Tudor Gates (1930-2007): scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Twins of Evil

1971 | Horror, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1971. Horror van John Hough. Met o.a. Peter Cushing, Madeleine Collinson, Mary Collinson, David Warbeck en Luan Peters.

Twee tweelingzussen komen na de dood van hun ouders onder de hoede van hun oom (Cushing). De man is godsdienstfanaat en pakt, samen met zijn broederschap het duivelsgebroed in de streek hardhandig aan. De plaatselijke vampier verleidt echter een van de meisjes. Zij wordt vampier, en beide onsterfelijken manipuleren de zaken zo dat oomlief achter de verkeerde aangaat. Twins of Evil, het laatste en beste deel uit een serie van drie uit de Hammer Studio, stelt niet teleur en bevat alle ingrediënten die een echte vampierfilm moet hebben: bloed, spanning en sexy vrouwen. De twee weeszusjes worden niet onaardig gespeeld door Playboy centerfolds Madeleine en Mary Collinson.

Fright

1971 | Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1971. Horror van Peter Collinson. Met o.a. Susan George, Honor Blackman, Ian Bannen, John Gregson en George Cole.

Terwijl babysitter Amanda (George) afscheid neemt van de ouders van het driejarige jongetje waar ze op moet passen kijkt de moeder (Blackman) erg nerveus. Iets later ziet Amanda een gezicht door het raam van het verlaten landhuis waar ze oppast. Bij vlagen behoorlijk enge griezelfilm, waarbij in het begin de spanning wordt opgeroepen door slim gebruik van geluid. De tweede helft maakt duidelijk waarom Fright de blauwdruk is geworden voor vele, vele films waarin babysitters worden belaagd door psychopaten. George schreef geschiedenis als de vrouw in Straw Dogs, Blackman werd vooral bekend als Pussy Galore in Goldfinger.

Danger: Diabolik

1968 | Komedie, Actiefilm, Drama, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1968. Komedie van Mario Bava. Met o.a. John Phillip Law, Marisa Mell, Michel Piccoli, Adolfo Celi en Claudio Gora.

'Ik geef je twee miljard lire!,' zei producent Dino de Laurentiis tegen regisseur Mario Bava. 'Onzin,' zei de filmmaker naar verluidt. 'Ik verfilm Diabolik voor 250 miljoen lire, maar dan wel met Marisa Mell in plaats van Catherine Deneuve.' Met die omgerekend 350 duizend euro maakte de vermaarde cineast (Kill, Baby... Kill!) een van de beste glamour-misdaadfilms van de voorbije eeuw. In zijn capabele handen werd titel(anti)held Diabolik (een Italiaans stripfiguur) een Jaguar E-Type rijdende, Marisa Mell verleidende, lakleer dragende dief in een uitzinnige, ondergrondse, retro-futuristische schuilplaats (met een dozijn E-Types!), begeleid door Ennio Morricone's wah wah-demper trompet-jazz. Cult-classic, en perfecte voor- en achtergrondfilm.