Gino Buzzanca: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Il Bello, il brutto, il cretino

1967 | Western

Italië 1967. Western van Giovanni Grimaldi. Met o.a. Franco Franchi, Ciccio Ingrassia, Mimmo (Dick) Palmara (Palmer), Brigitte Petry en Lotar Guntcher.

Lolbroeken Franchi en Ingrassia zijn in het westen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog, samen met Palmer op jacht naar een goudschat. Alléén voor hen die de humor van dit duo kunnen verdragen. Grimaldi was ook de scenarist.

Ringo e Gringo contro tutti

1966 | Western

Italië​/​​Spanje 1966. Western van Bruno Corbucci. Met o.a. Raimondo Vianello, Lando Buzzanca, Maria Martinez, Mónica Randall en Gino Buzzanca.

Wat een onzin: deze spaghetti-western toont ons twee idioten, soldaten van de Zuidelijken, die niet weten dat de Burgeroorlog al acht jaar is afgelopen. Ze zitten nog steeds in een fort waar dus in al die tijd niemand is geweest. Als de spoorlijn het fort opblaast komen zij in actie: ze gaan sabotage plegen. Twee meisjes gaan ze nog helpen en zelfs de president valt in hun handen. Nonsens en niet leuk; dit moet een humoristische western voorstellen.

Due mafiosi contra Al Capone

1966 | Komedie

Italië​/​​Spanje 1966. Komedie van Giorgio Simonelli. Met o.a. Franco Franchi, Ciccio Ingrassia, José Calvo, Gino Buzzanca en Angela Luce Savino.

De ijverige veelfilmer Simorelli sloot zijn carri[KA2]ere af met de creatie van een komisch duo (Franchi-Ingrassia), de twee mafiosi (hij maakte met hen totaal vier films). In deze produkt spelen ze twee niet al te snuggere Newyorkse politie-agenten, die bij toeval een illegale stokerij van Al Capone tijdens de drooglegging ontdekken. Een populair aandoende film van een zeer grote middelmatigheid.

La Romana

1954 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1954. Drama van Luigi Zampa. Met o.a. Raymond Pellegrin, Xenia Valderi, Gino Buzzanca, Gina Lollobrigida en Franco Fabrizi.

Een in de liefde teleurgesteld volksmeisje probeert maatschappelijk hogerop te komen, maar vervalt tot prostitutie. Na een nieuwe liefde voor een politiek bewuste arbeider komt ze weer alleen te staan en moet voor haar aanstaand kind zorgen. Hoewel Moravia zelf de beroemde roman tot scenario bewerkte, ontbreken bijna alle nuances van het boek, ook omdat Lollobrigida haar rol alleen decoratief invult. Destijds was dat spectaculair genoeg om haar internationale sterstatus te bevestigen.