt in het bos overvallen. De buit bedraagt zevenhonderdduizend mark. Omdat men lange tijd gemeend had dat er iets broeide, was Kriminalassistent Robert (Reichel) uit voorzorg meegegaan als begeleider, maar van de daders ontbreekt ieder spoor. Roberts baas, Kommissar Konrad (H[KA3]ohne), zit met de handen in het haar. Hij besluit zijn kans af te wachten totdat het geld opduikt en wordt uitgegeven. De kijker weet ondertussen dat er drie amateurs, Rudi Emser (Lehmann), J[KA3]urgen Fischer (Vierock) en Fred Langend[KA3]orfer (Freitag) aan het werk zijn geweest. Rudi brengt Konrad op een spoor, en dan is het een kwestie van aftellen. Dankzij het onderhoudende scenario van Daniel Christoff en het goede spel, een interessante misdaadfilm tegen een fraai geschetste achtergrond, die tevens het tijdsbeeld aardig weergeeft. Het camerawerk is van Willi Sedler en Werner Hoffmann. De eerste regie van Tressler voor een TATORT-aflevering. Voor de TATORT-serie is het gebleven bij een tweede film, GEBURTSTAGSGRŸßE in 1984. Derde zaak van Konrad. Ouderwetse spanning. Bayrhammer als Kriminaloberinspektor Veigel is even in de film te zien. Later zou hij zelf de baas worden in München. Aflevering nummer 24.

Tatort - Frankfurter Gold

1971 | Mysterie

Duitsland 1971. Mysterie van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Michel Gruner, Hans-Christian Blech, Karl Lieffen en Fritz Rasp.

Kommissar Konrad (H[KA3]ohne) uit Frankfurt krijgt bij zijn eerste zaak te maken met Johannes Stein (Gruner), een oplichter, die uit lood staven laat gieten en ze vervolgens met een heel dun laagje bladgoud laat vergulden. Daarna slaat hij ze op in de kluis van een bank en laat een notariële acte opmaken over Zwitsers goud. Daarmee zoekt hij klanten, die bij hem hun spaarcentjes beleggen. Als de mensen merken dat hun geld is verdwenen, beginnen ze te klagen. Het is voor Konrad nog niet eens zo eenvoudig om aan te tonen dat Stein een schurk is. Eerste en enige TATORT-film van regisseur Fechner, die ook het scenario schreef. De eerste van acht zaken die Konrad zou behandelen; een per jaar tot 1979. Aflevering nummer zes. Het camerawerk is van Rudolf Korösi.

Im Fahrwasser

1971 | Drama

Duitsland 1971. Drama van Georg Tressler en Joachim Hess. Met o.a. Klaus Höhne, Elke Twiesselmann, Helga Feddersen, Josef Jansen en Christiane Jannessen.

Vervolg op GEZEITEN uit 1970 van Eberhard Fechner met wederom een scenario van Feddersen. Dezelfde personages, maar niet iedereen doet meer mee. Dikke kok Gustav (H[KA3]ohne) kan moeilijk wennen als landrot, maar uiteindelijk loopt zijn restaurant goed, dat nabij een sluis ligt. Hij kan zijn ogen laten afdwalen en mijmeren over de wijde zee. Yvonne Br[KA3]ohan (in deze film Jannessen) is nu weduwe geworden. Ze heeft een opleiding voltooid als radiotelegrafiste (een beroep dat net als dat van vuurtorenwachter verdwenen is door het afschaffen van morseseinen, de invoering van GPS en het internet via satelliet- verbindingen). Ze monstert aan en kiest het ruime sop. Gustavs opvolger op de Brunsland, Chally Tonzel (Schiestl) weet niet wie van de drie zussen de leukste en aardigste is om mee te gaan trouwen. Lore Elvers (Feddersen) die in voornoemde film aan boord van een Hollandse coaster gegaan was, is inmiddels getrouwd met de schipper, Henk van der Meyden (Jansen) en behaalt als moffin een overwinning op haar boosaardige schoonmoeder door te laten zien wie er nu de baas aan boord is. Nog meer van hetzelfde, maar Feddersen zat toch enigszins zonder inspiratie.

Gezeiten

1970 | Drama

Duitsland 1970. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Elke Twiesselmann, Vadim Glowna, Verena Buss en Helga Feddersen.

Drie verschillende verhalen aan elkaar geregen door in elkaar overlopende (liefdes)geschiedenissen met als grootste gemene deler de zeevaart. De eerste episode gaat over de dikke scheepskok van het ms Brunsland, Gustav (H[KA3]ohne) die door zijn vrouw Elli (Twiesselmann) overgehaald wordt om aan de wal te gaan werken. Terwijl Elli na de geboorte van hun zoon opbloeit, kwijnt Gustav weg. In het tweede verhaal is zeemansvrouw Lore Elvers (Feddersen) het liefdeloze leven in het zeemanshuis zat en gaat ze aan boord van een Hollandse coaster, waarvan de kapitein duidelijk de vijftig is gepasseerd. De laatste geschiedenis betreft de eerste stuurman van de Brunsland Peter Br[KA3]ohan (Glowna), die door zijn vrouw Yvonne (Buss) opgejut wordt om eindelijk zijn papieren als kapitein te behalen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want Peter is geen studiekop; hij laat liever zijn handen wapperen; als het zover komt en hij weer aanmonstert op de Brunsland, kiest die zonder hem het zeegat. Voor liefhebbers van zeemansverhalen en het zilte vocht van de woelige baren misschien verrukkelijke kost, maar voor anderen slechts drie korte stukken drama. Het scenario is van voornoemde Feddersen. Werd vervolgd door IM FAHRWASSER met dezelfde personages, die echter niet allemaal door dezelfde rolverdeling gespeeld werden.

Vier Stunden auf Elbe I

1968 |

Duitsland 1968. Eberhard Fechner. Met o.a. Carsta Löck, Helga Feddersen en Klaus Höhne.

Drie verschillende verhalen aan elkaar geregen door in elkaar overlopende (liefdes)geschiedenissen met als grootste gemene deler de zeevaart. De eerste episode gaat over de dikke scheepskok van het ms Brunsland, Gustav (H[KA3]ohne) die door zijn vrouw Elli (Twiesselmann) overgehaald wordt om aan de wal te gaan werken. Terwijl Elli na de geboorte van hun zoon opbloeit, kwijnt Gustav weg. In het tweede verhaal is zeemansvrouw Lore Elvers (Feddersen) het liefdeloze leven in het zeemanshuis zat en gaat ze aan boord van een Hollandse coaster, waarvan de kapitein duidelijk de vijftig is gepasseerd. De laatste geschiedenis betreft de eerste stuurman van de Brunsland Peter Br[KA3]ohan (Glowna), die door zijn vrouw Yvonne (Buss) opgejut wordt om eindelijk zijn papieren als kapitein te behalen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want Peter is geen studiekop; hij laat liever zijn handen wapperen; als het zover komt en hij weer aanmonstert op de Brunsland, kiest die zonder hem het zeegat. Voor liefhebbers van zeemansverhalen en het zilte vocht van de woelige baren misschien verrukkelijke kost, maar voor anderen slechts drie korte stukken drama. Het scenario is van voornoemde Feddersen. Werd vervolgd door IM FAHRWASSER met dezelfde personages, die echter niet allemaal door dezelfde rolverdeling gespeeld werden.

Vier Stunden auf Elbe 1

1968 | Drama

Duitsland 1968. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Helga Feddersen, Carsta Löck, Dorothea Thiess en Evelyn Hamann.

De tocht door het Nord-Ostsee-Kanal, dat aan de zuidzijde bij Brunsb[KA3]uttelskoog begint naar de noordelijke uitgang in Holtenau bij Kiel duurt een dikke vier uur. De vrouwen van de zeelieden die op de wilde vaart zijn, profiteren van de korte tijd om hun mannen te zien door het reisje mee te maken, of als dat niet kan, in de zeemanstehuizen bij de sluizen met hun kerels te spreken. Daar duurt het schutten een half uur. In het zeemanshuis in Br[KA3]unbuttelskoog is Klara Andresen (L[KA3]ock) de baas en haar zwager Gustav (Höhne), ooit kok op de wilde vaart, hoopt in deze 'haven' een bruidje te vinden. Op een bijna documentaire manier wordt het zeemansbestaan rond 1970 geschilderd door het realistische scenario van Helga Feddersen, die zelf de rol speelt van Lore Elvers. Hamann die later veel hogere ogen zou gooien en lang op het Duitse beeldscherm zou aanblijven is te zien als Elke Hansen. Gevolgd door een drietal afleveringen. Het camerawerk in zwart-wit van Rudolf Körösi laat mooie beelden uit lang vervlogen dagen zien en is bijna nostalgisch.

Heimatgeschichten: Alte Liebe

-1 | Korte film

Duitsland. Korte film van Kai Borsche. Met o.a. Klaus Höhne, Lonny Kellner en Heinz Reincke.

De tocht door het Nord-Ostsee-Kanal, dat aan de zuidzijde bij Brunsb[KA3]uttelskoog begint naar de noordelijke uitgang in Holtenau bij Kiel duurt een dikke vier uur. De vrouwen van de zeelieden die op de wilde vaart zijn, profiteren van de korte tijd om hun mannen te zien door het reisje mee te maken, of als dat niet kan, in de zeemanstehuizen bij de sluizen met hun kerels te spreken. Daar duurt het schutten een half uur. In het zeemanshuis in Br[KA3]unbuttelskoog is Klara Andresen (L[KA3]ock) de baas en haar zwager Gustav (Höhne), ooit kok op de wilde vaart, hoopt in deze 'haven' een bruidje te vinden. Op een bijna documentaire manier wordt het zeemansbestaan rond 1970 geschilderd door het realistische scenario van Helga Feddersen, die zelf de rol speelt van Lore Elvers. Hamann die later veel hogere ogen zou gooien en lang op het Duitse beeldscherm zou aanblijven is te zien als Elke Hansen. Gevolgd door een drietal afleveringen. Het camerawerk in zwart-wit van Rudolf Körösi laat mooie beelden uit lang vervlogen dagen zien en is bijna nostalgisch.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Klaus Höhne op televisie komt.

Reageer