Tom Reese: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

The Hollywood Detective

1989 |

1989. Kevin Connor. Met o.a. Tom Reese, Helen Udy, Joe Dallesandro, George Cole en Telly Savalas.

Hollywood Detective

1989 | Drama

Verenigde Staten 1989. Drama van Kevin Connor. Met o.a. Telly Savalas, Helene Udy, George Coe, Joe Dallesandro en Tom Reese.

Savalas steekt de draak met zijn eigen Kojak-imago als een voormalige tv-detective die zonder werk zit en die een belangrijke zaak aanneemt om de huur te kunnen betalen. Hij wordt daarbij geholpen door het meisje Wednesday (zo heet ze) en een aan de grond geraakte voormalige tekstschrijver van zijn oude tv- serie. Een koddig idee, dat meer succes had verdiend. Scenario Christopher Crowe.

Ellery Queen

1975 | Thriller

Verenigde Staten 1975. Thriller van David Greene en David Green. Met o.a. Jim Hutton, David Wayne, Ray Milland, Kim Hunter en John Hillerman.

Wanneer een mode-ontwerper wordt vermoord, helpt de beroemde detective Ellery Queen (Hutton) zijn vader, politie-inspecteur Richard Queen (Wayne), bij de oplossing van de zaak. Sympathiek opgebouwde maar traditionele pilot voor een nieuwe reeks rond de tijdloze held. De film zelf baadt in de sfeer van de jaren veertig, en Hutton is een aanvaardbare Queen. Hij zou de rol trouwens een seizoen lang spelen in de tv-serie. In deze pilot wordt hij omringd door topsterren als Milland, Hunter en Hillerman. Het scenario werd geschreven door Richard Levinson en William Link, en het is gebaseerd op Queens roman The Fourth Side Of The Triangle. Geen hoogvlieger, wel goede ontspanning. Het thema dat Elmer Bernstein voor de film componeerde, werd tevens gebruikt in de reeks. Camerawerk van Howard Schwartz. Deze pilot werd later in roulatie gebracht als ELLERY QUEEN: TOO MANY SUSPECTS.

Vanishing Point

1971 | Actiefilm, Drama

Verenigde Staten 1971. Actiefilm van Richard C. Sarafian. Met o.a. Barry Newman, Cleavon Little, Dean Jagger, Victoria Medlin en Paul Koslo.

Dit verhaal dat in eerste aanzet best intrigerend is, gaat over een weddenschap om snel van de oostkust naar de westkust te racen. Er zijn jachtige autoachtervolgingen, waarbij een blinde disc-jockey de opgejaagde bestuurder helpt door versleutelde boodschappen over de politie te geven. De film stelt uiteindelijk teleur. Buitengewoon goede rockmuziek en er volgde zo'n beetje een kwart eeuw later toch nog een remake voor de tv.

Stranger on the Run

1967 | Western, Drama

Verenigde Staten 1967. Western van Don Siegel. Met o.a. Henry Fonda, Michael Parks, Anne Baxter, Dan Duryea en Sal Mineo.

Oude zwerver Ben Chamberlain (Fonda) arriveert in een stadje langs de spoorlijn in New Mexico, op zoek naar de zus van een medegevangene. Ze is net vermoord als hij haar vindt. Achtervolgd door de spoorwegpolitie, die eerder zijn dood dan zijn arrestatie op het oog heeft, wordt hij geholpen door weduwe Valverda Johnson (Baxter). Een vlotte psychologische western, met iets teveel dialogen en te weinig actie, gedragen door een uitstekende cast. Scenarist Dean Reisner demonstreert de vijandigheid tussen cowboys en spoorweg. Fonda domineert moeiteloos de rollen in deze zeldzame tv-film van Don Siegel. Naar een verhaal van Reginald Rose. Camerawerk van Bud Thackery.

The Money Trap

1966 | Misdaad

Verenigde Staten 1966. Misdaad van Burt Kennedy. Met o.a. Glenn Ford, Rita Hayworth, Elke Sommer, Joseph Cotten en Ricardo Montalban.

Terwijl hij een moordzaak onderzoekt, krijgt detective Ford van een stervende dief de combinatie van een kluis. In plaats van dit aan te geven, wil hij het geld zelf gebruiken om er een aantal van zijn problemen mee op te lossen, onstaan door het exotische uitgavepatroon van zijn vrouw. Formule-thriller met een aantal vedetten op hun retour. Hayworth is uitstekend als slonzige dienster. Een van de weinige keren dat regisseur Kennedy de western ontrouw was. Het scenario dat Walter Bernstein beseerde op de roman van Lionel White is spannend en vakkundig gefilmd, maar zonder een greintje enthousiasme. De ontvangst in de zalen was dan ook koeltjes. In beeld gezet door Paul C. Vogel. Gedraaid in Panavision.

Wild Bill Hickok - The Legend and The Man

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van Buzz Kulik. Met o.a. Lloyd Bridges, Sheree North en Tom Reese.

Dit is een film over het leven van Hickok die de historische waarheid recht doet. Bridges is goed in zijn rol en Kulik regisseert met vaart, om de aandacht vast te houden.

Taggart

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Tony Young, Dan Duryea, Jean Hale, Elsa Cardenas en Dick Foran.

In deze goede western speelt Young een glansrol. Het was een slechte zaak voor de western dat Universal deze acteur zo snel (na twee films, de eerste was HE RIDES TALL) liet vallen. Een onbegrijpelijke beslissing. Meyer is de grote rancher in het scenario van Robert Craighton Williams die het boek van Louis l'Amour bewerkte. Hij wil de Taggarts niet in de buurt hebben. Zijn zoon, Peter Duryea, vermoordt de ouders van Young en wordt daarna door Young gedood. Meyer wordt tot stervens toe verwond maar stuurt nog drie killers achter Young aan. Twee worden er uitgeschakeld; de derde, Duryea Sr., zet de achtervolging tot het bittere einde voort. Peter was de zoon van Dan maar had slechts een korte filmcarrière. William Margulies maakte met zijn camera dankbaar gebruik van het fraaie landschap. Producent was Gordon Kay.

Flaming Star

1960 | Western

Verenigde Staten 1960. Western van Don Siegel. Met o.a. Elvis Presley, Barbara Eden, Steve Forrest, Dolores Del Rio en John McIntire.

Dit is de beste film van Elvis. Hij is de halfbloed Pacer: Indiaanse moeder Del Rio en blanke vader McIntire. Zijn halfbroer is Forrest, uit pa's eerste huwelijk. De Indianen onder Acosta roeren zich weer. Het feit dat Elvis een halfbloed is, zet de blanke gemeenschap tegen hem en zijn hele familie op. Hij staat in tweestrijd, zijn vader wordt door Indianen neergeschoten, nadat zijn moeder door een blanke is neergeschoten. De 'vlammende ster van de dood' is alles wat Elvis dan nog wacht. Clair Huffaker en Nunnally Johnson schreven het scenario naar Huffakers eigen roman. Richard Talmadge regisseerde de actiescènes en Charles Clarke deed het camerawerk. Gefilmd in CinemaScope.